Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.1.2007 09:46

Zdravím př. Ferjenčíka.
Tak nevím nevím , Peter, jestli seženeš vůbec nějaká zvířata v ČR. Sám jsem je minul i v Lipsku, což docela lituji, protože jsem ho mohl nafotit. Z internetu jsem stáhl několik fotek. Plemeno má zajímavou historii , kde se píše, že dalo základ černé barvě všem ostatním plemenům. Je to plemeno velmi staré pocházející jak jinak než z Indonézie. Tam údajně žil melanický kur bankivský. Dokonce uvádějí, že tento kur je předkem jak cemani tak sumatranek.
Slepice je to velmi silné konstituce se silnými běháky. Cemani jako takové zažívají regeneraci pomocí Ayam Kedu, což je azijské černě zbarvené plemeno, ovšem chované na snášku. Ale nemá černou kůži,jen černě pigmentovaný obličej, podobně jako sumatranka ale s listovým hřebenem.
Dle mého názoru se plemeno nedá jíst, jelikož kůže po oškubání je černá jako uhel. A tak se mnohým může zvednout žaludek. Má to jako hedvábnička.
Zašlu pár foto.

9.1.2007 19:42

Juraj, ďakujem za niekoľko informácií. Na priložených webových adresách sa dajú najsť informacie o tomto exotickom a zatiaľ zriedkavom plemene.


http://home.planet.nl/~stev7596/

http://www.nhdb.nl/Hoenders/
Ayam%20Cemani.htm

http://www.raskippen.be/
algemeen/rassen/A/ayam-cemani

http://www.haar-und-feder.de/html/
ayam_cemani.html

http://www.vechthoenderfokkersvereniging.com/
ras_cemani.htm

http://members.home.nl/
kippenrassen/ayam-cemani.html

V casopise Magazin chovatela c. 12/2005 na str 38 a 39 je clanok o nich, ako aj o p. Janovi Steverikovi z Holandska, ktory prave toto plemeno predstavil aj na Medzinarodnom skoleni v Zwolle.

9.1.2007 19:46

peter z bratislavy napsal(a):
Juraj, ďakujem za niekoľko informácií. Na priložených webových adresách sa dajú najsť informacie o tomto exotickom a zatiaľ zriedkavom plemene.


http://home.planet.nl/~stev7596/

http://www.nhdb.nl/Hoenders/
Ayam%20Cemani.htm

http://www.raskippen.be/
algemeen/rassen/A/ayam-cemani

http://www.haar-und-feder.de/html/
ayam_cemani.html

http://www.vechthoenderfokkersvereniging.com/
ras_cemani.htm

http://members.home.nl/
kippenrassen/ayam-cemani.html

V casopise Magazin chovatela c. 12/2005 na str 38 a 39 je clanok o nich, ako aj o p. Janovi Steverikovi z Holandska, ktory prave toto plemeno predstavil aj na Medzinarodnom skoleni v Zwolle.

Kohúta som už na fotke predstavil, a teraz sliepočka.
Doviezol som štyri sliepky a za 2 dni mi zniesli 3 vajcia. Majú svetložltokrémovú škrupinu a hmotnosť 48-50gr. Po rozbití sú úpne rovnaké ako bežné vajcia a aj chutia rovnako.

9.1.2007 19:51

peter z bratislavy napsal(a):
Kohúta som už na fotke predstavil, a teraz sliepočka.
Doviezol som štyri sliepky a za 2 dni mi zniesli 3 vajcia. Majú svetložltokrémovú škrupinu a hmotnosť 48-50gr. Po rozbití sú úpne rovnaké ako bežné vajcia a aj chutia rovnako.

Ospravedlňujem sa za nie moc kvalitné fotky mojich Cemani, ale robil som ich hneď, keď som ich vykladal z bedničky po príchode zo Starubingu. Nechcel som ich stresovať ďalším chytaním a následným fotením. Dúfam, že od nich odchovám nejaké kuriatka.

9.1.2007 20:09

peter z bratislavy napsal(a):
Ospravedlňujem sa za nie moc kvalitné fotky mojich Cemani, ale robil som ich hneď, keď som ich vykladal z bedničky po príchode zo Starubingu. Nechcel som ich stresovať ďalším chytaním a následným fotením. Dúfam, že od nich odchovám nejaké kuriatka.

Ježiš co to je??Já bych se tohohle normálně bál...Ale jinak je to celkem zvláštní..Mě to připadá až morbidní..

3.2.2007 12:10

peter z bratislavy napsal(a):
Ospravedlňujem sa za nie moc kvalitné fotky mojich Cemani, ale robil som ich hneď, keď som ich vykladal z bedničky po príchode zo Starubingu. Nechcel som ich stresovať ďalším chytaním a následným fotením. Dúfam, že od nich odchovám nejaké kuriatka.

Tak som včera (po 12 dňoch) presvecoval nasadené vajcia Ayam Cemani v liahni. Z 10 nasadených bolo 6 oplodnených. Ta len dúfam, že sa z nich vyliahnu životaschopné kurence budúci víkend.

Dnes som nasadzoval už 2. rundu vajec do liahne. Za 14 dní som nazbieral od 4 sliepok 20 vajec. Čo ma však prekvapilo, je ich hmotnosť. Dal som 10 vajec na váhu a tá ukázala 510 gr. Na to, že sú to drobné a ľahké sliepky, je to celkom slušné (51 gr 1 vajce). Tak som zvedavý na oplodnenosť a "výsledky".

12.2.2007 19:41

peter z bratislavy napsal(a):
Tak som včera (po 12 dňoch) presvecoval nasadené vajcia Ayam Cemani v liahni. Z 10 nasadených bolo 6 oplodnených. Ta len dúfam, že sa z nich vyliahnu životaschopné kurence budúci víkend.

Dnes som nasadzoval už 2. rundu vajec do liahne. Za 14 dní som nazbieral od 4 sliepok 20 vajec. Čo ma však prekvapilo, je ich hmotnosť. Dal som 10 vajec na váhu a tá ukázala 510 gr. Na to, že sú to drobné a ľahké sliepky, je to celkom slušné (51 gr 1 vajce). Tak som zvedavý na oplodnenosť a "výsledky".

Z týchto 10 nasadených vajec bolo 6 oplodnených a z nich sa vyliahlo v sobotu 10.2.07 6 malých čiernych čertíkov. Sú úplne čierne až tak, že ani nie je vidno kde majú oči. Aj beháky majú úplne čierne

12.2.2007 19:48

peter z bratislavy napsal(a):
Z týchto 10 nasadených vajec bolo 6 oplodnených a z nich sa vyliahlo v sobotu 10.2.07 6 malých čiernych čertíkov. Sú úplne čierne až tak, že ani nie je vidno kde majú oči. Aj beháky majú úplne čierne

Tu sú ešte raz aj s ostatnými vyliahnutými kuriatami (šabotky, zdr. Holanďanky, Oravky a Araucany). Sú úplne vpravo pokope - čierne malé Ayam Cemani

28.2.2007 21:22

peter z bratislavy napsal(a):
Tu sú ešte raz aj s ostatnými vyliahnutými kuriatami (šabotky, zdr. Holanďanky, Oravky a Araucany). Sú úplne vpravo pokope - čierne malé Ayam Cemani

a tu sú "dorastenci" Ayam Cemani ako dvojtýžňový

28.2.2007 21:23

peter z bratislavy napsal(a):
a tu sú "dorastenci" Ayam Cemani ako dvojtýžňový

a tu sú v porovnaní so zdrobnelou Holanďankou - rovnako starou

28.2.2007 21:25

peter z bratislavy napsal(a):
a tu sú v porovnaní so zdrobnelou Holanďankou - rovnako starou

V sobotu 24.2. sa mi z 22 vajec vyliahlo 17 kuriatok Ayam cemani

6.11.2011 14:25
peter z bratislavy

XXX.XXX.237.55

Chovám toto zriedkavé plemeno už niekoľko rokov. Priatelia z Nemecka ma upozorňovali, že údajne sa v Záp. Europe pre občerstvenie krvi prikrižuju niektoré tmavé plemená (Australky, Sumatranky). Zatiľ som sa o tom nepresvedčil, ale v 2 generácii odchovo AC som našiel jasné stopy o tom, že je to pravda.
Prikladám vzorové foto kohúta AC (nie je môj) s čiernou farbou tváte i s listovým hrebeňom.

6.11.2011 14:27
peter z bratislavy

XXX.XXX.237.55

A tu je aj môj odchov z r. 2010, tak ako má asi podľa vzorníka vyzerať

6.11.2011 14:29
peter z bratislavy

XXX.XXX.237.55

A teraz prikaldám fotky tohorčných odchovov na ktorých je jasne vidno, že boli u niektorých prarodičov prikrížené iné plemená.
tento nemá listový hrebeň a zrejme je tam prikrížená Sumatrabka čierna?

6.11.2011 14:30
peter z bratislavy

XXX.XXX.237.55

A tu je ďalší zastupca (zrejme zdr. Australky?)

Pritom všetci ostatní súrodenci su normálne AC.

