Anketa - nejoblíbenější slepice

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.1.2017 05:38
PetaaS

XXX.XXX.5.12

Ahooj... napište sem vaše nejoblíbenější plemeno...
Za mě jsou to 100% Leghornky, Vlašky stříbrokrké a fénixky

20.1.2017 06:06
jo012810

XXX.XXX.96.211

Dobré vlákno do kterého se rád zapojím. Mám rád zdrobnělou drůbež a nebo původní. Na pohled a pro potěchu dětí to jsou hedvábničky. U nich se rádi zastaví i dospělí. Pro užitek jsou mými favority zdrobnělé hempšírky.

20.1.2017 06:43
PetaaS

XXX.XXX.5.12

Děkuji..hedvábničky jsou roztomilé

20.1.2017 06:50
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Zdravím, aj ja preferujem zdrobnelé, teraz dosluhujú barneveldky, ale už mám velsumky.

20.1.2017 07:45
2mazutak

XXX.XXX.90.153

Já mám nejraději zdrobnělé wyandotky.

Accuracy

20.1.2017 10:20
Accuracy

XXX.XXX.1.187

Já vždycky chtěla české zlaté slepice.

20.1.2017 10:33
začátek

XXX.XXX.4.22

Araukany stříbrokrké, ale zatim jen zbožné přání, mám 3 černé a denně 1-3 vajíčka. Jinak mám vlašky rodobarvé to jsou údernice, které momentálně nesou nejlépe, velsumky jim ve snášce zatim nestačí a to jak velké tak zdrobnělé.

20.1.2017 11:29
ančovička1

XXX.XXX.220.126

Já se mazlím s milflérami ale ráda mám všechny slepice i slepice!

20.1.2017 12:00
molousek

XXX.XXX.103.252

U nas Lenghorn (hoby chov na vejce)
Velka spokojenost, za me dostatek vajec. Nechavam 3 sezony.
Mam v kurniku male pocitadlo a kazde sebrane vajicko spocitame.
Za rok 2016 mame prumer 210 ks na jednu slepku.
Prosim, kolik nesou Vase slepice. (jen slušne reakce)
Chovu zdar.

20.1.2017 12:10
1978milan

XXX.XXX.227.76

molousek napsal(a):
U nas Lenghorn (hoby chov na vejce)
Velka spokojenost, za me dostatek vajec. Nechavam 3 sezony.
Mam v kurniku male pocitadlo a kazde sebrane vajicko spocitame.
Za rok 2016 mame prumer 210 ks na jednu slepku.
Prosim, kolik nesou Vase slepice. (jen slušne reakce)
Chovu zdar.

Máme sice jen dominanty a dekalby, ale nedam na ne dopustit. Ke vcerejsku mám průměr 17 vajec denně od 27 nosnic. Myslím ze to je super, kdyz ted tak mrzne, co myslíte? Ale krmíme kromě jiného i granule pro nosnice.

20.1.2017 12:23
hudos00781

XXX.XXX.185.244

My máme vlašky strieborno sfarbené (striebrokrké) už 5 rok. sú fakt staré, ale nesú sa tak, že nestíhame jesť vajcia, preto ich rozdávame známym. ale sú u nás posledný rok. nesú sa výborne, ale sú extrémne splašené neustále preskakujú plot aj 5x denne, susedom ničia úrodu na záhrade, nepomohlo ani ostrihanie krídel. sú príliš ľahké nerobilo im problém len tak preskočiť plot (1,3 m). tohto roku ich zabijeme a vlašky už nikdy viac ani im podobné plemená (leghorn). na okrasu máme milférky (1,1) a hodvábničky (1,1). kúpili sme si aj obyčajné hnedé sliepky hybridy a s nimi sme najviac spokojní. sú úplne krotké vôbec sa neboja chodia kolo nás zobú nám z ruky a hlavne! nesú sa nám aj v zime čo o vlaškách povedať nemôžem. kurník máme vytápaný majú bohatú stravu a vždy čerstvú vodu. ale vlašky sa prestali niesť koncom septembra a začali sa niesť až začiatkom mája. čiže to znamená, že mali pauzu 7 mesiacov! čo je viac ako pol roka čo sa neniesli a potom keď začali tak vajec bolo toľko, že sme ich rozdávali všade lebo sme to nedokázali všetko sami využiť. tieto hybridy sa nám nesú celý rok. každá preperovala inokedy takže kým jedny mali prestávku druhé ich zastúpili. teraz je u nás v priemere -18°C a zo siedmich sliepok (hybridov) máme každý deň 3 vajcia. sme s nimi fakt spokojní. ale teraz v jari pevne verím, že naša hodvábnička a milférka budú kvočať a ak sa tak stane tak by som chcel pod ne nasadiť vajcia wyandotiek čiernolemovaných. to sú prekrásne sliepky, ako sa budú niesť uvidíme, ale myslím si, že plot preskakovať nebudú. a to je pre nás hlavné. sliepky chceme nie len na úžitok, ale aj na okrasu. mám obrovskú záhradu, kde pekne vyniknú.

20.1.2017 12:24
hanka s.

XXX.XXX.72.61

Z mne jsou to wyandotky a šumavanky.

