Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
24.10.2020 14:24
Marťan-123

XXX.XXX.5.37

Dobrý den,

před pár týdny jsem objevil v kurníku asi čmelíky. Nemám tušení co to je. Hledal jsem všelijaké rady zde na ifauna, jak se jich zbavit. Použil jsem na ně savo (nepomohlo), nějaké postřiky proti takové havěti (nepomohlo), jedině ohněm vypálit pomohlo. Ještě jsem zkusil i "Cytrol forte", který taky pomohl. Slepice jsem zkontrolovat a pár jich mělo tu havět v peří, to jsem použil arpalit. Na pár dní byl klid, pak se znovu objevili a nemám tušení odkud se stále berou, už i slepice přestaly nosit kvůli toho.

Havět nalezena pouze ve vnitřní části kurníku (kontrukce dřevěnná), kde slepice jen přespávají. Venkovní části (dřevěnné stříšky atd) zkontrolované a naprosto čisté, pro jistotu taky vypálené a vystříkané "cytrol forte". Venku mají veliký výběh, kde se můžou pelešit, mají přístup k hlíně. Sypu i popel na pelešení, pokud mám. Co se týče jídla, tak mají bohatý jídelníček, můžou si i na zahradě pohrabat a nasbírat žížaly atd. Preventivně do vody dávám i léčivo pro zlepšení zdraví a předejití případným nemocím. Nikdy jsme s něčím takovým neměli doma problém až letos. Viním z toho nově dovezené slepice, zřejmě špatné podmínky u bývalého majitele.

Můžete mi poradit, jak se jich zbavit nadobro? Nerad bych přistoupil na řešení zlikvidovat celý kurník, zabít slepice a vše nanovo.

Za jakékoliv rady a užitečné tipy děkuji.
Zbytečné komentáře za nedbalost a podobně si nechte pro sebe. Nepatřím mezi nezodpovědné lidi.

Přikládám fotku té havěti

Poznatky:
Objevují se jak na zdi, tak i na dřevěné konstrukci. Zřejmě mladá havět je červená, dospělá je šedo hnědá nebo tak nějak. Když mi lezli po ruce, tak to svědělo a člověk se chtěl vyškrábat až na kost, asi kousali nebo ten jejich pohyb byl svědivý.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.10.2020 14:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

jsou nalezlí ve všech spárách. když je vidíte na ploše, je to známka obrovského zamoření.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.10.2020 16:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Marťan-123 napsal(a):
Dobrý den,

před pár týdny jsem objevil v kurníku asi čmelíky. Nemám tušení co to je. Hledal jsem všelijaké rady zde na ifauna, jak se jich zbavit. Použil jsem na ně savo (nepomohlo), nějaké postřiky proti takové havěti (nepomohlo), jedině ohněm vypálit pomohlo. Ještě jsem zkusil i "Cytrol forte", který taky pomohl. Slepice jsem zkontrolovat a pár jich mělo tu havět v peří, to jsem použil arpalit. Na pár dní byl klid, pak se znovu objevili a nemám tušení odkud se stále berou, už i slepice přestaly nosit kvůli toho.

Havět nalezena pouze ve vnitřní části kurníku (kontrukce dřevěnná), kde slepice jen přespávají. Venkovní části (dřevěnné stříšky atd) zkontrolované a naprosto čisté, pro jistotu taky vypálené a vystříkané "cytrol forte". Venku mají veliký výběh, kde se můžou pelešit, mají přístup k hlíně. Sypu i popel na pelešení, pokud mám. Co se týče jídla, tak mají bohatý jídelníček, můžou si i na zahradě pohrabat a nasbírat žížaly atd. Preventivně do vody dávám i léčivo pro zlepšení zdraví a předejití případným nemocím. Nikdy jsme s něčím takovým neměli doma problém až letos. Viním z toho nově dovezené slepice, zřejmě špatné podmínky u bývalého majitele.

Můžete mi poradit, jak se jich zbavit nadobro? Nerad bych přistoupil na řešení zlikvidovat celý kurník, zabít slepice a vše nanovo.

Za jakékoliv rady a užitečné tipy děkuji.
Zbytečné komentáře za nedbalost a podobně si nechte pro sebe. Nepatřím mezi nezodpovědné lidi.

