Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.48.142

Mám váhu 65Kg, jakého nejmenšího koně bych mohla mít?

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:25
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mám váhu 65Kg, jakého nejmenšího koně bych mohla mít?

hucula v pohode, taky WPB

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.71.152

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
hucula v pohode, taky WPB

Haflinga

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:37
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.254.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Haflinga

Fallabelu nedoporučuji .. . .

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.48.142

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Fallabelu nedoporučuji .. . .

Hucul a haflík, to je mi jasné, ale nějaký pony. Zajímala by mě váha a výška koně, který by mě ještě unes, aniž by to bylo pro něj trápení.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 15:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.71.152

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Hucul a haflík, to je mi jasné, ale nějaký pony. Zajímala by mě váha a výška koně, který by mě ještě unes, aniž by to bylo pro něj trápení.

Welsch Part Bred, jsou většinou velké jako menší hafling. Neboj trápení to pro něj nebude.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 16:29
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Welsch Part Bred, jsou většinou velké jako menší hafling. Neboj trápení to pro něj nebude.

Mam 65-68kg(podle toho jak se najim ) a mam araba s KVH 145. Nezda se, ze bych ji nejak vadila. Jezdila jsem i na huculech a taky me udrzeli a dokonce zvladli s prehledem chlapa, co mel skoro metrak.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 16:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.247.61

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mam 65-68kg(podle toho jak se najim ) a mam araba s KVH 145. Nezda se, ze bych ji nejak vadila. Jezdila jsem i na huculech a taky me udrzeli a dokonce zvladli s prehledem chlapa, co mel skoro metrak.

Mám araba x ČT, má 160 cm vkh a já mám 96 kg a taky v poho, a ještě je to tryskáč.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 18:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.5.4

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mám araba x ČT, má 160 cm vkh a já mám 96 kg a taky v poho, a ještě je to tryskáč.

Já myslím těch 130 cm v kohoutku...pročpak ne, pokud by to byla mašina, která by vypadala, jakobyste velkému koni uřízli kus nožiček.
Já mám 57 kilo a jezdím na poničce 120 v kohoutku, dneska se mnou zdrhala tak, že jsem ji měla problém zastavit, je plná elánu...ale zase ji šetřím, dost z trasy jdu po svých, aby si holka odpočinula. Je ale taky dost mohutná, žádné párátko na tenkých nožkách a je to typ takové té dobře krmitelné kobyly.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 20:30
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.161.168

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Já myslím těch 130 cm v kohoutku...pročpak ne, pokud by to byla mašina, která by vypadala, jakobyste velkému koni uřízli kus nožiček.
Já mám 57 kilo a jezdím na poničce 120 v kohoutku, dneska se mnou zdrhala tak, že jsem ji měla problém zastavit, je plná elánu...ale zase ji šetřím, dost z trasy jdu po svých, aby si holka odpočinula. Je ale taky dost mohutná, žádné párátko na tenkých nožkách a je to typ takové té dobře krmitelné kobyly.

Tady nezáleží na výšce, ale na fundamentu koně. Je třeba, aby měl alespoň mezi 300 - 400 kg. Kříženci velšů se málokdy dostanou na tuto váhovou kategorii.
Pro předchozí příspěvek - "zdrhání" koně není projev elánu a temperamentu, ale především ńevychovanosti, nepřiježdění a často i vrcholného zoufalství koně MN

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 21:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.182.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tady nezáleží na výšce, ale na fundamentu koně. Je třeba, aby měl alespoň mezi 300 - 400 kg. Kříženci velšů se málokdy dostanou na tuto váhovou kategorii.
Pro předchozí příspěvek - "zdrhání" koně není projev elánu a temperamentu, ale především ńevychovanosti, nepřiježdění a často i vrcholného zoufalství koně MN

Já mam poničku 125, welška taky mohutná a nasvalená,ale jen tak se na ní vozím , na ježdění už mám welsh 145. Vážím taky 65-68kg a ta malá nemá problém na mou pobídku okamžitě naklusat či nacválat, ale já se na ní jen občas svezu, protože mi to nepřijde správné. Tak myslím že macatý poník od 135 by neměl mít žádný problém.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 21:08
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.170

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Já mam poničku 125, welška taky mohutná a nasvalená,ale jen tak se na ní vozím , na ježdění už mám welsh 145. Vážím taky 65-68kg a ta malá nemá problém na mou pobídku okamžitě naklusat či nacválat, ale já se na ní jen občas svezu, protože mi to nepřijde správné. Tak myslím že macatý poník od 135 by neměl mít žádný problém.

myslíte, že když vážím 49kg že mě unese shetland? ne na zadne dlouhe jezdeni, ani vyjizdky, jenom ho trochu prijezdit deckam a obcas se par kolecek svezt

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 21:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.182.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
myslíte, že když vážím 49kg že mě unese shetland? ne na zadne dlouhe jezdeni, ani vyjizdky, jenom ho trochu prijezdit deckam a obcas se par kolecek svezt

Pokud je to normální shetland, tak pro představu va pony klubu kam jsme jako malá chodila se sheltandi směly jezdit do 65kg, tak to asi nebudeš mít problém, protže shetlandi jsou jedni z těch kteří k poměru své výšky nejvíc unesou.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 21:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.170

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pokud je to normální shetland, tak pro představu va pony klubu kam jsme jako malá chodila se sheltandi směly jezdit do 65kg, tak to asi nebudeš mít problém, protže shetlandi jsou jedni z těch kteří k poměru své výšky nejvíc unesou.

tak to jsem rada... budou se na nem ucit deti, ale je mlady a nekdo ho prijezdit musi

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 21:30
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.15.15

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mám váhu 65Kg, jakého nejmenšího koně bych mohla mít?

Podle mě nezáleží tolik na váze koně, ale psíš na poměru výšek koně a člověka, ale zo neznamená, že když má člověk 150 cm a záží 100 kg, tak ho umese shetland, ale taky záleží na stavbě těla koně - jestli je svalnatý nebo spíše hubenější (lehčí, třeba i dobrý na závody a tak) ataky záleží na váze člověka a jeho výšce. často vidíte, že malý shetland uveze ooobrovský náklad a velmi těžký, ale to kůň táhne za sebou, na hřbetě unese i 85 kylového člověka i když sám má 100 cm a člověk měží 165 cm, ale pokud s takovými lidmy jezdí často, tak se mu ničí spěkny - váhou jezdce...a taky hřbet, shetland je dobrý a vytrvalý koník, hucul unese taky dost a mezi menší koníky bych zařadila i haflinga, který mi příjde i dost mohutný - zádí - na velkého člověka, každé plemeno má své meze a různé rozmezí výšek, doporučila bych haflinga, na tom může jet i dospělý chlap, shetlandi jsou lepší u menších lidí a dětí a huculové jsou dobří pro děti,a le i dospělé, ale záleží na jeho výšce. Kříženci mohou být taky vhodní, nezáleží tolik na tom čeho je to kříženec jako spíš na tom osvalení a výšce, třeba kříženec hucula s haflingem může být dobrý, ale kříženec shetlanda s huculem třeba ne, tohle je individuální.

Neregistrovaný uživatel

21.6.2006 22:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.148.17

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Podle mě nezáleží tolik na váze koně, ale psíš na poměru výšek koně a člověka, ale zo neznamená, že když má člověk 150 cm a záží 100 kg, tak ho umese shetland, ale taky záleží na stavbě těla koně - jestli je svalnatý nebo spíše hubenější (lehčí, třeba i dobrý na závody a tak) ataky záleží na váze člověka a jeho výšce. často vidíte, že malý shetland uveze ooobrovský náklad a velmi těžký, ale to kůň táhne za sebou, na hřbetě unese i 85 kylového člověka i když sám má 100 cm a člověk měží 165 cm, ale pokud s takovými lidmy jezdí často, tak se mu ničí spěkny - váhou jezdce...a taky hřbet, shetland je dobrý a vytrvalý koník, hucul unese taky dost a mezi menší koníky bych zařadila i haflinga, který mi příjde i dost mohutný - zádí - na velkého člověka, každé plemeno má své meze a různé rozmezí výšek, doporučila bych haflinga, na tom může jet i dospělý chlap, shetlandi jsou lepší u menších lidí a dětí a huculové jsou dobří pro děti,a le i dospělé, ale záleží na jeho výšce. Kříženci mohou být taky vhodní, nezáleží tolik na tom čeho je to kříženec jako spíš na tom osvalení a výšce, třeba kříženec hucula s haflingem může být dobrý, ale kříženec shetlanda s huculem třeba ne, tohle je individuální.

No mě se stalo že jsem čistila svou shetlandku na které jezdily děti a brácha (105kg) trochu v náladě na ní sedl pleskl rukou po zadku a zařval hatatitla no a milá ponička s ním začala cválat a kdyby jste viděli jak ho excelentně sejmula.Vykopla vysoko to jsem u ní nikdy nezažila a brácha letěl jak kus hadru.Poničce se nestalo nic a brácha to už nikdy neopakoval,musím teda říct že se ani neprohla teda aspoň co jsem stihla vidět přiběhla jsem ze stáje když zařval ale to už ponička pádila pryč i s bráchou.Žádné následky nebyly akorát ho za pár dní nakopla když šel okolo.Jinač já vážím nyní 73kg(mám 2 měsíce po porodu) a jezdím na valachovi 130KVH,je to ale macek a má parádně hrubé nohy.Nemá semnou žádné problémy a já se snažím mu nevadit.Loni když jsem měla o 10kg méně jsem jezdila na poničce 115KVH a taky bez problémů.Ono asi hodně zaleží na konstituci daného koně ale nic by se nemělo přehánět.teď už na ní nejezdím a přenechávám jí těm lehčím ale prodat jí nechci je to moje zlato a valach taky.

Neregistrovaný uživatel

22.6.2006 07:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.48.142

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No mě se stalo že jsem čistila svou shetlandku na které jezdily děti a brácha (105kg) trochu v náladě na ní sedl pleskl rukou po zadku a zařval hatatitla no a milá ponička s ním začala cválat a kdyby jste viděli jak ho excelentně sejmula.Vykopla vysoko to jsem u ní nikdy nezažila a brácha letěl jak kus hadru.Poničce se nestalo nic a brácha to už nikdy neopakoval,musím teda říct že se ani neprohla teda aspoň co jsem stihla vidět přiběhla jsem ze stáje když zařval ale to už ponička pádila pryč i s bráchou.Žádné následky nebyly akorát ho za pár dní nakopla když šel okolo.Jinač já vážím nyní 73kg(mám 2 měsíce po porodu) a jezdím na valachovi 130KVH,je to ale macek a má parádně hrubé nohy.Nemá semnou žádné problémy a já se snažím mu nevadit.Loni když jsem měla o 10kg méně jsem jezdila na poničce 115KVH a taky bez problémů.Ono asi hodně zaleží na konstituci daného koně ale nic by se nemělo přehánět.teď už na ní nejezdím a přenechávám jí těm lehčím ale prodat jí nechci je to moje zlato a valach taky.

