Jednoduchá líheň z mražáku

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2015 07:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dávám na posouzení pár fotek líhně kterou jsem si vyrobil přes víkend, třeba tím někoho inspiruji aby nemusel kupovat drahé líhně z plastu, které nemají srovna dobré tepelněizolační vlastnosti, ale nikomu to nevnucuji, výrobní náklady byly kromě starého nefunkčního mražáku cca 1200 Kč, obracení je zatím poloautomat, vyhřívání 2 x 60 W, když jedna praskne, tak druhá stíhá vyhřát na teplotu. Míra.

3.12.2015 13:08
TomášS

XXX.XXX.55.50

Dobrá práce a díky za příspěvek už mám zase broučka v hlavě

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2015 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

TomášS napsal(a):
Dobrá práce a díky za příspěvek už mám zase broučka v hlavě

No přes zimu je přece jenom trochu v chovatelství volněji a co bychom neudělali pro ty naše zvířátka, Mirek.

3.12.2015 13:30
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Taky jsem si dělal líhen, sice ne z mrazáku, ale z desek ze starého nábytku, naklápění táhlem skrz strop, ten samý termostat co vy a těleso kovové od líhne veselý a ventilátor obyčejný do zdi, i vodu dolévám z venčí hadičkou, uvnitř led osvětlení, na stropě regulovatelný šíbr, v podlaze čtyři duté nýty na odvod zplodin, vejce ve dvou patrech.cena komponentů asi 1500 kč.u té vaší mi není jasné, co je ten špunt zboku na 11 snímku a ty dva dráty vedle něj.taky se mi příčilo dát tisíce za kus plastu, a když tady potom čtu ty zkušenosti co s nimi chovatelé mají za problémy tak jem rád, že jsem žádnou nekoupil, myslím si že to jsou doma neopravitelné křápy.je mi milejší plechová bioska, kterou mám do foroty taky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2015 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Taky jsem si dělal líhen, sice ne z mrazáku, ale z desek ze starého nábytku, naklápění táhlem skrz strop, ten samý termostat co vy a těleso kovové od líhne veselý a ventilátor obyčejný do zdi, i vodu dolévám z venčí hadičkou, uvnitř led osvětlení, na stropě regulovatelný šíbr, v podlaze čtyři duté nýty na odvod zplodin, vejce ve dvou patrech.cena komponentů asi 1500 kč.u té vaší mi není jasné, co je ten špunt zboku na 11 snímku a ty dva dráty vedle něj.taky se mi příčilo dát tisíce za kus plastu, a když tady potom čtu ty zkušenosti co s nimi chovatelé mají za problémy tak jem rád, že jsem žádnou nekoupil, myslím si že to jsou doma neopravitelné křápy.je mi milejší plechová bioska, kterou mám do foroty taky.

Ten špunt je tam daný jenom provizorně na ucpání otvoru kterým jsou vedeny dráty od sond k termostatu a měření vlhkosti, Míra.

3.12.2015 14:27
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Tak to jo, já myslel jesti to nemá nějakou důležitou funkci.takže jenom ucpávka zkoušel jsem sem dát u svojí ale zřejmě co jsem měnil vindovs 7 za 10 tak se mi vymazala složka s fotkami.

3.12.2015 16:57
kelim

XXX.XXX.151.225

To tu už bylo několikrát
https://www.ifauna.cz/drubez/diskuse/detail/2885199/stavba-lihne#a2887119
A tu horní díru na větrání máte malou jinak asi ok. A dolíheň máte sólo nebo kam budete pokládat vejce na dolíhnutí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.12.2015 06:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

kelim napsal(a):
To tu už bylo několikrát
https://www.ifauna.cz/drubez/diskuse/detail/2885199/stavba-lihne#a2887119
A tu horní díru na větrání máte malou jinak asi ok. A dolíheň máte sólo nebo kam budete pokládat vejce na dolíhnutí.

Nahoře mám tři otvory a dolíheň mám že na otočné rošty položím rám s perlinkou, Mirek.

4.12.2015 09:06
ovecka

XXX.XXX.171.70

Na kolik vajec je líheň? Pokud jsem to dobře pochopila, tak vajíčka máte jen v těch dvou řadách, které jsou obalené perlinkou. To mi připadá málo. Nedal by se prostor využít lépe - líska s překlápěním, převalováním? Dana.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.12.2015 10:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

ovecka napsal(a):
Na kolik vajec je líheň? Pokud jsem to dobře pochopila, tak vajíčka máte jen v těch dvou řadách, které jsou obalené perlinkou. To mi připadá málo. Nedal by se prostor využít lépe - líska s překlápěním, převalováním? Dana.

Zatím jenom dvě řady a pak ji vybavím automat.otáčením a na více vajíček, zatím jenom provizorně na rychlo a dodělávky budou postupně, Mirek.

5.12.2015 04:46
kelim

XXX.XXX.151.225

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nahoře mám tři otvory a dolíheň mám že na otočné rošty položím rám s perlinkou, Mirek.

Aha tak to jsem přehlídnul. Tak to by mělo stačit. Máte úplně stejný princip. Nestavěl jste podle mě někomu jsem jí popisoval . Nezapomeňte ke konci líhnutí pořádně větrat všechny díry otevřít. Se stejnou líhní mám docela dobrý výsledky a líhnu vše: křepelky, perličky, husy, kachny, krůty i slepice. Chvilku vám bude trvat naladit tepoty, ale za ty prašule na kolik taková líheń vyjde se to vyplatí. . Mám taky dva žlábky a pokud mám víc vajec dávám ještě nad ně sejto a tam vejce do dalších žlábku.

