Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.4.2021 17:37
M0lly

XXX.XXX.139.146

Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu. Máme loňského, velmi hodného kohoutka hepširky. Při připouštění slepiček jim dere záda. Některé se již před ním schovávají a jiné mají na zádech peří vytrhané. Nikde jsem nenašla co s tím.
Velmi děkuji za odpověď.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.4.2021 17:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

víc slepiček.

1.4.2021 17:43
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A kolik máte slepic? Minimálně to chce aspoň 10. Já jich mám 17 na loňského hempšíráka kohouta a je to akorát.
Jinak se dělají i podušky pro slepice na ochranu zad. U slepic s tím ale nemám zkušenost.

1.4.2021 21:02
M0lly

XXX.XXX.139.146

Děkuji, počítám s tím. Je možné ty stávající zatím nějak ochránit?

1.4.2021 21:04
M0lly

XXX.XXX.139.146

Děkuji, slepiček je šest. Počítáme s dalšími, jde možné něco udělat než je seženeme?

1.4.2021 21:14
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Sedněte si k šicímu stroji a ušijte jim ty ochranné podušky.
https://www.ifauna.cz/drubez/diskuse/detail/3775310/ochranne-chrbtove-sedla#a3775310

4.4.2021 09:11
M0lly

XXX.XXX.139.146

Děkuji😊.

5.4.2021 07:35
Anonymní_uživatel_

XXX.XXX.39.19

Dobrý den,
téma diskuze je stejné, a tak mi přijde zbytečné zakládat nové.
ASI DOTAZ PRO ZKUŠENÉHO CHOVATELE NEBO NĚKOHO, KDO TOMU OPRAVDU ROZUMÍ:
Zřizuji si nový kurník a výběh pro slepice, protože se mi nedaří najít žádné čistokrevné plemen, které bych chtěl (moje chyba, měl jsem to řešit už dřív), plánuji si pořídit 15 slepic dominant, 100% k nim chci nějakého kohouta.
Moc se mi líbí, když slepice kvoká a sedí na vejcích a za 14 dní se můžete dívat na krásné ochmýřené kuličky.
Vím, že u hybridů je pud kvokavosti potlačen, ale třeba v létě nějakou kvočnu seženu, a nasadím jí vajíčka od místních chovatelů, od kterých mi jejich kuřata vždy bez problémů kvokala.
Jaký kohoutek se hodí k dominantům, aby pojímáním vzbudil pud kvokavosti u kuřat vylíhlých z vajíček těchto nosnic?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 07:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

kohout a kvokavost spolu vůbec, ale vůbec nesouvisí.

5.4.2021 07:53
Anonymní_uživatel_

XXX.XXX.39.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
kohout a kvokavost spolu vůbec, ale vůbec nesouvisí.

Ano, chápu. Ale myslel jsem, že když kohout pojme slepici dominant, která snese vajíčko oplozené tímto kohoutem plemene XY, a já ho nasadím, vylíhne se z něj dospělý jedinec, ideálně slepice, k nějaké genetické změně dojde, nebo ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 08:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Anonymní_uživatel_ napsal(a):
Ano, chápu. Ale myslel jsem, že když kohout pojme slepici dominant, která snese vajíčko oplozené tímto kohoutem plemene XY, a já ho nasadím, vylíhne se z něj dospělý jedinec, ideálně slepice, k nějaké genetické změně dojde, nebo ne?

jo, vznikne kříženec, takže je úplně jedno, jakého kohouta zvolíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

a pokud chcete vyrábět křížence hedvábničky.... není jednodušší pořídit rovnou ty hedvábky?

5.4.2021 08:09
Asumba

XXX.XXX.44.179

Tak chcete nasadit vajicka od mistnich chovatelu, nebo od hybridek?
A za 14 dní se nic krásného asi nevylíhne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Anonymní_uživatel_ napsal(a):
Ano, chápu. Ale myslel jsem, že když kohout pojme slepici dominant, která snese vajíčko oplozené tímto kohoutem plemene XY, a já ho nasadím, vylíhne se z něj dospělý jedinec, ideálně slepice, k nějaké genetické změně dojde, nebo ne?