20.1.2017 13:48
začátek

XXX.XXX.4.22

hudos00781 napsal(a):
My máme vlašky strieborno sfarbené (striebrokrké) už 5 rok. sú fakt staré, ale nesú sa tak, že nestíhame jesť vajcia, preto ich rozdávame známym. ale sú u nás posledný rok. nesú sa výborne, ale sú extrémne splašené neustále preskakujú plot aj 5x denne, susedom ničia úrodu na záhrade, nepomohlo ani ostrihanie krídel. sú príliš ľahké nerobilo im problém len tak preskočiť plot (1,3 m). tohto roku ich zabijeme a vlašky už nikdy viac ani im podobné plemená (leghorn). na okrasu máme milférky (1,1) a hodvábničky (1,1). kúpili sme si aj obyčajné hnedé sliepky hybridy a s nimi sme najviac spokojní. sú úplne krotké vôbec sa neboja chodia kolo nás zobú nám z ruky a hlavne! nesú sa nám aj v zime čo o vlaškách povedať nemôžem. kurník máme vytápaný majú bohatú stravu a vždy čerstvú vodu. ale vlašky sa prestali niesť koncom septembra a začali sa niesť až začiatkom mája. čiže to znamená, že mali pauzu 7 mesiacov! čo je viac ako pol roka čo sa neniesli a potom keď začali tak vajec bolo toľko, že sme ich rozdávali všade lebo sme to nedokázali všetko sami využiť. tieto hybridy sa nám nesú celý rok. každá preperovala inokedy takže kým jedny mali prestávku druhé ich zastúpili. teraz je u nás v priemere -18°C a zo siedmich sliepok (hybridov) máme každý deň 3 vajcia. sme s nimi fakt spokojní. ale teraz v jari pevne verím, že naša hodvábnička a milférka budú kvočať a ak sa tak stane tak by som chcel pod ne nasadiť vajcia wyandotiek čiernolemovaných. to sú prekrásne sliepky, ako sa budú niesť uvidíme, ale myslím si, že plot preskakovať nebudú. a to je pre nás hlavné. sliepky chceme nie len na úžitok, ale aj na okrasu. mám obrovskú záhradu, kde pekne vyniknú.

Dobrý den, u vlašek stačí zastřihnout ruční letky, ale jen na jednom křídle, po přepeření nelítaj, asi si odviknou.

20.1.2017 13:54
hudos00781

XXX.XXX.185.244

začátek napsal(a):
Dobrý den, u vlašek stačí zastřihnout ruční letky, ale jen na jednom křídle, po přepeření nelítaj, asi si odviknou.

Dobrý deň, skúšali sme zastrihnúť len jedno krídlo no nepomohlo to. tak sme im ostrihali obe ani to nepomohlo. nepreskakovali všetky, ale z 10 aspoň 6 preskočilo či mali alebo nemali ostrihané krídlo. takže nemali kedy zabudnúť, pretože preskakovali vždy ale celkovo sú veľmi splašené, keď sme im išli dať žrať tak stáli 10 m od nás a iba pozerali a až keď sme odišli za plot tak vtedy sa prišli nažrať. a máme ich už 5 rok a stále sú rovnaké vôbec si na nás nezvykli. a keď ich ráno ideme pustiť z kurníka tak skáču a behajú po celom kurníku. tie hybridy pekne prídu pomtajú sa popod nohy a kľudne idú von. takže už nám stačilo za tú dobu takých, blbých, sliepok. chceme mať na dvore kľud

20.1.2017 14:43
PetaaS

XXX.XXX.5.12

Moc vám děkuji...že jste se zapojili do této diskuze s takovou vervou...

20.1.2017 14:52
ildika

XXX.XXX.120.116

Mně se na pohled velmi líbí laflešky (ale nesháním je), dále minorky. Z těch, se kterými mám zkušenosti, mám v oblibě leghorny, české kropenky - no a také hedvábničky.

20.1.2017 14:55
dadu

XXX.XXX.61.94

Moje favoritky jsou brahmánky (měla jsem bílé kolumbie). Sice moc nenesou a jsou náročné na krmení, ale nehrabou, jsou krotké a kohouti jsou úžasně majestátní. Prostě je to ozdoba dvora smajlík

20.1.2017 15:25
ladd

XXX.XXX.34.53

Pokud jsou slepice tak splašené, jak je popisováno, někde se musela stát chyba, která asi ve slepicích nebude. I lehká plemena se dají při klidném zacházení ochočit. Možná k plachosti vůči chovateli stačilo i vyhánění ze sousedovic pozemku. On 1,3 metr vysoký plot je na lehké plemeno doopravdy jak nic. Pro lehká plemena to chce aspoň 1,8 m. I ten, pokud chtějí, hravě zvládnou, přeci jen to ale nějaké odradí, zvláště při zastřižení křídla. Nebylo by tak zdivočelé naháněním celé hejno, ale jen nějaká ta přelétalka.

Oblíbená plemena všechna lehká + naše. Krom lehkých ještě tedy šumavanky a češky vlastně dvojnásob.

20.1.2017 16:25
jarda36

XXX.XXX.244.72

Tak v pořadí oblíbenosti :

Antverpský vousáč křepelčí
Australka velká černá
Bielefeldka rodobarvá
Rýnská velká černá
Faverolka velká lososovitá
Brahmánka velká
Japonka čabo

Všechny jsem měl a byl jsem nadšený :-D.

20.1.2017 16:32
hudos00781

XXX.XXX.185.244

ladd napsal(a):
Pokud jsou slepice tak splašené, jak je popisováno, někde se musela stát chyba, která asi ve slepicích nebude. I lehká plemena se dají při klidném zacházení ochočit. Možná k plachosti vůči chovateli stačilo i vyhánění ze sousedovic pozemku. On 1,3 metr vysoký plot je na lehké plemeno doopravdy jak nic. Pro lehká plemena to chce aspoň 1,8 m. I ten, pokud chtějí, hravě zvládnou, přeci jen to ale nějaké odradí, zvláště při zastřižení křídla. Nebylo by tak zdivočelé naháněním celé hejno, ale jen nějaká ta přelétalka.

