Kočička po trhání zoubků nežere

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.8.2016 10:35
Lízinka

XXX.XXX.120.130

Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

11.8.2016 13:33
Kočičí svět

XXX.XXX.199.27

Lízinka napsal(a):
Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

Mám doma starou kočku a před rokem a půl byla na kastraci a měla zuby v hrozném stavu, takže jsme je nechali všechny vytrhnout. kočička po probuzení z narkózy a po vzpamatování se ihned jedla. nebyl s tím žádný problém. kdoví, jestli nejí kvůli něčemu úplně jinému. co na to říká veterinář? mně se to nezdá, aby týden nejedla...

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2016 15:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Určitě vše zkonzultujte s veterinářem. Kočka nemůže zůstat bez jídla déle než dva. Potom je nutné provést nějaká opatření, týkající se speciální stravy nebo infuzí apod. Možná by to chtěla rozbor krve, který odhalí ještě případné přeléčení ATB. Ono totiž kočka je schopná i s dlouhotrvajícím zánětem dásní jíst, aniž by si toho člověk všiml. Neléčený dlouhodobý zánět dokáže poškodit ledviny. I když má kočka devět životů, s některými ji musíme pomoci. A většinou se to podaří
Držím palce, ať všechny nástrahy zdárně překonáte!

11.8.2016 15:55
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě vše zkonzultujte s veterinářem. Kočka nemůže zůstat bez jídla déle než dva. Potom je nutné provést nějaká opatření, týkající se speciální stravy nebo infuzí apod. Možná by to chtěla rozbor krve, který odhalí ještě případné přeléčení ATB. Ono totiž kočka je schopná i s dlouhotrvajícím zánětem dásní jíst, aniž by si toho člověk všiml. Neléčený dlouhodobý zánět dokáže poškodit ledviny. I když má kočka devět životů, s některými ji musíme pomoci. A většinou se to podaří
Držím palce, ať všechny nástrahy zdárně překonáte!

11.8.2016 16:56
Acamar

XXX.XXX.158.162

Lízinka napsal(a):
Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

Jsme podobný případ. Kočička z útulku, při převzetí paní tvrdila věk 2,5 let, na veterině tvrdili, že bude starší, tak 4-5 let.
Už při "vstupní" prohlídce na vet konstatován zánět dásní. Jedla od počátku u nás celkem špatně. CCa za měsíc začala mrouskat, a to pak nejedla téměř vůbec. Po týdnu šla na kastraci. Při kastraci jí byly vytrženy všechny zbylé zoubky až na špičáky. Týden jsme chodili na ATB injekce.
Naše kočička ten večer po zákroku nejedla ani nepila, dopoledne též ne, až jsem myslela, že tu pusu snad nemůže rozlepit nebo co...Kolem poledne se maličko napila mléka a odpoledne si pak dala takový ten tekutý snack (pytlíček s tekutou masovou náplní). Navečer pak už ale snědla tak třetinku gourmet paštičky. Pila normálně. Během toho týdne injekcí se postupně rozjídala a efekt vydržel několik měsíců. Bohužel nyní poslední měsíc opět baští minimálně a po vyšetření na veterině byla diagnostikována FeLV. Což samozřejmě vůbec nemusí být Váš případ, ani Vás nechci strašit. Ale já bych nechala udělat krevní testy, jestli tam není jiný problém než zuby. U nás byl (což jsme tehdy nevěděli), ale přesto teda začala trochu jíst už od 2.dne po zákroku. Týden mi přijde moc.

Držím moc palce, abyste nemuseli u kočičky řešit žádný vážný problém.

11.8.2016 18:09
joanne.s

XXX.XXX.9.133

Určitě bych šla znovu na veterinu, hned zítra. ˇAť se na ni vet znovu podívá, pořádně, vyšetří krev, vemte s sebou vzorky bobíků a čurání na rozbor.

11.8.2016 18:35
Machyska

XXX.XXX.252.23

Lízinka napsal(a):
Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

To, že týden nebaští, se mi také nezdá v pořádku. Kolik jí dáváte té pasty? Pije alespoň dost vody, když mlíčko také nechce? Určitě bych šla okamžitě na veterinu.

