Od zítra divocí koně v ČR?!

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.1.2015 11:21
Greii

XXX.XXX.230.166

Http://www.denik.cz/z_domova/v-milovicich-ve-stredu-vypusti-do-prirody-14-divokych-koni-20150126.html

To je myšleno vážně nebo je to jenom nějaká kachna?
Nebylo to nikde v TV ani na jiných webech jako třeba na equichannelu atd.
Co na to říkáte? Já osobně souhlasím s většinou komentářů pod článkem.

27.1.2015 11:32
polárka.15

XXX.XXX.41.2

To jen doufám, že to je legrace...

27.1.2015 11:34
stacey

XXX.XXX.194.90

Osobně proti tomu nic nemám a nevadí mi to.

27.1.2015 11:38
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Ono je opravdu poúsměvné, že sem chtějí vracet divoká zvířata, která tu byla v době 4700 až 3700 před naším letopočtem, ale ty, co zničili a zhubili v posledních několika desítek let, tak pro ochranu a návrat těchto více patřící zvěři a zvířat nedělají nic. Příroda a vše na toto v současné době není stavěná, připadá mi to spíše jako kdyby někdo zjistil, že Mamuti ještě žijí a jelikož i zde byli v dávnověku, tak je sem vysadíme taky...

27.1.2015 12:17
tereza.128

XXX.XXX.32.231

Nevadí mi to. U nás v Ralsku je už pár let stádo zubrů a nikdo o nich ani neví. Mají dost prostoru a lidem se vyhýbají. Proč by to nešlo i s koňmi. Pořád lepší koně, než všudypřítomní přemnožení divočáci ne?

27.1.2015 13:30
jennybd

XXX.XXX.131.155

polárka.15 napsal(a):
Ono je opravdu poúsměvné, že sem chtějí vracet divoká zvířata, která tu byla v době 4700 až 3700 před naším letopočtem, ale ty, co zničili a zhubili v posledních několika desítek let, tak pro ochranu a návrat těchto více patřící zvěři a zvířat nedělají nic. Příroda a vše na toto v současné době není stavěná, připadá mi to spíše jako kdyby někdo zjistil, že Mamuti ještě žijí a jelikož i zde byli v dávnověku, tak je sem vysadíme taky...

Zkuste si vygooglit, dokdy žili v Evropě poslední divocí koně... Rozhodně to nebylo někdy v prapra.., ale poměrně nedávno.

27.1.2015 13:58
riana

XXX.XXX.68.39

Je jedno kd. Tu byli je to blbost vzdyt se podívejte co s nami zihe za lidi je pozabijej a sežerou.

27.1.2015 13:59
polárka.15

XXX.XXX.41.2

jennybd napsal(a):
Zkuste si vygooglit, dokdy žili v Evropě poslední divocí koně... Rozhodně to nebylo někdy v prapra.., ale poměrně nedávno.

Evropa a ČR je rozdíl, závisí na utvoření ideálních podmínek v nedotčené přírodě, ne v civilizovaném státě. Jako obora je to pro divoké koně malé a na volnou přírodu to ani zdaleka není. Škody na lesním i polním porostu, střety na silnicích, nehledě na to, že by někdo v okolí měl řijící kobylu v ohradě u domu, podívejte se, jak vypadá krajina, kde toto chcou realizovat... Kdybychom měli volné prostranství jako např. V Rumunsku apod. Tak neřeknu ani půl slova.

27.1.2015 14:17
Oťásek

XXX.XXX.241.210

No, tak to je pecka, pokud opravdu ty koně nebudou v nějakém ohrazeném prostoru, tak bych je chtěla potkat na svém koni v lese ... Nebo v autě...ono je celkem jedno kde a jak. Lituji koňáky v širším okolí. Ikdyž se mi tomu upřímně nechce věřit, bude to určitě nějakej fórek.

No ale nadruhou stranu ubyde těch holčiček, co tu píšou inzeráty typu:"kdo daruje koníčka, nemám penízky a mám dvoreček" a pod., neb odpověď bude jasná a na místě: Tak si ho chyť."

Ale vlastně proč by to nemohla být pravda, když mohli ochránci před pár lety v Hradci Králové hned u velkého sídliště vypustit velké množství zmijí, ve snaze je začlenit zpět do přírody, která ale bohužel hraničila s dětským hřištěm...