Oblíbená plemena všechna lehká + naše. Krom lehkých ještě tedy šumavanky a češky vlastně dvojnásob.

Čakal som kedy kto napíše, že som ich plašil (stresoval) preto sú teraz také pojašené
ale moje vlašky som si sám vyliahol v liahni a od mala som sa o nich staral a doteraz si pamätám na to ako som ich mal v škatuli pod žiarovkou. krabica bola veľká od klasického TV a keď som im prišiel dať vodu alebo krmivo tak sa tlačili do rohu alebo behali ako splašené a vyskakovali. ja som ich nikdy neplašil chodil som k nim ako duch aby ma nedajbože nezačuli ale od malého kuriatka boli strašne plaché. ja neviem asi som si priniesol extrémne splašené, ale skutočne od malého kuriatka s nimi bol problém a keď boli väčšie tak ešte väčší. je pravda, že potom keď preskočili plot tak som ich musel nahnať naspäť do nás. ale kým boli kuriatka tak som ich nikdy neplašil a ich reakcia bola rovnaká.

20.1.2017 16:33
hudos00781

XXX.XXX.185.244

Raz tu niekto napísal, že vlašky lietajú trochu horšie ako lastovičky (vlaštovky) a je to pravda aspoň tie moje

20.1.2017 16:53
hudos00781

XXX.XXX.185.244

Tak toto sú moje sliepky. fotky sú staršie, ale dané jedince stále žijú okrem kohúta vlašky. spokojne si nažíval s kohútom milferky, ale v priebehu jedného dňa ho ten malý uďobal na smrť. izolovali sme ho aby sa zotavil, ale do rána zahynul. potom su tam aj moje hodvábničky. a raz mi jedna vlaška kvočala a vysedela mi kuriatka, ale stalo sa to iba raz. a ešte na jednej fotke môžete vidieť aký veľký dvor máme a kde sa môžu pohybovať a oni aj napriek tomu preskakujú

20.1.2017 16:57
hudos00781

XXX.XXX.185.244

Nepridalo mi všetky fotky tak dokladám.

20.1.2017 17:09
ladd

XXX.XXX.34.53

Je to diskuse, neberte to osobně. Pokud jsou zavřené pod umělou kvočnou, nemají si jak na chovatele zvyknout, ten několikerý krátký kontakt při krmení a pak zas uzavření bez žádných vjemů, nestačí. Důležité je hlavně neplašit je, když již jsou venku ve výběhu. Ale i tak to mohlo být, že byly po nějakém extrémě plachém kohoutovi. Já měl jednou ve směsce kuřat pod kvočnou dvě slepičky vlašky. Ostatní kuřata se chovala normálně, tyto dvě byly tak plaché, že když mě zahlédly, tak se hned ukryly ve vysoké trávě. Nikdy jsem je venku ani neviděl obě najednou, jak hned mizely, jen co člověka zahlédly. Jako slepice se již ale chovaly normálně. Byly to ale pouze jednou tyto dvě, jinak vlašky při krmení pod nohami, jako každé jiné slepice.
Jsou nádherný, co si budeme povídat. (Mě osobně se nelíbí chocholky, opeřené nohy. Ještě tak fousy, -měl jsem jednou kříženku faverolky, drobnější lehká slepička zbarvení něco mezi losovou a vlaškou koroptví, s hladkýma nohama a fousem, ta byla moc hezká a skvělá kvočna. Hedvábnička je možná roztomilá, ale není to slepice.).

20.1.2017 17:11
karelcerman

XXX.XXX.4.246

Všechny plemena jsou super, každé má svá pro a proti, takže nelituju žádného, které jsem kdy choval a chovám, favorité jsou u mě minohiki a můj sen onagadori.

20.1.2017 17:15
jako001

XXX.XXX.109.93

Tak ja som mal hybridy, neskor vlasky bez zastrihnutia preleteli plot 1.8 a vzdy rovno k susedovim vlciakom ako to dopadlo si viete predstavit, urcite orlovky, maransky a velkym prekvapenim su moje kosovàky na svoju velkost velke vajce jedno kazdy druhy den cize chytilyy ma za srdce i ked su plachsie dnes by som uz riesil vlasky zasietovanim vybehu.

20.1.2017 17:16
ladd

XXX.XXX.34.53

Ten plot je na lehká plemena opravdu nízký. Jak uvidí na druhé straně něco lákavého, tak je nezastaví.
Abychom se úplně neodklonili od tématu nejoblíbenější slepice, tak navzdory tomu, co jsem napsal výše, se mi líbí i brahmy - izabely a bílé kolumbie.

20.1.2017 17:25
zbosace

XXX.XXX.29.59

Zdravím. U mňa možno 30 rokov kraľovala zdrobnelá velsumka, nedám na ne dopustiť. Pôvodne kuriatka mi prišli z Kutnej Hory. Samozrejme ako začiatočníkovi mi bolo poslanych len 6 kuriciek a vyše 20 kohutov. Ale neľutujem. Odvtedy som dokupoval len kohútikov. Samozrejme že na výstavách som moc ocenení nepobral ale ekonomicky mali u mňa vždy prvú cenu. Taktiež hodvabnicky ma sprevádzali väčšinu života a mám nane pekné spomienky. Aj čestné ceny z výstav ktorých bolo toľko až mi raz v noci spadli aj z polickou do postele. Určitú dobu som bol poblazneny do milflerok rôznych farieb, čiernych bantamiek a holanďaniek. Posledným spestrením boli zlaté sebritky, krásny skriatkovia na hranie i super na výstavy. Z veľkých plemien som mal tajný sen - brakelky. A ten mi splnil v zlatej i striebornej farbe chovatel z Moravy. Krásne vtáky, napocudovanie úplne skrotli a ich kuriatka sú jedny z najpestrejsich. Aj po stránke uzitkovosti som bol spokojný.