Jak je to s oslíkama? Kolik takový osel váží? Připadá mi, že právě oni jsou hodně přetěžováni ( u nás asi tak ne, ale v zemích kde je běžně používají. Je mi jich vždy strašně líto, jak vidím jaký náklad na ně naloží, na osla si ještě hňápně chlap jak hora a ještě do něj mlátí klackem.

Neregistrovaný uživatel

22.6.2006 10:25
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No mě se stalo že jsem čistila svou shetlandku na které jezdily děti a brácha (105kg) trochu v náladě na ní sedl pleskl rukou po zadku a zařval hatatitla no a milá ponička s ním začala cválat a kdyby jste viděli jak ho excelentně sejmula.Vykopla vysoko to jsem u ní nikdy nezažila a brácha letěl jak kus hadru.Poničce se nestalo nic a brácha to už nikdy neopakoval,musím teda říct že se ani neprohla teda aspoň co jsem stihla vidět přiběhla jsem ze stáje když zařval ale to už ponička pádila pryč i s bráchou.Žádné následky nebyly akorát ho za pár dní nakopla když šel okolo.Jinač já vážím nyní 73kg(mám 2 měsíce po porodu) a jezdím na valachovi 130KVH,je to ale macek a má parádně hrubé nohy.Nemá semnou žádné problémy a já se snažím mu nevadit.Loni když jsem měla o 10kg méně jsem jezdila na poničce 115KVH a taky bez problémů.Ono asi hodně zaleží na konstituci daného koně ale nic by se nemělo přehánět.teď už na ní nejezdím a přenechávám jí těm lehčím ale prodat jí nechci je to moje zlato a valach taky.

No poničce se nic nestalo, prože sde lekla té "pobídky" a začla cválat a bráchu vyhodila, ale kdyby na jí jezdil, třeba každý den nabo tak, tak by jí to očividně nevadilo a uneskla by hjo, ale za několik let by mohla mít problémy se spěnkami, mám "kamarádku", která si svégho koně i obsedla, ale je na něj velká a těžká, ale to by nevadilo, kdyby s ním jezdila 0,5 - 1hodinu denně, ale ona jezdí i na 8 hodinové vyjížďky a to by unavilo i koně speciálně trénovaného na vytrvalost, jezdí je skoro celé cvalem.... a za pět let bude ráda, že její koník ještě chodí, řekla i moje kamarádka - tak trochu odborník, původně měla mít haflinga, ale rodiče se bojí koní, tak jí koupili malého, že se z toho nedá slítnout, ale omyl...;) jinak koníčkovy který má 130 cm a Vy máte 73 kg by to nemělo vydit, pokud ho nebudete přetěžovat a navíc si na delší ježdění musí pomalu zvyknout, nejdřív třeba jen 0,5 hodinny ježdění + starání a tak (třeba i chvíli na lonži) a postupem času ještě trochu přidávat, hlavně pokud jste Vy nejezdila na koni delší dobu a mezitím jezdil málo, třeba jen jednou za čas, tak ho ihned nemůžete vžzít na 2 hodiny na jízdárnu, předtím to třeba zvládal a byl relativně spokojený (nejspokojenější je když nemusí dělat nic, kromě běhu ve výběhu a pást se, to maj nejradši, ale svaly by trochu ochably) ale teď si bna to zase musí zvyklnout... zýáleží na koni - na tom jezstli s ním někdo jezditl, na vytrvalosti a povaze, taky na stavbě těla, myslím, že když je masivnější, tak Vaši váhu zvládne, ale musí se na něj pomalu, pokud s ním nikdo nejezdil, když jste čekala dítě. Všechno záleží na okolnostech, jsou i dobré procházky na ruce, prostě jen se kouknout do lesíka, chvilku třeba i klusat a pak zase domů, je to dobré na uvolnění koně a vrácení do jeho původní kondičky, tohle je páce, ale nemusí nic tahat ani nést nikoho na sobě, nebo třeba jen nachvíli někoho vodit na koni... (třaba děti nebo někoho kdo neumí jezdit nebo tak) nebo koníka vzít na jízdárnu s někým jinným a říkat mu cvo má dělat...:)

Neregistrovaný uživatel

22.6.2006 10:28
Neregistrovaný uživatel

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jak je to s oslíkama? Kolik takový osel váží? Připadá mi, že právě oni jsou hodně přetěžováni ( u nás asi tak ne, ale v zemích kde je běžně používají. Je mi jich vždy strašně líto, jak vidím jaký náklad na ně naloží, na osla si ještě hňápně chlap jak hora a ještě do něj mlátí klackem.

To nemohu posouduit, s oslíkama nemám zkušenosti, ale vím, řže unesou hodně, viděla jsem oslí závody v chorvatsku, trochu je mlátili a tak, ale každá země má jinné zvyky... třeba unesou hodně, vím že jsou hodní a dá se na nich i jezdit...

Neregistrovaný uživatel

23.6.2006 09:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.117.11

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mám váhu 65Kg, jakého nejmenšího koně bych mohla mít?

Já vážím 50kg a na míň jak 133 bych nevlezla. Je to sice jen můj subjektlivní dojem, ale... Taky už jsem seděla na menších konících, ale pravidelně na něm jezdit? Takže bych šla do něčeho 140 a výš, silnější konstrukce

Neregistrovaný uživatel

23.6.2006 12:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.26.22

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mám váhu 65Kg, jakého nejmenšího koně bych mohla mít?

Jakýkoliv od 325 kg nahoru.

Zom

1.1.2017 14:51
Zom

XXX.XXX.142.48

Ahoj vážím 74kg unese mě v pohodě ČT? Má už 20 let. Myslíte že na něm můžu normálně jezdit?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2017 15:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, teplokrevník by měl 74 kg v pohodě unést. Samozřejmě mluvím o koni, který je v normálním výživovém stavu, zvyklý na práci pod sedlem, zdravý.

Jedna jezdecká stáj, kterou jsem znala, požadovala jezdce na ČT do 80 kg... celkem to chápu, čím těžší začátečník, tím hůř.

Zom

1.1.2017 21:02
Zom

XXX.XXX.142.48

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, teplokrevník by měl 74 kg v pohodě unést. Samozřejmě mluvím o koni, který je v normálním výživovém stavu, zvyklý na práci pod sedlem, zdravý.

Jedna jezdecká stáj, kterou jsem znala, požadovala jezdce na ČT do 80 kg... celkem to chápu, čím těžší začátečník, tím hůř.

Já na ní moc nejezdím jen 2 krát do týdne někdy i 1. A bez sedla.

2.1.2017 14:58
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, teplokrevník by měl 74 kg v pohodě unést. Samozřejmě mluvím o koni, který je v normálním výživovém stavu, zvyklý na práci pod sedlem, zdravý.

Jedna jezdecká stáj, kterou jsem znala, požadovala jezdce na ČT do 80 kg... celkem to chápu, čím těžší začátečník, tím hůř.

Ono i když je to zkušený jezdec, měl by mít váhové omezení dle koně. Měli jsme o trochu drobnější ČT a zkušený rajťák (80-90 kg), co ho přijížděl, mu při parkúrovém tréninku oddělal přední, která mu od té doby občas vynechávala. Doskok s takovou váhou na zádech noha tohoto koně prostě nezvládla.

26.1.2020 20:36
Katerina zderadiccka

XXX.XXX.172.130

Jsem vysoká 190 cm a vážím 95kg jaký nejmenší kůň by byl pro mě nejlepší????

26.1.2020 23:18
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Nemůžete dávat do souvislosti jen výšku koně a nosnost. Neuvádíte zátěž/využití, co kůň bude mít, takže specifikujte.

27.1.2020 01:23
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

z kolotoče

27.1.2020 07:35
sisi58

XXX.XXX.191.1

Katerina zderadiccka napsal(a):
Jsem vysoká 190 cm a vážím 95kg jaký nejmenší kůň by byl pro mě nejlepší????

Zvažte vozatajství.

27.1.2020 14:27
Katerina zderadiccka

XXX.XXX.172.154

Chtěla bych jezdit rekreačně maximálně 2krát až 3krát týdně.

27.1.2020 14:30
Sophii

XXX.XXX.173.31

175cm vysoký mohutný moravský teplokrevník s šířkou holeně alespoň 21.

27.1.2020 17:31
jednorožecAmálka

XXX.XXX.63.154

Sophii napsal(a):
175cm vysoký mohutný moravský teplokrevník s šířkou holeně alespoň 21.

Ubrala bych na výšce, přidala bych na holeni. A taky spíše čtvercový, kompaktní rámec, rozhodně ne dlouhý měkký hřbet.

27.1.2020 18:16
Moyda

XXX.XXX.147.89

Některý z američanů?

27.1.2020 20:59
Sophii

XXX.XXX.168.82

jednorožecAmálka napsal(a):
Ubrala bych na výšce, přidala bych na holeni. A taky spíše čtvercový, kompaktní rámec, rozhodně ne dlouhý měkký hřbet.

no já bych se držela nad 165... s touhle výškou ta váha budou podle mě svaly, kvalitní sedlo se správným posedlím by tohle mohlo kompenzovat a nevypadala by na něm jak vosa na bonbóně.

Hanulinka

27.1.2020 22:49
Hanulinka

XXX.XXX.167.252

Katerina zderadiccka napsal(a):
Jsem vysoká 190 cm a vážím 95kg jaký nejmenší kůň by byl pro mě nejlepší????

Nejlepe ten v te telocvicne...
Jako bez urazky....chcete jezdit,jste vysoka....za to nikdo nemuze,ale mate nadvahu a s tim uz se da neco delat.
Kdyz dokazete shodit min.10 kg,vas kun i vase klouby vam podekuji.
Pokud ma makat kun pod vami,proc byste nemohla take zamakat sama na sobe???

28.1.2020 07:56
liva

XXX.XXX.226.96

Hanulinka napsal(a):
Nejlepe ten v te telocvicne...
Jako bez urazky....chcete jezdit,jste vysoka....za to nikdo nemuze,ale mate nadvahu a s tim uz se da neco delat.
Kdyz dokazete shodit min.10 kg,vas kun i vase klouby vam podekuji.
Pokud ma makat kun pod vami,proc byste nemohla take zamakat sama na sobe???

