Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.8.2021 08:56
cibulka78

XXX.XXX.107.82

Vratil se k nam jestrab. Behem dvou dnu zlikvidoval jedno kuratko a jednu dospelou leghornku. Bydlime na polosamote, kolem jsou louky a lesy. Zahrada 4 500m2, psy mame dva. hh si sedne na strom a vyckava, vystartuje, kdyz je chvili klid. Dva roky sem nelital, zahanely ho husy, resp. dva houseri. Pritel v cervnu toho mladsiho a aktivnejsiho ( za me nepritomnosti prodal), ted husy malo rvou, ale dravci to prislo vhod. Nemate zkusenost s nastrikanim barevnych znacek na zada slepic? Pry se takto proti dravcum chrani holubi.

Miriam33

13.8.2021 15:29
Miriam33

XXX.XXX.210.127

Slepicim bych udělala krytý výběh i shora, hlavně kuřatům a zdrobnělým. Možná bych navěsila i nějaké plašiče ( treba i na ten strom, kde sedí). Vlající zaclonu, proužky něčeho, ať má utrum. Jakou máte barvu slepic? Nám dost hlídal kohout, ale jak byl klid a dýl se nic doma nepohlo, slepička stejně sem tam zmizela. Když teď mají slepice zmenšený prostor na malý dvorek s dostatkem stromů a keřů na krytí seshora, je klid. Pustíme je ven jen podle uvážení, jim to stačí a jsou v bezpečí. Ochrannou barvu pro holuby neznám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2021 09:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdysi jsme nad slepičím výběhem měli natahané provázky do sítě :-) Nad zahradou bych to dělat nechtěla, ale kdyby zbytí nebylo....

Miriam33

16.8.2021 20:29
Miriam33

XXX.XXX.210.56

Dívala jsem se na ten spray, možná se zkuste zeptat na fóru holubářů a pokud to zkusite, dejte vědět, jak to dopadlo. Ale píšou na tom sprayi, že odrazuje dravce od holuba v letu odrážením světla od nastříkaných růžových značek a slepice moc nelétají.

17.8.2021 13:06
jo012810

XXX.XXX.101.35

Miriam33 napsal(a):
Dívala jsem se na ten spray, možná se zkuste zeptat na fóru holubářů a pokud to zkusite, dejte vědět, jak to dopadlo. Ale píšou na tom sprayi, že odrazuje dravce od holuba v letu odrážením světla od nastříkaných růžových značek a slepice moc nelétají.

Ale ani u holubů to moc nefunguje. Na počátku ano, ale pak si predátor zvykne.

18.8.2021 07:52
cibulka78

XXX.XXX.107.82

dobry den, moc vam vsem dekuji za reakce... zkouseli jsme ruzne trpytive predmety, rozvesene po zahrade, provazy nad vybehem, zapnute radio, atd...bylo to zbytecne...jestrab nam dokonce vletel i do maleho zimniho vybehu asi pulmetrovou dirou v siti...site pomahaji, jenze ty se nam pri prvnim navalu snehu trhaly, nebo vyvracely a lamaly tramky, na kterych byly upevnene... pomahaji rachejtle, tzv. pirati, stekot psu, pokud jsou blizko stromu, kde sedi a pritomnost hus...jenze jestrab vydrzi sedet na strome dlouho, a to i v pripade, ze jsme na zahrade v jeho blizkosti, lidske hlasy mu nevadi... neosvedcila se nam ani rada, porizovat slepice, ktere jsou zbarvenim jestrabovi podobne... tu barvu na holuby mam doma, vyzkousim ji a dam vam vedet... jeste jednou dekuji za vase rady

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 07:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a samozřejmě by pomohlo zasíťovat ty stromy, na kterých vysedává, případně je porazit, případně jinak znemožnit, aby si tam sedal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 07:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě mě napadlo, ptáci kdovíjaký sluch nemají, ale existují takové ty hračky na zahradu na solární panel, když kolem toho projdete, tak se rozštěbetají ptáčci z reproduktoru. Pokud by tam těch hraček na tom stromě pár bylo a spustily by povyk, kdykoli by si dravec sedal, případně kdykoli by vzlétal, mohlo by to slepice upozornit nebo aspoň otrávit dravce, který by při každém pohybu způsobil hluk :-) Ale to nevím, zda by mělo efekt.