11.12.2015 11:58
2mazutak

XXX.XXX.90.153

11.12.2015 12:01
2mazutak

XXX.XXX.90.153

A tato je po vzoru biosky na 24 voltů.

11.12.2015 12:03
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Pohled od tělesa, termostat ze žehličky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Pohled od tělesa, termostat ze žehličky.

Jó v jednoduchosti je síla, na svoji líheň ještě budu montovat před každou žárovku jistič aby mi neodešel termostat když praskne žárovka, Míra.

11.12.2015 12:08
2mazutak

XXX.XXX.90.153

11.12.2015 12:14
Helena Hudousková

XXX.XXX.143.33

Kdo by byl tak laskaví aby my poslat jreo planek na lihen s obrazky a popisem. Chci nějakou postavit na 50 ks slepicích vajec asi. Nejakou jenduchou, z lednicky nebo z mrazaku. Vím ze to tady je ale potreřebu přesný plánek.
analia.a@seznam.cz
Predem Děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
A tohle se v nich vylíhlo.

Žeby wyandotky?Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 12:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Helena Hudousková napsal(a):
Kdo by byl tak laskaví aby my poslat jreo planek na lihen s obrazky a popisem. Chci nějakou postavit na 50 ks slepicích vajec asi. Nejakou jenduchou, z lednicky nebo z mrazaku. Vím ze to tady je ale potreřebu přesný plánek.
analia.a@seznam.cz
Predem Děkuji

Jestli potřebujete plánek pro někoho aby vám ji postavil, tak mu snad postačí fotky z úvodu tohoto vlákna a když tak mu můžu e-mailem popsat jednotlivé zapojení, ono se to liší podle velikosti bedny a nebo čím budete topit a jak obracet vajíčka, Míra.

11.12.2015 12:45
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Takulatá na 24 voltů nestála ani korunu, spodek je ze zbytku plastové odpadové roury těleso je ze spirály namotané na provaz ze skelného vlákna, ten plech na rozložení tepla z víka od romo pračky, termostat ze žehličky, nad tělesem je kotouč z klingeritu, což je obdoba azbestu, odráží teplo dolů a ne na víko líhně, které je ze silonové konve jak je patrné z obrázku.vše bylo určeno na skládku.úspěšnost u této líhně byla z23 vajec 18 kuřat, těch na obrázku.

11.12.2015 12:49
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 13:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Ano, zdrobnělé wyandotky.

Pěkné, já chovám velkou formu stříbrných vlnitě koroptvích, fotky mám ze začátku vlákna, Míra.

11.12.2015 14:00
Helena Hudousková

XXX.XXX.50.248

Nevím jak to bude velké kouknu do zběrného dvoru, topit budu kabelem ale nivím jestli si mam koupit na otacení vajec nebo ne. Dočetla jsem se ze stací je 2X dene da se koupit termostat v elektře nechci to obednavat pre internet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 14:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Helena Hudousková napsal(a):
Nevím jak to bude velké kouknu do zběrného dvoru, topit budu kabelem ale nivím jestli si mam koupit na otacení vajec nebo ne. Dočetla jsem se ze stací je 2X dene da se koupit termostat v elektře nechci to obednavat pre internet.

Takový přesný termostat nekoupíte, pošlu vám e-mail na pána který je prodává za 600 Kč, mám ho taky od něho lomaza@atlas.cz, prodává taky hydroměr za 140 Kč na kontrolu vlhkosti.- vše vám i nastaví. Otáčení vajec vyřešte třeba nějakým platem a otáčet musíte ručně a nebo se podívejte na systémy tady na Ifauně, na fotkác je jich dost v jednotlivých vláknech.Míra.

11.12.2015 14:17
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Je lepší nakoupit komponenty které mohu nainstalovat kamkoliv, třeba do vyřazené televize, nebo do mikrovlnky nebo do mazáčku.důležitá je ta elektronika.u originálů jako jsou IQ, kleo, kovina, real a pod.ten kus plastového výlisku u těchto líhní je hodně předražen.a pak, nikde jsem ještě nezaznamenal že by je někdo opravoval, nebo nabízel náhradní díly.jak se porouchá, je na vyhození, kobinovat to z jedné do druhé nejde, to se u těch mých stát nemůže.zvláště ta IQ mi přijde co se týče materiálu více jako hračka, než kvalitní přístroj na x let.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.12.2015 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Je lepší nakoupit komponenty které mohu nainstalovat kamkoliv, třeba do vyřazené televize, nebo do mikrovlnky nebo do mazáčku.důležitá je ta elektronika.u originálů jako jsou IQ, kleo, kovina, real a pod.ten kus plastového výlisku u těchto líhní je hodně předražen.a pak, nikde jsem ještě nezaznamenal že by je někdo opravoval, nebo nabízel náhradní díly.jak se porouchá, je na vyhození, kobinovat to z jedné do druhé nejde, to se u těch mých stát nemůže.zvláště ta IQ mi přijde co se týče materiálu více jako hračka, než kvalitní přístroj na x let.

Plně souhlasím, budu chtít větší, tak starší rozeberu na díly a postavím na více vajíček a je to, Míra.

11.12.2015 15:20
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Moc by mne třeba zajímalo, za jak dlouho se zaplatí třeba reálka 49, když si budu líhnout 30 až 50 kuřat pro svou potřebu, nikoliv na kšeft.podle ceny návratnost investice tak za 10 let.vydrží vůbec tak dlouho provozuschopná.ty moje jsou již zaplacené za jedinou sezonu.uvažoval vůbec někdo nad tím.ty kuřata potom musí být hodně drahá.