Jaký je rozdíl mezi ženou 190/95 a mužem 190/95?
Chci říct, že kdejaký chlap má 95kg.
Můj muž má taky 95kg a tlustý rozhodně není. Jezdí na APH, 155cm v kohoutku a ať počítám jak počítám i s kvalitním westernovým sedlem nese cca 105-110kg a nemá naprosto žádný problém...
2x ročně ho kontroluje MVDr Thurnvaldová a ta by nás na problém 100% upozornila.
Kvalitně nakrmený, zdravý, nasvalený kůň s padnoucí výstrojí si s těžším, jezdcem v pohodě poradí.
Konec konců, děláme pro ty naše koňské lásky maximum, obětujeme jim čas, energii i nemalou část příjmů, tak ať taky trochu makají... ☺

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 08:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

liva napsal(a):
Jaký je rozdíl mezi ženou 190/95 a mužem 190/95?
Chci říct, že kdejaký chlap má 95kg.
Můj muž má taky 95kg a tlustý rozhodně není. Jezdí na APH, 155cm v kohoutku a ať počítám jak počítám i s kvalitním westernovým sedlem nese cca 105-110kg a nemá naprosto žádný problém...
2x ročně ho kontroluje MVDr Thurnvaldová a ta by nás na problém 100% upozornila.
Kvalitně nakrmený, zdravý, nasvalený kůň s padnoucí výstrojí si s těžším, jezdcem v pohodě poradí.
Konec konců, děláme pro ty naše koňské lásky maximum, obětujeme jim čas, energii i nemalou část příjmů, tak ať taky trochu makají... ☺

Přesně tak, 95 kg má spousta chlapů, aniž by byli tlustí.

28.1.2020 08:28
Pipilota

XXX.XXX.46.93

liva napsal(a):
Jaký je rozdíl mezi ženou 190/95 a mužem 190/95?
Chci říct, že kdejaký chlap má 95kg.
Můj muž má taky 95kg a tlustý rozhodně není. Jezdí na APH, 155cm v kohoutku a ať počítám jak počítám i s kvalitním westernovým sedlem nese cca 105-110kg a nemá naprosto žádný problém...
2x ročně ho kontroluje MVDr Thurnvaldová a ta by nás na problém 100% upozornila.
Kvalitně nakrmený, zdravý, nasvalený kůň s padnoucí výstrojí si s těžším, jezdcem v pohodě poradí.
Konec konců, děláme pro ty naše koňské lásky maximum, obětujeme jim čas, energii i nemalou část příjmů, tak ať taky trochu makají... ☺

Jo ALE je to o dlouhodobém výhledu toho koně. Když má opravdu silnou holeň, je do čtverce (tady kratší) a hlavně je dobře trénovaný. No a taky je ježdění a ježdění. Já jsem taky velmi těžká, ale umím posoudit terén, klus si rozložím na 2 -3 úseky a cválám jenom na opravdu dobrém povrchu. Prostě si jen tak vozím zadek cestou k lesu. Koníci zvládají. Jenže se stane, že holky co jsou o 25 kg lehčí je dokážou pochroumat (natáhlá šlacha, bloknou záda). Je to hodně o tom co s koněm děláš.
Zadavatelka má jedinečnou možnost dnešní doby - vyzkoušet si pod zadkem spoustu koní. Dnes je jízdáren... Proč vlastně chce nejmenšího možného koně? Když si představím že by třeba drobil... Ta dvojice se musí posoudit na živo. To se nedá říci takhle kolik kg na kolik cm.

28.1.2020 08:45
Varaxi

XXX.XXX.1.226

liva napsal(a):
Jaký je rozdíl mezi ženou 190/95 a mužem 190/95?
Chci říct, že kdejaký chlap má 95kg.
Můj muž má taky 95kg a tlustý rozhodně není. Jezdí na APH, 155cm v kohoutku a ať počítám jak počítám i s kvalitním westernovým sedlem nese cca 105-110kg a nemá naprosto žádný problém...
2x ročně ho kontroluje MVDr Thurnvaldová a ta by nás na problém 100% upozornila.
Kvalitně nakrmený, zdravý, nasvalený kůň s padnoucí výstrojí si s těžším, jezdcem v pohodě poradí.
Konec konců, děláme pro ty naše koňské lásky maximum, obětujeme jim čas, energii i nemalou část příjmů, tak ať taky trochu makají... ☺

Myslím, že zásadní rozdíl je v tom, že Váš muž umí jezdit. A Katerina zderadiccka jezdit zřejmě neumí a chce se to naučit. Je obrovský rozdíl, jestli těch 95 kg na hřbetě s koněm spolupracuje nebo hrká do zad.
U hřbetu koně je zas ten problém, že ač je krátký hřbet pevnější, nemusí se na něj vysoký jezdec vlézt. Takže to chce koně, který nebude mít hřbet ani příliš dlouhý, ani příliš krátký.
Ale jinak souhlasím, 95 kg ani 190 cm není až tak extrémě moc.

28.1.2020 08:50
liva

XXX.XXX.226.96

Pipilota napsal(a):
Jo ALE je to o dlouhodobém výhledu toho koně. Když má opravdu silnou holeň, je do čtverce (tady kratší) a hlavně je dobře trénovaný. No a taky je ježdění a ježdění. Já jsem taky velmi těžká, ale umím posoudit terén, klus si rozložím na 2 -3 úseky a cválám jenom na opravdu dobrém povrchu. Prostě si jen tak vozím zadek cestou k lesu. Koníci zvládají. Jenže se stane, že holky co jsou o 25 kg lehčí je dokážou pochroumat (natáhlá šlacha, bloknou záda). Je to hodně o tom co s koněm děláš.
Zadavatelka má jedinečnou možnost dnešní doby - vyzkoušet si pod zadkem spoustu koní. Dnes je jízdáren... Proč vlastně chce nejmenšího možného koně? Když si představím že by třeba drobil... Ta dvojice se musí posoudit na živo. To se nedá říci takhle kolik kg na kolik cm.

To je samozdřejmost.
Jak jsem psala výše, zdravý, trénovaný...
Náš druhý kůň se letos dožívá 26 let a do 20 let nosil na zádech muže + sedlo od pana Zajace, takže 110-115kg určitě.
Ve 20letech jsem ho zdědila já.
Valach má cushing a určitě stařeckou artrózu, ale jinak je na svùj věk ve špičkové kondici (dle MVDr Thurnvaldovè), vypadá lépe než někteří, podstatně mladší, koně u nás ve stáji, kteří nosí lehké jezdce a je stále, s ohledem, na věk jezdecky využíván....

28.1.2020 10:44
Oťásek

XXX.XXX.219.4

No určitě bych nehledala koně z výprodeje za - 25 tisíc..., zkusila bych nějakého "mladšího" ale přitom hotového, dobře stavěného, osvaleného šlonzáka a možná bych se nebála ani Shira /Pokud tedy nechcete hlavně lítat s větrem o závod/, tam by se ta výška ztratila a váha při správném užívání koně by také neměla vadit. Pak bych si dala s koupí předsevzetí, že než ho najdu a skamarádíme se ze země, zhubnu 5 kilo:) A určitě bych se nebála za takového koně pořádně zaplatit:):):) Tedy nejen za jeho předkupní prohlídku.

28.1.2020 11:42
Sixauer

XXX.XXX.183.115

Jak to tak čtu, tak mě napadá otázka, jestli tu někteří v životě viděli moderního sportovního teplokrevníka (třeba drezůrního typu). Nebo, jestli někdy byli přítomni na oficiálních závodech. To si fakt myslíte, že jezdí jenom připrclí lidi do 168 cm a 55 kg?

Hanulinka

28.1.2020 13:21
Hanulinka

XXX.XXX.167.252

liva napsal(a):
Jaký je rozdíl mezi ženou 190/95 a mužem 190/95?
Chci říct, že kdejaký chlap má 95kg.
Můj muž má taky 95kg a tlustý rozhodně není. Jezdí na APH, 155cm v kohoutku a ať počítám jak počítám i s kvalitním westernovým sedlem nese cca 105-110kg a nemá naprosto žádný problém...
2x ročně ho kontroluje MVDr Thurnvaldová a ta by nás na problém 100% upozornila.
Kvalitně nakrmený, zdravý, nasvalený kůň s padnoucí výstrojí si s těžším, jezdcem v pohodě poradí.
Konec konců, děláme pro ty naše koňské lásky maximum, obětujeme jim čas, energii i nemalou část příjmů, tak ať taky trochu makají... ☺

Vas APH rozhodne problemy ma....
Staci kouknout na fotografie,jak chodi s prohnutym hrbetem....
Potom co vim,mel i potize s nohama ...
A tech potizi celkove vice....urcite to s nim neni uplne vse OK..jak tady pisete...
..?..ale to tady nebudeme rozebirat,ze ano....
Take nebyl delsi dobu jezdecky vyuzivan...asi proto,ze byl v takove pohode,ze jste mu jezdenim nechteli kazit naladu.....

28.1.2020 13:40
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Sixauer napsal(a):
Jak to tak čtu, tak mě napadá otázka, jestli tu někteří v životě viděli moderního sportovního teplokrevníka (třeba drezůrního typu). Nebo, jestli někdy byli přítomni na oficiálních závodech. To si fakt myslíte, že jezdí jenom připrclí lidi do 168 cm a 55 kg?

Ano takový koně samo že jsou. Ale podívejte se na to kolik jich je, početně a kolik z takových je na prodej. No a z těch koní co se prodávají - většina má nějaké omezení. To potom na 100 kg zatížení není. I proto jsem psala, ať zkouší různé koně. Nechápu taky proč hledá nejmenšího možného koně (mám zkušenost že malé koně hledají jezdci co se něčeho bojí)

Hanulinka

28.1.2020 14:00
Hanulinka

XXX.XXX.167.252

Vas APH rozhodne problemy ma....
Staci kouknout na fotografie,jak chodi s prohnutym hrbetem....
Potom co vim,mel i potize s nohama ...
A tech potizi celkove vice....urcite to s nim neni uplne vse OK..jak tady pisete...
..?..ale to tady nebudeme rozebirat,ze ano....
Take nebyl delsi dobu jezdecky vyuzivan...asi proto,ze byl v takove pohode,ze jste mu jezdenim nechteli kazit naladu.....
Starej je borec,to jo,ale je to taky kus kone..