18.8.2021 09:12
OlafV

XXX.XXX.39.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a samozřejmě by pomohlo zasíťovat ty stromy, na kterých vysedává, případně je porazit, případně jinak znemožnit, aby si tam sedal.

Porazit strom se kterým jsme v tichém rozhovoru jenž přináší tišinu duše,nikdy.

18.8.2021 12:05
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

cibulka78 napsal(a):
dobry den, moc vam vsem dekuji za reakce... zkouseli jsme ruzne trpytive predmety, rozvesene po zahrade, provazy nad vybehem, zapnute radio, atd...bylo to zbytecne...jestrab nam dokonce vletel i do maleho zimniho vybehu asi pulmetrovou dirou v siti...site pomahaji, jenze ty se nam pri prvnim navalu snehu trhaly, nebo vyvracely a lamaly tramky, na kterych byly upevnene... pomahaji rachejtle, tzv. pirati, stekot psu, pokud jsou blizko stromu, kde sedi a pritomnost hus...jenze jestrab vydrzi sedet na strome dlouho, a to i v pripade, ze jsme na zahrade v jeho blizkosti, lidske hlasy mu nevadi... neosvedcila se nam ani rada, porizovat slepice, ktere jsou zbarvenim jestrabovi podobne... tu barvu na holuby mam doma, vyzkousim ji a dam vam vedet... jeste jednou dekuji za vase rady

Je to opravdu jestřáb, co vám kosí slepice? Nedovedu si představit, že by jestřáb prolétl půlmetrovou dírou v síti, má rozpětí křídel 1,5 metru. Jestřáb potřebuje volný prostor, aby na slepici nalétl. Máme s jestřábem několikaletou zkušenost, kdy k nám létal jak do bufetu. Je to impozantní pták. Možná k vám zalétává krahujec, jsou si dost podobní.
My jsme to vyřešili tak, že jsme na volné plochy, kde měl možnost rozletu, rozmístili stožáry, vyšší než okolní stromy (máme starý sad) a na ně daly střapce z tenkého šustivého (zakrývacího) igelitu. Máme to tak několik let a je klid, asi nevydržel a odstěhoval se, nebo létá lovit jinam.

18.8.2021 12:07
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a samozřejmě by pomohlo zasíťovat ty stromy, na kterých vysedává, případně je porazit, případně jinak znemožnit, aby si tam sedal.

Poražením stromů dáte jestřábovi ještě větší šanci. K lovu potřebuje rozlet a vidět kořist.

18.8.2021 13:26
cibulka78

XXX.XXX.107.82

ten "nas" jestrab nepotrebuje rozlet, sedi, pozoruje a pak se bud snese na zem primo pod sebe nebo popoleti jen kousek... stromy jsou tu vsude, neni mozne je pokacet, ty ktere obklopuji nas velky pozemek nejsou nase, rostou na obecnich nebo soukromych pozemcich

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 14:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zuzkaa napsal(a):
Poražením stromů dáte jestřábovi ještě větší šanci. K lovu potřebuje rozlet a vidět kořist.

Jasně, to by fungovalo pouze v případě, že by v okolí číhací stanoviště nebylo. Je to jen jedna z možností, samozřejmě.

Jinak jestřáb je lesní pták, moc rozletu nepotřebuje, je spíš lovec využívající prvek překvapení, není to typický kroužič a vznášeč nad polem, otevřenou krajinou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 14:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky obratnosti, kterou využívá v lese mezi větvemi, skutečně nepochybuji o tom, že se jestřáb protáhne i půlmetrovou dírou v síti.
https://www.youtube.com/watch?v=2CFckjfP-1E

18.8.2021 15:04
cibulka78

XXX.XXX.107.82

kdybych to nevidela na vlastni oci, tak asi neverim, stejnou dirou v siti odletel, tenkrat nic zabit nestihl

18.8.2021 16:33
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Krásný video. Také bych nevěřila.

18.8.2021 17:18
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Koukám na to video a ten co lovil u nás byl mnohem větší kus, takže asi samice a létala poměrně nízko nad pozemkem takovým klouzavým letem. Lovila i v mojí přítomnosti, takže už byla zvyklá a musela jsem ji vysloveně vyplašit, aby odlétla. Máme na pozemku koně a když jsem zalezla do boxu, klidně se rozletěla do slepic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2021 18:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zuzkaa napsal(a):
Poražením stromů dáte jestřábovi ještě větší šanci. K lovu potřebuje rozlet a vidět kořist.