27.1.2015 14:53
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Ano, to stejné vypustit norky americké z kožešinové farmy

plemena koní, kteří nebyli původní v naší zemi sem vypustíme

vyhynulé pratury vytvoříme zkřížením domácího skotu, budeme jim říkat zase pratur (i když jsou úplně jiní) a budou nám tady pochodovat

nad rysy, vlky a medvědy pláčeme, jaké nám dělají škody, ale to, že to je původní zvěř nevadí?

necháme si naše jeleny dál kazit sikáčema a dělat z nich hybridy (sika - východní asie)

necháme dál vymírat tetřevy, tetřívky, koroptve, králíky - naše zvěř

los - taktéž naše původní a žijí na našem území, proč nepodpořit jeho chov?

a tak bych mohla pokračovat donekonečna.

Stabilita v přírodě ano, ale která má hlavu a patu a podporovat zvěř, která je opravdu naše. Nedovedu si představit, že by ti koně žili úplně na volno, vzhledem k tomu, v jak civilizovaném státě žijeme. A 40 hektarů pro "chov divokých koní" co ti koně budou žrát za chvíli?

27.1.2015 18:05
velvetlaw

XXX.XXX.103.2

Také bych nechtěla být chovatelem pastevních koní v okolí, či jet na řijné kobyle ven, zda bude dělat hřebec rozdíl mezi divokou a domácí klisnou fakt nevím, dokáže ji cítit na několik km daleko...
být to někde v Rusku, či Polsko, tam to maj, ale naše země mi připadá malá, časem někomu může kůň utéct a přidat se k ním, či někdo koně vypustí, že na něj nemá už peníze, nebo zase nějaký rádoby horsman si zkusí chytit mustanga...no bude to jistě zajímavé...nehledě na možný střet s autem na silnici, pokud budou náhodou časem přemnoženi, jak to chtějí regulovat? Odstřel, odchyt, pak aukce kdo si veme divocha a bude z něj dělat domácího koně...no čas ukáže...

27.1.2015 18:09
velvetlaw

XXX.XXX.103.2

Přečetla jsem si článek dle odkazu zadavatelky a myslím, že bohatě by stačilo vypustit ty pratury...

28.1.2015 07:06
polárka.15

XXX.XXX.41.2

velvetlaw napsal(a):
Přečetla jsem si článek dle odkazu zadavatelky a myslím, že bohatě by stačilo vypustit ty pratury...

Pratury? A víte co to je? To už je blbost úplně stejná

28.1.2015 07:07
polárka.15

XXX.XXX.41.2

velvetlaw napsal(a):
Také bych nechtěla být chovatelem pastevních koní v okolí, či jet na řijné kobyle ven, zda bude dělat hřebec rozdíl mezi divokou a domácí klisnou fakt nevím, dokáže ji cítit na několik km daleko...
být to někde v Rusku, či Polsko, tam to maj, ale naše země mi připadá malá, časem někomu může kůň utéct a přidat se k ním, či někdo koně vypustí, že na něj nemá už peníze, nebo zase nějaký rádoby horsman si zkusí chytit mustanga...no bude to jistě zajímavé...nehledě na možný střet s autem na silnici, pokud budou náhodou časem přemnoženi, jak to chtějí regulovat? Odstřel, odchyt, pak aukce kdo si veme divocha a bude z něj dělat domácího koně...no čas ukáže...

To určitě ne, vidíte to jako bojovku. Ve zcela volné přírodě toto možné vůbec není. To bude nějaká uzavřená rezervace, jen nevím, co budou dělat až se přemnoží - zda-li se jim bude dařit.

28.1.2015 07:24
aggitta

XXX.XXX.65.76

Viděla jsem dokument o divokých koních chovaných v rezervaci myslím v Německu. Nechávali je žít, jak uměli, jednou ročně je nahnali do arény a vytřídili mladé hřebečky. Nechali jich se stádem jen pár, zbytek šel do aukce. Ta odstávčata nejsou o nic divočejší, než některá netknutá hříbata z domácího chovu - ano, nic neznají, ale také je nikdo nezkazil.
Jak dobře víme, mustangové se odchytávali jako dospělí koně (kdo by se trápil s péčí o hříbě na divokém západě) a taky šli obsednout. Ano, moc to po dobrém nešlo, to uznávám.
Takže pokud ti čeští divocí koně budou ve vyhrazeném území, tak nikomu vadit nebudou. A pokud jich bude příliš mnoho, mohou honáci z řad českých westernových jezdců pomoci stáda najít, shromáždit v coralu a vytřídit podle požadavků správce oblasti.
A určitě bude zájem o nákup levných hříbat, když slíbí vyvolávací cenu v aukci např. 1000 Kč smajlík