20.1.2017 17:28
ančovička1

XXX.XXX.220.126

dadu napsal(a):
Moje favoritky jsou brahmánky (měla jsem bílé kolumbie). Sice moc nenesou a jsou náročné na krmení, ale nehrabou, jsou krotké a kohouti jsou úžasně majestátní. Prostě je to ozdoba dvora smajlík

Také mám brahmánky bílé kolumbie, zatím jenom pro radost a potěchu oka, uvažuji, že začnu s jejich chovem, protože je to majestátní krásné a sebevědomé zvíře, nechají se vzít do ruky a pohladit..vajec moc nesnesou, ale ty člověk nechová kvůli vejcím pro spotřebu...k tomu účelu chováme vlašky koroptví, velice temperamentní a krásné slepice s jejich jedinečnou ozdobou, velkým červeným hřebenem a bílými vejci, které s dětmi na velikonoce malujeme a jdou "na dračku"!naproti bílým vajíčkům máme tmavohnědá od maransek, klidné, pohodové plemeno, kohout se vzorně stará o svůj harém, je velký, a důstojný! k nim chovám ještě kříženky marans x vlaška, černé temperamentní slepičky s vysokou snáškou a moje milé milflérky, které chovám už od dětství! je těžké říci, které plemeno slepic je nejlepší a nejhezčí, každý má jiné oči a jiné požadavky a tak co chovatel, to jiný názor a jiná zkušenost, ale při dobré péči se vám odvděčí slepička každá!

20.1.2017 17:51
ronx

XXX.XXX.65.229

U mňa sú top určite Vranohlávky, Faverolky nemecké lososovité ďalej brahmanky (najviac asi jarabičie alebo modrojarabičie) a nakoniec určite by som si chcel raz zaobstarať kvalitné maransky modré medenokrké.

20.1.2017 18:06
kvak

XXX.XXX.223.14

Za mne araukana, wyandotka, brahmanka, šumavanka a česká zlatá kropenka.

20.1.2017 18:12
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte, u mě vedou vlašky všech barev, leghornky a maransky. Nezdá se mi, že by vlašky byly extrémě létavé, alespoň ty moje. Když už, zkrátím křídlo a je klid. Když nesu něco nazub, nebo se jen stačím mihnout kolem okna u výběhu, hned ženou k vrátkům a zobou klidně i z ruky.

20.1.2017 18:55
dadu

XXX.XXX.61.94

Teď mám faverolky velké, ty mě nijak zvlášť nenadchly. Čekala jsem víc vajíček, z kuřat mám dost velký "odpad" - křivé nohy a zobáky. Jak se to začne projevovat, přestávají růst, i když volátka mají plná. Velké + je, že mají výborné maso. Dále mám zd. wyandotky lemované - jsou na můj vkus dost plaché, celkem dobře nesou. A ještě mám orpingtonky a kočinky. Ale to jsou ještě "mláďata" - od loňského května.

20.1.2017 19:37
slamos1

XXX.XXX.52.72

A co když připíšu Plymutky bílé na vejce a Orpingtonky žluté na parádu?

20.1.2017 19:38
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Na rozdíl od jednoho výše píšícího já miluju všechny papučaté. Mám teď sice jenom kočinky, jednu hedvábku a faverolky, ale před pěti lety jsem měla brahmanky. To byla nádhera, je fakt, že moc nenesou a dost kvokají, ale jsou parádní. Momentálně mám i laflešky, ale modrého kohouta mi v létě asi trefil šlak , bylo moc vedro.

20.1.2017 20:15
kastef

XXX.XXX.138.131

Tak za mě Australky velké, Holokrčky, Plymutky bílé a žluté.

20.1.2017 20:58
tečka

XXX.XXX.201.242

Za mě zdr. hempšírky, jsou klidné a celkem dobře nesou, pokud teda nesedí a to se jim ale nějak zalíbilo smajlík, a pro potěchu mám zdr. holanďanky.

20.1.2017 21:28
braband

XXX.XXX.42.16

Ozdoba dvora Araukana stříbrokrká. Užitkovost Leghorn nebo Dekalb White.

20.1.2017 21:44
braband

XXX.XXX.42.16

Promiňte, ještě jednou. Výborná anketa. Bez nějaké nevraživosti. Oddech. Paráda.

20.1.2017 22:55
mysak

XXX.XXX.54.2

To je těžká odpověď pro mne... když jsem byl kluk, neuznával jsem nic jiné než lehká plemena, muselo to mít bílou ušnici a bílé skořápky, kohout aby měl pořádný kosírky... později jsem se rozplýval nad robustností australek, které nějaký čas jako jediné ze středně těžkých směly k nám na pozemek. No a pak už se toho vystřídalo taky pár. Sumatránky... elegance elegance a ještě elegance, barva, barva a ještě jednou zelená barva lesku, černé oči to prostě...no... už jsem taky na ně nadával. Ale mám je přes deset let. K tomu něco vzezřením podobného teda velmi přibližně na hlavě, tak vránohlávky... obou rázů.. trošku neforemná hrubší slepice... ale krása barev slepic u stříbrokrkých a kohoutů u zlatokrkých je lahoda pro oko... K tomu zpět lehká plemena Lakenfeldky, které jsem jako kluk viděl nakreslené někde v atlase... Až jsem zakončil u toho, co se mi jako dítěti přímo hnusilo a to jsou bojovnice. Sice né velké, ale menší, zvladatelné, bezproblémové Tuzo v černé barvě. Takový byl vývoj. Co mě však nesmí přijít na dvorek, je cokoli, co má problémy, tj. chocholky, bezocasé, krátkonohé... to považuji za něco, co už je příliš proti přírodě.

