Vážení přátelé,dnes jsem dostal časopis CHOVATEL a na str.44 je článek od P.Pivoňky,kterého sice neznám,ale lepší článek jsem za posledních pár roků v časopisu CHOVATEL nečetl.Příbuzenská plemenitba je hrozná věc a mám stejný názor jako pisatel.Pokud př.Pivoňka čte příspěvky na iFAUNĚ,tak mu touto cestou děkuji.Doporučuji všem přečíst.Zdraví Kouťák
Článek jsem nečetl, ale příbuzenská plemenitba je jednou z metod, jak šlechtit dané kulturní plemeno. Bohužel není určena pro každého a průměrný chovatel by se měl spíše věnovat nepříbuznému spojování jedinců za účel rozmnožování daného plemene. Nejsem sice genetický odborník, ale např. bří. Janssenové prováděli příbuzenskou plemenitbu (alespoň podle dostupných pramenů) u PH. Takto vzniklí jedinci byli a jsou dodnes vyhledáváni pro odchovy vynikajících závodníků....Takže určitě problematika není černobílá.
Ještě jednou se vrátím k článku o příbuzenské plemenitbě.Do diskuze se zapojil pouze JB,který však článek nečetl.Příspěvků JB si vážím,ale tentokrát se zapojil předčasně,ale to nevadí.Myslel jsem si,že časopis CHOVATEL asi již nikdo neodebírá,ale diskuze se rozběhla na mém E-mailu a článek jsem několikrát rozesílal skenovaný i na slovensko.Proč nebyla diskuze zde?Odpovím si sám,protože článek měl pravdu.Jsem rád,že je ještě dost chovatelů,kteří holuby neničí příbuzenskou plemenitbou a patří jim za to dík.Zdraví všechny Kouťák
kouták
napsal(a):
Ještě jednou se vrátím k článku o příbuzenské plemenitbě.Do diskuze se zapojil pouze JB,který však článek nečetl.Příspěvků JB si vážím,ale tentokrát se zapojil předčasně,ale to nevadí.Myslel jsem si,že časopis CHOVATEL asi již nikdo neodebírá,ale diskuze se rozběhla na mém E-mailu a článek jsem několikrát rozesílal skenovaný i na slovensko.Proč nebyla diskuze zde?Odpovím si sám,protože článek měl pravdu.Jsem rád,že je ještě dost chovatelů,kteří holuby neničí příbuzenskou plemenitbou a patří jim za to dík.Zdraví všechny Kouťák