Nepotřebuje. Jestřáb je lesní lovec a umí dobře manévrovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2021 18:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky obratnosti, kterou využívá v lese mezi větvemi, skutečně nepochybuji o tom, že se jestřáb protáhne i půlmetrovou dírou v síti.
https://www.youtube.com/watch?v=2CFckjfP-1E

Nádhera!

21.8.2021 07:49
cibulka78

XXX.XXX.107.82

jo012810 napsal(a):
Ale ani u holubů to moc nefunguje. Na počátku ano, ale pak si predátor zvykne.

mne pripada, ze si dravci zvyknou na vsechno, ba i na stekot psu, pokud nestekaji primo pod stromem, kde dravec sedi

21.8.2021 08:10
cibulka78

XXX.XXX.107.82

Zuzkaa napsal(a):
Je to opravdu jestřáb, co vám kosí slepice? Nedovedu si představit, že by jestřáb prolétl půlmetrovou dírou v síti, má rozpětí křídel 1,5 metru. Jestřáb potřebuje volný prostor, aby na slepici nalétl. Máme s jestřábem několikaletou zkušenost, kdy k nám létal jak do bufetu. Je to impozantní pták. Možná k vám zalétává krahujec, jsou si dost podobní.
My jsme to vyřešili tak, že jsme na volné plochy, kde měl možnost rozletu, rozmístili stožáry, vyšší než okolní stromy (máme starý sad) a na ně daly střapce z tenkého šustivého (zakrývacího) igelitu. Máme to tak několik let a je klid, asi nevydržel a odstěhoval se, nebo létá lovit jinam.

ano, byl to jestrab a rozpeti kridel ma maximalne metr, volny prostor nepotrebuje, sedi na strome a ciha, nekrouzi nad terenem, vyuziva k ziskani koristi momentu rychleho propadu ...dira v siti, kterou proletel, nebyla kulata jako na videu, ale podelna a nevtak jssne viditelna...ruzne trpytive faborky, cedecka, provazy, makety dravcu, atd. jsme zkouseli, nepomohly... bydlime v podhuri, tady jsou dravci premnozeni, na loukach ( pole tu nejsou) uz nejsou zajici, koropte ani bazanti, my jsme na polosamote na konci vesnice, ale dravci i jini predatori uz lovi i na zahradach a dvorcich uvnitr vesnice

21.8.2021 08:12
cibulka78

XXX.XXX.107.82

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě mě napadlo, ptáci kdovíjaký sluch nemají, ale existují takové ty hračky na zahradu na solární panel, když kolem toho projdete, tak se rozštěbetají ptáčci z reproduktoru. Pokud by tam těch hraček na tom stromě pár bylo a spustily by povyk, kdykoli by si dravec sedal, případně kdykoli by vzlétal, mohlo by to slepice upozornit nebo aspoň otrávit dravce, který by při každém pohybu způsobil hluk :-) Ale to nevím, zda by mělo efekt.

😀dekuju, zkusim

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.8.2021 08:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

cibulka78 napsal(a):
ano, byl to jestrab a rozpeti kridel ma maximalne metr, volny prostor nepotrebuje, sedi na strome a ciha, nekrouzi nad terenem, vyuziva k ziskani koristi momentu rychleho propadu ...dira v siti, kterou proletel, nebyla kulata jako na videu, ale podelna a nevtak jssne viditelna...ruzne trpytive faborky, cedecka, provazy, makety dravcu, atd. jsme zkouseli, nepomohly... bydlime v podhuri, tady jsou dravci premnozeni, na loukach ( pole tu nejsou) uz nejsou zajici, koropte ani bazanti, my jsme na polosamote na konci vesnice, ale dravci i jini predatori uz lovi i na zahradach a dvorcich uvnitr vesnice

Oni ti bažanti, koroptve a zajíci nejsou hlavně kvůli lidem - velké širé rodné lány, žádné remízky, sečení bez ohledu na přítomnost mláďat, dost toho přejedou auta ... Můj názor.