11.8.2016 18:42
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
Jsme podobný případ. Kočička z útulku, při převzetí paní tvrdila věk 2,5 let, na veterině tvrdili, že bude starší, tak 4-5 let.
Už při "vstupní" prohlídce na vet konstatován zánět dásní. Jedla od počátku u nás celkem špatně. CCa za měsíc začala mrouskat, a to pak nejedla téměř vůbec. Po týdnu šla na kastraci. Při kastraci jí byly vytrženy všechny zbylé zoubky až na špičáky. Týden jsme chodili na ATB injekce.
Naše kočička ten večer po zákroku nejedla ani nepila, dopoledne též ne, až jsem myslela, že tu pusu snad nemůže rozlepit nebo co...Kolem poledne se maličko napila mléka a odpoledne si pak dala takový ten tekutý snack (pytlíček s tekutou masovou náplní). Navečer pak už ale snědla tak třetinku gourmet paštičky. Pila normálně. Během toho týdne injekcí se postupně rozjídala a efekt vydržel několik měsíců. Bohužel nyní poslední měsíc opět baští minimálně a po vyšetření na veterině byla diagnostikována FeLV. Což samozřejmě vůbec nemusí být Váš případ, ani Vás nechci strašit. Ale já bych nechala udělat krevní testy, jestli tam není jiný problém než zuby. U nás byl (což jsme tehdy nevěděli), ale přesto teda začala trochu jíst už od 2.dne po zákroku. Týden mi přijde moc.

Držím moc palce, abyste nemuseli u kočičky řešit žádný vážný problém.

Teď jsem trochu v šoku. Kočička z útulku a nebyla kastrovaná? Byla jsem přesvědčena, že kočku nedají z útulku nevykastrovanou, pokud to není malé kotě. Mají na to příspěvky a kastraci levnější. Jak dlouho ji tam měli? Dělali jí tam nějaké testy? Vím, že je tam kočiček mnoho, ale opravdu jsem si myslela, že kastrace a základní testy jsou provedeny vždy.

11.8.2016 22:24
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Nečetla jsem to úplně důkladně. Ale zazněl tady název té extra výživné pasty - Calopet? Já na ní držela kocourka ze začátku té hrůzy s FeLV. Dále vždy radívám bezpříchuťové Nutridrinky - pro lidi. Pak také Glukopur rozpustit do vody jako zdroj "rychlé" energie. Kočka vydrží nejíst, ale pít MUSÍ. Jinak si zadělává na další problémy! No a pak také tuším Huhubamboo dalo na trh takové ty polívky, jestli někdo víte...? Mým kocourům teda vůbec nechutnají, ale snad by se při nemoci daly - aby kočena nemusela kousat.
Hlavně zadavatelko napište jak se stav vyvíjí, co je nového. Držíme tlapky!

11.8.2016 22:28
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Machyska napsal(a):
Teď jsem trochu v šoku. Kočička z útulku a nebyla kastrovaná? Byla jsem přesvědčena, že kočku nedají z útulku nevykastrovanou, pokud to není malé kotě. Mají na to příspěvky a kastraci levnější. Jak dlouho ji tam měli? Dělali jí tam nějaké testy? Vím, že je tam kočiček mnoho, ale opravdu jsem si myslela, že kastrace a základní testy jsou provedeny vždy.

Ne ne, to vás vyvedu z omylu. Já měla oba kocoury z útulku též nekastrované. Musela jsem při adopci podepsat, že je nechám vykastrovat. Je fakt, že moji měli plus mínus 5 - 6 (možná 7?) měsíců, už si to přesně nepamatuji. Mladej měl něco přes 5 měsíců, velkej něco přes půl roku. A co si pamatuji, tak tam museli mít určitě nekastráty, ptž přinejmenším v jednom z těch dvou útulků byl takový ten typický kocouří puch moči. Jak to měli s nějakými staršími jedinci si ale už nepamatuji.

11.8.2016 22:40
Machyska

XXX.XXX.252.23

fikovnice napsal(a):
Ne ne, to vás vyvedu z omylu. Já měla oba kocoury z útulku též nekastrované. Musela jsem při adopci podepsat, že je nechám vykastrovat. Je fakt, že moji měli plus mínus 5 - 6 (možná 7?) měsíců, už si to přesně nepamatuji. Mladej měl něco přes 5 měsíců, velkej něco přes půl roku. A co si pamatuji, tak tam museli mít určitě nekastráty, ptž přinejmenším v jednom z těch dvou útulků byl takový ten typický kocouří puch moči. Jak to měli s nějakými staršími jedinci si ale už nepamatuji.

