Čerstvě vylíhlá kachňata - mohou se koupat?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

MF

19.5.2015 18:45
MF

XXX.XXX.230.141

Dobrý den, jsem nováček v líhnutí kachňat. Mám nastudováno, že prvních 24 hodin jsou kachňátka v klidu, bez jídla a pití. Ta moje káčata jsou "stará" v rozmezí 30 - 3 hodiny. Všechna létají po odchovně, cachtají se ve vodě, občas nakouknou do krmítka s K1, ale nevím, zobnou-li si. Je to normální a neuškodí jim to? Myslím, nemohou-li prochladnout, nemohou-li si časným najezením se způsobit zažívací potíže a tak. (Teplota na dně odchovny je okolo 30 st. C.) Děkuji za odpověď.

19.5.2015 20:17
lida0266

XXX.XXX.24.204

Myslím, že jim vůbec nic nechybí.Kačena=voda

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.5.2015 20:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prochladnou můžou.

Ono vylíhnutá kachňata vede kačena hned na vodu, ale pod kachnou se kachňata opatlají mastnotou z kachny, takže se nepromáčí. Bez kachny jde všechna voda rovnou na kůži.

A když se vám kachňata cachtají v napáječkách, zvyšují vlhkost prostředí i podestýlky, to taky není dobré.

19.5.2015 22:05
jenca

XXX.XXX.161.32

Myslím si totéž co bodlinka, vodní drůbež vám, pokud se může cachtat v napáječce, udělá během krátké doby z podlahy odchovny páchnoucí bahno. Podestýlku budete muset měnit prakticky denně. Radši to předělejte ať můžou pít, ale ne cachtat se.

19.5.2015 23:01
adam77

XXX.XXX.230.6

Já teda tu podestýlku(hobliny) v odchovně měním denně, každý večer.I když mají jen malou napáječku, za jeden den jsou to mokřady a bál bych se podchlazení přes noc.Tento víkend se mi zadařilo jak už se asi nezadaří a vylíhlo se z 21 vajec 19 kachňat.

scipi

20.5.2015 07:47
scipi

XXX.XXX.168.17

Urcite nie volny pristup ku vode bez matky
vodu prisposobit tak aby sa nemohli zmacat inak poprechladaju a zacnu umierat.

20.5.2015 07:52
Hodonak

XXX.XXX.126.173