28.1.2020 14:12
kapička

XXX.XXX.87.86

Sixauer napsal(a):
Jak to tak čtu, tak mě napadá otázka, jestli tu někteří v životě viděli moderního sportovního teplokrevníka (třeba drezůrního typu). Nebo, jestli někdy byli přítomni na oficiálních závodech. To si fakt myslíte, že jezdí jenom připrclí lidi do 168 cm a 55 kg?

Tak na Prague Play Offs nebo CSI Olomouc jsem viděla samé vysportované jezdce. Odhaduji, že až ti věkem přes 50 let mohly mít k 80 kg, jinak jinak to byli takové houžvičky, samá šlacha. A pohyb po dokonale upravovaném povrchu je trošku něco jiného, než pohyb v terénu....Ale to je jedno, jezdectví není primárně sport pro lidi 100kg plus, od toho tu je vozatajství nebo dnes docela populární různé disciplíny, které se dají dělat s koněm ze země.

K výšce koně, já nemám ani 170 cm, tak se mi to mluví, ale vypozorovala jsem, že minimum je o 20 cm menší kůň než já, a to musí být široký. Jinak si kazím sed a i koni rozhazuji těžiště.

neverend

28.1.2020 15:14
neverend

XXX.XXX.213.247

Tak asi jsem jediný,komu je jasné jak se bude koukat "na komfort" u tohoto koně.🙁 Sedlo se také bude jistě nechávat pasovat sedlářem.Tak protože toto předpokládám,tak bych doporučil taky koně z toho kolotoče.

28.1.2020 15:36
Oťásek

XXX.XXX.219.4

Sixauer napsal(a):
Jak to tak čtu, tak mě napadá otázka, jestli tu někteří v životě viděli moderního sportovního teplokrevníka (třeba drezůrního typu). Nebo, jestli někdy byli přítomni na oficiálních závodech. To si fakt myslíte, že jezdí jenom připrclí lidi do 168 cm a 55 kg?

Já už toho v životě viděla...Ale 100 kg člověka na svém koni za 20 let ani jednou:) Nebudu Vám Váš pohled na "věc" vyvracet, i když já opravdu moc JEZDCů se 190 cm a více cm "v kohoutku" neznám. A když jsou vysocí, bývají to hubení šlachouni.
Mě zase napadá otázka zdali jste vlastnila koně / Vy nebo někdo z Vašeho okolí/ třeba od narození, hříběte či remonty, to je jedno, až do jeho důchodového věku, který byl ježděn celý život 100 kg jezdcem a je i ve 20ti letech zdravý? Za mě utopie.
To je toitž cíl nás všech, co máme koně jako celoživotního parťáka, chceme ho mít od mimina až po důchod a chceme aby vydržel co nejdéle fit. Takže pokud chce paní 190/90 celoživotního parťáka, asi to není nereálné ale je to požadavek dost specifický a bude třeba koně řádně vybrat...

28.1.2020 15:50
Sophii

XXX.XXX.173.31

Oťásek napsal(a):
Já už toho v životě viděla...Ale 100 kg člověka na svém koni za 20 let ani jednou:) Nebudu Vám Váš pohled na "věc" vyvracet, i když já opravdu moc JEZDCů se 190 cm a více cm "v kohoutku" neznám. A když jsou vysocí, bývají to hubení šlachouni.
Mě zase napadá otázka zdali jste vlastnila koně / Vy nebo někdo z Vašeho okolí/ třeba od narození, hříběte či remonty, to je jedno, až do jeho důchodového věku, který byl ježděn celý život 100 kg jezdcem a je i ve 20ti letech zdravý? Za mě utopie.
To je toitž cíl nás všech, co máme koně jako celoživotního parťáka, chceme ho mít od mimina až po důchod a chceme aby vydržel co nejdéle fit. Takže pokud chce paní 190/90 celoživotního parťáka, asi to není nereálné ale je to požadavek dost specifický a bude třeba koně řádně vybrat...

já nikoho nehájím... taky to neberu tak že je to správné aby lidé při těle jezdili na koních, rozhodně ne stylem jako zdejší slečna.. Koně po nich asi nebudou úplně 100% zdraví... ale upřímně kolik sportovně využitelných koní bude taktéž úplně fit? Je absolutně jasné že ti koně problémy mít zřejmě budou když je takhle zatížíte, ale už sem viděla koně oddělané z reiningových disciplín, koně s problémy s klouby po dlouholetém parkurovém závodění, a ani drezúrně ježdění koně nebyli ušetření. O tom jak se prodávají dostihoví koně se zraněními, které z nich dělají koně na rekre pro opravdu lehké jezdce nemluvě... V tom případě bychom tedy měli tuto praktiku- tohle koni může ublížit tak by se to nemělo dít- aplikovat na všechno. V tom případě si popjďme tady potřást rukou s Meifim na Koňských jatkách.

Tedy abych to vysvětlila správně... je utopie doufat že lidi po oznámení "ste vysoká a těžká" od svého plánu ustoupí... Tak raději tedy doporučit co "nejideálnějšího" koně, kterej to zvládne lépe než jiný kůň. Ve výsledku když se koně ve stáří prodávají, je jedno kdo je jezdil, z 90% se stejnak prodávají na povožení dětí.

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 15:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Pokud ma kůň dobrou konstituci a je fit není problém. Znala jsem chlapa dost vysokého váhove kolem stovky a to nebyl tlustý ba ani oplacany. A jezdil na huculech. Pres sezonu s nima denne makal na horách okolo krav. S westernovym sedlem na drevene kostre a plnou vybavou to vaha byla. Svete div se jeho kone vcetne tehdy dvacetilete huculky nemeli problem se zady ani nohama. Záleží nankoni vysoky ale stihly teplas bude na vysokeho těžšího jezdce vic nah ovno nez nizkej mohutnej hucul na silne noze. A ne konretne huculsti hrebci nejsou zas takoví zaprtci jak si tu kazdej mysli. Tedy aspon ti lepsi a poradni. A co se tyce vahy si myslim ze prakone jsou na tom s nosnosti snad nejlip...

28.1.2020 16:35
liva

XXX.XXX.83.127

Hanulinka napsal(a):
Vas APH rozhodne problemy ma....
Staci kouknout na fotografie,jak chodi s prohnutym hrbetem....
Potom co vim,mel i potize s nohama ...
A tech potizi celkove vice....urcite to s nim neni uplne vse OK..jak tady pisete...
..?..ale to tady nebudeme rozebirat,ze ano....
Take nebyl delsi dobu jezdecky vyuzivan...asi proto,ze byl v takove pohode,ze jste mu jezdenim nechteli kazit naladu.....
Starej je borec,to jo,ale je to taky kus kone..

Když už jsme zabředly do neúplných informací, trochu odbočíme od tèmatu...
Paint byl jezdecky nevyužíván 2x.
1. Když se pro něj hledalo novè padnoucí sedlo a následně dostal sedlo na míru.
2. Od 7/19 je na radu MVDr Thurnvaldové bez podkov a je převáděn na bosý trim. Na takovém koni se opravdu jezdit nedá, ale s váhou jezdce to nemá nic společného
A abych nezapomněla na výčet chorob, v létě měl fotodermatitidu z třezalky, takže měl zadní nohy ve vysokém obvazu, ale to určitě víte...😀

neverend

28.1.2020 17:12
neverend

XXX.XXX.213.247

Oťásek napsal(a):
Já už toho v životě viděla...Ale 100 kg člověka na svém koni za 20 let ani jednou:) Nebudu Vám Váš pohled na "věc" vyvracet, i když já opravdu moc JEZDCů se 190 cm a více cm "v kohoutku" neznám. A když jsou vysocí, bývají to hubení šlachouni.
Mě zase napadá otázka zdali jste vlastnila koně / Vy nebo někdo z Vašeho okolí/ třeba od narození, hříběte či remonty, to je jedno, až do jeho důchodového věku, který byl ježděn celý život 100 kg jezdcem a je i ve 20ti letech zdravý? Za mě utopie.
To je toitž cíl nás všech, co máme koně jako celoživotního parťáka, chceme ho mít od mimina až po důchod a chceme aby vydržel co nejdéle fit. Takže pokud chce paní 190/90 celoživotního parťáka, asi to není nereálné ale je to požadavek dost specifický a bude třeba koně řádně vybrat...

Já mám zhruba podobné tělesné dispozice nad kterými probíhá diskuze.Ježdění na koni je každého věc,ale sto kilo na koni už je neohleduplnost,pramenící buď z neznalostí či hůře ze sobeckosti.Chudák každý takový kůň.Co popřát takovému člověku bez citu? Ať mu mráz "pr*el" roztrhá.🙁

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 17:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

neverend napsal(a):
Já mám zhruba podobné tělesné dispozice nad kterými probíhá diskuze.Ježdění na koni je každého věc,ale sto kilo na koni už je neohleduplnost,pramenící buď z neznalostí či hůře ze sobeckosti.Chudák každý takový kůň.Co popřát takovému člověku bez citu? Ať mu mráz "pr*el" roztrhá.🙁

Meifi. Ty drz usta o jezdeni vis velky velky prd a u koni umis jen krmit mrkev a drzet vidle.

Coudas

28.1.2020 17:50
Coudas

XXX.XXX.87.254

neverend napsal(a):
Já mám zhruba podobné tělesné dispozice nad kterými probíhá diskuze.Ježdění na koni je každého věc,ale sto kilo na koni už je neohleduplnost,pramenící buď z neznalostí či hůře ze sobeckosti.Chudák každý takový kůň.Co popřát takovému člověku bez citu? Ať mu mráz "pr*el" roztrhá.🙁

A co tedy poprejete sve nove kamaradce?

neverend

28.1.2020 17:50
neverend

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Meifi. Ty drz usta o jezdeni vis velky velky prd a u koni umis jen krmit mrkev a drzet vidle.

Jenže mám kolem sebe lidi co by nikdy takového člověka na koně nepustili.🙂 Víš Leithian ať ti kdokoli říká cokoli,tak si uvědom,že on toho "buřtíka" na zádech tahat nebude.To ten kůň.A ten kdyby kolikrát mohl mluvit.Ježiš to by ses možná divila.😀

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 17:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

neverend napsal(a):
Jenže mám kolem sebe lidi co by nikdy takového člověka na koně nepustili.🙂 Víš Leithian ať ti kdokoli říká cokoli,tak si uvědom,že on toho "buřtíka" na zádech tahat nebude.To ten kůň.A ten kdyby kolikrát mohl mluvit.Ježiš to by ses možná divila.😀

Ja nevim ale ti huclici svyho majitele milovali... Takze jim asi na zadech nevadil. A ven pod sedlo se vylozene tesili. Sorac. A souhlas s ditazem vys. Ze je petra vase kamoska najednou super ale ze vam nevadi jak huntuje konim hrbet???