U koťat, hlavně chlapečků do cca roku to chápu, ale u dospělé kočky? Vždyť Acamar psala, že předpokládaný věk byl 2,5 roku i když je možná kočička starší. To musí být i v tom útulku problém udržet nekastrované kocourky od nekastrovaných koček. Opravdu jsem předpokládala, že mimo stravu a základní zdravotní péči je kastrace na předním místě, aby se kočeny dále nemnožily a nepředávaly si nemoci.
Jak moc je kontrolovatelná taková útulková smlouva , lidi toho naslibují.
Možná tam kočička nebyla dlouho a nestihli to, to je také možné. Hlavně, aby byla kočenka silná, dala se rychle dohromady a nebylo jí zle.

12.8.2016 00:06
Tina125

XXX.XXX.12.95

Lízinka napsal(a):
Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

On může být problém opravdu ještě v něčem jiném a taky nemusí.

Ony aji kočky mají svoji psychiku a je možné, že je trochu "fňukna". Naše kočička když byla na trhání všech stoliček potom taky dlouho nechtěla baštit. Až se jí zhojilo to nejhorší, tak jsem jí musela krmit proti její vůli, bohužel. Až po čase se začala rozjídat sama.

A aji když už se snažila jest sama, tak šíleně přehazovala tou tlamičkou a všude jí to padalo a vypadalo to celkově jakoby to dramatizovala. Chovala se jakoby vůbec nevěděla jak má baštit. A to jsem taky četla, že jiný kočky hned druhý den baští granule.

Každá kočka je jiná, tak jako my. Prostě jsem jí dala čas a pořád to zkoušela.

Na vašem místě bych zkonzultovala s veterinářem jestli nemůže být problém ještě jinde. A pokud ne, tak to do ní klidně nacpěte. Taky aby se dobře zachovala peristaltika. Jednou zase začne sama.

12.8.2016 09:45
Acamar

XXX.XXX.57.109

Machyska napsal(a):
Teď jsem trochu v šoku. Kočička z útulku a nebyla kastrovaná? Byla jsem přesvědčena, že kočku nedají z útulku nevykastrovanou, pokud to není malé kotě. Mají na to příspěvky a kastraci levnější. Jak dlouho ji tam měli? Dělali jí tam nějaké testy? Vím, že je tam kočiček mnoho, ale opravdu jsem si myslela, že kastrace a základní testy jsou provedeny vždy.

Ano, bohužel. Nevím, jestli byla v tom útulku tak krátkou dobu, že nestihla ani kastraci, nebo z finančních důvodů...spíš podle mne ale to druhé, možná kastrovali jen kocoury, nevím. Měli normálně kočky i kocoury pohromadě, takže nějak to ošetřené měli.

A ano, taky jsem si myslela, že kočka z útulku bude odblešená, odčervená, naočkovaná a vykastrovaná (když na to má věk). O odblešování a odčervování se tam snažili, ale asi se to nedalo zvládnout důsledně, nějaké blechy jsme našli, ale naštěstí se nemnožili, takže něco evidentně používali. Odčervení dtto - prováděli, ale kvůli blechám stejně tasemnici měla. Očkování taktéž plošně nedělali, kvůli peněz. Byli jsme tam v době, kdy většina osazenstva bylo na ATB kvůli rýmě...
Nechci ale, aby to vyznělo jako kydání špíny na útulek. Je to soukromé sdružení, jediné pro kočky v širším okolí, dělají co můžou, ale prostě koček je příliš na prostor a finance co mají k dispozici.

12.8.2016 15:13
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Lízinka napsal(a):
Prosím o radu nebo možná i uklidnění. Mám kočičku z útulku 4 týdny, věk cca 2 roky ale asi i víc. Kastrovaná, očkovaná, odčervená. Vše bylo OK, kočička skvěle jedla, byla v pohodě, veselá. Minulý týden začala být smutná a přestala žrát. Všimla jsem si, že jí dělá problém kousání a měla šíleně rudé dásně. V pondělí jsem byla na veterině, v narkoze jí byly vytrhány zoubky, zbyly jen špičáky, měla těžký zánět a polovinu zubů vypadanou. Všechno zvládla, je veselejší, ale pořád nechce žrát. Zítra to bude týden, kdy naposledy snědla trochu masa... Dávám jí Calopet Pastu, probiotika, má píchnutý antibiotika. A teď dotaz. Jak dlouho to může trvat než začne papat? Jak dlouho vůbec vydrží bez jídla resp. jen na kalorické pastě? Nabízím jí všechno možné - kapsičky, maso (kuřecí, losos, škrábané telecí), mlíko pro koťata zatím nic nechce... Je hrozně hubená, bojím se, aby začala papat... Díky!