No takže opravdu nevím, které plemeno je můj favorit, líbí se mě skoro každé.. zvláště, když je v hejnu. Dodnes tu mám zástupce několika skupin plemen... a vím, že to není správné chovatelské. Ale já už jiný nebudu.

21.1.2017 08:02
kastef

XXX.XXX.138.131

No to máte opravdu krásné pipiny, tak at už je jaro, krásná zelená travička...
My tu jaro už trošku máme-ale jen doma-předevčírem se vylíhlo 16 kuřátek Australek a australčích kříženců-sice mě ted mrzí, že sem nevybrala jen australčí vejce, ale prostě v tu chvíli sem chtěla vykoušet vejce všech pipin.Takže tu mám ted veselo.

21.1.2017 08:31
kajo

XXX.XXX.138.98

Za mňa české zlaté slepice Velka spokojnosť.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.1.2017 08:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za mě nejoblíbenější plemena jsou Araukany a Vlašky. Araukany mi nesou celoročně vždy jen s pauzou při přepeřování, i když mají trochu vyšší kvokavost.Vlašky jsou bezkonkurenční nosnice s velkými vajíčky, nekvokají.Vždy vypadají elegantně, nešpiní se tolik jako Leghornky.No a docela vysokou snášku mě překvapují Cemani, i když vajíčka jsou menší.Jinak mě snad neukamenujete, když řeknu, že chovám i několik hybridek Isa brown.Ty nesou neuvěřitelně dobře až 3 roky ale je potřeba si je odchovat od kuřátek a nehnat je do snůšky příliš brzo. Nevím, čím to je, ale když jsem kdykoliv koupil nějaké kuřice hybridů z drůbežáren, měli zdravotní problémy, málo nesly, polovina nevydržela ani sezónu a při pitvě měly pokaždé totálně zdevastovaná játra.

21.1.2017 09:27
bery25

XXX.XXX.116.239

mysak napsal(a):
To je těžká odpověď pro mne... když jsem byl kluk, neuznával jsem nic jiné než lehká plemena, muselo to mít bílou ušnici a bílé skořápky, kohout aby měl pořádný kosírky... později jsem se rozplýval nad robustností australek, které nějaký čas jako jediné ze středně těžkých směly k nám na pozemek. No a pak už se toho vystřídalo taky pár. Sumatránky... elegance elegance a ještě elegance, barva, barva a ještě jednou zelená barva lesku, černé oči to prostě...no... už jsem taky na ně nadával. Ale mám je přes deset let. K tomu něco vzezřením podobného teda velmi přibližně na hlavě, tak vránohlávky... obou rázů.. trošku neforemná hrubší slepice... ale krása barev slepic u stříbrokrkých a kohoutů u zlatokrkých je lahoda pro oko... K tomu zpět lehká plemena Lakenfeldky, které jsem jako kluk viděl nakreslené někde v atlase... Až jsem zakončil u toho, co se mi jako dítěti přímo hnusilo a to jsou bojovnice. Sice né velké, ale menší, zvladatelné, bezproblémové Tuzo v černé barvě. Takový byl vývoj. Co mě však nesmí přijít na dvorek, je cokoli, co má problémy, tj. chocholky, bezocasé, krátkonohé... to považuji za něco, co už je příliš proti přírodě.

No takže opravdu nevím, které plemeno je můj favorit, líbí se mě skoro každé.. zvláště, když je v hejnu. Dodnes tu mám zástupce několika skupin plemen... a vím, že to není správné chovatelské. Ale já už jiný nebudu.

Ta 11ta fotka je nadherna, nejake kresielko tam a netreba nikomu psychologa

21.1.2017 10:00
mysak

XXX.XXX.54.2

bery25 napsal(a):
Ta 11ta fotka je nadherna, nejake kresielko tam a netreba nikomu psychologa

Děkuji... to je jedna ze starých fotek. Tuším rok 2006. Než mi začala "plemenařit" liška, tak slepice mohly kam chtěly. Pak jsem to zavřel. Ale i tak mají k dispozici velkou zatravnělou zahradu. Nevím, co je kanibalismus. Tedy vím to dobře, ale tady nemá šanci začít. Ale nemyslete si, když jsem tu měl nějaké hybridky, vždy byly napůl holé a odrbané. Od kohoutů.

21.1.2017 10:05
tečka

XXX.XXX.201.242

Velký dík zadavateli, opravdu po dlouhé době krásné oddychové téma , radost číst.

21.1.2017 10:18
rumbaba

XXX.XXX.219.47

Moje nejoblíbenější plemeno jsou Hempšírky velké. Krásně nesou i ted v zimě. Jsou krotké. Kuřata se dobře líhnou a pak krásně rostou. takže za mě obrovská spokojenost

21.1.2017 10:34
mysak

XXX.XXX.54.2

kastef napsal(a):
No to máte opravdu krásné pipiny, tak at už je jaro, krásná zelená travička...
My tu jaro už trošku máme-ale jen doma-předevčírem se vylíhlo 16 kuřátek Australek a australčích kříženců-sice mě ted mrzí, že sem nevybrala jen australčí vejce, ale prostě v tu chvíli sem chtěla vykoušet vejce všech pipin.Takže tu mám ted veselo.