Přikládám fotku té havěti

Poznatky:
Objevují se jak na zdi, tak i na dřevěné konstrukci. Zřejmě mladá havět je červená, dospělá je šedo hnědá nebo tak nějak. Když mi lezli po ruce, tak to svědělo a člověk se chtěl vyškrábat až na kost, asi kousali nebo ten jejich pohyb byl svědivý.

Kurník by bylo nejlepší spálit a postavit nový, slepice - nápad - ivomec nebo neostomosan. Arpalit nestačí.

24.10.2020 20:44
Honza12

XXX.XXX.52.3

Neostoptosan prý není na slepice, je pro ně jedovatý.

24.10.2020 20:49
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Osobně si myslím, že spálit kurník a postavit nový je zbytečné. Zanese vám to tam znovu venkovní ptactvo např. vrabčáci a budete mít problém znovu.

24.10.2020 22:01
pajca

XXX.XXX.4.125

Mě od čmelíků v dřevěné boudě pomohl Biolit. Prostříkala jsem všechny
spáry mezi prkny a kde se prkna překrývala. Obraz při mém zjištění
čmelíků byl podobný fotu zadavatele.
Už je to 3 roky a o čmelících není vidu. Nechci tvrdit že nejsou, ale nejsou
vidět.

24.10.2020 22:58
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Veškeré spáry ( i nepatrné) zatmelit akrylátovým tmelem, v kelímku nebo v tubě, zvenku i zevnitř, aby se nemohli čmelíci a jejich nymfy dostat ke slepicím a nasát se. Pokud se nenasají krve,nemohou se dále rozmnožovat a uhynou ve svých úkrytech. Kurník následně vybílit směsí křemeliny a sody. Slepice vykoupat v křemelině večer po setmění, kdy jsou čmelíci aktivní ( nalezlí na slepicích) v křemelině a umístit do čistého prostředí. Nejlépe se tato sanace dělá samozřejmě v létě, kdy můžete nechat kurník dobře vyschnout. Pravděpodobně jste nezaregistroval výskyt čmelíků již v létě, kdy se nejvíce rozmnožují a nyní máte kurník zamořený.

Jeden

24.10.2020 23:52
Jeden

XXX.XXX.139.16

Marťan-123 napsal(a):
Dobrý den,

před pár týdny jsem objevil v kurníku asi čmelíky. Nemám tušení co to je. Hledal jsem všelijaké rady zde na ifauna, jak se jich zbavit. Použil jsem na ně savo (nepomohlo), nějaké postřiky proti takové havěti (nepomohlo), jedině ohněm vypálit pomohlo. Ještě jsem zkusil i "Cytrol forte", který taky pomohl. Slepice jsem zkontrolovat a pár jich mělo tu havět v peří, to jsem použil arpalit. Na pár dní byl klid, pak se znovu objevili a nemám tušení odkud se stále berou, už i slepice přestaly nosit kvůli toho.

Havět nalezena pouze ve vnitřní části kurníku (kontrukce dřevěnná), kde slepice jen přespávají. Venkovní části (dřevěnné stříšky atd) zkontrolované a naprosto čisté, pro jistotu taky vypálené a vystříkané "cytrol forte". Venku mají veliký výběh, kde se můžou pelešit, mají přístup k hlíně. Sypu i popel na pelešení, pokud mám. Co se týče jídla, tak mají bohatý jídelníček, můžou si i na zahradě pohrabat a nasbírat žížaly atd. Preventivně do vody dávám i léčivo pro zlepšení zdraví a předejití případným nemocím. Nikdy jsme s něčím takovým neměli doma problém až letos. Viním z toho nově dovezené slepice, zřejmě špatné podmínky u bývalého majitele.

Můžete mi poradit, jak se jich zbavit nadobro? Nerad bych přistoupil na řešení zlikvidovat celý kurník, zabít slepice a vše nanovo.

Za jakékoliv rady a užitečné tipy děkuji.
Zbytečné komentáře za nedbalost a podobně si nechte pro sebe. Nepatřím mezi nezodpovědné lidi.

