Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.5.2017 18:09
Lída76

XXX.XXX.130.84

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jakou teplotu mají mít husí vejce v líhni? Ve středu budu mít od jedné paní násadová vejce landéských hus a ta mi říkala, že teplotu mám nastavit na 40 stupňů s tím, že 25 den ji mám stáhnout na 38 stupňů. Nezdá se vám to příliš? Líheň jsem pořídila začátkem května, takže jsem naprostý začátečník, mám Covina super 49 (automatická) a jako pokusná vejce jsem použila slepičí, od našich slepic. Tam jsem se držela přiloženého návodu. Ze 20 vajec se vylíhlo 17 kuřat,3 vejce jsem vyřadila coby čistá při prosvěcování. Tak jsem nadmíru spokojená a nadšená. Tak nechci nic pokazit ani u těch husích vajec. Děkuji všem za rady do začátků. Lída.

28.5.2017 22:06
ovecka

XXX.XXX.203.146

Husí vejce se inkubují při teplotě 37,7°C a v dolíhni 37,5°C. V porovnání se slepicemi je to o 0,3°C méně. Pokud se vám podařila vylihnout slepičí, tak pro husy snižte teplotu o 0,3°C a mělo by to být OK. Od 10 dne chladit každý den od 5 minut a přidávat po 5 minutách až do 45 minut, nakonci chlazení porosit. Po naklovnutí prvních vajec nechladit, snížit teplotu a rosit, alespoň 5-6x denně. Dana.

29.5.2017 09:27
Lída76

XXX.XXX.93.255

Děkuji za odpověď. Já právě kuřata inkubovala dle přiloženého návodu při teplotě 37,7 a líhnula 37,2. Takže u těch u těch husích vajec bych nechala teplotu tutéž? Do budoucna plánuji ještě pořízení kačera a kachnu kachen saských, jsou úžasné barevně.. Ty sedí sami?

29.5.2017 11:07
ovecka

XXX.XXX.171.70

Kachny saské nesedí, je nutná líheň. Dana.

1.6.2017 05:45
Lída76

XXX.XXX.130.84