Tak co, je to lepší? Blíží se víkend, bude obtížnější sehnat veta...

12.8.2016 20:52
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
Ano, bohužel. Nevím, jestli byla v tom útulku tak krátkou dobu, že nestihla ani kastraci, nebo z finančních důvodů...spíš podle mne ale to druhé, možná kastrovali jen kocoury, nevím. Měli normálně kočky i kocoury pohromadě, takže nějak to ošetřené měli.

A ano, taky jsem si myslela, že kočka z útulku bude odblešená, odčervená, naočkovaná a vykastrovaná (když na to má věk). O odblešování a odčervování se tam snažili, ale asi se to nedalo zvládnout důsledně, nějaké blechy jsme našli, ale naštěstí se nemnožili, takže něco evidentně používali. Odčervení dtto - prováděli, ale kvůli blechám stejně tasemnici měla. Očkování taktéž plošně nedělali, kvůli peněz. Byli jsme tam v době, kdy většina osazenstva bylo na ATB kvůli rýmě...
Nechci ale, aby to vyznělo jako kydání špíny na útulek. Je to soukromé sdružení, jediné pro kočky v širším okolí, dělají co můžou, ale prostě koček je příliš na prostor a finance co mají k dispozici.

Plně s Vámi souhlasím a chápu, jak to myslíte. Bohužel o tomto útulku něco málo vím. Paní je pro věc hodně zapálená, ale myslím, že to pro dobrý útulek nestačí.

Kastruje určitě, vím i cenu, má to o dost levněji, ale proto jsem byla přesvědčena, že kastruje všechny. Také vím, že absolutně nedá kočku, která nejde do bytu. Už jsem slyšela i tom, jak tam přijela moc hodná rodina, která bydlela někde na samotě, daleko od cesty a když paní slyšela, že by kočka chodila i ven, tak jim ji nedala, přitom riziko minimální.

Myslím, že to bude její hlavní problém, má tam těch koček strašně moc a nezvládá to, bohužel vlastní vinou.

Dle mého názoru by měla udat každou kočku o kterou je zájem. Chápu, když přijde někdo, kdo řekne, že potřebuje kočku na lovení myší, bude bydlet někde venku a co si uloví, to bude mít k snědku a nic jiného. To bych taky nedala, ale tam projdete každý takovým pohovorem, že máte pocit, že na konci bude diplom, ne kočka, určitě to znáte .

Bojí se, že kočku přejede auto, nebo se ji stane venku něco jiného strašného. Já to vidím tak, že raději krátký život, ale opečovávaná a hlazená lidmi, kteří kočičku milují (může z toho být hodně dlouhý a krásný život), než být dlouho živá pouze ve společnosti koček, bez pohlazení a rozmazlování vlastními lidičkami. Myslím, že mnoho koček v útulku dlouhodobým pobytem trpí .

Každá z nás určitě ví o případech, kdy kočky vypadly z okna, nebo balkónu, udusily se ve větračce, nebo umřely díky jinému ošklivému úrazu. Jak potom může někdo říct, že je život v bytě bezpečnější, než kočka žijící v rodinném domku s možností se proběhnout venku.

Možná se mnou nebudete někdo souhlasit, ale i tak se můj názor na věc nezmění.

12.8.2016 21:23
Lízinka

XXX.XXX.208.34

Všem moc děkuji za reakce. Byly jsme u veterinářky, dásničky se hojí, ale jde to pomalu. Má píchnutá antibiotika, pije dobře, takze infuzu nebyla potřeba, hydratovana je dost. Lízinka je hubená, jídlo stále odmítá, nabízím ji všechno možné... Syrové maso, vařené maso, kapsičky (Applaws, Calibra), ryby atp.. Jídlo očuchá a jde pryč. Takže ji stále dotuju kalorickou pastou a doufám... Koupila jsem i difuzer Felliway ktery snad uvolňuje nějaký kočičí hormon štěstí, no prostě zkouším všechno. Snad dostane rozum... Ach jo.