Přikládám fotku té havěti

Poznatky:
Objevují se jak na zdi, tak i na dřevěné konstrukci. Zřejmě mladá havět je červená, dospělá je šedo hnědá nebo tak nějak. Když mi lezli po ruce, tak to svědělo a člověk se chtěl vyškrábat až na kost, asi kousali nebo ten jejich pohyb byl svědivý.

Kámoš to měl musel vše spalet a celé kurnik dezinfekci a i to nepomohlo a muselo se i zdi vzít plamenem. Pak vystříkat a dát nové hřady, dveře, hnízdní kukaně vše nové. Slepice za pomoci Vet. Lékaře nechat odborné ošetřit

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2020 05:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Honza12 napsal(a):
Neostoptosan prý není na slepice, je pro ně jedovatý.

On je jedovatý pro všechny, je to "dryák". Byl to nápad- možná prokonzultovat s odborníkem na drůbež.

25.10.2020 16:26
začátek

XXX.XXX.4.22

https://www.acanaorijen.cz/prodejny/Sandezia suchá dezinfekce 1kg dobrá prevence.

25.10.2020 16:33
xchipsy

XXX.XXX.225.73

Pokud máte kurník dostatečně "utěsněný", tak vyžeňte slepice ven a jebněte tam dýmovnici Např. Vulcan Fumer Midi. Samozřejmě musíte ošetřit i slepice, protože nějakého toho šmejda na sobě bude mít (pudr, sprej..) Za týden nutno akci zopakovat, protože zabijete dospělce, ale na larvy 99% prostředků neúčinkuje. A za další týden klidně znovu.

Já jsem dva roky nevěděla, co je to čmelík, slepice byly vitální a výborně nesly, pak najednou snáška výrazně poklesla a našla jsem mrtvou slepici. Vše jsem prohlídla a ty sv*ně byli namačkaní zejm. mezi spárami prkýnek, ze kterých mám snášková hnízda.. Vše jsem rozmontovala, postříkala Biokillem, stejně tak celý kurník, slepice vysypala Ekosipem, za pár dní je postříkala Reudanonem. Za týden jsem tam mrskla tu dýmovnici. Každý večer už za tmy a ráno ještě za tmy jsem baterkou prohlížela spodní stranu hřadů a kdejakou skulinu v kurníku, sem tam nějaký zm*d ještě lezl, ale za pár dní byl klid. Od té doby (cca měsíc) - ťuk ťuk - je klid, snáška se zase zvedla a slepice jsou v poho. Už jsem ale poučená a budu raději ošetřovat preventivně, protože zbavit se těchto parazitů na 100% je takřka nemožné, lze je pouze "držet na uzdě"..

Schmidová

23.11.2020 00:51
Schmidová

XXX.XXX.208.238

Letos taky bojujeme, zkoušeli jsme všechno možné, postřiky, biokill, biolit, babske rady a jediné co zabralo je vybileny kurnik křemelinou a vypalování horkovzdusnou pistolí, jednou týdně, poznáte to podle praskání těch potvor, když jsem začala bylo to jako ohňostroj, teď už je to jen sem tam lup, snáškové hnízda jsem vyhodila a nahradila novými z plastových kbelíků, lépe se udržují, do podestýlky taky trochu kremeliny nebo do popeliste , zatím klepu, slepice vypadají o mnoho lépe, taky jsem o dvě přišla, než jsem zjistila přemnožení toho parazit, radši si to týdne zopakuji než to nechat rozjet znovu a to jsem taky nevěděla co je to čmelík.

23.11.2020 07:54
jpetrasek

XXX.XXX.24.179

Po mých zkušenostech se savem, biokillem, arpalitem, ekosipem, křemelínou, nehašeným vápnem, plamenem, jedině exzolt, 50ml na 500kg živé váhy, cena asi 2500,-Kč , dle veta.

23.11.2020 08:41
Honza12

XXX.XXX.52.3

Máte někdo zkušenost s dýmovnicí? U mě po opakovaném použití pomohla.

23.11.2020 10:24
honzapm

XXX.XXX.134.34

Já koukal, jak rychle a bezezbytku zabral Mistral Layer (Mistral + křemelina).
Opravdu jsem tomu nevěřil a ani do toho nevkládal žádné (velké) naděje.

Jen jsem poprášil hřad a druhý den ho skepticky otočil, že se podívám,
co se na spodní straně ne-stalo - a ani jeden čmelíček. Všichni mrtví, popadali dolů.