21.8.2021 08:17
cibulka78

XXX.XXX.107.82

Miriam33 napsal(a):
Dívala jsem se na ten spray, možná se zkuste zeptat na fóru holubářů a pokud to zkusite, dejte vědět, jak to dopadlo. Ale píšou na tom sprayi, že odrazuje dravce od holuba v letu odrážením světla od nastříkaných růžových značek a slepice moc nelétají.

aha, ja jsem ten sprej koupila, protoze v popisu bylo napsano, ze slouzi i k ochrane slepic, majitel e-shopu mi to potvrdil... na spreji je informace jen v nemcine, mate pravdu, je tam napsano, ze je jen na holuby ( jenze to jsem si precetla az ted )

21.8.2021 08:27
cibulka78

XXX.XXX.107.82

zapomnela jsem napsat, ze mame na zahrade kameru, diky ni jsme zjistili, kudy a kdy k nam chodily lovit lisky... jsou tu i jezevci a pry i psici myvaloviti... v zime davam na zahradu audio detskou chuvicku, abych v chalupe slysela, kdyz drůbežníci spusti povyk, jenze v mrazech, prudkem desti nebo kdyz odejdou nekam dal, tak chuvicka nefunguje

21.8.2021 21:21
kuba2

XXX.XXX.93.200

dobrý večer ., řešil jsem obdobný případ k nám chodil jestřáb a liška jako do spíže, koupil jsem sítě u Bergr - Huck , oka 10 x 10 no a po 2 letech spokojenost., výběch je velký 8 x 30 m2 . A druhý výběch používám jen jak jsem doba nezakryty. Sítě jsou silné na tahu 80 kg. Bydlím v Beskydech tak sněhu habaděj a sítě v pohodě . Když jedu na víkend nebo na celý den jsou ve voliéře a já mám spokojenou hlavu a to jezdím často.

25.8.2021 12:25
mr.X

XXX.XXX.244.113

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a samozřejmě by pomohlo zasíťovat ty stromy, na kterých vysedává, případně je porazit, případně jinak znemožnit, aby si tam sedal.

Tvl porazit si na zahradě vzrostlé stromy abych se zbavil jestřába, to je matroš ...🤦🏻‍♂️

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.8.2021 19:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

mr.X napsal(a):
Tvl porazit si na zahradě vzrostlé stromy abych se zbavil jestřába, to je matroš ...🤦🏻‍♂️

rovnaký ako hrať sa na pavúka a ťahať po stromoch siete

26.8.2021 07:22
kuba2

XXX.XXX.93.200

měl jsem tam pouze jeden starý a10 mladých tak jsem je přesadil a ten starý porazil.

29.8.2021 08:44
cibulka78

XXX.XXX.107.82

kuba2 napsal(a):
dobrý večer ., řešil jsem obdobný případ k nám chodil jestřáb a liška jako do spíže, koupil jsem sítě u Bergr - Huck , oka 10 x 10 no a po 2 letech spokojenost., výběch je velký 8 x 30 m2 . A druhý výběch používám jen jak jsem doba nezakryty. Sítě jsou silné na tahu 80 kg. Bydlím v Beskydech tak sněhu habaděj a sítě v pohodě . Když jedu na víkend nebo na celý den jsou ve voliéře a já mám spokojenou hlavu a to jezdím často.

dobry den, dekuji za radu, nam vzdycky prvni tezky snih protrhnul nektreou sit a zlamal nebo ohnul drevene tramky, na kterych site drzely...take mame maly vybeh, ten ted zvetsujeme a predelavame, kolem i nahore budou pevna plotova pole, videli jsme to nedavno u jedne chovatelky drubeze... to bude pro pripad, ze pojedeme pryc, draty jsou pevne, neprokouse je ani liska (doufam) ... pak chceme jeste zahradu predelit, aby velky vybeh nebyl tak velky 😄...a vam tam jestrab nelita a nevrazdi, kdyz jste doma? u nas sedi na nekterem strome kolem pozemku ( je jich tu spousta, jsme u lesa)a ciha, jakmile je chvilku klid, tak sleti dolu a slepici zacne trhat... videla jsem ho zautocit, i kdyz jsem na zahrade byla s malym psem

29.8.2021 08:49
cibulka78

XXX.XXX.107.82

kuba2 napsal(a):
měl jsem tam pouze jeden starý a10 mladých tak jsem je přesadil a ten starý porazil.

my mame kolem pozemku stromu spoustu ( listnace a smrky), nejsou nase, na zahrade mlade ovocne stromky a jeden veliky oresak... kacet nelze