28.1.2020 17:56
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

vaha pro koně vlastně neni problem dorej jezdec cca 90 naděla méně škody než 60 dřevo

Hanulinka

28.1.2020 17:56
Hanulinka

XXX.XXX.167.252

Ja si nemyslim,ze 95 kg je moc...ne v kazdem pripade...
Ale rozhodne je 95kg moc na obcasne jezdeni...
Pokud se vybere konstitucne vhodny kun,ktery pravidelne pracuje a klade se duraz na spravne osvaleni a hlavne se vhodnou praci ze zeme i pod sedlem nauci konik chodit s vyklenutym hrbetem,tedy udela ten jak se rika "nosny most.."...a nauci se s tou zatezi pracovat....rozhodne to neni moc
Ale chce to se tomu opravdu venovat,radeji 6x v tydnu trochu,nez jednou tydne 3 hodiny a pak cely tyden nic.
Druha vec je,ze pokud zena pri 190 cm vazi 95 kg,tak rozhodne neni nicka a urcite se muze trosku zasnazit,aby to konikovi trosku ulehcila.

Suma sumarum...chce to sebedisciplinu a svedomitost a pak nestoji nic v ceste ...

28.1.2020 17:59
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

a schvalně kdo z nas je tu pod 100kg

neverend

28.1.2020 18:05
neverend

XXX.XXX.213.247

Coudas napsal(a):
A co tedy poprejete sve nove kamaradce?

Ona ale na koni nejezdí a sama ani neví jestli bude.Budu rád když ne.

28.1.2020 18:06
Sophii

XXX.XXX.173.31

neverend napsal(a):
Ona ale na koni nejezdí a sama ani neví jestli bude.Budu rád když ne.

Sama říkala že jí v nové stáji dají na ježdění koně... Zase otáčí? 😂

Coudas

28.1.2020 18:13
Coudas

XXX.XXX.87.254

neverend napsal(a):
Ona ale na koni nejezdí a sama ani neví jestli bude.Budu rád když ne.

Vzhledem k tomu, ze uz si nemuzeme psat soukrome, to nebudu tady rozmazavat. Ale ty fotky si urcite dohledate sam.

neverend

28.1.2020 18:48
neverend

XXX.XXX.213.247

Coudas napsal(a):
Vzhledem k tomu, ze uz si nemuzeme psat soukrome, to nebudu tady rozmazavat. Ale ty fotky si urcite dohledate sam.

Co bylo to bylo.Sice jsem názoru že lidi nejsou ponožky aby se měnili,ale uvidíme.

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 18:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

neverend napsal(a):
Co bylo to bylo.Sice jsem názoru že lidi nejsou ponožky aby se měnili,ale uvidíme.

Jasne sama jezdit nechce tudiz neni treba spechat ale proto shani kobyle udidlo a uz ji ma na fotkach na dvou opratich s dekou a obrisakem... Tomu by veril jen totalni hnup ze na kone lizt nechce.

neverend

28.1.2020 19:04
neverend

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jasne sama jezdit nechce tudiz neni treba spechat ale proto shani kobyle udidlo a uz ji ma na fotkach na dvou opratich s dekou a obrisakem... Tomu by veril jen totalni hnup ze na kone lizt nechce.

Pokud tomu tak bude,přátelství pozbývá smyslu.

28.1.2020 19:34
koně

XXX.XXX.174.63

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jasne sama jezdit nechce tudiz neni treba spechat ale proto shani kobyle udidlo a uz ji ma na fotkach na dvou opratich s dekou a obrisakem... Tomu by veril jen totalni hnup ze na kone lizt nechce.

Třeba bude zapřahat ,to je tu doporučováno ,pro prostorově výrazné postavy

28.1.2020 19:42
Sophii

XXX.XXX.168.82

já vám řeknu že to zapřahání mi prostě nějak nesedí... jednak je strašně drahé, druhak sehnat trenéra na naučení koně k zapřahání a člověka k ovládání je náročn, stejně jako sehnat koně za nějakou 'rozumnou cenu''.... Někdo nebydlí někde ve vesnici a nem samodomo materál na vlastní sulku ale kvalitní sulka je další nákladný materiál. A teď... kudy jako s tím vozem maj jezdit. Třeba u nás by asi nedojeli nikam. Úzké silnice a i ty polní a lesní cesty využívány jeepy, a teď jako co uprostřed lesa kde se střetne jeep s vozem? A nebo střet s nevychovanými prasaty za volanty, kteří ohrožujou i ostatí v autech kteří mohou zareagovat rychleji než člověk s koněm....
A e všechny stáje dovolí nechávat si tam někde bryčku, a třeba opět u nás jak tak přemýšlím, tak by museli jet přes město, protože výjezd přímo do polí je možný jenom po kopytě zadem, bryčka by e tam nedostala

28.1.2020 19:50
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

zapřah je cca 100 a je fakt že na mě koukaj divně protože to dneska moc lidí neděla nebo neumí to nevim

28.1.2020 19:51
koně

XXX.XXX.174.63

Sophii napsal(a):
já vám řeknu že to zapřahání mi prostě nějak nesedí... jednak je strašně drahé, druhak sehnat trenéra na naučení koně k zapřahání a člověka k ovládání je náročn, stejně jako sehnat koně za nějakou 'rozumnou cenu''.... Někdo nebydlí někde ve vesnici a nem samodomo materál na vlastní sulku ale kvalitní sulka je další nákladný materiál. A teď... kudy jako s tím vozem maj jezdit. Třeba u nás by asi nedojeli nikam. Úzké silnice a i ty polní a lesní cesty využívány jeepy, a teď jako co uprostřed lesa kde se střetne jeep s vozem? A nebo střet s nevychovanými prasaty za volanty, kteří ohrožujou i ostatí v autech kteří mohou zareagovat rychleji než člověk s koněm....
A e všechny stáje dovolí nechávat si tam někde bryčku, a třeba opět u nás jak tak přemýšlím, tak by museli jet přes město, protože výjezd přímo do polí je možný jenom po kopytě zadem, bryčka by e tam nedostala

Atlantida má dvě hříbata ,zatahá je ,zakoupí maratoňák, a I fauna bude na lopatkách

RAVI

28.1.2020 19:53
RAVI

XXX.XXX.172.178

Promiňte ale já mám 198 cm a vážím 78 kg ale myslím že paní zderadiccka tlustá není a její tělesné rozměry jsou naprosto v pořádku . Sama moc dobře vím jak jdou s výškou kila nahoru .

Hanulinka

28.1.2020 20:23
Hanulinka

XXX.XXX.167.252

Nikdo nepise,ze je tlusta...
Nadvaha a tlusta je rozdil....
Proste pomer vyska,hmotnost by mel byt jiny...
Tlusta....rozumej obezni,zacina jeste o kousek dal..

28.1.2020 20:56
pupanec

XXX.XXX.49.17

když to tak čtu....abych se šla rovnou zastřelit …...

28.1.2020 21:01
sisi58

XXX.XXX.191.1

pupanec napsal(a):
když to tak čtu....abych se šla rovnou zastřelit …...

Pořád máte zadek menší, než Váš kůň.

28.1.2020 21:08
pupanec

XXX.XXX.49.17

sisi58 napsal(a):
Pořád máte zadek menší, než Váš kůň.

zadek jo...

neverend

28.1.2020 21:09
neverend

XXX.XXX.213.247

pupanec napsal(a):
když to tak čtu....abych se šla rovnou zastřelit …...

A to jako jste obezitu zapomněla asi doma,né? 😀 Proč se vždycky ozvou lidi co vůbec tento problém nemají?

28.1.2020 21:39
pupanec

XXX.XXX.49.17

neverend napsal(a):
A to jako jste obezitu zapomněla asi doma,né? 😀 Proč se vždycky ozvou lidi co vůbec tento problém nemají?

No...mám metrák...takže problém zdá se je..

28.1.2020 21:50
sisi58

XXX.XXX.191.1

pupanec napsal(a):
zadek jo...

Musím vás zklamat. I prsa.

28.1.2020 21:56
pupanec

XXX.XXX.49.17

sisi58 napsal(a):
Musím vás zklamat. I prsa.

vzdávám se..

neverend

28.1.2020 22:24
neverend

XXX.XXX.213.247

pupanec napsal(a):
No...mám metrák...takže problém zdá se je..

Teda to na té fotce bych tipnul méně,no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 09:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hanulinka napsal(a):
Ja si nemyslim,ze 95 kg je moc...ne v kazdem pripade...
Ale rozhodne je 95kg moc na obcasne jezdeni...
Pokud se vybere konstitucne vhodny kun,ktery pravidelne pracuje a klade se duraz na spravne osvaleni a hlavne se vhodnou praci ze zeme i pod sedlem nauci konik chodit s vyklenutym hrbetem,tedy udela ten jak se rika "nosny most.."...a nauci se s tou zatezi pracovat....rozhodne to neni moc
Ale chce to se tomu opravdu venovat,radeji 6x v tydnu trochu,nez jednou tydne 3 hodiny a pak cely tyden nic.
Druha vec je,ze pokud zena pri 190 cm vazi 95 kg,tak rozhodne neni nicka a urcite se muze trosku zasnazit,aby to konikovi trosku ulehcila.

Suma sumarum...chce to sebedisciplinu a svedomitost a pak nestoji nic v ceste ...

Souhlas! Pravidelná práce - ne že v sobotu hodím sedlo a jedéém!

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 09:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Musím vás zklamat. I prsa.

29.1.2020 23:06
Dotaz

XXX.XXX.235.225

sisi58 napsal(a):
Pořád máte zadek menší, než Váš kůň.

To mi připomíná tento obrázek. ;)

Překlad: Jezdi tažáka, tvůj zadek se bude zdát menší. :)

30.1.2020 06:19
Ála10

XXX.XXX.200.109

Dotaz napsal(a):
To mi připomíná tento obrázek. ;)

Překlad: Jezdi tažáka, tvůj zadek se bude zdát menší. :)

Krásná fotka. A všimněte si, že nad těmi obřími zadky sedí útlé dívenky.... Taky si myslím, že když chce člověk jezdit, měl by si váhu hlídat. A jde to i po dítěti, i v pokročilejším věku. (vlastní zkušenost) Zažila jsem několik "těžších" jezdců, kteří uměli pracovat s váhou, ale kůň pod nimi nikdy moc šťastně nevypadal.