12.8.2016 22:36
Machyska

XXX.XXX.252.23

Lízinka napsal(a):
Všem moc děkuji za reakce. Byly jsme u veterinářky, dásničky se hojí, ale jde to pomalu. Má píchnutá antibiotika, pije dobře, takze infuzu nebyla potřeba, hydratovana je dost. Lízinka je hubená, jídlo stále odmítá, nabízím ji všechno možné... Syrové maso, vařené maso, kapsičky (Applaws, Calibra), ryby atp.. Jídlo očuchá a jde pryč. Takže ji stále dotuju kalorickou pastou a doufám... Koupila jsem i difuzer Felliway ktery snad uvolňuje nějaký kočičí hormon štěstí, no prostě zkouším všechno. Snad dostane rozum... Ach jo.

Někdy můžete chystat ty nejlepší pamlsky a stejně se netrefíte do chuti. Jen něco málo pro odlehčení.

Náš kocourek byl 2 dny ztracený a vrátil se strašně vystresovaný. Chtěla jsem ať se pořádně napapá, nabídla jsem syrové masíčko, vařené masíčko, šunčičku a další laskominy co měl vždy rád a on ani nehnul uchem. Mé počínání pozorovala naše nejstarší kočička, najednou odběhla a za chvíli mu donesla myš. Náš kocour ihned ožil, vrhnul se hladově na myš a bylo to. Já měla půl kuchyně špinavého nádobí, jak jsem mu připravovala dobroty a stačilo jen ulovit myšku.

Přeji kočičce, aby se jí vrátila chuť k jídlu a hlavně byla zdravá

12.8.2016 23:08
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machyska napsal(a):
Plně s Vámi souhlasím a chápu, jak to myslíte. Bohužel o tomto útulku něco málo vím. Paní je pro věc hodně zapálená, ale myslím, že to pro dobrý útulek nestačí.

Kastruje určitě, vím i cenu, má to o dost levněji, ale proto jsem byla přesvědčena, že kastruje všechny. Také vím, že absolutně nedá kočku, která nejde do bytu. Už jsem slyšela i tom, jak tam přijela moc hodná rodina, která bydlela někde na samotě, daleko od cesty a když paní slyšela, že by kočka chodila i ven, tak jim ji nedala, přitom riziko minimální.

Myslím, že to bude její hlavní problém, má tam těch koček strašně moc a nezvládá to, bohužel vlastní vinou.

Dle mého názoru by měla udat každou kočku o kterou je zájem. Chápu, když přijde někdo, kdo řekne, že potřebuje kočku na lovení myší, bude bydlet někde venku a co si uloví, to bude mít k snědku a nic jiného. To bych taky nedala, ale tam projdete každý takovým pohovorem, že máte pocit, že na konci bude diplom, ne kočka, určitě to znáte .

Bojí se, že kočku přejede auto, nebo se ji stane venku něco jiného strašného. Já to vidím tak, že raději krátký život, ale opečovávaná a hlazená lidmi, kteří kočičku milují (může z toho být hodně dlouhý a krásný život), než být dlouho živá pouze ve společnosti koček, bez pohlazení a rozmazlování vlastními lidičkami. Myslím, že mnoho koček v útulku dlouhodobým pobytem trpí .

Každá z nás určitě ví o případech, kdy kočky vypadly z okna, nebo balkónu, udusily se ve větračce, nebo umřely díky jinému ošklivému úrazu. Jak potom může někdo říct, že je život v bytě bezpečnější, než kočka žijící v rodinném domku s možností se proběhnout venku.

Možná se mnou nebudete někdo souhlasit, ale i tak se můj názor na věc nezmění.

Vy ji a ten útulek znáte?
Já jsem také získala dojem, že asi pro to paní žije, ale že se to v těchto podmínkách zvládnout tak, aby vše bylo 100% jak by mělo, nedá.
S tou kastrací to já právě nevím, proč nebyla kastrovaná. Myslela jsem, že kvůli peněz, ale možná to tak není, neptala jsem se, protože jsme to vlastně zjistili až doma. Mohla tam fakt být krátce nebo být v tom jiný problém, třeba zdravotní. Akorát nám konkrétně u té naší říkala, že nebývá nemocná, což je docela ironie, když na vet okamžitě konstatovali silný zánět dásní a teď jsme zjistili FeLV. Ani nevím, zda jí o tom napsat.
Nechci ji obviňovat ani soudit, vážím si každého, kdo obětuje svůj čas a peníze kvůli zvířatům či jiné "charitě". Nevím, jestli bych to dokázala zvládat lépe. Nedokážu být nezaujatá. Nikdy jsem nedepozitovala, nevedla útulek...ale pocity z toho mám přinejmenším smíšené.