28.1.2015 09:12
koně

XXX.XXX.205.252

Já to podle článku pochopila tak, že aspoň budou někde v ohrazeném prostoru.Píšou tam o "čtyřicetihektarové pastvině"
Potřebují vypást a zcivilizovat zarostlý opuštěný vojenský prostor.A jak je u nás obvyklé, někdo vybral tu nejhorší možnost, řekla bych.
Proč na to dováží zrovna poníky z Anglie a navrch, dá li Unie, ještě tury? Podle mě 40hektarů není zas až tak obrovský a nekonečný prostor, aby se na něm navždy živila a množila stáda.Bez zásahů člověka.
Nemyslím, že všechny druhy, které kdy byly vyhubeny, musí nutně být po stádech vypouštěny do civilizace.Lesíky a pole mezi dálnicemi, sídlišti a průmyslovými zónami, se mi pro důstojný život jakýchkoli divoký zvířat a zároveň jejich lidských sousedů fakt ideální nezdají.
A bohužel, nekonečné prérie a hluboké nedotčené lesy u nás opravdu nenajdem

28.1.2015 18:57
Galathea

XXX.XXX.12.66

Jo, ty ohlávky mě taky pobavily. Zajímalo by mě, jak je převáželi, když jsou teda tak divocí, že si nechají v pohodě nasadit ohlávku. Koukala jsem na fotky z převozu koní Převalského do Mongolska, ty převáželi v bednách jako jiná divoká zvířata a šlo to i bez ohlávek.

29.1.2015 06:27
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Je to fraška, nic jiného... A já chci v jiném vojenském prostoru šavlozubé tygry

29.1.2015 11:33
stacey

XXX.XXX.194.90

Přijde mi to jako dobrý nápad. Určitě lepší, než aby tam někdo pobíhal s křoviňákem...

30.1.2015 07:21
canis lupus

XXX.XXX.210.131

Moc nechápu, proč tam nepustili koně Převalského, kteří mají k původním divokým koním jistě blíž. Taky by tam ale měli pustit vlky, aby je pak nemuseli střílet. Ale co, hlavně že tam nejsou sloni, když tu kdysi možná žili mamuti.

30.1.2015 10:13
aggitta

XXX.XXX.65.76

canis lupus napsal(a):
Moc nechápu, proč tam nepustili koně Převalského, kteří mají k původním divokým koním jistě blíž. Taky by tam ale měli pustit vlky, aby je pak nemuseli střílet. Ale co, hlavně že tam nejsou sloni, když tu kdysi možná žili mamuti.

Převaláci by tam opravdu byli fajn, mohli by se tam rozmnožit a teprve pak by se transportovali do Mongolska. Otázkou je, zda nejsou převaláci tak hodnotní, že si je tam nikdo netroufne pustit (poníci se mohou dovážet noví a noví, když by se nezdařilo).

30.1.2015 10:30
balloni

XXX.XXX.137.4

canis lupus napsal(a):
Moc nechápu, proč tam nepustili koně Převalského, kteří mají k původním divokým koním jistě blíž. Taky by tam ale měli pustit vlky, aby je pak nemuseli střílet. Ale co, hlavně že tam nejsou sloni, když tu kdysi možná žili mamuti.

Taky to nechápu. Kdyby jich tu jednou bylo moc, jakože asi bude, tak by aspoň Převaláky mohli odvézt zpět do Mongolska do jejich domoviny. A taky mi přijde 40 hektarů docela málo pro divoce žijící koně. Doufám, že aspoň budou mít ohrazený prostor, jinak nevim nevim. Jako mít říjící kobylu a potkat někde hřebce. A co třeba střet s auty? Opravdu to moc nechápu

30.1.2015 10:32
stacey

XXX.XXX.194.90

balloni napsal(a):
Taky to nechápu. Kdyby jich tu jednou bylo moc, jakože asi bude, tak by aspoň Převaláky mohli odvézt zpět do Mongolska do jejich domoviny. A taky mi přijde 40 hektarů docela málo pro divoce žijící koně. Doufám, že aspoň budou mít ohrazený prostor, jinak nevim nevim. Jako mít říjící kobylu a potkat někde hřebce. A co třeba střet s auty? Opravdu to moc nechápu

Možná by to chtělo si ten článek přečíst. KOně budou na 40ha ohrazených elektrikou. Takže střety s auty nehrozí. Než něco pohaníte, tak si to přečtěte pořádně.

30.1.2015 10:40
balloni

XXX.XXX.137.4

stacey napsal(a):
Možná by to chtělo si ten článek přečíst. KOně budou na 40ha ohrazených elektrikou. Takže střety s auty nehrozí. Než něco pohaníte, tak si to přečtěte pořádně.