29.8.2021 08:54
cibulka78

XXX.XXX.107.82

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Oni ti bažanti, koroptve a zajíci nejsou hlavně kvůli lidem - velké širé rodné lány, žádné remízky, sečení bez ohledu na přítomnost mláďat, dost toho přejedou auta ... Můj názor.

tady zadna pole nejsou, jen lesy a louky...spousta vysoke zvere, z tech malych jen mysi, a ani tech tu moc neni... na silnici vidim obcas prejetou mrtvou lisku, jezevce nebo kocku...zato premnozenych dravcu je k videni spousta a lisek taky dost

13.1.2022 20:08
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

cibulka78 napsal(a):
Vratil se k nam jestrab. Behem dvou dnu zlikvidoval jedno kuratko a jednu dospelou leghornku. Bydlime na polosamote, kolem jsou louky a lesy. Zahrada 4 500m2, psy mame dva. hh si sedne na strom a vyckava, vystartuje, kdyz je chvili klid. Dva roky sem nelital, zahanely ho husy, resp. dva houseri. Pritel v cervnu toho mladsiho a aktivnejsiho ( za me nepritomnosti prodal), ted husy malo rvou, ale dravci to prislo vhod. Nemate zkusenost s nastrikanim barevnych znacek na zada slepic? Pry se takto proti dravcum chrani holubi.

Udělejte jednoduchý jestřábí koš, navod vám zašlu. Chytí se krahujec, jestřáb. Po dvou dnech ho trochu vyděste, pusťe na svobodu. Neporušíte tákon a budete mít pokoj. od jeho náletů. Ověřeno i u koček.

13.1.2022 20:39
bery25

XXX.XXX.33.81

Moudivláček napsal(a):
Udělejte jednoduchý jestřábí koš, navod vám zašlu. Chytí se krahujec, jestřáb. Po dvou dnech ho trochu vyděste, pusťe na svobodu. Neporušíte tákon a budete mít pokoj. od jeho náletů. Ověřeno i u koček.

to by ma tiez zaujimalo

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 13:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

našla jsem https://zvirata.bazos.cz/inzerat/146981168/prodam.php třeba by se někomu hodilo

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 13:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že odchyt do jestřábích košů je zakázaný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 14:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Myslím, že odchyt do jestřábích košů je zakázaný.

Jo, máte pravdu.
Ono jako vůbec manipulovat s chráněným živočichem je podle toho, co jsem našla, zakázané.

18.1.2022 19:06
sharingan

XXX.XXX.162.30

Nejen to. Řeší to teoreticky jen konkrétního chyceného jedince dravce. Nenabízí dlouhodobé komplexní řešení problému.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.1.2022 06:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

sharingan napsal(a):
Nejen to. Řeší to teoreticky jen konkrétního chyceného jedince dravce. Nenabízí dlouhodobé komplexní řešení problému.

Ale tak to bych úplně neviděla jako problém. Pokud dravec v teritoriu zůstane, ale naučí se nechat dotyčné dámy na pokoji, řekla bych, že je to velice účinné několikaleté řešení. Dravec si ve svém teritoriu bude lovit něco jiného, druhého dravce si tam nepustí.

19.1.2022 09:56
sharingan

XXX.XXX.186.2

Ano. Pokud . O tom to je. A ona ta fluktuace může být dost rychlá. Jestřábům se daří, konkurence je dosti. Nehledě na to, že v teritoriu páru jsou nějaký čas tolerováni odrostlí potomci, kteří zkouší lovit kde a jak to jde. Dva takoví výrostci nám zrovna loni či předloni prolétli při náletu na slípky ochrannou sítí (letos obnovenou novým vhodnějším modelem), které se starý pár vždy vyhýbal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.1.2022 12:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

máte pravdu, šedá je teorie, praxe je praxe :-)