11.12.2015 16:00
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Část kuřiček jsem prodal, dva kohoutky taky, zbytek kohoutků dostalo teplé uytování a kuřičky co jsem si nechal už vydělávají v podobě vajíček, jež nemusím koupit.u kupované líhně si tou návratností investic nejsem jist, pokud vůbec, ale za jedinou sezou to rozhodně nebude, ani náhodou.pokud vůbec vydrží několik let provozuschopná.kdo to koupil, sypte si hlavu popelem, a krokodýlí slzy.

11.12.2015 16:12
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Jo, a tuIQ103 nezapomente podložit polystirenem, a víko zateplit bublinkovou folií nebo dekou, je velice spolehlivá, jak tady v inzerci jeden nabízí.líhnul v tom vůbec, když to tak vychvaluje.

11.12.2015 20:36
Helena Hudousková

XXX.XXX.53.157

Udělám to z mrazaku nebo z ledničky podle toho co sezenu ve zběrném dvoře. Termostat ze steré žehličky, vyhřívací kabel 10 W s adaptérem a udělám már dyrék z boku na proudění vzduchu a Děkuji za rady určitě něco použji.

12.12.2015 05:45
kelim

XXX.XXX.151.225

Tech 10W bude málo a termostat ze žehličky to ti bude teplota lítat. Obětuj tech 600kč a kup si termostat.

12.12.2015 08:03
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Těch 10 watů je opravdu málo, alespon 70 watů. ten termostat ze žehličky se s tím lítáním vejde do jednoho stupně, kdybych to tak neměl, nepsal bych to, jen je třeba kleštěmi uštípnout tu zarážku, aby mohl ještě více do mínusu, je nastaven na žehlení silonu, asi 41 stupnů což je na vejce již moc.že to jde, jsem tady ukázal.jasně, čím jemnější, tím lépe.

12.12.2015 21:20
O.Peru

XXX.XXX.181.214

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Http://www.dx.com/p/cheerlink-mh1210b-1-7-screen-intelligent-digital-temperature-controller-w-alarm-black-orange-320856#.VmvNicYarsN.

Tiež mám tento termostat.Kupoval som ho cez Aliexpres.Som s ním spokojný, za tú cenu sa podľa mňa oplatí.

13.12.2015 15:56
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Tuto dřevěnou ještě vylepším právě o termostat ze žehličky, bude sloužit jako termostat pojistný, kdyby vysadil ten digitál.

13.12.2015 18:13
kamilek

XXX.XXX.255.6

O.Peru napsal(a):
Tiež mám tento termostat.Kupoval som ho cez Aliexpres.Som s ním spokojný, za tú cenu sa podľa mňa oplatí.

Jen pozor na to, že tyto levnější gigitální měří po desetinách, ale nastavovat přesnost sepnutí jde jen po celých stupních.Taky jsem se spálil a jde tak do odchovny né do líhně.Návod je čínsky nebo anglicky napsaný jak pro tatary.

13.12.2015 21:53
O.Peru

XXX.XXX.181.214

kamilek napsal(a):
Jen pozor na to, že tyto levnější gigitální měří po desetinách, ale nastavovat přesnost sepnutí jde jen po celých stupních.Taky jsem se spálil a jde tak do odchovny né do líhně.Návod je čínsky nebo anglicky napsaný jak pro tatary.

Tak to si kúpil nesprávny.Neviem kde si ho kúpil, ale ja keď som ho objednával, zadal som parametre aké som potreboval. Čiže hysterézia 0.1.Takže zopnutie po desatinách.Týchto rovnakovyzerajúcich termostatov je viac s rôznymi parametrami.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2015 08:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jó v jednoduchosti je síla, na svoji líheň ještě budu montovat před každou žárovku jistič aby mi neodešel termostat když praskne žárovka, Míra.

Tak jsem tedy zakoupil dva jističe 10A a zapojil a hned jsem to vyzkoušel, rozbil jsem jednu žárovku a ono to funguje, jistič vypadl a druhá žárovka svítí normálně a termostat funguje na 100 %. Tak jsem tam šoupl vajíčka wyandotek a výsledek za 21 dní napíšu.Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2015 08:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Jo, a tuIQ103 nezapomente podložit polystirenem, a víko zateplit bublinkovou folií nebo dekou, je velice spolehlivá, jak tady v inzerci jeden nabízí.líhnul v tom vůbec, když to tak vychvaluje.

Koupit celkem drahou líheň z plastu a ještě vymýšlet izolaci aby fungovala? zlatý český ručičky a starý mražák, to je můj názor.Míra.

14.12.2015 18:11
2mazutak

XXX.XXX.90.153

No tak se na to podívejte, už je na inzerci zas.dal by jste za to 1500 korun.za ty peníze mám kvalitní komponenty ony ani ty za tisíce nejsou nic extra natož tohle.ale ví, že jsou spolehlivé, šunt už od pohledu

17.12.2015 14:50
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím. to mám dokonce v plánu vyzkoušet vložit do nějaké skřínky přes termostat sušičku na ovoce, jestli by v případě nouze nešla jako líhen použít.má vyhřívání, i ventilátor.myslím, že ano, jestli bude vyhřívání dostatečné, a taky je z plastu, jen cena je slušnější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2015 06:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Zdravím. to mám dokonce v plánu vyzkoušet vložit do nějaké skřínky přes termostat sušičku na ovoce, jestli by v případě nouze nešla jako líhen použít.má vyhřívání, i ventilátor.myslím, že ano, jestli bude vyhřívání dostatečné, a taky je z plastu, jen cena je slušnější.

Dej vědět výsledek a taky foto, co my ještě nevymyslíme, Míra.