Jo jaro je krásnej čas, ale tý zimy je taky potřeba. Co máme letos vosích matek po půdě, to je strašné. Kuřata se asi mají, když jsou v teplíčku. Já ještě nezačal ani rozdělovat kmeny. V -15 ti nemá cenu sbírat násadovky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.1.2017 14:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě se od dětsví líbily jakékoliv slepice. Mívali jsme samozřejmě klasické hybridy, jako dítě 1,2 zakrslé rousné tříbarevné, k mé velké lístosti nikdy nekvokaly. Po letech, kdy jsme pořídili dům a zahradu, jsem se ke koníčku vrátil a po pečlivém výběru, aby můj druhý koníček-zahrada tolik netrpěl, jsem vybral hedvábničky. Ostatně je to jedno z nejstarších plemen. Mám je jenom pro zábavu, moc nehrabou, sice pořád nějaká kvoká, ale vejce nemusíme kupovat a pak, to jaro, kuřata, pohled na chundelatou bílou kvočnu s kuřaty na zeleném trávníku... (jen kdyby ten nový kohout pořádně kokrhal. Je furt jak nakřáplej ). Vloni jsem zkoušel nasadit araukány, ale ze dvou várek ani kuře. A hrozně se mi líbí brahmánky, to jsou opravdu nádherná, majestátní zvířata.

21.1.2017 15:03
bery25

XXX.XXX.116.239

Vela som ich neodchoval, ale s tych co som mal alebo mam, tak plymutka biela, ale chcel by som skusit aj vranohlavky, tie su pekne.

21.1.2017 15:10
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Zdravím, moje nejoblíbenější slepice byla v dětství amrokska pojmenovaná Pírko, neboli pro mě slepice v pyžámku. Tahala jsem jí s sebou po dvorku, pekla jsem jí i šrotíkovou buchtu
Jako plemeno slepic zatím u mě vítěží velké hempšírky. Jestli to nebude tím, že u mě vítězí cokoli, co má cihlovou nebo červenou barvu

21.1.2017 17:14
bingo

XXX.XXX.213.22

U nás vítězí francouzská plemena, hudánky, gurnejky a breesy bílé.Všechna plemena klidná, nelétavá, užitkovost v mase vynikající a ve snášce perfektní.Bezkonkurenční ale holokrčky, chovám je už 40 let.Z malých zakrslá rousná, oproti jiným zdrobnělkám dobrá snáška.

21.1.2017 17:52
PetaaS

XXX.XXX.88.245

Zdravím... dělá mi velkou radost že jste se do toho tak pustili moc děkuji za krásné příspěvky...opravdu skvěle se to čte A ty vaše pochvali jak moc se vám tato diskuze líbí mě opravdu moc hřejí u srdíčka.. všem přeji úspěšný chov...

21.1.2017 20:14
zd.velsumka

XXX.XXX.62.38

Za mna palec hore pre vranohlavky...

21.1.2017 22:08
mysak

XXX.XXX.54.2

zd.velsumka napsal(a):
Za mna palec hore pre vranohlavky...

Hmm

22.1.2017 09:10
zd.velsumka

XXX.XXX.62.38

22.1.2017 17:50
vaclav.drexler

XXX.XXX.245.75

Ještě jeden pokus o fotku kohouta vlašky rodobarvé.

22.1.2017 18:46
fofo

XXX.XXX.112.45

Vranohlavky se mi neosvědčili, teď mám bojovnice tuzo

22.1.2017 18:49
bery25

XXX.XXX.116.239

fofo napsal(a):
Vranohlavky se mi neosvědčili, teď mám bojovnice tuzo

V com prosim vas.

22.1.2017 19:37
korra

XXX.XXX.73.40

U nas zdrobnele wyandotky, momentalne zlte cierne a modre kolumbie. Tuzim este po zltych krahulcovych. Urcite by ma neurazili ani dalsie farbickysmajlík a postupne, zmenou pocasia a moznostou konecne dobudovat kurniky, pribudnu hodvanicky velke zlte, obavam sa, ze aj nejake tie paduanky, pokukujem po vranohlavkach a keby bol pozemok nafukovaci, tak by toho pribudlo daleko viac smajlík s plemenami len zaciname, takze len zbierame skusenosti smajlík

22.1.2017 19:55
zd.velsumka

XXX.XXX.62.38

bery25 napsal(a):
V com prosim vas.

Kazdy od plemena ocakava nieco ine. Zalezi ake podmienky im kazdy chovatel dokaze ponuknut. U mna striebro a zlatokrke na prvom mieste. Ci uz exterier a uzitkovost

22.1.2017 22:53
rgreen

XXX.XXX.86.102

Tak vyloženě na krásu u mě na rozdíl od jednoho kolegy výše vítězí chocholatá plemena. Mám Holanďanky modré a černé. Dříve za mladších let jsem měl Wyandotky a Araucany, ale to byl u mě vývoj.. smajlík Užitkové plemeno se mi ale taky musí líbit exteriérem. Před mnoha lety u mne vedi Sassexy Columbie, když jsem ještě choval slepice primárně na užitek, a kupoval kuřata co 2 roky. Tehdy se v užitkovosti od totáče začli čím dál víc mršit, i exterierově začli být velmi nevyrovnané, tak jsem s nimi skončil a nahradil je hybrid. Jak jsou na tom Sasexky s užitkovostí dnes nevím, možná jsem měl tehdy jen smůlu na nakoupenou genetiku, ale nezdá se mi. Dnes se mi líbí z užitkových Bílefeldka, do které rozhodně půjdu, a Bresse do které bych rád pokud bude kam.. smajlík Jinak mě vždycky mimo jiného zaujme pohledem Cemanka, Hedvábnička, Hempšíra a kohout Minorák je prostě štramák.. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.1.2017 23:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

U mě na vzhled vede tohle.

Chová někdo velký ráz, nevíte?