6.11.2011 16:31
danielbratislava

XXX.XXX.24.157

peter z bratislavy napsal(a):
A tu je aj môj odchov z r. 2010, tak ako má asi podľa vzorníka vyzerať

smajlík

12.1.2013 12:50
peter z bratislavy

XXX.XXX.234.18

Na EV v Lipsku som kúpil nového kohúta AC

12.1.2013 12:52
peter z bratislavy

XXX.XXX.234.18

Ešte 1 foto

12.1.2013 12:59
peter z bratislavy

XXX.XXX.234.18

Kohút (nemecký) zo sliepkami (môj odchov z r. 2012)

14.4.2013 21:56
peter z bratislavy

XXX.XXX.234.18

Tak tento rok je nejaký zakliaty. Od 5 sliepok mám za týždenň 2-3 vajcia, takže mám zatiaľ od nich vyliahnutých celkovo 6 kuriatok za tento rok po nemeckom kohútovi.
Tak som sa rozhodol importovať nás. vajcia od nemeckého chovateľa. Poslal mi 30 vajec, oplodnených bolo 29 a 13.4.2013 sa vyliahlo sa 25 kureniec!!!

24.6.2013 21:09
peter z bratislavy

XXX.XXX.234.18

Ayam cemani liahnuté 13.4.2013 vo vonkajšej voliere spolu s veľkými Fénixskami

19.10.2013 15:14
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Dnes som rozdelil hejna cemaniek a fenixsiek

19.10.2013 15:14
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Prevažne cemanky nemeckého pôvodu

25.1.2014 14:12
helena1000

XXX.XXX.250.164

dobry den chci vas požádat o kontakt na vas ohledne chovu ayam cemani dekuji krajcik zeleninabohatice@seznam.cz

25.1.2014 15:22
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Zatiaľ ešte žiadna znáška. Len raz za čas nejake 1-2 vajcia.
kohút však plodný je, keďže zo skúšobného liahnutia som už nejaké kuriatka odchoval.

29.1.2014 21:32
merfi

XXX.XXX.207.85

Dobry vecer,p.Ferjencik
Mne tie co mam od vas nesu uz cca 3.mesiace.Za tu dobu som uz stihol predat par nasadovych vajec a naliahnut pre seba asi 30 ks.Poslednych 6 ks som liahol predvcerom
Kupil som aj nasadove vajicka z Nemecka,ale z 22 ks sa vyliahlo iba 6ks a dve kuriatka maju zabely na kridlach,takze boli urcite niecim prekrizene
Zvysne 4 su pekne cierne ako tie od vas
Ak sa podari odchovat nieco pekne,tak sa snad stretneme na nejakej vystave
s pozdravom Martin

20.2.2014 12:01
jorgo

XXX.XXX.208.154

Dobrý den
Vážený pane Petře. Moc mě zaujaly Vaše slepice a mám o ně velký zájem. Pokud by jste měl kuřata, nebo násadbová vejce na prodej byl bych Vám moc vděčný. Cenu samozřejmě respektuji. Kontakt email : Jorgo.k@seznam.cz mobil : 603 259 620 . S pozdravem Kovařík Jiří

20.2.2014 12:01
jorgo

XXX.XXX.208.154

Dobrý den
Vážený pane Petře. Moc mě zaujaly Vaše slepice a mám o ně velký zájem. Pokud by jste měl kuřata, nebo násadbová vejce na prodej byl bych Vám moc vděčný. Cenu samozřejmě respektuji. Kontakt email : Jorgo.k@seznam.cz mobil : 603 259 620 . S pozdravem Kovařík Jiří

20.2.2014 20:00
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

V liahni je už 30 vajec a výsledok bude jasný 8.3. Už sa trochu rozniesli a denne mám 2-4 vajcia od 10 sliepok.

28.3.2014 19:45
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Tak už je to tu.

Importoval som 30 vajec Ayam cemani z Nemecka a vysledok je na zaplakanie. Z 30 vajec je 23 neoplodnených.

28.3.2014 19:47
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Zato moje Cemanky sa pochlapili. Zo 72 nasadených vajec bolo len 8 neoplodnených. Dnes ráno (o 1 deň skôr) sa rozhodli pozrieť na tento svet.

28.3.2014 19:49
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

A tu sú už spolu aj s veľkými Fénixskami v odchovni. Zajtra je ich veľký deň. Pocestujú na veľký výlet do Maďarska, Rakúska i do Čiech a na Moravu.

21.7.2014 19:01
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Včera mi prišiel mail s požiadavkou na kúpu kohúta AC.
Cena 15 EUR za kus sa chovateľovi zdala prinízka.
Prečo?

Lebo čital tento článok:
http://www.financnytrh.com/zriedkave-2-500-dolarove-kura-tzv-lamborghini-v-hydine/2013-08-31/a15126

21.7.2014 19:26
merfi

XXX.XXX.192.55

Ten clanok som cital.2500 dolacov je fakt brutalna cena.To by som ho choval v obyvacke,aby sa mu nahodou nieco nestalosmajlík

22.7.2014 08:51
danacentrum

XXX.XXX.227.6

Krásný den Petře. Bylo by možné koupit od vás násadová vajíčka cemanek?

22.7.2014 10:45
brakemonka

XXX.XXX.114.149

Dobrý den, také bych se přidala, se zájmem, pokud by byla možnost koupě pár kusů nás. vajec.?

22.7.2014 18:18
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Chovné hejno som už predal a mám len tohoročný dorast. Takže vajíčka nemám aké prenechať.

Na jar 2015 to bude zase aktualne.

22.7.2014 21:52
dorm

XXX.XXX.83.82

peter z bratislavy napsal(a):
Chovné hejno som už predal a mám len tohoročný dorast. Takže vajíčka nemám aké prenechať.

Na jar 2015 to bude zase aktualne.

Peter..trochu mimo téma,ale přeji Ti vše nej k narožkám..trochu opožděně,ale přeci, teď nemám často přístup k netu..tak ještě jednou ať se daří a hodně zdravísmajlík

5.8.2014 13:50
merfi

XXX.XXX.14.243

Ak by chcel este niekto liahnut,tak mam na predaj nasadove vajcia AC z dvoch kmenom.Mam 2 x 4+1 a nejak sa mi rozniesli.Denne mam cca 5-6 vajec

6.8.2014 15:48
danacentrum

XXX.XXX.227.6

Hezký den. Jestli je to možné, měli bychom zájem o vajíčka cemanek. Je možná zprávička do mailu? dvurpodkorinkouic@seznam.cz . Díky :)

6.8.2014 15:52
merfi

XXX.XXX.14.30

Dobry den.Samozrejme,uz som vam napisal;-)

20.8.2014 16:27
roko20

XXX.XXX.219.120

peter z bratislavy napsal(a):
Tak som včera (po 12 dňoch) presvecoval nasadené vajcia Ayam Cemani v liahni. Z 10 nasadených bolo 6 oplodnených. Ta len dúfam, že sa z nich vyliahnu životaschopné kurence budúci víkend.

Dnes som nasadzoval už 2. rundu vajec do liahne. Za 14 dní som nazbieral od 4 sliepok 20 vajec. Čo ma však prekvapilo, je ich hmotnosť. Dal som 10 vajec na váhu a tá ukázala 510 gr. Na to, že sú to drobné a ľahké sliepky, je to celkom slušné (51 gr 1 vajce). Tak som zvedavý na oplodnenosť a "výsledky".

Dobrý den, rád bych se vás zeptal, jestli je možné, aby se z vajíček Ayam Cemani o váze 28 g, převážně 35 g, několik vajíček 38 g a největší byly dvě 45 g, vylíhly života schopná kuřátka. Dnes jsme obdrželi balík od pana Martina Murko z Rybníka, který tvrdí, že má kmen Cemanek od Vás a vajíčka o této váze by měla být z vaších slípek. Prodává je za 3 Eura. Mě to připadá, že jsou to vajíčka mladých kuřiček, ale z těch se přece málokdy vylíhne něco pěkného, co vyroste do normální velikosti. Poslal nám takto 24 vajíček balíkem do ruky, aby jsme mu pak poukázali peníze na účet. Už jsme jednou vajíčka Cemanek měli, bylo jich 11, měla také 48 - 50 g, ale vylíhlo se jich hrozně málo, protože nám vypnuli elektřinu. Byli jen 3 a nakonec zůstalo jen jedno kuře.
Ted vlastně nevím, jak se zachovat, tak jsem vás chtěl požádat o radu. Také prodávám různá násadová vejce, ale tohle bych si nikdy nedovolil. Já si myslím, že bych mu měl napsat, že pokud se nějaká kuřata vylíhnou, alespoň z poloviny a porostou, tak že mu zaplatíme až podle výsledku. Vždycky jsme každému platili ihned, ale nikdo nám neposlal ještě tak malinkatá vajíčka. Miroslav Kováč

20.8.2014 16:33
merfi

XXX.XXX.10.218

Pisal som,ze od p.Ferjencika mam len jeden kmen 2013.Tie zvysne su liahnute december 2014.Balik som posielal pred zaplatenim a nemam problem pockat kym si overite liahhnutie.Co sa tyka schopnosti liahnutia,pridam za hodinu fotky,prave dnes z nich liahnem

20.8.2014 17:26
merfi

XXX.XXX.160.117

A len pre upresnenie sme boli dohudnuti,ze budete posielat 60€ a bez postovneho,tak si to este raz prepocitajte,lebo takto to vyzera tak,ako by som vas mal v umysle podviest.
Foto je aktualne fotene pred par min.