Coudas

30.1.2020 07:48
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ouuu, tady zas jede tloustka.... tak to rychle pryc.

30.1.2020 09:25
evcusik

XXX.XXX.150.9

Neřekla bych tloušťka či váha...ale především takové zpevnění (vnitrní stabilizační systém, core)...to se hned jezdí líp :D a pro koně pohodlněji....sama to vidím a to se bavíme i o naprosto jiné tonáži :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.1.2020 09:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

evcusik napsal(a):
Neřekla bych tloušťka či váha...ale především takové zpevnění (vnitrní stabilizační systém, core)...to se hned jezdí líp :D a pro koně pohodlněji....sama to vidím a to se bavíme i o naprosto jiné tonáži :D

Je to tak. Ono je něco jiného 90 kg svalů a 90 kg špeku a třesoucího se rosolu. Tím se nechci nikoho dotknout, já sama mám máslo na hlavě a závazek, že s tím něco udělám (abych se na sebe mohla bez depresí podívat v zrcadle).

Coudas

30.1.2020 10:21
Coudas

XXX.XXX.87.254

Tady se pise, ze tezka vaha, tzn 90 kg je jedno ceho dlouhodobe zatezuje kone a nevydrzi klouby, zada atd. Nebo neumim cist?

Bohuzel jako devcata na konickach se zadelkama nikdy vypadat nebudu, nevypadala jsem a nevypadam, a omlouvam se, ale nic s tim delat nebudu. Protoze bud sama odkoulim a poprevracim balik, ale to se chci normalne najist, nebo se budu hlidat, trapit a nutit k tomu, abych vypadala jako 16 leta slecna. Byt stihly, jak by rekla spokuzacka, ma clovek bud dar od prirody, nebo musi drit, jak rikaji fitnesaci. Dar nemam, respektive mam opacny, a drit fakt neumim. Ani tech blbech 10 kg neudru, abych tedy splnila podminku, ze kdyz chci jezdit na koni, ze pro to musim taky neco udelat.

neverend

31.1.2020 14:09
neverend

XXX.XXX.213.247

Prostě vždy to tady skončí jen výmluvou,že lepší stokilový jezdec co umí jezdit než 60 kilový pytel co jezdit neumí.Nooo tak částečně možná jo,ale co 60 kg vs 100kg kteří umí jezdit oba? Který bude pro koně příjemný více na zádech? Jestli řekne někdo,že je to jedno,tak buď výmluva nebo okamžitě navštívit doučování hlavně mechaniky a dynamiky.😀 Jinak je přeci jedno kolik kdo váží,ne? Chlapi jsou kolikrát na pivní mozol hrdí a ženský budou řešit půl kila navíc.😀

31.1.2020 14:49
Sophii

XXX.XXX.173.31

neverend napsal(a):
Prostě vždy to tady skončí jen výmluvou,že lepší stokilový jezdec co umí jezdit než 60 kilový pytel co jezdit neumí.Nooo tak částečně možná jo,ale co 60 kg vs 100kg kteří umí jezdit oba? Který bude pro koně příjemný více na zádech? Jestli řekne někdo,že je to jedno,tak buď výmluva nebo okamžitě navštívit doučování hlavně mechaniky a dynamiky.😀 Jinak je přeci jedno kolik kdo váží,ne? Chlapi jsou kolikrát na pivní mozol hrdí a ženský budou řešit půl kila navíc.😀

s touhle logikou by všichni jezdci westernového stylu měli zahodit svoje na míru šitá sedla, kor pokud mají dřevěnou kostru, protože sou těžší než sedla anglická...

neverend

31.1.2020 15:05
neverend

XXX.XXX.213.247

Sophii napsal(a):
s touhle logikou by všichni jezdci westernového stylu měli zahodit svoje na míru šitá sedla, kor pokud mají dřevěnou kostru, protože sou těžší než sedla anglická...

Nebo jen pro malinkaté kovboje.😀

31.1.2020 15:32
Sophii

XXX.XXX.173.31

neverend napsal(a):
Nebo jen pro malinkaté kovboje.😀

31.1.2020 16:12
sisi58

XXX.XXX.191.1

neverend napsal(a):
Prostě vždy to tady skončí jen výmluvou,že lepší stokilový jezdec co umí jezdit než 60 kilový pytel co jezdit neumí.Nooo tak částečně možná jo,ale co 60 kg vs 100kg kteří umí jezdit oba? Který bude pro koně příjemný více na zádech? Jestli řekne někdo,že je to jedno,tak buď výmluva nebo okamžitě navštívit doučování hlavně mechaniky a dynamiky.😀 Jinak je přeci jedno kolik kdo váží,ne? Chlapi jsou kolikrát na pivní mozol hrdí a ženský budou řešit půl kila navíc.😀

Proč se pořád montujete do něčeho, o čem víte houbelec.
Pokud by jezdili pouze lidi do 60 kg 2/3 koní by šlo na jatka. Zapomeňte na "dobré ruce" a tak. Těch, co mají koně na mazlíka, je minimum. A jen promile lidí si koně kupuje s tím, že jezdit nebude. Že tu píší neznamená, že je jich většina. Proč nejezdí, je jejich věc. Ale drtivá většina si chce vozit zadek a ne klopýtat vedle koně.
Takže co s tím? Zakážeme těžší jezdce a koně přestěhujeme k vám? A ty,co se k vám nevejdou, dáme na jatka? Nebo se smíříte s tím, že i Slovanské ženy budou jezdit na koních?

neverend

31.1.2020 18:39
neverend

XXX.XXX.213.247

sisi58 napsal(a):
Proč se pořád montujete do něčeho, o čem víte houbelec.
Pokud by jezdili pouze lidi do 60 kg 2/3 koní by šlo na jatka. Zapomeňte na "dobré ruce" a tak. Těch, co mají koně na mazlíka, je minimum. A jen promile lidí si koně kupuje s tím, že jezdit nebude. Že tu píší neznamená, že je jich většina. Proč nejezdí, je jejich věc. Ale drtivá většina si chce vozit zadek a ne klopýtat vedle koně.
Takže co s tím? Zakážeme těžší jezdce a koně přestěhujeme k vám? A ty,co se k vám nevejdou, dáme na jatka? Nebo se smíříte s tím, že i Slovanské ženy budou jezdit na koních?

A tak ono je mnohem víc způsobů využití koně než jen jezdectví.Jsou věci které člověk s určitými proporcemi zkrátka dělat nemůže ať chce či nechce.Tím spíš když tím někomu "ubližuje".Postřehla jste zprávy o Velké pardubické? Já v tom prsty samozřejmě nemám,ale už pár let zpět jsem tušil kam a jakým směrem se moderní společnost ubírá.Tedy pokud nás nepokosí čínský koronavirus.Po dlouhé době by přišlo z číny něco fakt "kvalitního".😀

31.1.2020 19:37
Sophii

XXX.XXX.168.82

neverend napsal(a):
A tak ono je mnohem víc způsobů využití koně než jen jezdectví.Jsou věci které člověk s určitými proporcemi zkrátka dělat nemůže ať chce či nechce.Tím spíš když tím někomu "ubližuje".Postřehla jste zprávy o Velké pardubické? Já v tom prsty samozřejmě nemám,ale už pár let zpět jsem tušil kam a jakým směrem se moderní společnost ubírá.Tedy pokud nás nepokosí čínský koronavirus.Po dlouhé době by přišlo z číny něco fakt "kvalitního".😀

Co? Myslíte toho bývalého majitele Slavie? Kterej neuspěl ani v prodeji akcií závodiště ani jako prezident FČJ?
Závodiště má momentálně hlavního sponzora na další 3 roky tak myslím že v poho. Navíc... I kdyby teoreticky Velká pardubická padla, milej zlatej, tak je tu hromada dalších dostihů a dostihových závodišť... navíc tak prestižní dostih opravdu nepadne.
A jinak, ve výsledku sem viděla tolik 'zničených' koní v jejich 17 letech i když na nich žádná buclatá dáma neseděla, že je to k zamyšlení hodné.
ostatně, jak tady někdo říkal koho by pustil a koho ne na svého koně... tak z našich dvou kuliček tady na ifauně, Petru bych ze stáje hnala bičem, ale Lenacii bych na svého koně klidně posadila.

Coudas

31.1.2020 19:58
Coudas

XXX.XXX.87.254

Sophii napsal(a):
Co? Myslíte toho bývalého majitele Slavie? Kterej neuspěl ani v prodeji akcií závodiště ani jako prezident FČJ?
Závodiště má momentálně hlavního sponzora na další 3 roky tak myslím že v poho. Navíc... I kdyby teoreticky Velká pardubická padla, milej zlatej, tak je tu hromada dalších dostihů a dostihových závodišť... navíc tak prestižní dostih opravdu nepadne.
A jinak, ve výsledku sem viděla tolik 'zničených' koní v jejich 17 letech i když na nich žádná buclatá dáma neseděla, že je to k zamyšlení hodné.
ostatně, jak tady někdo říkal koho by pustil a koho ne na svého koně... tak z našich dvou kuliček tady na ifauně, Petru bych ze stáje hnala bičem, ale Lenacii bych na svého koně klidně posadila.

Duvod? Proc jednu ano a druhou ne?

31.1.2020 20:00
sisi58

XXX.XXX.191.1

Coudas napsal(a):
Duvod? Proc jednu ano a druhou ne?

Myslím, že jde o přístup. Ač obě baculaté, v hlavě má každá něco jiného. Jedna má na prvním místě sebe, ta druhá se snaží, dle svých možností, dělat věci dobře.

Neregistrovaný uživatel

31.1.2020 20:05
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Asi tak. Lenacie se snazi. Uci se. Zdokonaluje a za normalni kritiku nehysterci. A udelala pokrok. U petry vidim totalni nic... Jen vystridani kone kdyz neco podela.

31.1.2020 20:11
sisi58

XXX.XXX.191.1

neverend napsal(a):
A tak ono je mnohem víc způsobů využití koně než jen jezdectví.Jsou věci které člověk s určitými proporcemi zkrátka dělat nemůže ať chce či nechce.Tím spíš když tím někomu "ubližuje".Postřehla jste zprávy o Velké pardubické? Já v tom prsty samozřejmě nemám,ale už pár let zpět jsem tušil kam a jakým směrem se moderní společnost ubírá.Tedy pokud nás nepokosí čínský koronavirus.Po dlouhé době by přišlo z číny něco fakt "kvalitního".😀

Pokud je to, co kolem sebe vidím, ta moderní společnost, tak děkuji pěkně,ale nechci.
A pokud se vám líbí a vítáte možnost, že by skončila VP, tak si mi dva už nemáme co říci.
Jsem pro ochranu zvířat, nesnáším utrpení živých bytostí, ovšem je potřeba použít mozek, abych věděla, kdy jde opravdu o týrání.
Asi to nevíte, ale zvířata můžete týrat i láskou.
Co myslíte, které zvíře na fotkách, je ve svém živlu?

