Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Mima

14.4.2011 21:31
Mima

XXX.XXX.70.18

Dobrý deň. Sliepočky ešte nemám, ale nejaký čes vás tu už bedlivo študujem. Chcem si teraz na jar zadovážiť zopár sliepočiek a chcem vás poprosiť o zopár cenných rád. Dostanem od známeho zopár nosníc(asi hybridy), ale chcela by som si k ním kúpiť čistokrvného kohútika s dvoma sliepkami. Mali by pekný výbeh, ale dvor by zdielali s mijími troma deťmi. Preto mi záleží na tom aby kohút nebol agresívny voči ľuďom. mám záujem len o nenáročné pokojné nosnice. Ešte nikdy predtým som hydinu nechovala. Veľmi ma zaujali zdrobnené velsumky kôli dobrej úžitkovosti, ale neviem akej povahy je kohút. Čítala som, že kohút austrálky je veľmi pokojný no neviem či to platí aj v zdrobnenej forme. Nechcem chovať sliepky na mäso, iba na vajíčka. Páčia sa mi veľmi zdrobnené wyandotky, ale bojím sa aby neboli kôli tomu našuchorenému periu veľmi háklivé. Veľmi by sa mi páčilo, keby mi sliepka raz za rok vyvodila kuriatka. Vopred ďakujem za praktické rady.

14.4.2011 21:47
malajky

XXX.XXX.245.151

Povaha kohouta, je ovlivněna plemenem, ale do jisté míry i samotným jedincem. Mezi často agresivní (alespoň co jsem slyšel) patří vlašky... Ale určitě může být spousta pokojných vlašáků. Myslím, že velsumky a obzvláště wyandotky jsou velmi milé. Také jsou dost rozšířené a myslím, že háklivé na počasí nejsou. Já s tímto problémy nemám, protože mám bojovnice a ty jsou ke člověku velmi ohleduplné. Jsou zvyklé na manipulaci s nimi odpradávna a nechají se bez problému hladit. Wyandotky nebo velsumky bych zkusil. Petr

Mima

14.4.2011 21:58
Mima

XXX.XXX.70.18

ďakujem pekne za odpoveď. Ešte sa to vo mne bije- tie velsumky mujú perfektnú úžitkovosť, ale tie wyandotky sú fakt pekné pokojné a dobre kvočky. Ešte uvidím k čomu dojdem, kým manžel pozbíja kurník. Možno niečo kúpi aj v Čechách, lebo brat má pri Prahe 4.6. svadbu.

15.4.2011 07:08
vladol

XXX.XXX.219.230