20.8.2014 18:52
roko20

XXX.XXX.219.120

merfi napsal(a):
A len pre upresnenie sme boli dohudnuti,ze budete posielat 60€ a bez postovneho,tak si to este raz prepocitajte,lebo takto to vyzera tak,ako by som vas mal v umysle podviest.
Foto je aktualne fotene pred par min.

já vás nechci obvinit ale vajíčka o hmotnosti od 28 g se mi zdají male možná se pletu, jakou váhu mají vaše vajíčka co pokládáte do líhne ? to poštovné jste měl dokonce na inzerci ,jen chci poznat názor pana Petra.
Kováč

20.8.2014 19:10
merfi

XXX.XXX.160.117

Samozrejme ze tie su s nizkou hmotnostou,ale boli poslane navyse a zadarmo!!!
Ak by vam z nich nieco vyslo bolo by to len plus.Realne vas tych 20 ks vyjde nieco cez 2€.Opakujem vyjde,nie vyslo.Este ste nic neplatili.
Hmotnost 51gramov nedosahuju ani tie,co mam od p.Ferjencika.Mozno v tretom roku...
Ak by som nemal odskusanu liahnutie,tak by som ich neposielal.
Takze este raz.Zatial vas nestali ani halier.Nekontaktovali ste ma ani mailom ani telefonom a aj tak tu pisete,ako keby som vas nejako chcel podviest.
Ak by som vam poslal dobierku a zdrahal sa v pripade neuspechu vratit peniaze po kontakte mailom,alebo tel.potom by som vasu reakciu chapal.Sorry,ale takto naozaj nie

20.8.2014 20:20
roko20

XXX.XXX.219.120

merfi napsal(a):
Samozrejme ze tie su s nizkou hmotnostou,ale boli poslane navyse a zadarmo!!!
Ak by vam z nich nieco vyslo bolo by to len plus.Realne vas tych 20 ks vyjde nieco cez 2€.Opakujem vyjde,nie vyslo.Este ste nic neplatili.
Hmotnost 51gramov nedosahuju ani tie,co mam od p.Ferjencika.Mozno v tretom roku...
Ak by som nemal odskusanu liahnutie,tak by som ich neposielal.
Takze este raz.Zatial vas nestali ani halier.Nekontaktovali ste ma ani mailom ani telefonom a aj tak tu pisete,ako keby som vas nejako chcel podviest.
Ak by som vam poslal dobierku a zdrahal sa v pripade neuspechu vratit peniaze po kontakte mailom,alebo tel.potom by som vasu reakciu chapal.Sorry,ale takto naozaj nie

nechci vyvolávat hádky ale nechápu proč se rozčilujete ,to bych měl já ,to je hezky co tady píšete že platíte poštovné a date nějaké vajíčka navíc ale ale mne to přijde že to děláte jen proto aby kupující byl zticha ,neměl by jste mně informovat že jsou to vajíčka hluboce pod průměr , nějaký ten gram bych bral ale jsou to vajíčka liliputek ,pokud se pletu tak se omlouvám ale opravdu čekám na názor pana Petra .
Hodně chovatel nadává jaka jsou nekvalitní chovy ale zato si můžeme sami

20.8.2014 20:31
merfi

XXX.XXX.160.117

Comu z toho co som napisal nechapete??
Vase chovanie je u mna ubohost.Klamat nepotrebujem a ani nemienim.Ak by som sa citil ukrivdeny predavajucim ja,tak by som kontaktoval predavajuceho.
Ak mate potrebu robit podvodnika z niekoho,kto vas nepodviedol,robte to aj nadalej a vela stastnych nakupov
Dokaz,ze som dnes uspesne liahol som sem dal.Ak aj nadalej chcete vyplakavat,ze vas klamem,tak sem hodte fotku ako ste ich vsetky rozbili a peniaze posielat nemusite!

20.8.2014 20:36
roko20

XXX.XXX.219.120

merfi napsal(a):
Samozrejme ze tie su s nizkou hmotnostou,ale boli poslane navyse a zadarmo!!!
Ak by vam z nich nieco vyslo bolo by to len plus.Realne vas tych 20 ks vyjde nieco cez 2€.Opakujem vyjde,nie vyslo.Este ste nic neplatili.
Hmotnost 51gramov nedosahuju ani tie,co mam od p.Ferjencika.Mozno v tretom roku...
Ak by som nemal odskusanu liahnutie,tak by som ich neposielal.
Takze este raz.Zatial vas nestali ani halier.Nekontaktovali ste ma ani mailom ani telefonom a aj tak tu pisete,ako keby som vas nejako chcel podviest.
Ak by som vam poslal dobierku a zdrahal sa v pripade neuspechu vratit peniaze po kontakte mailom,alebo tel.potom by som vasu reakciu chapal.Sorry,ale takto naozaj nie

Všechny vajíčka jsme vážili, pouze dvě vajíčka mají 45 g a jedno 41. jedno má 40 g a ostatní jsou od 38 g dolů, nejvíce jich má 35 g. Ano, ty co jste přidal zdarma mají 28g a 31 g. Ale tato jste přidal proto, protože víte, že se z nich nic kvalitního vylíhnout nemůže. Také jsme zkoušeli líhnout menší vajíčka a kuřata nikdy nedorostla. aby mohla dál do chovu. Tak neříkejte, že nás vyjdou levně. Nejde o peníze, ale o to, aby jsme z toho něco měli. Dali bychom i více peněz za kvalitní vajíčka. I když se to vylíhne,tak nám budou běhat ve výběhu malí kosáci. Rádi se s vámi sejdeme, až budete cestovat po Čechách, i se vám omluvíme, pokud to budou kvalitní slípky, ale nevěříme tomu po svých zkušenostech s drůbeží. To, že vy nám na fotce ukážete , jak se vám líhnou, to není žádný důkaz, že se vylíhli z tak malých vajíček, jako jste poslal nám.Pokud věřím, že nějaká vyrostou,když se vylíhnou, tak pouze tak ta 4 kuřata z těch vajíček od 40 g.

20.8.2014 21:16
roko20

XXX.XXX.219.120

merfi napsal(a):
Comu z toho co som napisal nechapete??
Vase chovanie je u mna ubohost.Klamat nepotrebujem a ani nemienim.Ak by som sa citil ukrivdeny predavajucim ja,tak by som kontaktoval predavajuceho.
Ak mate potrebu robit podvodnika z niekoho,kto vas nepodviedol,robte to aj nadalej a vela stastnych nakupov
Dokaz,ze som dnes uspesne liahol som sem dal.Ak aj nadalej chcete vyplakavat,ze vas klamem,tak sem hodte fotku ako ste ich vsetky rozbili a peniaze posielat nemusite!

Jak to, že jste nás nepodvedl?Kdyby jste řekl, že váží průměrně 35 g, nikdy bychom si je nenechali poslat.Už jsem mluvil s jednou posuzovatelkou drůbeže, tak nám řekla, že pokud se narodili v prosinci, tak nedávno začaly slepičky snášet, proto mají tak malá vajíčka a žádný chovatel taková vajíčka neprodává, maximálně je líhne sám, aby to vyzkoušel . Nikdy prý z toho kvalitní slepice nebude, takže se s vajíčky nebudeme zatěžovat a zítra vám je vyfotím, jak jsme je rozbili a poštovné vám samozřejmě uhradíme. Byl to váš návrh, tak to tak uděláme a nebudeme to už rozebírat. A neberte to ve zlém, chceme mít kvalitní drůbež a vy byste měl tato vajíčka prodávat až zjara, až budou slepičky více vyspělé, vždyt takhle mají kuřata kuřátka.

20.8.2014 21:30
merfi

XXX.XXX.160.117

Ak ich rozbijete,nemusite posielat postovne.

20.8.2014 21:48
mapuche

XXX.XXX.63.198

roko20 napsal(a):
Jak to, že jste nás nepodvedl?Kdyby jste řekl, že váží průměrně 35 g, nikdy bychom si je nenechali poslat.Už jsem mluvil s jednou posuzovatelkou drůbeže, tak nám řekla, že pokud se narodili v prosinci, tak nedávno začaly slepičky snášet, proto mají tak malá vajíčka a žádný chovatel taková vajíčka neprodává, maximálně je líhne sám, aby to vyzkoušel . Nikdy prý z toho kvalitní slepice nebude, takže se s vajíčky nebudeme zatěžovat a zítra vám je vyfotím, jak jsme je rozbili a poštovné vám samozřejmě uhradíme. Byl to váš návrh, tak to tak uděláme a nebudeme to už rozebírat. A neberte to ve zlém, chceme mít kvalitní drůbež a vy byste měl tato vajíčka prodávat až zjara, až budou slepičky více vyspělé, vždyt takhle mají kuřata kuřátka.