18.12.2015 16:05
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Mám i jednu z mikrovlnky, jedna z prvních co byly na trhu ještě bez otáčení termostat má manuelní s čidlem topení je z keramických tělísek z topinkovače přes 24v trafo zabudované uvnitř.inkubace nic moc bude asi potřeba včlenit ventilátor, a mělo by to klapnout.ta vůbec první, co jsem dělal když viděl kamarád co si přinesl 15 vajíček holandanek nevěřil, že se něco vylíhne, počítal tak dvě tři kuřata. když jsem mu volal at si pro ně přijde a že jich je třináct, nevěřil vlastním očím.

4.1.2016 13:27
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím. tak poslušně hlásím, že ta sušička na ovoce teplotně je schopná nahradit líhen, záleží jen na jemnosti termostatu.mám typ eta- kenya, je dokonce i s motorem na otáčení sušících plat.momentálně tam je podle akvarijního teploměru 40 stupnů c.je jsem ji zapnul a čidlo termostatu vložil pod víko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.1.2016 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Zdravím. tak poslušně hlásím, že ta sušička na ovoce teplotně je schopná nahradit líhen, záleží jen na jemnosti termostatu.mám typ eta- kenya, je dokonce i s motorem na otáčení sušících plat.momentálně tam je podle akvarijního teploměru 40 stupnů c.je jsem ji zapnul a čidlo termostatu vložil pod víko.

No a může se předělat a líhnout, Míra.

4.1.2016 13:40
2mazutak

XXX.XXX.90.153

V obchodě dnes mají několik typů sušiček dokonce i s digitálním termostatem v cenách kolem 2500 kč i méně, bude jen otázka jak jemným termostatem jsou osazeny.takže by možná stačilo vyvrtat pár dírek na přívod vzduchu, odvod mají již z výroby, a vložit misku s vodou k zajištění vlhkosti.po vylíhnutí kuřat, ucpání nasávacích otvorů může zase jako sušička sloužit.

4.1.2016 13:44
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Pokud to klapne, můžou si ty ukrajinky a rumunky prodejci naložit do octa dost bolo havla, paní milerová já koupil novej cedník, a on teče.

4.1.2016 14:05
2mazutak

XXX.XXX.90.153

No, tak ted je tam momentálně 41,5 stupnů, výkon tělesa je 165watů, takže vpohodě dostačující, jeto typ ETA-KENYA 2300, teplovzdušná.takže bude stačit jen trochu šikovnosti a líhen je na světě.

4.1.2016 15:15
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Tak ted jsem našteloval na termostatu teplotu na líhnutí, drží 37,6 až 38 stupnů c, vložil jedno vejce zdr.wyandotek a ráno, až přijdu z práce, tak to vyhodnotím objektivně.ale myslím, že bude už jen stačit zajistit výměnu vzduchu a vlhkost, a pochopitelně kvalitní násadová vejce, nejlépe z vlastního chovu.a chovatel bude mít vlastně mašinu dva v jednom.

5.1.2016 07:46
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Tak hlásím, že to klaplo, dnes ráno teplota 38 stupnů, a vejce má inkubačmí teplotu.takže lze sušičku použít i jako líhen, zdroj tepla je dostačující, takže za jedny peníze je sušička i líhen.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.1.2016 08:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Tak hlásím, že to klaplo, dnes ráno teplota 38 stupnů, a vejce má inkubačmí teplotu.takže lze sušičku použít i jako líhen, zdroj tepla je dostačující, takže za jedny peníze je sušička i líhen.

Fakt dobrý nápad, dobrá inspirace pro druhé, jak jsi měřil inkubační teplotu vajíček?Míra.

5.1.2016 08:07
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Akvarijním teploměrem přímo uvnitř, a dnes ráno jsem si to vejce přiložil na oční víčko, to je nejlepší způsob kontroly teploty, musí mírně hřát, toje správná inkubační teplota.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.1.2016 08:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Akvarijním teploměrem přímo uvnitř, a dnes ráno jsem si to vejce přiložil na oční víčko, to je nejlepší způsob kontroly teploty, musí mírně hřát, toje správná inkubační teplota.

Jo, oční víčko dělám taky, já jenom jestli nemáš nějakou novou metodu, jak jsi vyřešil obracení vajíček?Míra.

5.1.2016 08:46
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Tak to jsem ještě neřešil, kvůli jednomu vajíčku, ale spíše to zůstane na ruční otáčení, každý at si to udělá jak uzná za vhodné.já v tom líhnout nebudu, alespon zatím, líhně mám, šlo vlastně jen o to, zda to možné je, či nikoli, třeba to někomu pomůže jako inspirace a nemusel kupovat ty rumunský a ukrajinský šunty za draho.možná to letos vyzkouším až do vylíhnutí, ale spoléhat se nato nebudu, napřed si vylíhnu už v osvědčených.jsem zvědav, jestli se někdo inspiruje.

5.1.2016 09:02
2mazutak

XXX.XXX.90.153

No, tak stále drží 38 stupnů. musím se pochválit jako ivánek, nikdo jiný to neudělá, na mne brisnea ani erkomka nemá, a ukrajinka s rumunkou už vůbec ne.

1.3.2016 08:55
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím.posílám foto té sušičky, obracení zatím ruční, časem nějak vymyslím alespoň naklápění, zatím testuji tři vajíčka.tak takhle vypadá sušičkolíhen, dva v jednom.takže nač kupovat líhen, plast jako plast.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2016 09:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Zdravím.posílám foto té sušičky, obracení zatím ruční, časem nějak vymyslím alespoň naklápění, zatím testuji tři vajíčka.tak takhle vypadá sušičkolíhen, dva v jednom.takže nač kupovat líhen, plast jako plast.