Je toho 25 kg, takže vydrží navěky.

https://eshop.iframix.cz/boj-proti-cmelikum/mistral-layer/



23.11.2020 14:59
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Máte niekto skúsenosti aj s niečím iným, ako je chemia, spray a dymovnica? Skúsil napr. niekto UV germicidnu lampu s ozonom?. Výkon stačí na 60m štvrocových a sama sa po polhodine vypne. Samozrejme, že sliepky musia byť mimo kurína. Údajne to zlikviduje aj myši, nielen čmelíkov a ostatnú háveď.

23.11.2020 20:18
akaš

XXX.XXX.109.4

Germicidní lampa je na bakterie a viry a ne na hmyz.

24.11.2020 06:05
horal

XXX.XXX.13.26

akaš napsal(a):
Germicidní lampa je na bakterie a viry a ne na hmyz.

Také roztoče (čmelík ) a ozón. Stačí se podívat na obal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.11.2020 09:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

akaš napsal(a):
Germicidní lampa je na bakterie a viry a ne na hmyz.

UV lampa je vlastně na všechno živé, pokud má správnou vlnovou délku. Sterilizace UV zářením funguje tak, že UV o určité vlnové délce interferuje s řetězci DNA v buňkách, způsobuje jejich poškození a mutace (v podstatě příčina rakoviny kůže). U mikroorganismů a drobných organismů působí velmi rychle.

Vyprávěli mi v labu, že jednou si jeden praktikant nechal zapnutou UV sterilizaci v pracovním boxu a přitom tam pipetoval (měl pod sklem do boxu strčené ruce). Kůže na rukou mu prý ztmavla a slezla, podobně jako při spálení od sluníčka. Fakt je to celkem svinstvo. Proto tam při akci UV lampy nesmějí být slepice. Mohly by třeba oslepnout....

24.11.2020 09:41
akaš

XXX.XXX.109.4

Ano, to samozřejmě, je nebezpečná pro všechno živé. Ale bude fungovat pouze na ty čmelíky, kteří před ní nezalezou do tmavých skulinek. A když ji zhasnete, vylezou stejně, jako když uděláte špatně postřik. Říct, že UV lampa se může používat k likvidaci čmelíků, mi připadá stejné, jako napsat, že UV lampa se může používat k popravám lidí. UV lampa se používá prioritně k likvidaci bakterií a virů. Čmelíka a hmyz může samozřejmě zabít, živočichy může ohrozit a poškodit až smrtelně, ale není doporučená k jejich likvidaci, protože čmelík před ní zaleze do skuliny, kam nedosvítí, ostatní živočiši se před ní schovají. Není to plyn, který se dostane všude. To, že je to někde napsáno, je podle mého názoru jenom chyba překladu. Je to, jako byste v silu chtěli UV lampou vyhubit hmyz. Zahubíte jenom ten na povrchu, který nezaleze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2020 08:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zakladem je kurnik beze spar,pak pomuze dymovnice i ten ozonovac,kdyz nemaji kam zalezt...

26.11.2020 22:27
jakubh

XXX.XXX.29.48

Taky jsem se čmelíky poslední dva roky bojoval - nikdy před tím ne, nebo jich alespoň (asi) nebylo tolik. A to jsem na hygienu a čistění "magor", vše čistím každý týden. Měl jsem je ale u drůbeže i holubů a byl jsem z toho dost nešťastný. Nějaký Biokill nebo Čmelíkostop byly jen vyhozené peníze - naprosto bez efektu. Biolit na ně zabíral, ale vše smrdělo po chemii, nehledě na finanční náročnost. Vše vyřešila až křemelina. Při čištění jsem jí rozsypal na hřady, do hnízd, na podlahu a večer jsem jí oparně posypal i slepice, přidal do popeliště, u holubů nasypal pod hnízdní misky + do koupele začal dávat novasol s eukalyptem. Křemelina je neškodná (jen trochu práší), příjemně voní a efekt je prakticky okamžitý, toto bylo jediné, co na ty miniaturní potvory zabralo.