Já si tehdy vyhledávala útulky v našem okolí, moc jich nebylo. V jednom měli koček jen pár a měli je v takových těch kójích, což se mi nelíbí, myslím že musí být vystreslé. O druhém jsem se dočetla zvláštní věci, jakože tam umírá příliš mnoho koček. Třetí zas bylo depozitum, kdy kočky byly venku, a my chtěli kočku do bytu...
Když jsem koukala na jejich stránky, vypadalo to pozitivně a také tam byla nějaká reportáž, kde se mluvilo o 30 kočkách. No, byl to poněkud zastaralý údaj, když tam dorazili my, bylo jich aktuálně 160.

Jinak my s ní problém neměli, ani "výslech", asi proto, že jsem jí nejprve volala a říkala, co a jak. Komunikace s ní úplně bez problémů, i později, když jsem se párkrát ozvala. Bydlíme v bytě, takže tam asi nemělo co vadit. Takovou zkušenost proto nemám, ale věřím, že to tak být může. Souhlasím s Vámi, že není důvod proč chránit kočku před pobytem venku, pokud to je v souladu s jejím stavem a povahou a nebydlíte v nějaké rizikové oblasti. Já mám kočky v bytě, protože barák nemám. Ale kdyby jo, chodily by ven, pokud by chtěly.

12.8.2016 23:12
Acamar

XXX.XXX.158.162

Lízinka napsal(a):
Všem moc děkuji za reakce. Byly jsme u veterinářky, dásničky se hojí, ale jde to pomalu. Má píchnutá antibiotika, pije dobře, takze infuzu nebyla potřeba, hydratovana je dost. Lízinka je hubená, jídlo stále odmítá, nabízím ji všechno možné... Syrové maso, vařené maso, kapsičky (Applaws, Calibra), ryby atp.. Jídlo očuchá a jde pryč. Takže ji stále dotuju kalorickou pastou a doufám... Koupila jsem i difuzer Felliway ktery snad uvolňuje nějaký kočičí hormon štěstí, no prostě zkouším všechno. Snad dostane rozum... Ach jo.

Nezkoušela jste takové ty tekuté snacky? U nás si nežravka aspoň toto dává, i když je-li to každý den, tak taky ofrňuje, ale na rozjezení by to třeba mohlo zabrat. Je to ještě tekutější než ty pasty, masové, na dásně šetrné...

12.8.2016 23:19
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machyska napsal(a):
Někdy můžete chystat ty nejlepší pamlsky a stejně se netrefíte do chuti. Jen něco málo pro odlehčení.

Náš kocourek byl 2 dny ztracený a vrátil se strašně vystresovaný. Chtěla jsem ať se pořádně napapá, nabídla jsem syrové masíčko, vařené masíčko, šunčičku a další laskominy co měl vždy rád a on ani nehnul uchem. Mé počínání pozorovala naše nejstarší kočička, najednou odběhla a za chvíli mu donesla myš. Náš kocour ihned ožil, vrhnul se hladově na myš a bylo to. Já měla půl kuchyně špinavého nádobí, jak jsem mu připravovala dobroty a stačilo jen ulovit myšku.

Přeji kočičce, aby se jí vrátila chuť k jídlu a hlavně byla zdravá


Asi četl "kočky by kupovali myši"...

12.8.2016 23:34
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
Vy ji a ten útulek znáte?
Já jsem také získala dojem, že asi pro to paní žije, ale že se to v těchto podmínkách zvládnout tak, aby vše bylo 100% jak by mělo, nedá.
S tou kastrací to já právě nevím, proč nebyla kastrovaná. Myslela jsem, že kvůli peněz, ale možná to tak není, neptala jsem se, protože jsme to vlastně zjistili až doma. Mohla tam fakt být krátce nebo být v tom jiný problém, třeba zdravotní. Akorát nám konkrétně u té naší říkala, že nebývá nemocná, což je docela ironie, když na vet okamžitě konstatovali silný zánět dásní a teď jsme zjistili FeLV. Ani nevím, zda jí o tom napsat.
Nechci ji obviňovat ani soudit, vážím si každého, kdo obětuje svůj čas a peníze kvůli zvířatům či jiné "charitě". Nevím, jestli bych to dokázala zvládat lépe. Nedokážu být nezaujatá. Nikdy jsem nedepozitovala, nevedla útulek...ale pocity z toho mám přinejmenším smíšené.


