Prosba o radu - nové akvárium

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.1.2019 14:56
Iris12

XXX.XXX.97.83

Ahoj, chtěla bych poprosit o radu. Mám 5 dnů založené akvarko, 125 L. Na rostlinách se od včera objevila hnědá řasa a dneska jsem našla i 3 malé šneky (asi, viz.3 foto) . Co s tím? Někde píšou snížit osvětlení(svítíme 10 hodin denně), někde zvýšit, někde vyměnit vodu a někde ne. Jsem úplný začátečník, tak z toho nejsem moudrá. Šneky vyndat nebo nechat?

1.1.2019 16:57
karo2702

XXX.XXX.172.116

U nových akvárií se vyskytuje hnědá řasa často. Zatím něčím setřete. Použila jste nějaký přípravek s živými bakteriemi? Až se trošku namnoží a zaběhne se filtr, řasa zmizí.
Šneky jste si dotáhla na některé z rostlin. Vytáhněte co uvidíte, ale asi se jich úplně nezbavíte. Můžete později zkusit nějaký přípravek hubící šneky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2019 17:07

Akvo je totální čerstváček....výskyt šneků je dobrá zpráva, pomůžou se záběhem.....
U akvárka, co jsem zakládala v srpnu jsem měnila 1/3 vody denně po 14 dnech obden a pak jsem postupně najela na výměnu jednou týdně ....měnila jsem vody tolik a tak často kolik jsem zvládla jako protiřasovou prevenci a dobrý, neříkám, že akvárko je bez řas, ale nic co bych musela řešit......co se svícení týče, tak jsem začínala na 5 hodinách a postupně prodlužovala.
Někdo zase nechá akvárko tzv "vyhnít" v době záběhu vodu nemění....těžko říct co je lepší. Takhle jsem zakládala 112 a s řasou jsem bojovala dost dlouho, ale příčina vůbec nemusela být v těch "nevýměnách" vody.
Jinak řasy v čerstváčku není nic neobvyklého, až se akvo zajede, začne fungovat a bude fungovat správně, tak by měly řasy samy mizet.
Nehledě na to, podle fotek mi to ani na řasu nepasuje.....rostlině (vypadá to jako hygrophilla možná corymbosa??) možná jen odumírají emerzní listy.....
Přihodila bych nějaké plovoučky...

1.1.2019 17:07
Honza1991

XXX.XXX.31.167