Děkuji za upozornění, toho jsem si nevšimla, tak aspoň že tak..

30.1.2015 16:09
verí1997

XXX.XXX.126.178

Je sice pěkné že tu chtějí divoké koně, ale stejnak budou žít v oboře, a nějakých 40 ha to nění svoboda, ano uznávám že je to hodně velká ohrada. Ale co jsem četla tak po příjezdu byli umístěny do 2 ha aby si zvykli, dodávají jim tam vodu a mají tam seno, co kdyby se náhodou po té dlouhé cestě nechtěli pást, ale nevím jestli divocí koně v anglii a skotsku dostávají vodu a seno, já osobně sem si myslela že si to shánějí samy . A jestli poblíž není žádný potok ani rybník kde by se mohli napít tak co je sem vůbec vozili když to jsou ty divocí koně

30.1.2015 17:33
kykyna

XXX.XXX.20.66

Nejsou to divocí koně - v Anglii žijí koně jen polodivocí - nejezdí se na nich, ale normálně se odchytávají na trimování atd. Jen udělali článek zajímavým.
Já myslím, že ohrazený ten prostor nebude - spoléhají na to, že kůň je teritoriální a že pokud ho nedonutí nouze z nedostatku, nebude nikam korzovat. Vy ten prostor asi neznáte, ale je to obrovský prostor a silnice tam určitě nejsou, ani tam nežije v okolí tolik lidí, aby je mohli na procházce potkat...Ale volný přístup tam bude.

30.1.2015 20:07
stacey

XXX.XXX.194.90

kykyna napsal(a):
Nejsou to divocí koně - v Anglii žijí koně jen polodivocí - nejezdí se na nich, ale normálně se odchytávají na trimování atd. Jen udělali článek zajímavým.
Já myslím, že ohrazený ten prostor nebude - spoléhají na to, že kůň je teritoriální a že pokud ho nedonutí nouze z nedostatku, nebude nikam korzovat. Vy ten prostor asi neznáte, ale je to obrovský prostor a silnice tam určitě nejsou, ani tam nežije v okolí tolik lidí, aby je mohli na procházce potkat...Ale volný přístup tam bude.

Ten prostor ohrazený je.
Nechápu, proč si to nikdo nepřečtete.

A myslím, že všem lidem musí být jasný, že se nejedná o divoké koně. Jelikož divocí koně jsou pouze Převalští. A základním znakem divokých koní je stojatá hříva. Exmoorští poníci byli vybráni proto, že se nejvýce vzhledově i geneticky podobají koním, kteří zde žili dříve. A vypouští se tam, aby se zabránilo šíření nežádoucích rostlin a navrátili se tak zpět motýli a jiní bezobratlí, kteří zde byli v době, kdy se používala těžká vojenská technika. A právě tuto techniku nahrazují poníci. A následni i možná pratuři či zubři.

31.1.2015 07:24
velvetlaw

XXX.XXX.103.2

No když je to ohrada, tak tam mohli pustit huculy a službu by udělali stejnou...a vyšlo by to levněji
když už tu jsou tak jim držme palce ať jim lidi neubližujou, turisti apod a ať ohrada vydrží, aby neutekli jinam...

31.1.2015 08:34
remonek

XXX.XXX.183.140

kykyna napsal(a):
Nejsou to divocí koně - v Anglii žijí koně jen polodivocí - nejezdí se na nich, ale normálně se odchytávají na trimování atd. Jen udělali článek zajímavým.
Já myslím, že ohrazený ten prostor nebude - spoléhají na to, že kůň je teritoriální a že pokud ho nedonutí nouze z nedostatku, nebude nikam korzovat. Vy ten prostor asi neznáte, ale je to obrovský prostor a silnice tam určitě nejsou, ani tam nežije v okolí tolik lidí, aby je mohli na procházce potkat...Ale volný přístup tam bude.

No nevím, tento prostor mám od baráku kousek a asi Vás překvapím, ale silnice tam jsou, kupodivu vcelku frekventované - přeci jen dost lidí dojíždí do mladoboleslavské automobilky, lidí tam v okolí bydlí vcelku dost a domácích koní tam je taky hojný počet. Ono mapy.cz a realita je asi trochu jiný pohled.

31.1.2015 12:40
makki

XXX.XXX.36.237

Jsem zvědavá, jak se bude řešit regulace chovu.