A k jaké podle vás? A kuřata se inkubují 21 dnů, ne 14. Důležitý je účel vašeho počínání. Množení hybridek nemá smysl, zvláště, pokud je namnožíte dalším hybridním kohoutem nebo kohoutem vzniklým z nějakého dvorkového mixu. Výsledkem bude zase jen hybridní slepice. Pokud jste samozřejmě neměl na mysli, že přidáním čistokrevného kohouta k hybridkám si vytvoříte "plemeno". A pokud, jak píšete, máte zkušenost s tím, že slepice z vajec "místních chovatelů" kvokala, tak vlastně máte vyřešeno, ne?

5.4.2021 08:16
Anonymní_uživatel_

XXX.XXX.39.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a pokud chcete vyrábět křížence hedvábničky.... není jednodušší pořídit rovnou ty hedvábky?

Paní doktorko, taky jsem o nich uvažoval, ale kde je sehnat? Mám pocit, že tam, kde bydlím, je nikdo nechová, ale to nevadí, zajel bych si i někam dál. Nicméně musím připustit, že hedvábničky pro mě nejsou moc atraktivní, jsou milé, to ano, ale mně se víc líbí slepice, kvočna, která když vodí kuřátka má krásný vějířovitý ocas a vzbuzuje ve mně takový pocit respektu...
Abyste mě pochopila, kdybych hedvábničky sehnal, rozhodně se jim bránit nebudu.
Nejde mi o množství kuřat, nedělám to pro slepice ani pro kohouty, vím, že v dnešní době se dá nosná slepice poměrně lehko sehnat. Já chci jenom mít každý rok ten krásný pohled na slepici Matku a malá kuřátka.
Takže je v podstatě jedno, jaký kohout to bude, jestli vlašák, minorka, nebo nějaký těžší typ.
Moc děkuji za odpovědi.

5.4.2021 08:22
Anonymní_uživatel_

XXX.XXX.39.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A k jaké podle vás? A kuřata se inkubují 21 dnů, ne 14. Důležitý je účel vašeho počínání. Množení hybridek nemá smysl, zvláště, pokud je namnožíte dalším hybridním kohoutem nebo kohoutem vzniklým z nějakého dvorkového mixu. Výsledkem bude zase jen hybridní slepice. Pokud jste samozřejmě neměl na mysli, že přidáním čistokrevného kohouta k hybridkám si vytvoříte "plemeno". A pokud, jak píšete, máte zkušenost s tím, že slepice z vajec "místních chovatelů" kvokala, tak vlastně máte vyřešeno, ne?

Ano, vím, že inkubační doba je 21 dní. Chyba na mé straně! Byl jsem tak unesen textem, že jsem to napsal omylem...
No, v podstatě ano, ale kdyby byla možnost, chtěl bych si nasadit vajíčka i od mých slepic, dále si vajíčka také vyměňujeme, takže kdyby se podařilo, že by slepičky kvokaly, bylo by to dobré. Samozřejmě bych pak kohouta musel dát pryč, aby nedošlo k tomu, že by pojímal vlastní potomky. Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 08:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Anonymní_uživatel_ napsal(a):
Paní doktorko, taky jsem o nich uvažoval, ale kde je sehnat? Mám pocit, že tam, kde bydlím, je nikdo nechová, ale to nevadí, zajel bych si i někam dál. Nicméně musím připustit, že hedvábničky pro mě nejsou moc atraktivní, jsou milé, to ano, ale mně se víc líbí slepice, kvočna, která když vodí kuřátka má krásný vějířovitý ocas a vzbuzuje ve mně takový pocit respektu...
Abyste mě pochopila, kdybych hedvábničky sehnal, rozhodně se jim bránit nebudu.
Nejde mi o množství kuřat, nedělám to pro slepice ani pro kohouty, vím, že v dnešní době se dá nosná slepice poměrně lehko sehnat. Já chci jenom mít každý rok ten krásný pohled na slepici Matku a malá kuřátka.
Takže je v podstatě jedno, jaký kohout to bude, jestli vlašák, minorka, nebo nějaký těžší typ.
Moc děkuji za odpovědi.