Nie je pravda, ze z mensieho vajicka bude mensia sliepocka, alebo kohutik v dospelosti. Po vyliahnuti ked kuriatka dostanu spravnu vyzivu K1,K2 budu za kratky cas na nerozoznanie od vyliahnutych z vacsieho vajicka. Len blazon moze rozbijat vajicka tak draheho plemena. smajlík

20.8.2014 23:42
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Treba si uvedomiť,že to čo vyššie uvádzate je môj príspevok starý 7 rokov, a odvtedy som už nikdy tak veľké vajcia od cemaniek nemal. Ich hmotnosť sa pohybuje niekde skôr do 45gr, ale niektoré sliepky znášajú aj menšie.
Od tohorných jarných kuričiek už mám prvé vajíčka, ale malé cca 36 - 38 gramové.

Skôr sa čudujem chovateľom, že ešte teraz predávajú násadové vajcia, keď už v nich nie je zdaleka toľko živín, ako na jar. Tiež liahnuť kurence na zimu, asi tiež nie je najlepší nápad.
Ja sám končím s predajom nás. vajec v júni, aby sa neliahli kurence neskoro a málo životaschopné.

21.8.2014 08:39
roko20

XXX.XXX.219.120

merfi napsal(a):
Ak ich rozbijete,nemusite posielat postovne.

Doufám, že jste si přečetl, co napsal pan Petr,samozřejmě byla i naše chyba, že jsme vajíčka chtěli, ale každý chovatel prodává v tomto období za nižší ceny, protože ví, že to nemusí nejlépe dopadnout. Znovu jsem vajíčka převážila , tak jsme vybrali vajíčka od 39 g, které dáme do líhně. Je jich přesně 6 kusů. Ostatní podle vašeho návodu rozbijeme a pošleme fotky. Zaplatíme vám i poštovné a necháme se překvapit, jestli se vylíhnou.Tím vše uzavřeme a nebudeme to řešit. Kováč

21.8.2014 08:44
merfi

XXX.XXX.10.218

Ja som sa uz vyjadril.Rozbite vsetky a postovne neposielajte.

21.8.2014 14:24
peparazak

XXX.XXX.162.50

Panove ,proc si to nevyresite mezi sebou jako dospeli a normalni chlapy a tahate to sem?radsi sem dejte fota jak se vam lihnou a rostou kurata.preji at se dohodnete k spokojenosti obou chovatelu.smajlík

21.8.2014 14:32
merfi

XXX.XXX.151.252

Plne s vami suhlasim,taj podla mna je to len obycajne spamovanie a preto som ho niekolko krat vyzval,aby komunikoval mailom,alebo telefonom

21.8.2014 19:44
dorm

XXX.XXX.191.170

peparazak napsal(a):
Panove ,proc si to nevyresite mezi sebou jako dospeli a normalni chlapy a tahate to sem?radsi sem dejte fota jak se vam lihnou a rostou kurata.preji at se dohodnete k spokojenosti obou chovatelu.smajlík

Přesněěě!

21.8.2014 21:39
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Tak už mám pre ďalšiu sezonu základ hejna - 10 sliepočiek AC, ktoré už začínajú znášať.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.9.2014 10:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chovu zdar,
nemá z Vás niekto také skúsenosti že z násadových vajec cemaniek vám „vyliezli“ kurence hrdzavej farby? (z 10 cca 1)

12.9.2014 11:01
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Vždy sa všetky vyliahnute čierne ako uhoľ. Ale občas sa u niektorého kohúta pri dospievaní objaví "hrdza" na hlave, či šedé pierka v krčnom závese.
Také s chovu hneď vyraďujem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2014 10:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je medzi vami niekto, kto chová cemanky s (naozaj) čiernym jazykom? Ak áno, bolo by možné dať sem pár fotiek o nich?

4.10.2014 07:21
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Dobrý den,chtěl jsem vám poslat foto už i jiné barvy cemani. S pozdravem Štafl

4.10.2014 21:26
rado75

XXX.XXX.117.234

Ale ina farba ako čierna u cemankach nie je.

4.10.2014 21:52
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Kupoval jsem vajíčka přímo od chovatele a viděl jsem kohouta i slepici.Rodiče těchto slepic chová pán z Jílového u Prahy email papoušek122@email.cz . Vylíhlo se mi 6 kuřat dvě černé a čtyři modré jinak mají vše černé.

5.10.2014 14:22
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

AC sú len čierne. Tie modré sú potomkovia primiešaných iných plemien v minulosti. To robia bežne Nemci. Aj mne sa v minulosti od čiernočiernych rodičov vyštepili potomkovia s červenými hrebeňmi, či čiernymi hráškovými hrebeňmi.
Takže z hľadiska ´dalšieho chovu sú tie modré kury bezcenné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.10.2014 08:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

AC musia byť čierne. Ako pán Peter písal, dokonalo čierne. V tom je asi to „čaro“ tohto plemena. Poznám viacerých, ktorý začali chovať AC a vzdali to kvôli tomu, že narazili na „stopy po iných plemenách“.

21.10.2014 22:39
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Jenomže,ty moje modrý mají vše černé ,kromě modrého peří mají vše co mají mít.smajlík

16.11.2014 07:59
hollywood

XXX.XXX.239.247

Tie vaše modré súdu vaše pražské modré pozrite si web priamo z javí a uvidíte iba čiernych Demänovská
Tiež som kúpil mladé AC niektoré mali červené laloky skratka nebol to čistý chov a preto to nebudem prezentovať ako nový farebný raz AC ale je to skratka spatny kúp.
AC majú byt čierne a majú znášať biele vajcia ak máte inú farbu perla alebo skupiny nemáte cistokrvne AC ale máte krizence a nechali ste sa naplniť zlatokopmi.

18.11.2014 17:13
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Prikladam preklad štandardu na plemeno AC (neviem, či bude čitateľný po zväčšní) z časopisu Chovatel c. 6/2007.
Píše sa tam jasne:
Zbarvení: černé, čistě hluboce černé...
Velké vady: jinak zbarvená pera, výrazný modrý lesk

24.11.2014 22:22
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Dobrý večer,tyto nestandarty jsem dal pryč .Už mám jiné od chovatele od vás ze Slovenska .Řešil jsem to z kamarádem, který si nechal poslat vajíčka od pana Petera.Ale tak jak vy píšete že vajíčka mají být bílé od pana Petera mu čistě bílé přišlo 6 z 20 ostatní měli jinou barvu. Tak by mě zajímal váš názor když májí být bílé ?

25.11.2014 17:14
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

radekŠtafl napsal(a):
Dobrý večer,tyto nestandarty jsem dal pryč .Už mám jiné od chovatele od vás ze Slovenska .Řešil jsem to z kamarádem, který si nechal poslat vajíčka od pana Petera.Ale tak jak vy píšete že vajíčka mají být bílé od pana Petera mu čistě bílé přišlo 6 z 20 ostatní měli jinou barvu. Tak by mě zajímal váš názor když májí být bílé ?

Radku,

ja vajíčka nikdy neposielam. U mňa je možný len osobný odber, aby chovateľ mal možnosť aj vidieť chovné hejno AC, aby vedel, čo kupuje. Takže ak si ich nechal poslať, tak od niekoho iného.
Vajíčka AC prave nie su jasne biele (ako napr. u Laflešiek), ale aj vzorník uvádza svetlo-kremovú škrupinku.
Prikladám aj fotku, ale blesk to trocha skresľuje.

25.11.2014 22:00
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Díky za odpověď. Radek

25.11.2014 22:07
radekŠtafl

XXX.XXX.120.185

Chtěl jsem se zeptat jestli nemáte kohouta na prodej? Děkuji za odpověď. Radek

26.11.2014 17:22
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Posledneho som predal prave teraz na NV v NItre do Maďarska.. Bol vyliahnuty z importovanych vajec z Nemecka a predaval som ich po 15€/ks.
Už mám len vlaňajšieho českého kohúta k mojim 10 tohoročným sliepkam do chovu a 1 nemeckého (brata predaného) ako rezervu, keby sa niečo stalo.

11.1.2015 21:44
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Práve sa mi vyliahli prvé kuriatka ac v r. 2015. Občas sa stane, že sa vyliahne kuriatko, ktoré ma biely prst, resp. Svetlý pazúrik.
U väčšiny sa príp. Biele prsty v dospelosti stratia. Pokaiľ nie, tak nemôže ísť do ďalšieho chovu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2015 22:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kuřátka nádherná, tak ať se jim daří.

15.3.2015 02:49
lenkamarenka

XXX.XXX.238.102

Dobrý den, prosim Vás nevite o někom v ČR kde bych mohla koupit chovny kmen? Nebo vůbec jak se chovají a jak začít? Děkuji L.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.3.2015 08:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

lenkamarenka napsal(a):
Dobrý den, prosim Vás nevite o někom v ČR kde bych mohla koupit chovny kmen? Nebo vůbec jak se chovají a jak začít? Děkuji L.

Projděte si inzeráty, nedávno tam nějaký pán od Prahy nebo z Prahy nabízel násadová vejce a kohouty, myslím.

