Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Evin

31.8.2017 11:04
Evin

XXX.XXX.234.70

Viete mi niekto napísať nejak všeobecne niečo o kvokaní? Niekde som čítala, že to je zlé, inde že dobré... teraz som jednému pánovi ponúkala sliepku vyliahnutú v liahni a poslal ma do kelu, že on chce aby mu kvokali a vysedeli kuriatka.
Nejak neviem čo to s tým má spoločné, som len začiatočník a sliepky mám zatiaľ len na vajíčka, nejaké kvokanie som doteraz neriešila... no rada si rozšírim obzory. Vďaka za všetky info!

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2017 17:00

Evin napsal(a):
Viete mi niekto napísať nejak všeobecne niečo o kvokaní? Niekde som čítala, že to je zlé, inde že dobré... teraz som jednému pánovi ponúkala sliepku vyliahnutú v liahni a poslal ma do kelu, že on chce aby mu kvokali a vysedeli kuriatka.
Nejak neviem čo to s tým má spoločné, som len začiatočník a sliepky mám zatiaľ len na vajíčka, nejaké kvokanie som doteraz neriešila... no rada si rozšírim obzory. Vďaka za všetky info!

NO a co by vás zajímalo?
Kvokání je prostě součástí rozmnožovacího pudu slepic. Bez kvokání není v přírodě kuřat. Je to de facto horečka, která spustí proces zastavení snáškového cyklu a nastavení organizmu slepice na inkubaci vajec, vyšší tělesná teplota je nutná pro zdárný vývoj.
U plemen slepic se to dělí na snášková plemena, kde je kvokavost obvykle letitou selekcí potlačena (slepice, která kvoká nesnáší), protože taková slepice má snášet vejce. U ostatních plemen se to (laicky řečeno) neřeší, je to výhoda, že si slepice vysedí potomstvo bez potřeby líhně. každý chovatel má jiné zkušenosti a jiné potřeby. Někdo líhne jenom v umělé líhni, má odchovnu pro kuřata atd., jiný zase nedá dopustit na líhnutí pod kvočnou (jako třeba já), je to přirozené, podle mne méně pracné atd.
Když je slepice vysezená kvočnou a kvočnou odchovaná, je zde (ale nemusí to tak být vždy) větší pravděpodobnost, že bude v dospělosti také sama kvokat.
Tolik asi ve zkratce vše.

Evin

31.8.2017 19:04
Evin