Ahoj, já myslím, že by to mělo fungovat, dejte vědět, Míra.

1.3.2016 22:16
mirko

XXX.XXX.176.26

Fungovalo? :).

1.3.2016 23:09
mirko

XXX.XXX.176.26

Ak by ste vedeli poradit, kupil som si malu cinsku liahen, a mam problem s nastavenim teploty (predpokladam, ze problem je tvar, velkost a slaba izolacia)

http://www.aliexpress.com/item/New-High-Quality-1Pcs-220V-Home-Mini-Digital-Incubator-Cheap-Chicken-Incubator-7-Eggs-Duck-Bird/32371643597.html

teplota je nastavena na 38C, ale ked meram 2 tepl. tak to kolise od 36-40C zalezi od miesta kde meram. je tento rozdiel teplot velky problem pre uspesnost liahnutia?

mam sa pokusit liahen nejak zaizolovat? Napadlo ma pouzit medenu podlozku ktora by mozno pomohla udrzat teplotu rovnomernejsiu.

casom by som ju asi prerobil, pouzil xps na vytvorenie debnicky. ventilator co je tam teraz je dost hlucny. (lepsi by bol vacsi) jedina vyhoda je asi spotreba 20W co je dane velkostou,7vajec.

dakujem.

2.3.2016 17:09
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím.poslušně hlásím, že ty tři vajíčka po třech dnech mají již pavoučka, takže testy dopadly dobře.zítra je uvařím psovi, nebudu se zabývat třemi kuřaty, ale již budu vajíčka sbírat a naplním ji.vejde se tam tipuju tak 20 vajíček.zase jsem vyhrál, mně snad trefí šlak.je třeba myslet politicky halík.a alespoň vím, že lonský kohoutek je již plodný.

2.3.2016 18:45
noname

XXX.XXX.64.7

Liahen vie vytvorit kazdy somar co sa do toho aspon trosilinku rozumie a s hocicoho ja som ju vytvoril za 10eur ale len preto lebo som miesto ziaroviek dal topny kabel tak preto 10 inak by ma vysla len na 5eur.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 06:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den všem, mám takovou otázku do diskuze, mám líheň z mražáku vnitřní rozměr 40x40x60 cm, nějak se mi nedaří líhnout kuřátka, teplota uprostřed vajec 38,0 °C, vlhkost 55-60 % do 18 dne, potom zvyšuji na 70 % poslední tři dny, dole mám 3 otvory průměr 8 mm na jedné straně a nahoře 4 otvory průměr 14 mm,2x ventilátor,2 x žárovka 60 W, voda ve vaničce na spodku líhně, podle mě mám blbě proudění vzduchu, otáčím vajíčka 2 x denně, kuřátka mi umírají ve vajíčku v různém časovém období inkubace, máte nějaké nápady co by ještě mohlo být špatně?Díky za názory, Míra.

25.4.2016 08:06
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím. podle mne to dělají ty ventilátory, oni pouze rozhánějí vydýchaný vzduch po prostoru a vlastně tak brání přívodu a odvodu vzduchu, a zvětšil bych přívody vzduchu.odváděný vzduch může být jen tak velký, jaký je přívod bez ohledu na velikost otvorů, a ventilátory bych dal horizontálně, pak teprve budou fungovat nasávací a výfukové otvory.ale nemusím mít pravdu, každý výtvor se chová jinak.teplota, proudění vzduchu a vlhkost je alfa a omega každé líhně, i těch kupovaných.i ta vlhkost se mi zdá zbytečně vysoká.já mám momentálně v té dřevěné 40 procent, třináctý den inkubace.nezbývá, než bádat.hatláma patláma, paprtála paprtála.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 08:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Zdravím. podle mne to dělají ty ventilátory, oni pouze rozhánějí vydýchaný vzduch po prostoru a vlastně tak brání přívodu a odvodu vzduchu, a zvětšil bych přívody vzduchu.odváděný vzduch může být jen tak velký, jaký je přívod bez ohledu na velikost otvorů, a ventilátory bych dal horizontálně, pak teprve budou fungovat nasávací a výfukové otvory.ale nemusím mít pravdu, každý výtvor se chová jinak.teplota, proudění vzduchu a vlhkost je alfa a omega každé líhně, i těch kupovaných.i ta vlhkost se mi zdá zbytečně vysoká.já mám momentálně v té dřevěné 40 procent, třináctý den inkubace.nezbývá, než bádat.hatláma patláma, paprtála paprtála.

Díky za reakci, kde přesně by jste umístnil ty ventilátory? mám tam dva-není to moc? Míra.

25.4.2016 09:05
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Podle fotky tak 3 centimetry přímo pod žárovku jen jeden, druhý bych nechal do foroty.horší to být nemůže.do stropu bych udělal větší díru, a zabudoval něco regulovatelného, třeba jen plechovou klapku.paní milerová.na bělehrad.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 09:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Podle fotky tak 3 centimetry přímo pod žárovku jen jeden, druhý bych nechal do foroty.horší to být nemůže.do stropu bych udělal větší díru, a zabudoval něco regulovatelného, třeba jen plechovou klapku.paní milerová.na bělehrad.

Otvory ve stropu mám regulované záklopkou, mám jenom obavy, jestli dám ten větší ventilátor pod žárovky, jestli mi nebude moc ofukovat vajíčka a tím pádem vysoušet, otvory na boku dole pro přívod vzduchu jsem už zvětšil, Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 09:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Otvory ve stropu mám regulované záklopkou, mám jenom obavy, jestli dám ten větší ventilátor pod žárovky, jestli mi nebude moc ofukovat vajíčka a tím pádem vysoušet, otvory na boku dole pro přívod vzduchu jsem už zvětšil, Míra.