15.3.2015 10:18
bronda

XXX.XXX.98.84

Zdravím!
V prvním příspěvku psal "Myšák", že maso se nedá jíst. Jak je to s jeho kvalitou? Má Někdo zkušenosti? Ta černá barva zase nemusí být na závadu.

15.3.2015 10:32
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Podľa legendy z ostrova odkiaľ AC pochádzajú má ich čierne maso magické účinky, pokial ho šaman obradne pripraví. Už som tých kohútov niekoľko zjedol a nič. Evidentne mi ešte chýba ten správny šaman.
Pokiaľ si odmyslíte estetickú stránku čierneho masa, tak chutí ako každé ine kuracie. Podstatné je aby ho pripravil dobrý kuchár, ako je napr. moja maželka. Len škoda, že nie je ešte aj šamanka...

Každú jeseň niekoľko kohútov skončí na stole u rodiny.

21.3.2015 08:20
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

"Čierne more" je už v Bratislave. Aspoň u mňa v liahni to tak vyzerá potom, čo sa konečne podarilo vyliahnuť vacsi počet kuriatok Ayam cemani.

28.7.2015 09:17
mira19

XXX.XXX.204.117

Dobrý deň pán Peter, mám záujem o dve kuriatka - sliepočky plemena Ayam cemani. Ak máte teraz kuriatka, sme ochotní kúpiť si ich hneď, ak budete mať až na jar, chceme sa prihlásiť do poradovníka. Odvoz zabezpečený, sme z Pezinka. Ďakujem a prajem pekný deň. Mira.

28.7.2015 09:38
mira19

XXX.XXX.204.117

Dobrý deň pán Peter, kúpila by som aj nepríbuzného kohútika. Mira.

28.7.2015 18:42
peter z bratislavy

XXX.XXX.240.152

Mira 19,
Kuriatka už su predané, ale našli by sa mládky AC na predaj
V mojom profile je kontakt na mňa, takže poprosím tade komunikovať, nech nezaplňame inzerciou diskusiu.
P.F.

23.11.2015 14:39
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Dnes síce v noci mrzlo aj v Bratislave, ale deň bodl slnečný a krdeľ AC si ho užíval na záharade.

24.12.2015 13:53
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Chovný krdel aj s nepribuznymi kohútmi je už na sezonu 2016 zostavený.

7.1.2016 08:59
nitram306

XXX.XXX.3.121

Dobrý den,
chtěl bych touto cestou požádat o radu zkušenější chovatele. V loňském roce jsem podlehl a pořídil cemanky. Jednu část chovu (kohouta) jsem si vylíhl doma a slepičky jsem zakoupil přímo od druhého chovatele. Začal jsem líhnout kuřata (mám k dispozici vytápěné prostory), kdy v prvním kole se mi asi ze 14 kuřat vylíhlo jedno s částečným bílým chmířím a částečně světlými běháky. Bohužel v druhém kole už s touto vadou byla další čtyři kuřata. Mají bílou barvu různě po těle (křídla, pod krkem, břicho - vždy jinde). Chtěl bych v dané věci poradit, zda je to u cemanek "normální" a musí se zmínění jedinci selektovat (což je pochopitelné), nebo jsem někomu naletěl a mám raději zvažovat výměnu kmene (př. alespoň části). Zdůrazňuji, že u chovných jsem zmíněný problém nezaznamenal a ani z kuřat líhnutých od původní chovatelky zmíněný problém nebyl.
Děkuji za věcné odpovědi.
Chovu zdar
MZ.

7.1.2016 18:26
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Bohvie čo bolo primiešané v predchadzajúcich generáciach do chovu Ayam cemani. Teraz sa to vyštepuje. Kurence musia byť čisto čierne.

8.1.2016 19:29
tropicky svet

XXX.XXX.44.135

Zdravim Vas,
Budete mat niekto cistokrvne kurence na predaj ?

9.1.2016 11:05
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Na jar budú, až budem mať naliahnuté pre seba. Tu sú dnešné.

12.1.2016 00:41
chovatelpodluzi

XXX.XXX.208.88

Pane Ferjenčík, chci se zeptat, přece jenom už je máte víc než pět let... Jak je to s krví v Evropě? Jistě je má od vás za tu dobu už mnoho dalších lidí, ale tuším, že jste i psal o tom, jak nepotřebovali kontakty na nepříbuzné a pak nabízeli vejce, apod... S ubýváním chovatelů je ten problém už i u dříve rozšířených plemen, ale co Cemanky? Je kde brát krev a vyhnout se inbreedingu? Jinak přeji at se daří. Jsou nádherné.
P.S. pořád platí, že jde o plaché slepice s nižší snáškou?

12.1.2016 19:41
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Posledné 2 roky pozorujem obrovský nárast "chovateľov" AC. Nestíham sa diviť, čo všetko aj tu na Ifaune, či na Bazoši sú schopní ponúknť ako AC a za aké peniaze.5 EUR za vajce a 50 EUR za polievkového kohúta! Mnohí pritom žaidneho nepríbuzného kohúta nedovezú a točia stále medzi sebou príbuzné zvieratá. Niekto si údajne nechal poslať priamo z Cemanej farmy za 450 USD 12 vajec AC a vraj sa mu vyliahlo až 1 kura.
O to viac poteší, keď na EV v Metz získal práve kohút českého chovateľa 96 bodov a bol najlacnejší na predaj za 48€. Zato maďarskí chovatelia tam pýtali až 240, či dokonca 288€ za AC s výlukou.

12.1.2016 20:55
bgstettn

XXX.XXX.61.213

Pane Peter - to jsou tak krásní čertíci - musím je mít. Vnoučata je budou milovat. V marcu si přijedu pro vajíčka k vám - tak jak jsme dohodnutí

6.2.2016 09:00
tomanka

XXX.XXX.168.14

Ahojki. Vloni jsem koupila zde přes iFaunu 15 nás. vajíček Ayam Cemani. Vylíhlo se 10 nádherných černých klubíček, jak je nahoře na fotkách. Nyní ale slepičky mají sem tam na hlavě stříbrnou nitku a jeden kohoutek je úžasně krásný, ale nepřípustně zbarvený. Prosím o Váš názor.

6.2.2016 09:41
mysak

XXX.XXX.54.2

tomanka napsal(a):
Ahojki. Vloni jsem koupila zde přes iFaunu 15 nás. vajíček Ayam Cemani. Vylíhlo se 10 nádherných černých klubíček, jak je nahoře na fotkách. Nyní ale slepičky mají sem tam na hlavě stříbrnou nitku a jeden kohoutek je úžasně krásný, ale nepřípustně zbarvený. Prosím o Váš názor.

Zdravím,
vzhledem k tomu, že černá pigmentace kůže, jako mají cemani, hedvábničky, snad i skotské černé a kadaknath je projevem dominantního genu, přičemž výskyt tohoto znaku hned na tolika plemenech to jen dokazuje. Může mít černou kůži v první generaci křížení kde co. Mám s tím praktické zkušenosti. A odstranit tuto černou kůži je na více let práce. Navíc intenzita se může měnit od pouze šedé, namodralé až po smolně černou.
Domnívám se, že ayam cemani, je všude na světě jedině v sytě černém opeření se smolně černou kůží, jen u nás se objevují u nich divoké znaky. Proč?

6.2.2016 09:52
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Aj mne sa občas cca vo veku 5-6 mesiacov u niektorých kohútov obajvia zlaté pierka v krčnom závese. Takýchto kohútov ihneď vyraďujem na kuchynské spracovanie. U sliepok sa mi to zatiaľ nikdy neobjavilo. Občas sa vyliahne kura so striebristo čiernym sfarbením, to tiež nenechával do chovu. Nikdy neviete, čo bolo primiešané v minlých rokoch v predchádzajúcich generáciách "na občerstvenie krvi". Už som mal vyštepené aj AC s hráškovým hrebeňom, alebo úplne normálne červeným. (pozri moje príspevky vyššie z 6.11.2011-tam sú aj ich fotky). Treba len prísnu selekciu na čisto čierne sfarbenie., tak ako to určuje vzorník. Už ma totiž presviedčali, že sú aj modré AC v snahe predať to ako raritu do ďalšieho chovu.

Dnes sa vyliahla ďalšia várka cca 20 kureniec AC, spolu s ďalšími zriedkavými plemenami.

6.2.2016 14:27
tomanka

XXX.XXX.168.14

Škoda, že nejste blíž. Určitě bych měla zájem o nějaká vajíčka. Děkuji za váš názor. Nezbývá mi, než souhlasit. Ale nemyslím si, že bych naletěla, jak někdo píše. Z desíti se vybarvil takto jen jeden. Není do chovu, ale je to krasavec na dvorek a pak, šup s ním do polévky.

25.3.2016 18:30
jana-jana

XXX.XXX.42.160

Tak jsem si to tady pročetla... takže u kuřátek pár bílých peříček na křidýlku je špatně... jak to bude vypadat v dospělosti, bílé peříčko vytrvá?

25.3.2016 21:18
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Treba vyčkať, či vypadne. Bývajú aj biele pazúrky a občas sa stratia. Vždy je dosť času na selekciu.