pokud je vaše představa taková, že chcete kvokající potomstvo, pak musí být kohout kvokajícího plemene.

což nemůže být ani, vlašák, ani minorka. už vůbec ne nic těžkého, brahmy sice kvokají, ale chudák ty hybridky s kohoutem brahmanky.

5.4.2021 09:06
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
pokud je vaše představa taková, že chcete kvokající potomstvo, pak musí být kohout kvokajícího plemene.

což nemůže být ani, vlašák, ani minorka. už vůbec ne nic těžkého, brahmy sice kvokají, ale chudák ty hybridky s kohoutem brahmanky.

To jste trochu popřela svojí první odpověď, která byla,podle mne, správnější. Ale musím říct, že nevím, do jaké míry je kvokavost podmíněna geneticky a jak je schopen tyto případné geny kohout předávat dál - třeba hybridkám, kde kvokavost je naopak nežádoucí. Já měl spíše opačný problém - kvočnu bych uvítal, bohužel se mi neobjevovaly ani u auraukan přirozeně líhnutých pod kvočnou (ovšem byly po kohoutovi z nepříbuzného chovu - že by jeho vliv?) ani u polských zelenonožek, rovněž z přirozeného odchovu (taky po nepříbuzném kohoutovi). Rád se nechám poučit.

Pokud zadavatel chce kvočnu s kuřaty, měl by svůj výběr orientovat tímto směrem - zmiňvaná hedvábnička je určitě dobrá volba, mě ještě napadá rousná zakrslá, určitě by se jich našlo víc. Anebo vybírat slepice jiných plemen z chovu, kde se kvokavost pravidelně vyskytuje a líhne se pod kvočnou - určitě se i takové najdou. Anebo šáhnout po těch slepicích ze sousedství, pokud je jedinou podmínkou kvokavost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2021 09:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Štefan1 napsal(a):
To jste trochu popřela svojí první odpověď, která byla,podle mne, správnější. Ale musím říct, že nevím, do jaké míry je kvokavost podmíněna geneticky a jak je schopen tyto případné geny kohout předávat dál - třeba hybridkám, kde kvokavost je naopak nežádoucí. Já měl spíše opačný problém - kvočnu bych uvítal, bohužel se mi neobjevovaly ani u auraukan přirozeně líhnutých pod kvočnou (ovšem byly po kohoutovi z nepříbuzného chovu - že by jeho vliv?) ani u polských zelenonožek, rovněž z přirozeného odchovu (taky po nepříbuzném kohoutovi). Rád se nechám poučit.

Pokud zadavatel chce kvočnu s kuřaty, měl by svůj výběr orientovat tímto směrem - zmiňvaná hedvábnička je určitě dobrá volba, mě ještě napadá rousná zakrslá, určitě by se jich našlo víc. Anebo vybírat slepice jiných plemen z chovu, kde se kvokavost pravidelně vyskytuje a líhne se pod kvočnou - určitě se i takové najdou. Anebo šáhnout po těch slepicích ze sousedství, pokud je jedinou podmínkou kvokavost.

výsledek bude kříženec a jestli bude kvokat, to je ve hvězdách. ale kříženec hedvábky by měl aspoň teoreticky kvokat spíše než kříženec minorky.

5.4.2021 15:26
začátek

XXX.XXX.4.22

Pořídil jsem si amroxky,tedy kvokali jako divé a jejich kříženky s beifildským kohoutem z devíti tři.

Přidejte reakci

Přidat smajlík