Zdravím, píšete málo informací. Příčin může být mnoho, jak už uvádí Icaizlova to je nejčastější důvod. Další důvody jsou nedostatečné otáčení, přehřátí v prvních i možná ve druhé polovině líhnutí inkubace aj. Nevím co máte za líheň, ale měl by jste se ujistit zda máte nastaveny správně hodnoty na líhnutí křepelek. Ale, záleží i na kvalitě násadových vajec. Přeji ať se daří v chovu.
Křepelky líhnu společně s kuřaty a i samostatně.
Teplotu dávám 37,8°C / 37,6-37,8/ a vlhkost 52-53%.Ke konci líhnutí vlhkost 60%.Zásadně nic nerosím. Otáčení na automatické lísce.
U křepelčích vajíček moc záleží na jejich čerstvosti, když jsem dal čerstvé do 10 dnů po snesení je líhnutí téměř 100% u starších třeba jen 50%.
Snad vám tyto informace pomohly.
Děkuji, no zatím bojují, slyším klepání na skořápku a pípání, některé skořápky jsou dokonce už i naklovlé, ale nevím, jestli se jim podaří dostat ven (včera byl 17 den inkubace...). V líhnutí jsem nováček, zatím se mi podařilo vylíhnout 4 housata a to tak, že jsem je musela postupně během 24hodin vydloubat ze skořápek. U předchozího líhnutí, jsem to neudělala a všichni mi umřeli ve skořápkách :( tak právě nevím, jestli pomáhat i těm křepelkám ven, nebo to zkusit nechat na nich. Líhnu ve staré biosce, takže vše je ručně a vlhkoměr tam nemám a nastavit tam teplotu je trochu peklo...takže to zkouším dle citu...
Tak je to dobré, jančila jsem zbytečně, maloši se přes noc vylíhli :).
Pupča
napsal(a):