Tak koukám, že to mám asi trochu pomýchané? spodní otvory by měly nasávat vzduch a horní ve víku odvádět vzduch? Potom mě ale ventilátorek bude foukat proti toku vzduchu když ho umístním pod žárovky?Míra.

25.4.2016 09:46
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Vysušovat by neměl, pokud tam ta vlhkost je, nemá se kam ztratit.po každé zásadní úpravě nezbývá nic jiného, než nasadit pár vajec a zkoušet nic jiného vám nikdo neporadí.pak už jen kvalita vajec, což asi u vás nehrozí.vyčerpal jsem všechny mé vědomosti.zkoušet, zkoušet, a zase zkoušet.

25.4.2016 09:51
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Vydýchaný vzduch-kysličník uhličitý je těžší, odchází spodem.a pak není to jedno, kudy se tam vzduch s kyslíkem dostane, hlavní je, aby tam byl.

25.4.2016 09:53
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Já mám v té dřevěné líhni ventilátor v levém dolním rohu na dně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 09:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Vydýchaný vzduch-kysličník uhličitý je těžší, odchází spodem.a pak není to jedno, kudy se tam vzduch s kyslíkem dostane, hlavní je, aby tam byl.

Díky za poznatky, Míra.

25.4.2016 16:23
asitakhle

XXX.XXX.183.163

Dobrý den.
Pane Urbanský vy jste takovej zlobivej kluk.Poslal jsem vám návod na líheň z mrazáku jak ji vyrobit a která funguje. Vy jste si to vyrobil podle svého a nejde to.Nedivím se vzduch se vám tam musí točit jak vítr v bedně.Ohřev jste dal nahoru, ventilátor nad vejce?
Koukněte na to co jsem vám poslal a psal. Když tak napište na: lomaza@atlas.cz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2016 16:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

asitakhle napsal(a):
Dobrý den.
Pane Urbanský vy jste takovej zlobivej kluk.Poslal jsem vám návod na líheň z mrazáku jak ji vyrobit a která funguje. Vy jste si to vyrobil podle svého a nejde to.Nedivím se vzduch se vám tam musí točit jak vítr v bedně.Ohřev jste dal nahoru, ventilátor nad vejce?
Koukněte na to co jsem vám poslal a psal. Když tak napište na: lomaza@atlas.cz.

Takže ventilátory jsem dal horizontálně nad žárovky, nahoře ve víku jsem doplnil otvory a otvory jsem udělal i do dna, můžu to zkusit? Raději bych žárovky nechal nahoře, Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2016 06:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

asitakhle napsal(a):
Dobrý den.
Pane Urbanský vy jste takovej zlobivej kluk.Poslal jsem vám návod na líheň z mrazáku jak ji vyrobit a která funguje. Vy jste si to vyrobil podle svého a nejde to.Nedivím se vzduch se vám tam musí točit jak vítr v bedně.Ohřev jste dal nahoru, ventilátor nad vejce?
Koukněte na to co jsem vám poslal a psal. Když tak napište na: lomaza@atlas.cz.

Tak jsem včera líheň rozebral a předělávám ji podle vašeho návodu a fotek, jenom se chci zeptat jestli nad žárovkama to plato na které se dává voda může mít větší otvory cca 3x3 cm a nebo má být hustější otvory, Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 07:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den.
Přikládám fotky líhně po předělání, vlhkost počas líhnutí 55-61 %, teplota 38 ° C, poslední tři dny vlhkost 70 °, teplota 38 °C, obracení vajíček-první tři dny ne, potom 3x denně, poslední tři dny ne, teplota a vlhkost nekolísají, mám ale problém že na konci líhnutí mi umírají kuřátka ve skořápce ( přiložil jsem i fotky ) a vůbec netuším proč, máte nějakou radu? Míra.

petboh

21.6.2016 08:11
petboh

XXX.XXX.12.102

No vidíte a ti co si koupili plastovou líheň za cenu ne o moc vyšší než jsou vaše komponenty a líhnou už kolik let, jsou na tom lépe a hlavu popelem si asi nesypají.
Ne každý je kutil, který si umí s tímhle hrát a chce rozbíjet vajíčka s mrtvými kuřátky a štelovat kde je co blbě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 08:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

petboh napsal(a):
No vidíte a ti co si koupili plastovou líheň za cenu ne o moc vyšší než jsou vaše komponenty a líhnou už kolik let, jsou na tom lépe a hlavu popelem si asi nesypají.
Ne každý je kutil, který si umí s tímhle hrát a chce rozbíjet vajíčka s mrtvými kuřátky a štelovat kde je co blbě.

Neptal jsem se na výhody a nevýhody kupovaných a nebo udělaných doma líhní, ptám se o radu i pro to aby i ostatní chovatelé kteří mají tento problém našli radu a poučení, Míra.

21.6.2016 08:31
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Zdravím. tak tohle už asi nebude líhní.podle těch snímků kuřat může jít o utopení kuřat v bílkovině, kterou po dobu líhnutí nestačí spotřebovat.vzniká to přemírou bíjkovin jako je maso v krmné dávce chovného hejna.kuře je v podstatě již hotové, jen se vylíhnout, ale v tom rosolu se utopí.parametry líhně jsou dobré.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 08:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Zdravím. tak tohle už asi nebude líhní.podle těch snímků kuřat může jít o utopení kuřat v bílkovině, kterou po dobu líhnutí nestačí spotřebovat.vzniká to přemírou bíjkovin jako je maso v krmné dávce chovného hejna.kuře je v podstatě již hotové, jen se vylíhnout, ale v tom rosolu se utopí.parametry líhně jsou dobré.

