Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
14.3.2019 08:13
esmez

XXX.XXX.12.218

Dobrý den,
dnes ráno jsem našla uhynulou 10 měsíční orpingtonku. V úterý byla ještě v naprostém pořádku, dokonce snášela, žrala z ruky (byla opravdu extra přítulná). Ve středu ráno nevím, jak vypadala, jen jsem jim dala žrádlo a šla do práce. Odpoledne byla už očividně špatná, jen posedávala se zavřenýma očima. Popocházela jen v podřepu a kousek, pak si hned znovu sedla. Myslela jsem, že si něco udělala s nohou. Bez problémů jsme ji odchytili, nohy vypadaly v pořádku, na stisknutí nijak bolestivě nereagovala, ale nejsem odborník. Neměla žádné vyditelné zranění.
Oči měla zavřené, ale když je otevřela, byly úplně čisté a jasné (fotku přikládám), nepřišla mi ani nijak opuchlá. Neměla žádný výtok z očí ani nozder, měla zavřený zobák, nijak nechrčela. Jen mi přišlo, že dýchá trochu zhluboka, přičítala jsem to stresu. Nebyla ani nijak načepýřená, jen trochu podesraná. Orpiny jsou ale tak "chlupaté", že se jim to občas stává i při normálním trusu. V kurníku žádný průjmovitý trus nebyl, venku ho nedohledám.
Dala jsem ji hned do karantény, ale ráno byla mrtvá. Nevíte, jaká nemoc může mít tak rychlý průběh?
Díky moc
Jana

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.3.2019 09:56

Jakákoliv, tohle není žádný rychlý průběh, ale normál průběh nějakého patologického procesu v dutině tělní.

Tipla bych si zadržené vejce nebo žloutkovou peritonitidu.

Jinak chůze v podřepu, posedávání nebo kulhání jsou u slepic velmi málokdy nemoci nohy, ale nemoci dutiny tělní.

14.3.2019 21:14
esmez

XXX.XXX.167.118