zdravím vás,jsem začátečník v chovu drůbeže.Pořídil jsem si líheň (real49) a v tuto už asi nevhodnou dobu mi to nedalo a musel jsem ji otestovat.Chtěl jsem se ale zeptat jak dlouho se můžou líhnout.Vajíčka jsou v líhni dnes 22dní a už to vypadá,že se další nevylíhnou.
Prostě mi jde o to kdy můžu v klidu vypnout líheň,ať nic nepokazím.
Jinak se mi vylíhlo ze 49ti vajec 23 čilých kuřátek,zatím žádný úhyn
Vypni jí..
co by se ještě vylíhlo,(pokud byla oplodněná)
by byli neduživci a v listopadu to je pro začátečníka dost problém odchovat
budeš mít plnou hlavu těchto zdravích v tomto čase
i tohle líhňař musí překousnout a být tvrdý a nelítostný pokud chce mít zdravá zvířata a mít z nich užitek
příroda řekla dvacet a půl dne a tím to zhaslo
I velkolíhně s brojlery co nevyskočí na čas jde do šmelce se skořápkama,protože vědí,že by ho na váhu za určitý čas neudělali a byl by prodělečný
děkuju za odezvy,tak jsem to dnes teda vypl,ve zbylých vajíčkách byly hotové kuřata,ale již mrtvá a smradlavá.Asi silná skořápka.Teď ale začne sranda,jako odchovnu jsem použil terarium po hadovi,horší bude až trochu povyrostou.Chtěl jsem hlavně otestovat líheň,teď ji zapnu až někdy na jaře.A chtěl bych líhnout hlavně kačenky
Těch příčin, proč se kuřátka nevylíhla může být hodně, ale hledala bych je spíš někde v krmení chovného hejna. Ale pro jistotu zkontrolujte rovnoměrnost teploty v líhni a jestli máte pocit, že v některých částech se kuřátka nelíhla, může být problém i tam. Ale v dalších diskuzích tady najdete hodně informací. Jinak kuřátka určitě odchováte držím palce.
chovným hejnem to nebude,vejce byly ze třech různých chovů od sousedů a všechny jsem si popsal,ať vím kdo dodal nejkvalitnější vajíčka,ale u všech vyšla překvapivě líhnivost na oněch 50%.Vajíčka tedy všechny v pořádku z chovů,kde mají přes den výběh,pastvu,zbytky z kuchyně i zrno.
Mám ale takový pocit,že ty nevylíhnuté byly ve středu líhně a po okrajích se klubaly více.Tedy snad teplota......Na líhni jsem měl nastaveno 38.6