Problém s líhnutím hus

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Nevimjak

19.5.2021 10:58
Nevimjak

XXX.XXX.8.121

Dobrý den, jsem začátečník v líhnutí hus. Jelikož si husy nesedli, koupil jsem líheň rcom suro 20, do které jsem na stojato "nacpal" 17 vajec (stáří 14 dnů). Teplota 37.8, vlhkost 60, první tři dny jsem neotáčel. Pak již standardní postup s otáčením při stejné teplotě a vlhkosti až do 27 dne včetně chlazení vajec od 5 minut na začátku 10 dne po 40 minut 26 den. Vejce se mi zdáli oplodněné všechny. Jelikož nebylo místo v líhni na uložení vajec na ležato, přemístil jsem je do polystyrenového boxu o něco většího než je ta suro líheň, tak aby byli naležato a jako zdroj jsem použil to víko z líhně suro, na které jsem v polystyrenovem víku zhotovil patřičný otvor. Nastavil teplotu 37.5 a vlhkost 80 % plus jsem ještě 4-5 krát denně rosil teplou vodou a pokračoval ve chlazení). Do lihne jsem ještě vložil vlhký molitan a hadr. Vylíhlo se mi ovšem pouze 5 housat, pět jich bylo čistých, zbytek se nedostal z vajíčka, respektive ani nevystrcil zobak z blanky do vzduchové mezery. Kde může být příčina? To víko ze sura to neutahlo, takže podchlazení? (Ale to se mi nezdá, protože polystyren izoluje o dost lépe než plast na suru).Bohužel jsem nepoužil kontrolní teploměr. Nebo problém s vlhkostí? zda se mi, že ten větrák dost vysušuje. Nebo se udusili? Větrací otvor na víku jsem ovšem měl otevřený. Prosím o váš názor. Děkuji.

Takynevim

20.5.2021 06:37
Takynevim

XXX.XXX.100.196

Moc Vám neporadím, s Rcom suro nemám zkušenosti, ale myslím, že to bylo podchlazením, protože ta líheň nemá moc výkonu, takže pokud jste zvětšil prostor líhně, mohlo být na dně a zejména v rozích té bedýnky chladněji.

20.5.2021 11:27
jo012810

XXX.XXX.101.35