25.3.2016 21:20
jana-jana

XXX.XXX.42.160

peter z bratislavy napsal(a):
Treba vyčkať, či vypadne. Bývajú aj biele pazúrky a občas sa stratia. Vždy je dosť času na selekciu.

Děkuji, alespon naděje tedy je.

Milan van Enel

20.8.2016 22:01
Milan van Enel

XXX.XXX.168.58

Vážený pane, přivezl jsem si kohouta AC z Belgie a čtyři slepičky AC z Nizozemí a za těch pár měsíců co je mám jsem nikdy neviděl kohouta pojímat slepičku AC, ale pokud mu na jeho dvorek pustím modrou dominantku, tak je jako divý a hned se na ní vrhne smajlík. Máte s tím nějaké zkušenosti ?

30.10.2016 14:44
peter z bratislavy

XXX.XXX.105.144

Tak už mám nepríbuzného kohútika Ayam cemani z importovaných vajec z Holandska k mojim sliepkam, čo som si nechal z tohoročného liahnutia. Zatiaľ je to ešte mlaďoch a snáď bude po ňom pekné potomstvo.

30.10.2016 16:29
jana-jana

XXX.XXX.42.160

Náš "cemánek" má ted nejraději leghornky , mám celé hejno zatím dohromady, takže si může vybírat, která holka se mu líbí nejvíc.Nesmí ho ale vidět leghorňák , to je hned zle.

19.5.2017 08:02
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Můžu mít dotaz? Je nutno mít pro tyhle slepice voliery nebo je lze chovat běžně s ostatními na dvorku - budou mít společnost v amrokskách a hempšírkách. Pokud vše vyjde tak jak má, tak budou kuřata i stejného stáří. Mají hodně snahu létat? Jsou při výživě něčím specifické nebo je to úplně normální slípka, jenom "z pekla". Jsou totiž úžasné - úplně mě uchvátily.

19.5.2017 08:06
jana-jana

XXX.XXX.42.160

Moji " Cemánci " jsou boží, hodní, snášenliví, ale létaví jako každá lehká slepice

19.5.2017 08:08
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Díky, tak to sousedy trefí šlak - černé slípky na plotě či na jejich zahradě. Do budoucna vyřešíme. Zítra bych si je měla přivézt - se těším. Snad to klapne.

10.6.2017 15:40
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Dobrý den, je možné, aby právě vylíhlé kuře mělo černou kůži a žluté chmýří? Jedno je žluté, a jedno, ještě v líhni je žíhané. Mám vajíčka odsud z ifauny od dvou různých chovatelek, zatím jsem schopná rozpoznat, které je čí, vajíčka jsou poznačené. Nebo je to nakřížené něčím a bylo mi to prodáno jako čistokrevné za balík peněz? Až se vše vykulí a oschne, tak nafotím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2017 15:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti napsal(a):
Dobrý den, je možné, aby právě vylíhlé kuře mělo černou kůži a žluté chmýří? Jedno je žluté, a jedno, ještě v líhni je žíhané. Mám vajíčka odsud z ifauny od dvou různých chovatelek, zatím jsem schopná rozpoznat, které je čí, vajíčka jsou poznačené. Nebo je to nakřížené něčím a bylo mi to prodáno jako čistokrevné za balík peněz? Až se vše vykulí a oschne, tak nafotím.

Pokud má ayam cemani jinou barvu než černou, něco je špatně a asi to nebude úplně cemanka. do dalšího chovu je to bezcenné zvíře.

10.6.2017 16:01
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Ano, tak jsem to i pochopila. Zřejmě je to něčím šmrnclé. Kuřátka od druhé chovatelky jsou barevně v pořádku, prozatím. Paní na sms dotaz nereaguje, asi ví proč. Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2017 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti napsal(a):
Ano, tak jsem to i pochopila. Zřejmě je to něčím šmrnclé. Kuřátka od druhé chovatelky jsou barevně v pořádku, prozatím. Paní na sms dotaz nereaguje, asi ví proč. Děkuji.

A kolik mají prstů ta s tmavou kůží a žlutým chmířím? Jestli vám tam nezamíchala třeba hedvábky.

11.6.2017 09:15
Nirrti

XXX.XXX.63.116

To byla první reakce manžela, že je to šmrnclé hedvábničkou. Počet prstů je standardní. Dávám fotku - v bedně zatím 10 kuřat, z toho jedno bílé, jedno žíhané. V líhni ještě 2 vylíhlá kuřata, z toho jedno bude žíhané na křídle, a další ještě naklubaná. Je možné, aby líhnutí bylo od pátku dopoledne ještě dneska, příp. zítra?

S paní chovatelkou jsem mluvila, volala, vysvětlila, že má nový kmen z Rakouska a samozřejmě neví, zda v předchozí linii něco nebylo přikříženo. Tak, stane se.
Jenže s tímhle plemenem začínám a je to krapet zklamání pro poprvé. Ono tam budou krásné kusy z vajíček od druhé paní chovatelky. Až se to dolíhne, tak uvidíme - podle toho, co přežije, jak se to vyvine dál. Měla jsem celkem 40 vajíček 20 a 20 ks, ale zatím je jich tam celkem málo vyklubaných, na ten počet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2017 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti napsal(a):
To byla první reakce manžela, že je to šmrnclé hedvábničkou. Počet prstů je standardní. Dávám fotku - v bedně zatím 10 kuřat, z toho jedno bílé, jedno žíhané. V líhni ještě 2 vylíhlá kuřata, z toho jedno bude žíhané na křídle, a další ještě naklubaná. Je možné, aby líhnutí bylo od pátku dopoledne ještě dneska, příp. zítra?

S paní chovatelkou jsem mluvila, volala, vysvětlila, že má nový kmen z Rakouska a samozřejmě neví, zda v předchozí linii něco nebylo přikříženo. Tak, stane se.
Jenže s tímhle plemenem začínám a je to krapet zklamání pro poprvé. Ono tam budou krásné kusy z vajíček od druhé paní chovatelky. Až se to dolíhne, tak uvidíme - podle toho, co přežije, jak se to vyvine dál. Měla jsem celkem 40 vajíček 20 a 20 ks, ale zatím je jich tam celkem málo vyklubaných, na ten počet.

Tohle ale vypadá, jak když to jsou úplně jiná vejce, než AC. Že by přikřížením vznikly černé kusy a ty pak měly v potomstvu zcela bílé jedince, to se mi nezdá, ikdyž na genetiku jsem laik, stále s ní bojuji. Jinak já líhnu jen pod kvočnou a tam trvá líhnutí cca 24 hodin. Záleží na kvalitě násadových vajec, na jejich stáří atd.

11.6.2017 18:50
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Občas sa aj mne "vyštepí" kura, ktoré je trochu farebne iné, ale určite nie biele. Vždy je čierne a sem tam trochu do hneda. To sú následky prikrižovania iných plemien v minulosti. Niekedy sa to sfarbenie objaví až neskôr. Také treba jednoznačne vyraďovať z ďalšieho chovu. Tá druhá chovateľka Vám predala nejaký "Ayam Mixcemani".
Prikladám pre ilustráciu, čo sa mi v minulosti vyliahlo. Len jedno kura bolo do hneda, ostatné štandardne čierne po rovnakých rodičoch. Je to fotené z bleskom, takže vyzerajú, že majú aj biele páperie a pazúrky.

11.6.2017 20:50
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Pan Peter, zřejmě máte pravdu. Ty zbývající snad budou v pořádku, alespoň některé. Teď jsem vyfotila mobilem.

11.6.2017 20:54
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Zacinam s AC, budu se pomalu učit a ptat se zde, nebude-li vadit. Ja jsem spíš na ty pejsky nez na drůbež. Ale to se časem spraví
Samozřejmě je mi to líto ale nic s tím neudělám. U drůbeže neexistuje něco jako rodokmen u psů?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.6.2017 08:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti napsal(a):
Zacinam s AC, budu se pomalu učit a ptat se zde, nebude-li vadit. Ja jsem spíš na ty pejsky nez na drůbež. Ale to se časem spraví
Samozřejmě je mi to líto ale nic s tím neudělám. U drůbeže neexistuje něco jako rodokmen u psů?

Ne, protože to nemůžete zajistit tak, jako u psů. Maximálně máte chovné rodiče se svazovým kroužkem, ale ten může nepoctivý chovatel nasadit i kříženci.

12.6.2017 10:03
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Frufru: děkuji.

13.6.2017 15:40
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Tak mi to bílé kuře nedalo a trošku jsem popátrala. Na foru US Cemani Breeders Clubu jsem narazila na fotky přesně stejně zbarvených kuřat - jak bílé, tak to žíhané - vysvětlují to tam recesivním genem (alelou, přesněji). Takže jeden z rodičů je přenašečem recesivní alely, což může ale nemusí způsobit, že se u některého z potomků projeví tohle zbarvení. Záleží na interakci. Pro další chov je samozřejmě nutno takové zvíře vyřadit.
Uff, opravte mě, jestli jsem to špatně pochopila a plácám nesmysly.