20.1.2022 09:52
BÍDŽIS

XXX.XXX.161.169

Dobrý den,
občas si projdu tuto diskuzi, protože jestřábí samice několikrát zaútočila na naše hejno slepic. Pokud přijdu ročně o jednu nebo dvě slepice, tak to považuji za "daň bezprostřední blízkosti lesa". Pokud by však nálety a nájezdy predátorů začaly decimovat naše hejno, tak ho budu bránit. 100 % uzavřenou voliéru považuji za obdobu vězení (mírnější forma klecového odchovu) a to tedy slepice nemusíme chovat. Při velkých škodách způsobených dravci budu své hejno chránit a to třeba i odchytem jestřábů. Jiná věc je to, jak s ním naložím, pokud by se mně podařil odchyt. Určitě bych přizval odbornou veřejnost a problém bych řešil v součinnosti například s myslivci nebo organizacemi státní ochrany přírody.
Páni ochránci - je přece rozdíl budu-li jestřába odchytávat ve volné přírodě nebo bezdůvodně na svém pozemku anebo z důvodu ochrany našeho hejna. Tak je to podle letitého "selského rozumu" a pokud zákony říkají něco jiného, tak jsou špatné a je potřeba je změnit.
Jarek

20.1.2022 10:40
sharingan

XXX.XXX.186.2

Pane BÍDŽIS, zde samozřejmě nemáte pravdu. K nezákonnému nakládání se zvláště chráněnými druhy Vás legálně neopravňuje amatérský pokus o ochranu svého soukromého hobby (předpokládám tedy, že o tuto formu chovu se u Vás jedná).

Voliéra je (vůči jestřábu) dostatečným řešením. Dá se udělat i značně velká, relativně snadno. Konkrétně naše pro slepice má cca 100 m2 + extra chráněnou část ze silného pletiva a protipodhrabem (13 m2) kde je i umístěn kurník. V případě naší přítomnosti na zahradě mají slepice (v počtu běžně 5 - 10 ks) otevřenou i nezasíťovanou část výběhu o cca 150 čtverečních metrech.

Dalším řešením je mít ostražitou a vytrénovanou drůbež, která se může včas skrýt, popřípadě doplněnou zvířaty, jejichž přítomnost jestřáby odradí. A s drobnými příležitostnými ztrátami se smířit.

Situace se u Vás pravděpodobně měnit nebude a stávající stav (max. 1-2 slepice ročně, chápu-li z Vašeho příspěvku?) považujete za přijatelný. Ergo nejspíše nebude třeba v budoucnu nic měnit .

20.1.2022 11:19
BÍDŽIS

XXX.XXX.161.169

sharingan napsal(a):
Pane BÍDŽIS, zde samozřejmě nemáte pravdu. K nezákonnému nakládání se zvláště chráněnými druhy Vás legálně neopravňuje amatérský pokus o ochranu svého soukromého hobby (předpokládám tedy, že o tuto formu chovu se u Vás jedná).

Voliéra je (vůči jestřábu) dostatečným řešením. Dá se udělat i značně velká, relativně snadno. Konkrétně naše pro slepice má cca 100 m2 + extra chráněnou část ze silného pletiva a protipodhrabem (13 m2) kde je i umístěn kurník. V případě naší přítomnosti na zahradě mají slepice (v počtu běžně 5 - 10 ks) otevřenou i nezasíťovanou část výběhu o cca 150 čtverečních metrech.

Dalším řešením je mít ostražitou a vytrénovanou drůbež, která se může včas skrýt, popřípadě doplněnou zvířaty, jejichž přítomnost jestřáby odradí. A s drobnými příležitostnými ztrátami se smířit.

Situace se u Vás pravděpodobně měnit nebude a stávající stav (max. 1-2 slepice ročně, chápu-li z Vašeho příspěvku?) považujete za přijatelný. Ergo nejspíše nebude třeba v budoucnu nic měnit .

Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o informace jak získat ostražitou a vytrénovanou drůbež. To by určitě snížilo naše ztráty.
Děkuji Jarek

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.1.2022 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

BÍDŽIS napsal(a):
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o informace jak získat ostražitou a vytrénovanou drůbež. To by určitě snížilo naše ztráty.
Děkuji Jarek

Možná ostražitou a trénovanou drůbež máte, a proto jsou vaše ztráty tak nízké

20.1.2022 12:29
sharingan

XXX.XXX.186.2

Vhodná jsou plemena k "divočejšímu" způsobu chovu (šumavanky, české kropenky, hybrid horalka...), prostě celkově ostražitější, se zachovalejšími instinkty, hbitější, létavější než výkrmoví brojleři či plemena spíše na intenzivní chov. Zvážil bych přítomnost kohouta (jednoho), který bývá hejnu hlavním "hlídacím" prvkem. U více kohoutů bych se obával, že si spíš budou hlídat sebe navzájem.