Já si tehdy vyhledávala útulky v našem okolí, moc jich nebylo. V jednom měli koček jen pár a měli je v takových těch kójích, což se mi nelíbí, myslím že musí být vystreslé. O druhém jsem se dočetla zvláštní věci, jakože tam umírá příliš mnoho koček. Třetí zas bylo depozitum, kdy kočky byly venku, a my chtěli kočku do bytu...
Když jsem koukala na jejich stránky, vypadalo to pozitivně a také tam byla nějaká reportáž, kde se mluvilo o 30 kočkách. No, byl to poněkud zastaralý údaj, když tam dorazili my, bylo jich aktuálně 160.

Jinak my s ní problém neměli, ani "výslech", asi proto, že jsem jí nejprve volala a říkala, co a jak. Komunikace s ní úplně bez problémů, i později, když jsem se párkrát ozvala. Bydlíme v bytě, takže tam asi nemělo co vadit. Takovou zkušenost proto nemám, ale věřím, že to tak být může. Souhlasím s Vámi, že není důvod proč chránit kočku před pobytem venku, pokud to je v souladu s jejím stavem a povahou a nebydlíte v nějaké rizikové oblasti. Já mám kočky v bytě, protože barák nemám. Ale kdyby jo, chodily by ven, pokud by chtěly.

Ano.

13.8.2016 17:12
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar - mrkněte k sobě do zpráv, včera jsem psala...

13.8.2016 19:38
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machyska napsal(a):
Acamar - mrkněte k sobě do zpráv, včera jsem psala...

Děkuji za upozornění, vůbec jsem si nevšimla. Už tam máte odpověď

13.8.2016 22:41
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
Děkuji za upozornění, vůbec jsem si nevšimla. Už tam máte odpověď

V soukromé poště máte zprávu.

13.8.2016 23:34
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machysko díky, odpovězeno

14.8.2016 00:41
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Machyska napsal(a):
Někdy můžete chystat ty nejlepší pamlsky a stejně se netrefíte do chuti. Jen něco málo pro odlehčení.

Náš kocourek byl 2 dny ztracený a vrátil se strašně vystresovaný. Chtěla jsem ať se pořádně napapá, nabídla jsem syrové masíčko, vařené masíčko, šunčičku a další laskominy co měl vždy rád a on ani nehnul uchem. Mé počínání pozorovala naše nejstarší kočička, najednou odběhla a za chvíli mu donesla myš. Náš kocour ihned ožil, vrhnul se hladově na myš a bylo to. Já měla půl kuchyně špinavého nádobí, jak jsem mu připravovala dobroty a stačilo jen ulovit myšku.

Přeji kočičce, aby se jí vrátila chuť k jídlu a hlavně byla zdravá

14.8.2016 00:43
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Machyska napsal(a):
Acamar - mrkněte k sobě do zpráv, včera jsem psala...

Upřímně - také by mě to info o útulku zajímalo. Nenapsala byste to prosím i mně do SZ, event. zde na diskuzi? Já si také zažila ne úplně košer jednání s útulkem, ale tragédie to nebyla. Ale případ Vámi zmiňovaného útulku by mě zajímal. A nebojte - nejsem s nimi nijak spřátelená, spřízněná či tak něco.

14.8.2016 11:35
Machyska

XXX.XXX.252.23

fikovnice napsal(a):
Upřímně - také by mě to info o útulku zajímalo. Nenapsala byste to prosím i mně do SZ, event. zde na diskuzi? Já si také zažila ne úplně košer jednání s útulkem, ale tragédie to nebyla. Ale případ Vámi zmiňovaného útulku by mě zajímal. A nebojte - nejsem s nimi nijak spřátelená, spřízněná či tak něco.

Mrkněte na soukromý email.

15.8.2016 04:20
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Machyska napsal(a):
Mrkněte na soukromý email.

Děkuji moc , máte ode mě odpověd(i). Ale myslela jste SZ, ne mail, je to tak, že?

15.8.2016 20:21
Machyska

XXX.XXX.252.23

fikovnice napsal(a):
Děkuji moc , máte ode mě odpověd(i). Ale myslela jste SZ, ne mail, je to tak, že?

Ano :) trochu v tom pojmenování lítám, je tam obálka, tak je to pro mě email, ale polepším se

Přidejte reakci

Přidat smajlík