Ac

14.6.2017 12:54
Ac

XXX.XXX.161.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, protože to nemůžete zajistit tak, jako u psů. Maximálně máte chovné rodiče se svazovým kroužkem, ale ten může nepoctivý chovatel nasadit i kříženci.

Žádný rodokmen není jistota a to ani u psů. Tam jde jen o papíry a že je otcem jiný krycí pes se tam nedočtete.

14.6.2017 14:42
jana-jana

XXX.XXX.42.160

Ac napsal(a):
Žádný rodokmen není jistota a to ani u psů. Tam jde jen o papíry a že je otcem jiný krycí pes se tam nedočtete.

To je blbost, když je podezření o nakrytí jiným psem, je nařízená klubem paternita a pokud se prokáže, že je otcem jiný pes všechny náklady hradí majitel feny a štěňatům se nevydají a nebo zabaví PP. Kdežto u slepic se tohle nikdy nedělá tak neinformujte nepravdivě, prosím !

14.6.2017 16:38
Nirrti

XXX.XXX.173.1

Janulí - ano, u psů vím jak to funguje. Je to presne tak jak říkáte.
Jen me zajímaly ty slepice. Tam si v podstatě může dát kdo chce co chce, hlavně že to vypadá jako dané plemeno. Maximálně to shodí znalý posuzovatel na výstavě. Rodiče a předkové jsou neztotožnitelní.

14.6.2017 16:45
jana-jana

XXX.XXX.42.160

To je pravda a proto by se mělo chovat jen na vystavovaných slepicích, tam by to mělo být jasné, ale i tak by se našli nepoctiví chovatelé.Chtělo by to lépe vymyslet, aby byl 100% čistý chov.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.6.2017 16:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale tak existují i slepice s rodokmenem. akorát na rodokmenné líhnutí má čas i prostředky kdo?

16.6.2017 08:16
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Bodlinko - jak vypadá slepičí rodokmen? To je evidováno podle čísel kroužků nebo jak to funguje? Chtěla bych se dopátrat nějakého takového čistokrevného chovu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.6.2017 10:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

jana-jana napsal(a):
To je pravda a proto by se mělo chovat jen na vystavovaných slepicích, tam by to mělo být jasné, ale i tak by se našli nepoctiví chovatelé.Chtělo by to lépe vymyslet, aby byl 100% čistý chov.

To by musely být slepice chráněny jak korunovační klenoty - pod zámkem s několika klíči a každý u někoho jiného, aby se zamezilo přístupu cizího kohouta Přeci jen u těch psů je jednodušší přehled a kontrola vzájemného spojení a asi by se hůře vydal průkaz původu plemennou knihou, pokud by byl podfuk.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.6.2017 10:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To by musely být slepice chráněny jak korunovační klenoty - pod zámkem s několika klíči a každý u někoho jiného, aby se zamezilo přístupu cizího kohouta Přeci jen u těch psů je jednodušší přehled a kontrola vzájemného spojení a asi by se hůře vydal průkaz původu plemennou knihou, pokud by byl podfuk.

No ale drůbež má taky plemennou knihu

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.6.2017 10:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti napsal(a):
Bodlinko - jak vypadá slepičí rodokmen? To je evidováno podle čísel kroužků nebo jak to funguje? Chtěla bych se dopátrat nějakého takového čistokrevného chovu.

Nevím, nikdy jsem to neviděla. ale na stránkách svazu chovatelů jsou takové kusé informace o plemenné knize a průkazech o původu - zvířata se evidují podle čísel kroužků svazu - a jsou tam i kontrolované chovy, rozmnožovací, plemenné, šlechtitelské.

17.6.2017 08:46
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Damianci mají týden. Odpoledne dostanou větší "domeček".

8.7.2017 09:09
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Můžu se prosím zeptat - jak se dá u 4-5 týdenních kuřat poznat kohoutek a slepička?

8.7.2017 16:42
agathon

XXX.XXX.234.66

Nirrti napsal(a):
Můžu se prosím zeptat - jak se dá u 4-5 týdenních kuřat poznat kohoutek a slepička?

V tomto veku orientačne podľa veľkosti lalokov. Sliepočka nemá žiadny(červená čiarka), kohút tak 2-3 mm. Podľa peria v sedlovom závese na 100% tak v 8-9 týždni.

9.7.2017 09:58
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Agathon - děkuji.

Neregistrovaný uživatel

10.12.2017 14:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.94.149

Dobrý den, cemanky mě velice zaujaly, jen bych se chtěl zeptat jakou s nimi máte zkušenost co se týče bojovnosti.

15.12.2017 19:01
prázdniny

XXX.XXX.236.4

jana-jana napsal(a):
To je blbost, když je podezření o nakrytí jiným psem, je nařízená klubem paternita a pokud se prokáže, že je otcem jiný pes všechny náklady hradí majitel feny a štěňatům se nevydají a nebo zabaví PP. Kdežto u slepic se tohle nikdy nedělá tak neinformujte nepravdivě, prosím !

Nemusí to tak dopadnout, není vyloučené, ale je to na vůli klubu, že povolí zápis štěňat jedné matky a dvou otců po paternitních testech, zapíšou pak každému správného otce. samozřejmě, musí se jednat o doporučené nebo vhodné otce.

21.3.2018 20:07
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Tak zase jeden s tých "seroznejších množiteľov" ktorý klame, ke´d píše "Snůška: 150 ks vajec za snáškové období s krémovou skořápkou", pričom je ich znáška tak okolo 80 max. do 100
vajec.

21.3.2018 20:53
honzapm

XXX.XXX.182.25

ovecka napsal(a):
Tak jsem koukala, že do ayam cemani už dělá i Slepičář Dana
https://www.slepicar.cz/64-nasadove-vejce-ayam-cemani.html?gclid=EAIaIQobChMIuLOnzYr-2QIVUT7gCh0jGgyxEAEYASABEgIo9vD_BwE.

Ještě mi ti magoři ukradli moji hlášku. Já jim dám, že k. střídá n.

https://www.slepicar.cz/87-kohout-ayam-cemani.html

21.3.2018 21:52
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jen jestli to tam nešlechtíte vy, Honzíku.

6.5.2018 20:58
merfi

XXX.XXX.153.95

Pri tomto plemene asi väčšina ľudí nerieši počet vajec za sezónu a neočakáva znášku ako od hybridiek.Mne sa práve liahnu Cemani z Holandských násadoviek a prvých 5 ks vyzerajú slubne.Čierne aj pazúriky, čo sa mi pri mojich liahlo len výnimočne.

30.1.2020 11:50
Michal_Vajcochovič

XXX.XXX.96.66

Poradite mi kde najit odborne informace ohledne chovu Ayam cemani. Popripade nemate nekdo a byli by jste ochotni se ne podelit, treba mailem. michal.miculka@seznam.cz
Budu velmi rad za jakekoliv rady a podnety. Hezky den vsem.

30.1.2020 18:44
petan83

XXX.XXX.33.11

Michal_Vajcochovič napsal(a):
Poradite mi kde najit odborne informace ohledne chovu Ayam cemani. Popripade nemate nekdo a byli by jste ochotni se ne podelit, treba mailem. michal.miculka@seznam.cz
Budu velmi rad za jakekoliv rady a podnety. Hezky den vsem.

Mam doma cemanky tretim rokem. Je to velmi nenarocne plemeno. Realnou snasku u slepic mam cca 120 mensich vajec. Na krmeni nejsou nijak narocne. Nejsou plache, ale pozor na kohouty, umi byt nekdy agresivni, minuly rok na me kohout utocil porad, poridil jsem pak noveho na obmenu krve a taky uz na me zautocil a nemel zadny duvod, proste si slepicky hlida. Kazda slepicka mi loni minimalne 2x kvokala a urputne vydrzi sedet ale vejce jsem je vysedet nenechaval. Ale protoze se jedna o lehke plemeno, umi velmi dobre preletavat, 2m vysoky plot neni pro ne problem preletet. Pohlavi jde poznat az celkem pozde, cca 3 mesic, takze je potreba dlouho vykrmovat i kohoutky na kterych samozdrejme po trech mesicich neni zadne maso, tak na polivku. Zimu snasi velmi dobre, spise mi prijde ze jim vadi velka horka, to se i snaska temer zastavi. Je to krasne plemeno ale spise na okrasu, urcite se nevyplati chovat vetsi pocet kusu. Mam ted kohouta a 10 slepicek a budu snizovat stav tak na 2-5 slepic a na vejce si poridim neco jineho, protoze uzitek s nich moc neni. Tak asi tak.