Coudas

31.1.2020 20:13
Coudas

XXX.XXX.87.254

sisi58 napsal(a):
Myslím, že jde o přístup. Ač obě baculaté, v hlavě má každá něco jiného. Jedna má na prvním místě sebe, ta druhá se snaží, dle svých možností, dělat věci dobře.

Pristup? Na zadech ten kun bude mit porat pres 100 kilo.

31.1.2020 20:15
Sophii

XXX.XXX.168.82

Coudas napsal(a):
Duvod? Proc jednu ano a druhou ne?

přesně jak řekly slečny. Lenacia je trošku hysterka tady na ifauně a moc často okolo sebe kope, tak přesto má rozum. Nezačne nikomu nadávat do slepic a že nikomu do ní nic není a že je to její kůň a může si s ním dělat co chce.
A když sem přijde něco řešit, jsou to věci vpodstatě normální.
A její styl ježdění mi nepřijde nijak hrozný, kor když ani nechce cválat ani dělat náročnější věci v sedle, protože si je vědoma své váhy.

neverend

31.1.2020 20:31
neverend

XXX.XXX.213.247

Couďas tady se stejně nic nerozhoduje.🙂 Já jen vím že je tu hodně lidí alergických na jiný názor.Ani nevím proč mě vlastně pořád přesvědčují o své pravdě.Kolik let ještě bude trvat než jim dojde jedna podstatná věc že Meifimu jsou lidi putna a na jejich "choutky" z vysoka kašle.Škoda že koně nemohou psát na faunu a do novin.To by se možná lidi divili co vše by se dozvěděli.😀 A na spokojenost koně s hmotností Lenacie bych se neptal ani jí a ani lidí na fauně.Ti se s ní tahat na hřbetu nebudou.😀

31.1.2020 20:40
Sophii

XXX.XXX.168.82

neverend napsal(a):
Couďas tady se stejně nic nerozhoduje.🙂 Já jen vím že je tu hodně lidí alergických na jiný názor.Ani nevím proč mě vlastně pořád přesvědčují o své pravdě.Kolik let ještě bude trvat než jim dojde jedna podstatná věc že Meifimu jsou lidi putna a na jejich "choutky" z vysoka kašle.Škoda že koně nemohou psát na faunu a do novin.To by se možná lidi divili co vše by se dozvěděli.😀 A na spokojenost koně s hmotností Lenacie bych se neptal ani jí a ani lidí na fauně.Ti se s ní tahat na hřbetu nebudou.😀

já bych řekla že koně nebude bavit mít ani ohlávku na hlavě v tom případě... kdo ví co by řekli tvojí virtuální koně... jestli by raději nechtěli bejt s kamarády ve výběhu než se s tebou někam tahat na procházky

31.1.2020 20:52
koně

XXX.XXX.174.63

Sophii napsal(a):
přesně jak řekly slečny. Lenacia je trošku hysterka tady na ifauně a moc často okolo sebe kope, tak přesto má rozum. Nezačne nikomu nadávat do slepic a že nikomu do ní nic není a že je to její kůň a může si s ním dělat co chce.
A když sem přijde něco řešit, jsou to věci vpodstatě normální.
A její styl ježdění mi nepřijde nijak hrozný, kor když ani nechce cválat ani dělat náročnější věci v sedle, protože si je vědoma své váhy.

Co vím,tak naposledy tu Lenácie měla dělat "bílého koně" při přeprodávání nějaké chuděry poničky
To nesvědčí o nějakém prudkém zmoudření.
Jediné,co dělá dobře je,že už se ,pod nickem Lenácie, nezveřejňuje tady na diskuzi.
Její styl ježdění jsem neviděla,nicméně podle předchozích popisů jsem pochopila že se dost hodně bojí po nějakém pádu.
Takže nechce "cválat a dělat náročnější věci v sedle" protože má normální strach. .Nikoli,že by si byla vědoma nadváhy a chtěla kobylu šetřit

31.1.2020 21:02
Sophii

XXX.XXX.168.82

koně napsal(a):
Co vím,tak naposledy tu Lenácie měla dělat "bílého koně" při přeprodávání nějaké chuděry poničky
To nesvědčí o nějakém prudkém zmoudření.
Jediné,co dělá dobře je,že už se ,pod nickem Lenácie, nezveřejňuje tady na diskuzi.
Její styl ježdění jsem neviděla,nicméně podle předchozích popisů jsem pochopila že se dost hodně bojí po nějakém pádu.
Takže nechce "cválat a dělat náročnější věci v sedle" protože má normální strach. .Nikoli,že by si byla vědoma nadváhy a chtěla kobylu šetřit

nebudu ji zde obhajovat... Pokud si pamatuju celou tuhle aféru správně, nechci to hledat znova, tak poničku Lenacia znala, dokonce s ní pracovala, pak se prodala a pka se měla vrátit, protože nějaké vzájemné vztahy hadr. A jelikož v té době slečna které se měla ponička vrátit Lenacii dlužila peníze, tak jedna z možností, které zvažovaly byla, že by ji prostě prodávala Lenacia... A tady se pouze přišla zeptat jak by měla ohledně prodeje postupovat... což se tu zvrtlo v tyhle vaše dedukce.

A ano bojí se, to máte pravdu i když pokud vím dělá pokroky pod instruktorkou. Ale hlavně jí osobně její větu "I kdybych se nebála, tak bych Sáru nezatěžovala cvalem, ani přeskakováním překážek." prostě věřím, a věřím, že by se to vztahovalo i na mého Juru.

Coudas

31.1.2020 21:14
Coudas

XXX.XXX.87.254

neverend napsal(a):
Couďas tady se stejně nic nerozhoduje.🙂 Já jen vím že je tu hodně lidí alergických na jiný názor.Ani nevím proč mě vlastně pořád přesvědčují o své pravdě.Kolik let ještě bude trvat než jim dojde jedna podstatná věc že Meifimu jsou lidi putna a na jejich "choutky" z vysoka kašle.Škoda že koně nemohou psát na faunu a do novin.To by se možná lidi divili co vše by se dozvěděli.😀 A na spokojenost koně s hmotností Lenacie bych se neptal ani jí a ani lidí na fauně.Ti se s ní tahat na hřbetu nebudou.😀

A proc presvedcujete o jinych nepravde, kdyz vam na lidech nezalezi? Trosku zbytecna prace ne? Stejne si pojede kazdej svou, to uz tady je prrce za ty roky jasny.

Ja nejezdim ne protoze jsem tezka, ale protoze mne to prestalo bavit. Od doby, co nemam "sveho kone" mne to nenaplnuje.

neverend

31.1.2020 21:20
neverend

XXX.XXX.213.247

Sophii napsal(a):
já bych řekla že koně nebude bavit mít ani ohlávku na hlavě v tom případě... kdo ví co by řekli tvojí virtuální koně... jestli by raději nechtěli bejt s kamarády ve výběhu než se s tebou někam tahat na procházky

Hele to když se mým koním nikam nechce,tak ať si dělají ve výběhu co chtějí.Já je rozhodně do ničeho nenutím.🙂

neverend

31.1.2020 21:52
neverend

XXX.XXX.213.247

Coudas napsal(a):
A proc presvedcujete o jinych nepravde, kdyz vam na lidech nezalezi? Trosku zbytecna prace ne? Stejne si pojede kazdej svou, to uz tady je prrce za ty roky jasny.

Ja nejezdim ne protoze jsem tezka, ale protoze mne to prestalo bavit. Od doby, co nemam "sveho kone" mne to nenaplnuje.

No protože je mi jasný jak nadšeně se musí tvářit kůň se" stodvaceti" na zádech.😀 Notabene je to diskuse o koních a ne o lidech.Čili dělám protipól,protože koně tu mluvit nemohou.🙂 A tady by se za chvilku fakt omluvil i silniční panel na zádech koně jako nic hrozného.

Neregistrovaný uživatel

1.2.2020 16:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

neverend napsal(a):
No protože je mi jasný jak nadšeně se musí tvářit kůň se" stodvaceti" na zádech.😀 Notabene je to diskuse o koních a ne o lidech.Čili dělám protipól,protože koně tu mluvit nemohou.🙂 A tady by se za chvilku fakt omluvil i silniční panel na zádech koně jako nic hrozného.

Hlavne ze podle tebe petruska chudinka ze... Se svymi 130lezoucimi na stary kobyly. Jdu do haje s timhle. Pouzivas jen to co se ti hodi do kramu.
Jinak osobne jsem znala a párkrát sedela na dostihakovi ktereho vyradili kvuliveku z treninku a museli ho vrátit neb kun totalne chatral... A zdaleka to nebyl jediny dostihak ktery bez prace stradal... Nikdy si nebyl u toho kdyz ti kun prijel z dostihu co vyhral. Jak se nosil este mesic jak kurna dobre vedel ze je dobrej a ze to dal. Nezažil si kone ktery se v treninku vlek jak lemra div neusnul a spis bys ho umlatil bicem nez by se hejbal rychlejc. A prijel na drahu a obrat vo 180 a sel a dobeh sakra dobre. Ty kone jsou dobry a vyhravaj protoze chtej a kdyz nechtej ani buldozerem je nedonutis odstartovat at ses sebelepsi jezdec.

1.2.2020 18:23
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

hodne zkracene na dalkovy dostihy nesmí kun mít zatež pod 75kg takže tu řešíme nesmysly když v klidku da 160km

2.2.2020 12:11
Horsana

XXX.XXX.51.17

Ešte nikdy som sa nestretla s koňom, ktorý bol intenzívne jazdecky využívaný a schátral, keď prestal.
Vždy, keď som sa k takému chudákovi dostala, išlo o zúboženú trosku, ktorá bola boľavá, chorá, zničená a úplne v háji aj psychicky a skutočne to posledné čo im chýbalo bolo jazdenie.

