No, co já, mně zajímá reakce odborníků. Já jsem laik, i když ukecanej. Přišel jsem do haly asi ve čtvrt na jednu. Bylo nás v hale celkem 6, co jsme procházeli klece. Zvláštní pocit ! Katalog ještě nebyl a tak jsem jen tak procházel bezejmenné holuby. Začal jsem z leva, od černých rovných a postupoval dál. Pak přišly katalogy a i pár návštěvníků. Ta hala je velice špatně osvětlena, nebo vlastně ani moc nebyla a tak holubi proti oknům se nenechali srovnávat s holuby po světle. Je to škoda. Dál mně zarazila nepodestýlka v klecích. Už v tu dobu, co jsem tam byl, byl v některých klecích papír téměř promočený a volatější holubi při spánku měli volata ze spodní strany mokrá. nevypadalo to moc pěkně. O novém bodovacím lísku se ani nechci zmiňovat. Snad jen pro laika jak si má vysvětlit, že se má např. ocas zkrátit - ustřihnout, nebo jak? Tak to by bylo to fňukání, jak mi jeden kolega tady označil.
Teď k holubům. Musím říci, že jsem tam viděl hodně málo kříženců s "němci", což je určitě dobře. Hodně, možná většina holubů byla krásně fouklá, sama od sebe, taky paráda. U červených sedlatých je vidět hodně "uškrcených", což se mi na rozdíl od posuzovatelů vůbec nelíbí. To u černých sedlatých jsou holubi krásně otevření. Nádherní byli sedlatí stříbrní, vyrovnaná kolekce. U modrých penížků jeden posuzovatel psal penížek, druhý kapratý, což ale na kráse holubů neubralo. Nechci a ani neumím všechny barvy, kresby a rázy okomentovat. To nechám jiným. S foťákem nechodím a tak ani fotky nedělám a tak to také nechám na jiné.
Když jsem šel už domů, zašel jsem do trhu. Nebylo tam nic, až na dvě klece krásných černých kamzlů. Koupil jsem si dvě parádní holubice. Teda alespoň doufám, že jsou to holubice, protože jsou to fakt kusy a i krásný v barvě, lesku i kresbě.
Závěrem. Byly to krásně prožitý dvě hodiny mezi klecemi českých staváků.