30.1.2020 20:03
Michal_Vajcochovič

XXX.XXX.96.66

petan83 napsal(a):
Mam doma cemanky tretim rokem. Je to velmi nenarocne plemeno. Realnou snasku u slepic mam cca 120 mensich vajec. Na krmeni nejsou nijak narocne. Nejsou plache, ale pozor na kohouty, umi byt nekdy agresivni, minuly rok na me kohout utocil porad, poridil jsem pak noveho na obmenu krve a taky uz na me zautocil a nemel zadny duvod, proste si slepicky hlida. Kazda slepicka mi loni minimalne 2x kvokala a urputne vydrzi sedet ale vejce jsem je vysedet nenechaval. Ale protoze se jedna o lehke plemeno, umi velmi dobre preletavat, 2m vysoky plot neni pro ne problem preletet. Pohlavi jde poznat az celkem pozde, cca 3 mesic, takze je potreba dlouho vykrmovat i kohoutky na kterych samozdrejme po trech mesicich neni zadne maso, tak na polivku. Zimu snasi velmi dobre, spise mi prijde ze jim vadi velka horka, to se i snaska temer zastavi. Je to krasne plemeno ale spise na okrasu, urcite se nevyplati chovat vetsi pocet kusu. Mam ted kohouta a 10 slepicek a budu snizovat stav tak na 2-5 slepic a na vejce si poridim neco jineho, protoze uzitek s nich moc neni. Tak asi tak.

Dekuji moc. Rozhodne si je nechci porizovat na vejce. Od toho mam Leghornky a Vlasky. Jen ciste pro radost a okrasu.

30.1.2020 20:07
petan83

XXX.XXX.33.11

Michal_Vajcochovič napsal(a):
Dekuji moc. Rozhodne si je nechci porizovat na vejce. Od toho mam Leghornky a Vlasky. Jen ciste pro radost a okrasu.

Tomu rozumim. Ja si zas letos chci kvuli vejcim poridit leghornky, ale kohoutka necham cemaňáka, aspon bude pekny barevny kontrast.

30.1.2020 20:19
Michal_Vajcochovič

XXX.XXX.96.66

petan83 napsal(a):
Tomu rozumim. Ja si zas letos chci kvuli vejcim poridit leghornky, ale kohoutka necham cemaňáka, aspon bude pekny barevny kontrast.

To se bude krasne mezi tema leghornkama vyjimat. Pokud to vyjde tak kohouta budu mit tuto sobotu. Chtel bych k nemu tak 3 nebo 4 slepice. Ty jeste budu muset sehnat

25.7.2020 01:16
Hanka48123

XXX.XXX.107.145

Dobrý den, mám takový hloupý dotaz, toto plemeno mě zaujalo, ráda bych do budoucna pořídila chov. Co jsem přečetla, je mi celkem jasné, ale zajímá mě, jak je to s vajíčky - na internetu jsem zahlédla černá vejce, která mají být od těchto slepic, ale na fórech jsem narazila na normálně světlá vejce, jak to tedy je? Nebo existuje ještě nějaký jiný kmen (nebo nevím jak to nazvat), který tato černá vejce snáší? Děkuji za odpověď.

25.7.2020 17:03
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Hanka48123 napsal(a):
Dobrý den, mám takový hloupý dotaz, toto plemeno mě zaujalo, ráda bych do budoucna pořídila chov. Co jsem přečetla, je mi celkem jasné, ale zajímá mě, jak je to s vajíčky - na internetu jsem zahlédla černá vejce, která mají být od těchto slepic, ale na fórech jsem narazila na normálně světlá vejce, jak to tedy je? Nebo existuje ještě nějaký jiný kmen (nebo nevím jak to nazvat), který tato černá vejce snáší? Děkuji za odpověď.

Ayam cemani mají světlá vejce, skoro bílá.

25.7.2020 21:37
Erik Rosario

XXX.XXX.5.251

ano biele vajicka, na internete je vela fotiek o tom ako je cierna pokozka, cierne maso a organy.
spracovali sme prvych dvoch kohutov, hned po obareni je uz koza iba siva nie je cierna ako pri zivych. vnutro ako aj maso je tmavsie skor take sive, nie je cierne. Srdce a pecen je normalne hneda (mozno tmavsia ako bezne neporovnaval som ale nie je to cierne ako to pisu na nete)

pridavam fotku surove a upecene, chutovo sme necitili ziadny rozdiel.

a tiez krizenec AC a biela brojlerka.

27.7.2020 20:05
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Skoro každý týždeň sa objavia niekde n ainternete obrázky AC a čierne vajcia. Chovám ich od r. 2007 a vždy mali biele až krémovobiele vajcia. Teraz som zabíjal mladých AC kohútov a tu je foto pre porovnanie Ac a Pavlovského kohúta.

27.7.2020 21:27
Erik Rosario

XXX.XXX.5.251

peter z bratislavy napsal(a):
Skoro každý týždeň sa objavia niekde n ainternete obrázky AC a čierne vajcia. Chovám ich od r. 2007 a vždy mali biele až krémovobiele vajcia. Teraz som zabíjal mladých AC kohútov a tu je foto pre porovnanie Ac a Pavlovského kohúta.

za ako dlho Vam narastu a na ake velke, kolko mavaju cca vajicok?

my sme kupili vlani 25 vajec z dvoch zdrojov a vyliahlo sa 11 mladat, prezili do dospelosti iba 4. z toho jeden pouzitelny kohut, dvaja co sa neskor prejavili (tych sme prave teraz zabijali 1.1kg po 9 mes.) a este ostava jedna sliepka ale nieje asi v poriadku, neznasa vobec aspon neviem o tom.

kohuta sme dali s inymi sliepkami a mame od neho niekolko kuriatok, 14 je cisto ciernych mali by to byt nosnice mozno budu lepsie nosnice ako ciste AC. dve su cierne s bielym perim a potom zopar je bielych kohutov a amrox. ani jedno hnede pricom tam bol mix sliepok.

28.7.2020 22:00
Hanka48123

XXX.XXX.107.145

Erik Rosario napsal(a):
za ako dlho Vam narastu a na ake velke, kolko mavaju cca vajicok?

my sme kupili vlani 25 vajec z dvoch zdrojov a vyliahlo sa 11 mladat, prezili do dospelosti iba 4. z toho jeden pouzitelny kohut, dvaja co sa neskor prejavili (tych sme prave teraz zabijali 1.1kg po 9 mes.) a este ostava jedna sliepka ale nieje asi v poriadku, neznasa vobec aspon neviem o tom.

kohuta sme dali s inymi sliepkami a mame od neho niekolko kuriatok, 14 je cisto ciernych mali by to byt nosnice mozno budu lepsie nosnice ako ciste AC. dve su cierne s bielym perim a potom zopar je bielych kohutov a amrox. ani jedno hnede pricom tam bol mix sliepok.

Dobrý den, ono asi sehnat kvalitní násadová vejce asi nebude tak jednoduché, jak jsem si myslela. Můžu se zeptat, kolik jste za ně platil? Ať si udělám trochu představu?
Já jsem letos takhle dopadla s násadovými vejci od Araukan. Jednak skoro polovina vajec nebyla oplodněná a z těch oplodněných se nám vylíhly 3 kuřátka. Hodně na tom udělala jednak nekvalitní líheň a jednak začátečnické chyby, jelikož jsme doma líhli poprvé.

29.7.2020 00:45
Hanka48123

XXX.XXX.107.145

peter z bratislavy napsal(a):
Skoro každý týždeň sa objavia niekde n ainternete obrázky AC a čierne vajcia. Chovám ich od r. 2007 a vždy mali biele až krémovobiele vajcia. Teraz som zabíjal mladých AC kohútov a tu je foto pre porovnanie Ac a Pavlovského kohúta.

To máte pravdu. Mě na toto plemeno přivedla babička, která o něm viděla nějaký pořad v TV. Tak jsem se po něm začala pídit a jako první jsem objevila články o kohoutovi z pekla:-) a několik obrázků těchto kohoutů s černými vejci. Pak jsem objevila tuto diskuzi, kde se objevují světlá vajíčka, nicméně vzhledem k tomu, že tady jsou skutečné fotky chovatelů, tak věřím spíš jim než nějakým fotomontážím na netu:-) Jsem ráda, že jste vložil reálné fotky, takže člověk hned ví, na čem je:-) Děkuji:-) Myslím, že si tuto nádheru na rok určitě pořídím:-)

29.7.2020 08:04
Erik Rosario

XXX.XXX.204.200

mne sa tiez pacia, vela ludi ma predsudky, ze cierne maso ze to je hnus a podobne, rovnako ako s kacacimi vajickami. ale je to uplne v pohode. Kupovali sme vajicka do liahne AC a boli vsetko take mensie biele. tiez som tie cierne videl vyzera to pekne, zial nie je to pravda.

6.8.2020 21:35
Erik Rosario

XXX.XXX.204.200

dnesne fotky nasich AC krizencov:

aspon mam potomstvo od jedneho pouzitelne kohuta zo vsetkych kuriatok co sme vyliahli vlani, tento tyzden nam uhynula jedina nosnica, kt. prezila ale pokial viem ani neznasala vajicka.

dve zrejme sliepocky su cierne s bielym perim, ostatnych asi 14 su cisto cierne, jednej som dnes videl ze ma zopar pierok na kridlach bielych ale inak ziadna ina farba.

a kohutov mame bielych s cervenymi hrebienkami ale maju na kozi a na nohach rozne tmavsie flaky a potom su barred / amrox ich hrebienok a laloky maju tiez tmavsie flaky. kohuti su dost tazky na svoj vek.

9.8.2020 23:20
Hanka48123

XXX.XXX.107.145

Jej, to je krása:-D

Přidejte reakci

Přidat smajlík