Je pravda že bílkovin má chovné hejno dost, maso, kůže, odřezky atd, skusím snížit obsah bílkovin v krmné dávce, Míra.

21.6.2016 08:43
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Chovatel ve snaze slepicím přilepšit protože chce líhnout, udělá více škody, než užitku.ono skutečně podle hesla méně je někdy více.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
Chovatel ve snaze slepicím přilepšit protože chce líhnout, udělá více škody, než užitku.ono skutečně podle hesla méně je někdy více.

Za jak dlouho by se jim hladina bílkoviny mohla upravit? Míra.

21.6.2016 08:52
2mazutak

XXX.XXX.90.153

No, ze dne naden to nebude, zkusil bych další várku tak za tři neděle, měsíc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 08:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

2mazutak napsal(a):
No, ze dne naden to nebude, zkusil bych další várku tak za tři neděle, měsíc.

Díky za rady, Míra.

21.6.2016 11:40
klop.p

XXX.XXX.128.24

Nedostatečná výměna vzduchu jednoznačně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

klop.p napsal(a):
Nedostatečná výměna vzduchu jednoznačně.

Dole mám na každé straně po třech otvorech o průměru 0,8 cm a nahoře tři otvory o průměru 1,6 cm, otvory mám otevřené nahoře dva a dole všechny, třetí otvor nahoře otvírám jenom poslední tři dny, myslíte že mám nahoře dodělat více otvorů?Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2016 19:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pravděpodobně vysoká vlhkost na konci inkubace, kuřata se utopila.

26.6.2016 02:16
asitakhle

XXX.XXX.183.163

Dobrý den pane Míro.
Měl jsem za to že již zdárně líhnete jako mnoho ostatních a mrzí mě že to tak není.
Když jste ode mě kupoval komponenty tak jste koupil i digitální vlhkoměr s teploměrem a na fotkách ho nikde nevidím, ani sondu od něho. Máte jiný vlhkoměr, ale ten nemusí být tak přesný. Dejte ten co jste koupil ode mě/ten co tam je nechte také a porovnejte/. Ono jak píšete že ke konci 70% tak pokud by to bylo více tak je to moc a moc měl by pán co píše že jste je tzv. utopil ke konci líhnutí pravdu. S vlhkostí ke koci to nepřehánějte stačí kolem 60%max 65.Během líhnutí stačí 50-55 ideálně 52-53% podle vlhkoměru ode mne.
A pak jsem si všiml ventilátorů -jak jsou veliké a kolik mají otáček? Napište to sem.
Musí to šlapat.Otvory jsou dobré a postačující. Také napište kde máte sondu termostatu.
Teplotu dejte 37,9 /vypínací/ a bude to pracovat 37,7-37,9 max.38,0
Když tak napište na můj email. S pozdravem A.M.

26.6.2016 02:32
asitakhle

XXX.XXX.183.163

Koukal jsem na vaše fotky ještě jednou a i na ty co jste dal úplně ze začátku a zjistil, že to tou vysokou vlhkostí zřejmě bude. Vy tam máte dva kastlíky od masa na líheň asi o objemu 80 litrů.
Já mám líheň 120 litrů a 84-110 vajec a mám tam víko od ešusu a uprostřed něj sklenku na doplňování vody a to část hladiny vody v tom víku během líhnutí zakrývám víčky na zavařování abych zmenšil plochu a tím snížil vlhkost, ke konci líhnutí ty víčka na hladině odstraním a stačí to. Takže mám o třetinu větší líheň a jen necelou polovinu odpařovací plchy na vodu!
Opravdu se věnujte té vlhkosti ! Asi vám to neměří přesně!
A.M.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.6.2016 06:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

asitakhle napsal(a):
Koukal jsem na vaše fotky ještě jednou a i na ty co jste dal úplně ze začátku a zjistil, že to tou vysokou vlhkostí zřejmě bude. Vy tam máte dva kastlíky od masa na líheň asi o objemu 80 litrů.
Já mám líheň 120 litrů a 84-110 vajec a mám tam víko od ešusu a uprostřed něj sklenku na doplňování vody a to část hladiny vody v tom víku během líhnutí zakrývám víčky na zavařování abych zmenšil plochu a tím snížil vlhkost, ke konci líhnutí ty víčka na hladině odstraním a stačí to. Takže mám o třetinu větší líheň a jen necelou polovinu odpařovací plchy na vodu!
Opravdu se věnujte té vlhkosti ! Asi vám to neměří přesně!
A.M.

Vlhkoměr i termostat používám od vás, čidla mám uprostřed líhně uprostřed vajíček, to je v pohodě, snížil jsem vlhkost, ventilátory jsou nízkootáčkové, ostatní teploměr a vlhkoměr mám jenom pro kontrolu, uvidím jak se mi teď vylíhne a dám vědět, Míra.

27.6.2016 13:40
začátek

XXX.XXX.4.22

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den.
Přikládám fotky líhně po předělání, vlhkost počas líhnutí 55-61 %, teplota 38 ° C, poslední tři dny vlhkost 70 °, teplota 38 °C, obracení vajíček-první tři dny ne, potom 3x denně, poslední tři dny ne, teplota a vlhkost nekolísají, mám ale problém že na konci líhnutí mi umírají kuřátka ve skořápce ( přiložil jsem i fotky ) a vůbec netuším proč, máte nějakou radu? Míra.

Dobrý den, podle mě je to nedostatkem přístupu čerstvého vzduchu (kuře hlavičkou ve špičce vajíčka) moc velká vlhkost (schází vzduchová komůrka na tupém konci) určitě to bude chtít zvětšit otvory na odvod vzduchu z líhně dole i nahoře a možnost jejich zvětšení na poslední týden líhnutí a to by mohlo problém vyřešit.

