Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.1.2021 17:23
Asumba

XXX.XXX.34.232

Jsem začátečník, snažím se orientovat a číst a tak vůbec, ale...
...spoustu věcí si člověk zacinajici sam od nuly proste nevsimne, spousta mu unikne.

Co podle vás začátečníci\chovatelští burani dělají nejčastěji blbě,
Na co snadno nachytají apod?
Pomožte mi vzdělat se.

Vykopávám: lákající inzerát násadových vajec ISA brown á 10Kč.

Děkuji. Bavte se. Smějte se. Mějte se.
A prosim bez útoků, že začátečník nemá v chovu co dělat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2021 17:32

tak třeba hned ta vykopávka: násadové vejce ISA brown je vejce snesené slepicí mateřské linie rodičovského kompletu, kterou pojímá nebo je inseminovaná kohoutem otcovské linie tohoto kompletu.

takové rodičovské chovy v ČR máme, ale násadovky se z nich do drobného prodeje neprodávají a teď se neprodávají nikam, protože ve dvou chovech je mladé hejno, po kterém se ještě nenasazuje, v dalším chovu je staré hejno, které už má nižší líhnivost a ostatní chovy těžko stíhají pokrýt poptávku.

tzn. pokud někdo teď nabízí na inzerát násadovky ISY, tak

to není žádná ISA, ale nějaký dvorkový potomek (ISA plus libovolný kohout)
nebo je dotyčný chytrý, koupí si na farmě konzumní vejce za dvě koruny a prodává je za deset

11.1.2021 18:14
petraodlesa

XXX.XXX.39.165

Vítejte v klubu chovatelů. Doufám, že se nebude nikdo smát. Všichni jsme začínali.
Příspěvky veterinářky Terezky Ježové, alias bodlinky, berte jako my všichni s velikou úctou a vděčností.
Překvapuje mě, že jakožto úplní začátečníci chcete hned jít do líhnutí. To jste odvážní.
Většina začíná koupí obyčejných hybridů z velkochovu, vyšlechtěných na vysokou snůšku. Aby si udělali první, vcelku bezproblémovou zkušenost. Nejlepší je obejít sousedy a zeptat se, odkud kupují mladé, a jak jsou spokojeni.
Jistě se vyhněte prodejcům, kteří ve velkém zavážejí mladé kuřice po celé republice ( firma Slepičář apod.)