26.11.2020 23:59
dreamlife

XXX.XXX.25.167

jakubh napsal(a):
Taky jsem se čmelíky poslední dva roky bojoval - nikdy před tím ne, nebo jich alespoň (asi) nebylo tolik. A to jsem na hygienu a čistění "magor", vše čistím každý týden. Měl jsem je ale u drůbeže i holubů a byl jsem z toho dost nešťastný. Nějaký Biokill nebo Čmelíkostop byly jen vyhozené peníze - naprosto bez efektu. Biolit na ně zabíral, ale vše smrdělo po chemii, nehledě na finanční náročnost. Vše vyřešila až křemelina. Při čištění jsem jí rozsypal na hřady, do hnízd, na podlahu a večer jsem jí oparně posypal i slepice, přidal do popeliště, u holubů nasypal pod hnízdní misky + do koupele začal dávat novasol s eukalyptem. Křemelina je neškodná (jen trochu práší), příjemně voní a efekt je prakticky okamžitý, toto bylo jediné, co na ty miniaturní potvory zabralo.

Kremelina jediná zaberá. Drevené obloženie so sputou špár je výhoda Kremelina sa rozprasi do špár a dlhšie tam vydrží.. Kremelina kúpte v obchode pre vinárov tu najjemnejsiu. 25kg stojí kolo 30euro. Nechajte nech sa kúpu sliepky v tej kremeline priamo v kurine

27.11.2020 17:20
jakubh

XXX.XXX.29.48

Ano, na to jsem zapomněl. Když koupíte v potřebách pro zvířata, budete platit za 20-25 kg cca 2000,-Kč, když jako potřebu ve vinařských potřebách (křemelina se používá k filtraci) stojí 20 kg pytel nějakých 450,-Kč. Ideální koupit křemelinu zrnitosti F4 ev. F10 = tu nejjemnejší.

30.11.2020 12:41
dita73

XXX.XXX.213.204

Já mám dřevěný kurník ve starém kamenném chlívě, takže všude je to samá spára a škvíra. Používám sirné knoty 1-2 ročně, na cca 20m2 10-15 knotů najednou a čmelíka jsem několik let neviděla. Jednou se mi tam potvory rozmohly, ale tímto způsobem jsem se jich zbavila, od té doby dělám preventivně. A stojí to pár korun.

30.11.2020 16:36
horal

XXX.XXX.13.26

Já už jsem se několikrát k tomuto tématu vyjadřoval. Druhý rok používám Sandézii. Je to snadná práce, rozpráším to starou lžící při každém čištění a může se i na slepice. Nikdy jsem ale v kurníku nenašel takové ty červené potvory jako je někde nahoře na obrázku. Jenom takové ty neviditelné co lezou ve vousech a vlasech a hrozně lechtají. Dnes mám od toho pokoj, ale ať uděláte cokoliv pořád se budou vracet a tak opravdu je potřeba pravidelně dezinfikovat. Ta sandezia se dá koupit i v kilovém balení.

15.6.2021 00:44
Marťan-123

XXX.XXX.4.131

Děkuji všem za přínosné rady.

Nakonec jsem se rozhodl pro drastičtější řešení a kompletně celý kurník vyhodil, vyklidil, vydezinfikoval, a udělal nanovo a místo dřeva jsem použil železo. Tentokrát už jen tak někam nezaleze jakákoliv havěť do žádných spár a taky půjdou lépe vidět. Jelikož se jedná o kurnik ve zděné šopě, tak to bylo jednodušší co se týče řešení nějakého zateplení a podobně. Vše jsem vydezinfikoval a vyčistil, staré dřevo spálil. Venkovní část vydezinfikováná taktéž. Chov obměněn. Je to půl roku a mám klid od jakékoliv havěti. Kontroluji kurník i slepice v jakém jsou stavu, jestli se náhodou něco nevrátilo či ne. Slepice jsou vitální, vše se vrátilo do normálu jako to bylo před havětí.
Tímto bych uzavřel tento topic.

Co se týče dýmovnic, tak ty nepomohly ani biokill, savo a jiné podobné. Pomohl pouze oheň a CYTROL FORTE.

Ještě jednou děkuji za rady a přeji bezstarostné a úrodné hospodaření, hlavně ve zdraví.
Chovu zdar!

Přidejte reakci

Přidat smajlík