Bojim, bojim

22.1.2017 23:25
Bojim, bojim

XXX.XXX.193.131

No je to pěkné. Ale co to je, strašidýlko? Nevím, nevím zda někdo bude chovat velkého bubáka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.1.2017 23:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bojim, bojim napsal(a):
No je to pěkné. Ale co to je, strašidýlko? Nevím, nevím zda někdo bude chovat velkého bubáka.

Paduánka

Je to super.

23.1.2017 12:45
slovensko

XXX.XXX.178.6

Ja som spokojny s hempsirkou velkou a araucanou.

23.1.2017 20:17
bingo

XXX.XXX.213.22

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U mě na vzhled vede tohle.

Chová někdo velký ráz, nevíte?

Hledal jsem, ale nenašel, mám hudánky, jsou si tak trošíčku podobné.

23.1.2017 21:29
lkuki

XXX.XXX.151.27

Zdrobnělé vyandotky

23.1.2017 22:24
skodovak

XXX.XXX.241.242

Tak já mám Vlašky ty mám rád, nově Minorky a Brakelky, obojí hezká záležitost a již tři roky mně drží Maransky a jelikož se mi zamlouvá jejich povaha pořídil jsem velké hempšíry což jsou miláčkové.

Míval jsem rousné, nějaké druhy hybridů, Leghorny, lakenfeldy, zdr. velsumky atd. kromě dominantů, nemohu nadávat na nic...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.1.2017 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nejraději mám Antverpské a Vatermalské vousáče, ze všech možných zdrobnělých či zakrslých plemen co jsem měla mě nejvíc zaujali hlavně jedinečnou povahou a nenáročností.Také se mi líbí ty Paduánky stříbrné černě lemované jako je kohoutek výše na obrázku, jenže jsou to takový střeštidla, možná proto že pořádně nevidí, bojí se i vlastního stínu

24.1.2017 12:07
horal

XXX.XXX.202.176

U mne co se vzhledu týká vede česká slepice zlatě i stříbrně kropenatá. Horší je to se snáškou, ale může to být moje chyba. Pak šumavanka a vlaška. Ve snášce vede araukána.

24.1.2017 14:34
pzmarans

XXX.XXX.100.7

A máme tu skoro všechna plemena.. každému co jeho jest ).

24.1.2017 16:25
mysak

XXX.XXX.35.114

pzmarans napsal(a):
A máme tu skoro všechna plemena.. každému co jeho jest ).

Skoro... smajlík
ale né, ještě by se jich zopár našlo. min. z každé skupiny plemen. No, třeba je někdo vytasí..

24.1.2017 17:02
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Tak u mňa dlhoročná "láska"Laflešky čierne, modré a krahujcové. Síce lietavé potvory, ale nesú krásne veľké biele vajcia a každého upútajú svojim čertovským vzhľadom.

24.1.2017 18:27
anser123

XXX.XXX.227.241

U mne hudánky, minorky, faverolky.

25.1.2017 16:50
PetaaS

XXX.XXX.102.15

Další várka krásných příspěvků...díky

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2017 17:02
1.2.2017 18:44
PetaaS

XXX.XXX.109.7

Moc pěkné fotky...

3.2.2017 22:23
Peter1999

XXX.XXX.175.115

Amrox, Leghorn

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 15:36
5.2.2017 22:27
honzapm

XXX.XXX.182.25

Vážení, šlo by to, prosím, trochu rozvést?

Mám tě radši než... protože...

6.2.2017 00:52
bingo

XXX.XXX.213.22

honzapm napsal(a):
Vážení, šlo by to, prosím, trochu rozvést?

Mám tě radši než... protože...

Proč ?

6.2.2017 05:24
PetaaS

XXX.XXX.92.254

honzapm napsal(a):
Vážení, šlo by to, prosím, trochu rozvést?

Mám tě radši než... protože...

Heleďte...zaveďte si svojí diskuzi a tam si dělejte co chcete ale neorganizujte tu mojí..

6.2.2017 10:46
dadu

XXX.XXX.61.94

honzapm napsal(a):
Vážení, šlo by to, prosím, trochu rozvést?

Mám tě radši než... protože...

Souhlasím.

6.2.2017 10:50
dadu

XXX.XXX.61.94

PetaaS napsal(a):
Heleďte...zaveďte si svojí diskuzi a tam si dělejte co chcete ale neorganizujte tu mojí..

Proč se tomu tak bráníte?
Každé plemeno má svá specifika, tak jako každému člověku vyhovuje něco jiného. Tady se aspoň budoucí chovatelé můžou dozvědět něco víc o povaze té které drůbeže a může to pomoci se rozhodnout, jestli si dané plemeno pořídí, nebo ne.

6.2.2017 13:31
PetaaS

XXX.XXX.92.254

Já se ale ptám na nejoblíbenější plemeno ne proč je nejoblíbenější...

6.2.2017 13:38
dadu

XXX.XXX.61.94

Ale to spolu přece souvisí.

6.2.2017 14:47
cipis

XXX.XXX.89.172

dadu napsal(a):
Souhlasím.

všetky sliepky žerú, se.ú a medzitým znesú nejaké to vajíčko ... Ak vaše sliepky vyníkajú v niečom inom, kľudne to sem napíšte

Moje obľúbené sliepky boli velsumky zdrobnelé, ale už dlho som od nich nevidela vajíčko, takže teraz milujem faverolky

6.2.2017 16:12
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Ja teda neviem, čo sa stalo, ale u mňa je to naopak. Velsumky doteraz nič, bola som aj sklamaná a teraz sa rozniesli. Chystám sa nakladať do vodného skla, lebo susedka kvôli chýrom o vtáčej chrípke prestala odoberať vajíčka , tak aspoň budem mať na Veľkú noc.