27.6.2016 13:48
začátek

XXX.XXX.4.22

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dole mám na každé straně po třech otvorech o průměru 0,8 cm a nahoře tři otvory o průměru 1,6 cm, otvory mám otevřené nahoře dva a dole všechny, třetí otvor nahoře otvírám jenom poslední tři dny, myslíte že mám nahoře dodělat více otvorů?Míra.

Bioska na 90 ks vajec má nahoře 7 otvorů o průměru asi15mm které maji regulační víčka na 7mm a dole 7 otvorů 7mm.

28.6.2016 06:53
asitakhle

XXX.XXX.183.163

začátek napsal(a):
Bioska na 90 ks vajec má nahoře 7 otvorů o průměru asi15mm které maji regulační víčka na 7mm a dole 7 otvorů 7mm.

Uvědomte si, že bioska nemá ventilátory a proudění vzduchu je na jiném způsobu Biosku nechte bioskou, tady pán má líheň s ventilátory tedy s nuceným prouděním. Nemotejte mu hlavu.

28.6.2016 07:07
asitakhle

XXX.XXX.183.163

začátek napsal(a):
Dobrý den, podle mě je to nedostatkem přístupu čerstvého vzduchu (kuře hlavičkou ve špičce vajíčka) moc velká vlhkost (schází vzduchová komůrka na tupém konci) určitě to bude chtít zvětšit otvory na odvod vzduchu z líhně dole i nahoře a možnost jejich zvětšení na poslední týden líhnutí a to by mohlo problém vyřešit.

Všechno souvisí se vším, tedy tím že sníží vlhkost se utvoří v závěru inkubace vzduchová bublinka ve vajíčku, to musí při inkubaci mírně seschnou-ubýt na váze. Viz. čtení o líhnutí.
Vzduchových otvorů má až dost, pak by to bylo jako kdyby jste topil a větral oknem.

28.6.2016 13:44
začátek

XXX.XXX.4.22

Nevim, ale podle fotek se mi zdá, že venilátory slouží jen k víření vzduchu v líhni a né k větrání a dle odumřelích zárodků soudím, že nemaj dostatek kyslíku k životu.Vzhledem k tomu, že je vzduch přibližně směs 21%kyslíku,78%dusíku,1% vzácných plynů a při poklesu na 15%kyslíku to těžko udýcháte sám, natož kuře ve vajíčku, Vznikem CO2 při líhnutí se % kyslíku ve vzduchu snižuje a vlivem rozmíchání ventylátory v prostoru líhně se dostane i do vajíčka, kde udělá vlivem své váhy CO2 rybníček a je hotovo, nevim jak to má pán s chlazenim vajíček, možná chlazení mimo líheň a vyvětrání líhně 2 x denně by trochu pomohlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.6.2016 14:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek napsal(a):
Nevim, ale podle fotek se mi zdá, že venilátory slouží jen k víření vzduchu v líhni a né k větrání a dle odumřelích zárodků soudím, že nemaj dostatek kyslíku k životu.Vzhledem k tomu, že je vzduch přibližně směs 21%kyslíku,78%dusíku,1% vzácných plynů a při poklesu na 15%kyslíku to těžko udýcháte sám, natož kuře ve vajíčku, Vznikem CO2 při líhnutí se % kyslíku ve vzduchu snižuje a vlivem rozmíchání ventylátory v prostoru líhně se dostane i do vajíčka, kde udělá vlivem své váhy CO2 rybníček a je hotovo, nevim jak to má pán s chlazenim vajíček, možná chlazení mimo líheň a vyvětrání líhně 2 x denně by trochu pomohlo.

Vajíčka větrám od 10 dne a každý další den přidávám k základním 5 minutám po 1 minutě, Míra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.6.2016 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek napsal(a):
Nevim, ale podle fotek se mi zdá, že venilátory slouží jen k víření vzduchu v líhni a né k větrání a dle odumřelích zárodků soudím, že nemaj dostatek kyslíku k životu.Vzhledem k tomu, že je vzduch přibližně směs 21%kyslíku,78%dusíku,1% vzácných plynů a při poklesu na 15%kyslíku to těžko udýcháte sám, natož kuře ve vajíčku, Vznikem CO2 při líhnutí se % kyslíku ve vzduchu snižuje a vlivem rozmíchání ventylátory v prostoru líhně se dostane i do vajíčka, kde udělá vlivem své váhy CO2 rybníček a je hotovo, nevim jak to má pán s chlazenim vajíček, možná chlazení mimo líheň a vyvětrání líhně 2 x denně by trochu pomohlo.

Ty fotky kuřátek co se nevylíhly, tak to je třeba 5 kuřátek z dvaceti oplodněných, další se vylíhly, Míra.

2.7.2016 09:04
asitakhle

XXX.XXX.183.163

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ty fotky kuřátek co se nevylíhly, tak to je třeba 5 kuřátek z dvaceti oplodněných, další se vylíhly, Míra.

Ale to jste měl specifikovat hned, všichni se vám snaží pomoci v domění, že se vám nic nevylíhlo. Máte tedy úspěšnost líhnutí 75% což není málo, ale ani zase moc. Hledejte tedy příčiny vylepšení v tom jak vám všichni radili, včetně kvality násadových vajec a kvality chovného hejna-jejich krmení, stáří, uskladnění vajec před líhnutím a pod. A jak jsem psal s tou vlhkostí to ke konci nepřehánět. A.M.

Přidejte reakci

Přidat smajlík