Ešte roky po tom, čo sa prestalo jazdiť tieto kone dostávali nervové záchvaty len čo uvideli uzdečku, alebo niekoho so sedlom, Sora sa nervovo zrúti už len keď ju človek dá do pieskovej kruhovky, živo si pamätám, ako moja stará kobyla chcela ujsť cez 30 cm okienko keď zbadala chlapa so sedlom a myslela si, že ju ide sedlať. Raz dokonca napadla sedlo, ktoré niekto položil na zem.

Ano, aj na týchto koňoch sme sa neskôr vozili, ale vždy len ak nám oni dovolili a dali najavo, že je to v pohode, čo väčšinou znamenalo, že pri nasadaní uvoľnene stáli, nikto im do huby nepchal zubadlo a vozili sme sa väčšinou bez sedla, na ohlávke a na pohodu. A vždy ľahké váhy, samozrejme, mňa limituje hmotnosť, hoci som za posledný rok schudla 22 kg.

Odložené kone väčšinou chátrajú z úplne iných dôvodov než preto, že im chýba práca.

neverend

2.2.2020 13:13
neverend

XXX.XXX.213.247

Horsana napsal(a):
Ešte nikdy som sa nestretla s koňom, ktorý bol intenzívne jazdecky využívaný a schátral, keď prestal.
Vždy, keď som sa k takému chudákovi dostala, išlo o zúboženú trosku, ktorá bola boľavá, chorá, zničená a úplne v háji aj psychicky a skutočne to posledné čo im chýbalo bolo jazdenie.

Ešte roky po tom, čo sa prestalo jazdiť tieto kone dostávali nervové záchvaty len čo uvideli uzdečku, alebo niekoho so sedlom, Sora sa nervovo zrúti už len keď ju človek dá do pieskovej kruhovky, živo si pamätám, ako moja stará kobyla chcela ujsť cez 30 cm okienko keď zbadala chlapa so sedlom a myslela si, že ju ide sedlať. Raz dokonca napadla sedlo, ktoré niekto položil na zem.

Ano, aj na týchto koňoch sme sa neskôr vozili, ale vždy len ak nám oni dovolili a dali najavo, že je to v pohode, čo väčšinou znamenalo, že pri nasadaní uvoľnene stáli, nikto im do huby nepchal zubadlo a vozili sme sa väčšinou bez sedla, na ohlávke a na pohodu. A vždy ľahké váhy, samozrejme, mňa limituje hmotnosť, hoci som za posledný rok schudla 22 kg.

Odložené kone väčšinou chátrajú z úplne iných dôvodov než preto, že im chýba práca.

Ono ten problém se jmenuje "zaujatost" a takoví lidé zkrátka nad mnoha problémy buď přimhouří oko či dokonce zkrátka problém vidět nechtějí.Na netu je mnoho videíí kde koně vysloveně "křičí" radostí z dostihu a opravdu se jim chce do startovavích boxů.Holt záleží z jakého pohledu se na to člověk dívá a jakou roli v tom hraje ta "zaujatost" pro ten který sport.Vrcholoví sportovci by asi mohli vyprávět o "vlivu" sportu na hranicích možností na jejich zdraví,zvlášť v pozdějším věku.Opět se toho dá najít mraky na netu co se týče těch sportovců.Já si zkrátka dovedu přiznat že jsem těžký na jezdectví,neumím to a celkem bych řekl že moji koníci nijak nechřadnou bez jezdeckého využití.🙂

2.2.2020 13:29
Horsana

XXX.XXX.51.17

Nemusím hľadať na nete, stačilo mi čo sa ku mne dostalo, o tie kone som mala možnosť sa starať celé roky a niektoré z nich boli veľmi úspešné aj v športe.

S dostihovými koňmi skúsenosť nemám, iba s jedným, po ukončení dostihovej kariéry skákal veľmi úspešne parkúr a keď mal 16 rokov, darovali nám ho v stave takmer nezlučiteľnom so životom.

A ešte s pár plemenníkmi, tiež za sedlom neplakali.

2.2.2020 16:06
Sophii

XXX.XXX.173.31

Znala sem kobylu, kterou po letech v klasické sportovní stáji, kde sou koně max 4 hodiny denně e výběhu a jinak v boxe, jak se koncem jara přestěhovala na pastevko, přes den výběh, na noc vlastní paddock s přístřeškem. Upravila se KD na zimu připravené všelijaké deky. Také bylo z pravidelného ježdění a závodění po parkurech ustoupeno na občasnou vyjížďku, neboť jízdárna tam nebyla.
Kobyla začala strádat. Ne že by snad hubla, to přímo ne i přes zimu si držela dobrou váhu, ale bylo vidět že jí chybí její obvyklý elán, nic ji nebavilo, pořád byla v přístřešku. Ani vyjížďky ji moc nebraly.
Tisíce za veterináře s výsledkem že po fyzické stránce jí nic nechybí.
Další rok se odvezla zpátky do boxu. Kobyla se rozzářila jen co přijela. Poklusávala jak hřebec uličkou a řehtala na všechny strany pozdravy a v boxu si spokojeně frkala. Očividně se jí víc líbil luxus boxu než luxus velké louky....
Ale jsem si jistá že je to spíš výjimka od koní. Valach co odcestoval na stejné pastevko s ní si to tam náramně užívá a zůstal tam dodnes.

2.2.2020 16:30
sisi58

XXX.XXX.191.1

Sophii napsal(a):
Znala sem kobylu, kterou po letech v klasické sportovní stáji, kde sou koně max 4 hodiny denně e výběhu a jinak v boxe, jak se koncem jara přestěhovala na pastevko, přes den výběh, na noc vlastní paddock s přístřeškem. Upravila se KD na zimu připravené všelijaké deky. Také bylo z pravidelného ježdění a závodění po parkurech ustoupeno na občasnou vyjížďku, neboť jízdárna tam nebyla.
Kobyla začala strádat. Ne že by snad hubla, to přímo ne i přes zimu si držela dobrou váhu, ale bylo vidět že jí chybí její obvyklý elán, nic ji nebavilo, pořád byla v přístřešku. Ani vyjížďky ji moc nebraly.
Tisíce za veterináře s výsledkem že po fyzické stránce jí nic nechybí.
Další rok se odvezla zpátky do boxu. Kobyla se rozzářila jen co přijela. Poklusávala jak hřebec uličkou a řehtala na všechny strany pozdravy a v boxu si spokojeně frkala. Očividně se jí víc líbil luxus boxu než luxus velké louky....
Ale jsem si jistá že je to spíš výjimka od koní. Valach co odcestoval na stejné pastevko s ní si to tam náramně užívá a zůstal tam dodnes.

Nejde paušalizovat. Co vyhovuje jednomu koni, to druhý nemusí a naopak.
Věřím, že jsou koně,co rádi závodí a vítězství si velmi užívají. A pak jsou koně, které to nebaví.
Jsou koně, kteří bez biče v lese dřou do úmoru a koně,co se jim nechce tahat. Koně,co z nich na jízdárně nedostanete rovnou lajnu, ale v terénu projdou všude bez zaváhání. Koně, kteří skáčí s přehledem militari skoky a při Z parkůru jsou schopni se přerazit.
Je na lidech,aby posoudili, kam s kterým koněm. A je to jen a jen chyba člověka, pokud to nepozná nebo neakceptuje.
Proto je potřeba, si jako parťáka, vybrat koně správně, právě pro ty aktivity, co bude oba bavit. Pak je to něco neopakovatelného, co s koněm jezdec prožívá.
Ti, kteří tento pocit sounáležitosti se svým koňským parťákem zažili, mi zajisté dají za pravdu!

neverend

2.2.2020 19:05
neverend

XXX.XXX.213.247

sisi58 napsal(a):
Nejde paušalizovat. Co vyhovuje jednomu koni, to druhý nemusí a naopak.
Věřím, že jsou koně,co rádi závodí a vítězství si velmi užívají. A pak jsou koně, které to nebaví.
Jsou koně, kteří bez biče v lese dřou do úmoru a koně,co se jim nechce tahat. Koně,co z nich na jízdárně nedostanete rovnou lajnu, ale v terénu projdou všude bez zaváhání. Koně, kteří skáčí s přehledem militari skoky a při Z parkůru jsou schopni se přerazit.
Je na lidech,aby posoudili, kam s kterým koněm. A je to jen a jen chyba člověka, pokud to nepozná nebo neakceptuje.
Proto je potřeba, si jako parťáka, vybrat koně správně, právě pro ty aktivity, co bude oba bavit. Pak je to něco neopakovatelného, co s koněm jezdec prožívá.
Ti, kteří tento pocit sounáležitosti se svým koňským parťákem zažili, mi zajisté dají za pravdu!

Jo pokud je to takhle,tak nemám sebemenších námitek.🙂

neverend

2.2.2020 19:27
neverend

XXX.XXX.213.247

Horsana napsal(a):
Nemusím hľadať na nete, stačilo mi čo sa ku mne dostalo, o tie kone som mala možnosť sa starať celé roky a niektoré z nich boli veľmi úspešné aj v športe.

S dostihovými koňmi skúsenosť nemám, iba s jedným, po ukončení dostihovej kariéry skákal veľmi úspešne parkúr a keď mal 16 rokov, darovali nám ho v stave takmer nezlučiteľnom so životom.

A ešte s pár plemenníkmi, tiež za sedlom neplakali.

Je to zkrátka sport kde jde o výkony a je jedno které odvětví.Někteří jedinci jsou odolnější a vydrží déle či dokonce bez vážnějších následků a jiní ne.

2.2.2020 20:37
Horsana

XXX.XXX.51.17

sisi58 napsal(a):
Nejde paušalizovat. Co vyhovuje jednomu koni, to druhý nemusí a naopak.
Věřím, že jsou koně,co rádi závodí a vítězství si velmi užívají. A pak jsou koně, které to nebaví.
Jsou koně, kteří bez biče v lese dřou do úmoru a koně,co se jim nechce tahat. Koně,co z nich na jízdárně nedostanete rovnou lajnu, ale v terénu projdou všude bez zaváhání. Koně, kteří skáčí s přehledem militari skoky a při Z parkůru jsou schopni se přerazit.
Je na lidech,aby posoudili, kam s kterým koněm. A je to jen a jen chyba člověka, pokud to nepozná nebo neakceptuje.
Proto je potřeba, si jako parťáka, vybrat koně správně, právě pro ty aktivity, co bude oba bavit. Pak je to něco neopakovatelného, co s koněm jezdec prožívá.
Ti, kteří tento pocit sounáležitosti se svým koňským parťákem zažili, mi zajisté dají za pravdu!



Niet čo dodať.

Přidejte reakci

Přidat smajlík