6.2.2017 16:44
cipis

XXX.XXX.89.172

Mám len dve sliepočky a troch striebrokrkých kohutíkov, takže moje sklamanie je úmerné počtu sliepočiek . Minuloročný pokus o rozmnoženie mi nevyšiel, vyliahli sa mi samé kohúty . Je to super plemeno, čo sa týka veľkosti vajec v pomere ku veľkosti sliepočky. Faverolky sú raz také veľké a vajíčka pomaly také isté

Mrtvice ze sousedky

6.2.2017 16:51
Mrtvice ze sousedky

XXX.XXX.66.111

No to se mi snad zdá. S takovou se sousedka může i postarat aby vaše slepice zmizely. Také tu mám jednu takovou bojácnou osobu pohlaví ženského, a co je nejhorší tak je vychovatelkou, aby tak svými názory ještě nakazila děti... to je horší jak celá chřipka lidí, prasat i drůbeže dohromady.

Musíte ji přesvědčit, že inkubační doba je nanejvýše tři dny a dávat jí vajíčka klidně i týden stará. Já třeba v dobách kdy jsem byl ještě blázen lidem vajíčka také nechával, býval právě problém s čerstvostí - lidi to neuměli vařené oloupat (já vařené vajíčko vidím sice jen tak dvakrát ročně a i tak to zvládám i s čerstvým, tak nevím co s tím dělají).

Mrtvice ze sousedky

6.2.2017 16:53
Mrtvice ze sousedky

XXX.XXX.66.111

Musíte ji přesvědčit, že inkubační doba je nanejvýše tři dny a dávat jí vajíčka klidně i týden stará. A ukázat jí, že slepice ještě žijí.

Tak to bylo myšleno.

6.2.2017 17:27
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Povedala som jej len, že keď má pochybnosti, nemôžem ju presviedčať. Nechám je čas na ukľudnenie, zatiaľ vajcia zakonzervujem. Ale budem ich samozrejme konzumovať sama. Kto vie dokedy budú takto znášať

28.2.2017 23:21
falco33

XXX.XXX.18.41

Za mne vlašky, všech barevných rázů. Koroptví je klasika.

1.3.2017 09:36
.tumash1983.

XXX.XXX.226.2

Moji oblíbenci jsou Bresse Gauloise dobře mi nesou a rychle rostou. Ještě se mi líbí Fénixky, Laflešky (čertící), ale ty jsem ještě neměl a nedaří se mi je sehnat. Měl bych zájem o jejich násadová vajíčka i dospělé kusy, kdyby náhodou někdo věděl nebo měl...

J.Dány3

17.3.2017 21:28
J.Dány3

XXX.XXX.128.1

Moje nejoblíbenější jsou zdrobnělé ruhlské kusky ale bohužel​ je nemůžu vůbec nikde sehnat

11.4.2017 20:54
Kolbic

XXX.XXX.164.88

Zajímavé téma, značně subjektivní, každý se řídí podle vlastních kritérií, zkusím přidat svých pár poznatků.
Za mě jednoznačně musí být slepice tím, čím má být, tedy dobrou nosnicí, ale musí i jak se říká lahodit oku, něčím zaujmout.
Proto musím na prvním místě uvést vlašky(s listovým hřebenem). Plemeno prověřené generacemi. Velmi pravděpodobně je chovaly už naše prababičky. Vynikající nosnice, navíc pěkné na pohled, s rozmanitou paletou barevných rázů. Jelikož se mi líbí stříbrná barva, tak v danou chvíli vlašky stříbrné, ale mým snem jsou jednoznačně vlašky stříbrokrké, které jsou však těžko dostupné zatím.

Kromě vlašek jsem si velmi oblíbil středně težká plemena. Za typické plemeno s kombinovanou užitkovostí považuji amroksky. Dobré nosnice, jednoduchá, ale krásná kresba, škoda že jsou v posledních letech poněkud na ústupu.
V oblíbenosti prakticky srovnatelné, jako amroksky jsou uz mě i Maransky. Plemeno, které se začalo do těchto končin šířit snad až v 21. století. Potvrzuje moje kritéria na která u plemen hledím především. Jde o dobrou nosnici vajec s nezvykle tmavou barvou skořápky, řekněme i netradičnější barevným rázem černý měděněprsý. Troufám si odhadnout, že maransky jsou u nás už nejrozšířenejším plemenem slepic s kombinovanou užitkovostí.

Zlehka se zmíním i o jednom plemeni zdrobnělém, a to jsou zdrobnělé velsumky. Možná je některé zdrobnělé plemeno překoná v počtu snesených vajec za rok, ale dost pochybuji že je překoná ve velikosti vajec. Zdrobnělé velsumky se vyznačují skutečně velkými vejci na zrobnělé slepičky, tudíž je musím přidat mezi své oblíbené.

Závěrem ještě zmíním, že i mně se líbí některé rázy slepic, nehledě úplně na to, jaká je nosnice třeba. Tudíž musím uvést i forverky a lakenfeldky, pro své unikátní zbarvení, kterým jsem učarován stejně jako stříbrokrkými vlaškami, škoda že všechna tato plemena jsou poměrně obtížná k sehnání.

13.4.2017 17:20
zajimaveexemplare

XXX.XXX.233.133

PetaaS napsal(a):
Ahooj... napište sem vaše nejoblíbenější plemeno...
Za mě jsou to 100% Leghornky, Vlašky stříbrokrké a fénixky

,...napiště sem vaše nejoblíbenější plemeno..."

Tak sem píšu, že naše nejoblíbenější plemeno je přece to našeeeeee.

Přidejte reakci

Přidat smajlík