Drůbež ideálně už sama úspěšně ochována kvočnou ve volném výběhu, oproti líhni a odchovně. Není to samozřejmě se zárukou (to není nic :D), ale takovéto jedince bych vybral jako základ chovu s největší šancí. A časem prověřené jedince dále sám množit, či alespoň dát možnost nověji pořízeným, ať se od "mazáků" učí (pokud např. jednorázově vybíjíte staré jedince a komplet nahradíte novými, to není ono. A nechat jen jednu či dvě staré, které můžou skončit na posledních místech v hierarchii a nové hejno jim nevěnuje pozornost, taky moc ne). + Možnosti schovek do výběhu - v otevřeném prostoru bez krytí např. keříky mají smůlu tak či tak.

Dle údajů některých chovatelů jsou vhodné černé slepice, že jestřáb moc neví, co to je (černýho zná jinak krkavce a vránu, na které nemá) a moc se na ně nehrne. Sám potvrdit nemohu, nemám dostatečná data.

A skoro bych zapomněl - chovat drůbež v přiměřené hustotě vzhledem k rozloze a členění výběhu. V příliš velkém davu se vždy někdo ne vlastní vinou opozdí při úprku do krytu.

Ale neznám Váš výběh, podmínky a představu chovu, takže výše nastíněné to, čím bych se sám u sebe řídil při pořizování vlastního hejna (slepice u nás chová moje mamka na své části pozemku, takže o nich info mám, ale nerozhoduju o nich).

20.1.2022 14:13
BÍDŽIS

XXX.XXX.161.169

sharingan napsal(a):
Vhodná jsou plemena k "divočejšímu" způsobu chovu (šumavanky, české kropenky, hybrid horalka...), prostě celkově ostražitější, se zachovalejšími instinkty, hbitější, létavější než výkrmoví brojleři či plemena spíše na intenzivní chov. Zvážil bych přítomnost kohouta (jednoho), který bývá hejnu hlavním "hlídacím" prvkem. U více kohoutů bych se obával, že si spíš budou hlídat sebe navzájem.

Drůbež ideálně už sama úspěšně ochována kvočnou ve volném výběhu, oproti líhni a odchovně. Není to samozřejmě se zárukou (to není nic :D), ale takovéto jedince bych vybral jako základ chovu s největší šancí. A časem prověřené jedince dále sám množit, či alespoň dát možnost nověji pořízeným, ať se od "mazáků" učí (pokud např. jednorázově vybíjíte staré jedince a komplet nahradíte novými, to není ono. A nechat jen jednu či dvě staré, které můžou skončit na posledních místech v hierarchii a nové hejno jim nevěnuje pozornost, taky moc ne). + Možnosti schovek do výběhu - v otevřeném prostoru bez krytí např. keříky mají smůlu tak či tak.

Dle údajů některých chovatelů jsou vhodné černé slepice, že jestřáb moc neví, co to je (černýho zná jinak krkavce a vránu, na které nemá) a moc se na ně nehrne. Sám potvrdit nemohu, nemám dostatečná data.

A skoro bych zapomněl - chovat drůbež v přiměřené hustotě vzhledem k rozloze a členění výběhu. V příliš velkém davu se vždy někdo ne vlastní vinou opozdí při úprku do krytu.

Ale neznám Váš výběh, podmínky a představu chovu, takže výše nastíněné to, čím bych se sám u sebe řídil při pořizování vlastního hejna (slepice u nás chová moje mamka na své části pozemku, takže o nich info mám, ale nerozhoduju o nich).

Dobrý den,
momentálně mám slepice kříženky. Základem byly slepice plemen vlaška koroptví a rodajlendka červená. První dva kohouty jsem měl plemene maranska černá měděněkrká. Oba byli pěkně ostří, ale velmi dobří hlídači. V současné době mám kohouta velsumky rezavě koroptví. Je klidnější, ale také dobrý hlídač. Celkem mám 6 slepic s převažujícími znaky plemene maranska a 5 slepic se blíží zbarvení vlašky.
Slepice chovám nejméně dva roky. Nikdy jsem neuvažoval o zdrobnělých plemenech.
Tu divokost v sobě zřejmě mají.
Líhnu si sám. Mám malý výběh cca 4 x 6 m a velký o rozloze 12 x 14 m. Velký výběh je část zahrady, tedy stromy, keře, ale i umělé skrýše.
Jarek

Přidejte reakci

Přidat smajlík