1.2.2015 22:09
Eliška85

XXX.XXX.208.97

Obávám se že to není vtip, u nás je možné asi všechno. Když mi bylo asi 16 četla jsem knížku o zemi Fšecko (parodie na ČR). Čím dál víc se divím co všechno je opravdu možné, zkutečně jsme země neomezených možností. Až zlegalizují marihuanu, tak už se nebudem ničemu divi ale jenom smát.

4.2.2015 09:05
renmar

XXX.XXX.129.236

No, už jsem se na to téma vyjadřovala na sociální síti. Bohužel kdo tohle povolil neměl příliš rozumu a zkušeností. Je to takové pohádkové celé, nadšené ale bez logiky a co je nejhorší bez ohledu na ty přivezené koně. Jsme chovatelé poníků, kteří mají domovinu ve Velké Británii. Většinu stáda jsem přivezli do čr. Nikdo si neumí představit, co to s końmi dělá první léto, bohužel i druhé a v případě letní vyrážky i následující roky, kdy se to celé zhoršuje. Tito poníci pocházejí z míst, kde denně silně fouká, louky jsou na 5 cm výšky, denně prší, teplo nejde nad 20 C... A hmyz aby pohledal člověk. U nás v lokalitě kde teď tito přivežení budou ? Vojenský neudržovaný porost, vysoká tráva, keře, horká dlouhá léta, hodně slunečných dnů nad 30 C ( cukr v trávě bude jiný - hrozí i laminitida)...takže vysoké množství hmyzu. Už podle fotek vidím dva adepty a to jsem jich viděla jenom pár. Budou ty koně opravdu chudáci. I ti zdraví, protože aklimatizaci na naši nadmořskou výšku, změnu teplot, mouchy si bez každodenní pomoci jim neumím pomoci. Když už nějaký pohádkář chtěl namísto lidské práce vylepšit les a louky, které roky byly nechány ladem a nešlo jinak než koňmi, proč se nepodívá někdo po okolí - třeba huculové... Nebo z polska. Tam je chudáků na maso. Protože tihle britští, budou po našem létě chtít být na maso... Je mi jich moc líto a mrzí mě, že se nikdo nepídí po tak důležitých aspektech.

4.2.2015 10:24
m i s i c k a

XXX.XXX.217.52

renmar napsal(a):
No, už jsem se na to téma vyjadřovala na sociální síti. Bohužel kdo tohle povolil neměl příliš rozumu a zkušeností. Je to takové pohádkové celé, nadšené ale bez logiky a co je nejhorší bez ohledu na ty přivezené koně. Jsme chovatelé poníků, kteří mají domovinu ve Velké Británii. Většinu stáda jsem přivezli do čr. Nikdo si neumí představit, co to s końmi dělá první léto, bohužel i druhé a v případě letní vyrážky i následující roky, kdy se to celé zhoršuje. Tito poníci pocházejí z míst, kde denně silně fouká, louky jsou na 5 cm výšky, denně prší, teplo nejde nad 20 C... A hmyz aby pohledal člověk. U nás v lokalitě kde teď tito přivežení budou ? Vojenský neudržovaný porost, vysoká tráva, keře, horká dlouhá léta, hodně slunečných dnů nad 30 C ( cukr v trávě bude jiný - hrozí i laminitida)...takže vysoké množství hmyzu. Už podle fotek vidím dva adepty a to jsem jich viděla jenom pár. Budou ty koně opravdu chudáci. I ti zdraví, protože aklimatizaci na naši nadmořskou výšku, změnu teplot, mouchy si bez každodenní pomoci jim neumím pomoci. Když už nějaký pohádkář chtěl namísto lidské práce vylepšit les a louky, které roky byly nechány ladem a nešlo jinak než koňmi, proč se nepodívá někdo po okolí - třeba huculové... Nebo z polska. Tam je chudáků na maso. Protože tihle britští, budou po našem létě chtít být na maso... Je mi jich moc líto a mrzí mě, že se nikdo nepídí po tak důležitých aspektech.

Přesně tohle mě taky napadlo a divila jsem se, že to ještě nikdo nezmínil - ve Velké Británii je odlišné klima a nechápu, kdo si myslí, že u nás je to podobné, když nejsme ostrovní země..
Taky si myslím, že léto pro ty poníky bude velmi náročné.

4.2.2015 10:41
forman

XXX.XXX.56.251

Před pár lety tu byl podobný nápad -chov islandských poníků, a už drahnou dobu o nich není ani vidu, ni slechu-muchy to rozhodly, takoví koníci nepatří do zdejších podmínek.Mám plemeno zde vzniklé a nějaké muchničky a pakomárky jsme nikdy neřešili-koně obsypaní jak vánoční stromeček a alergické reakce žádné.Nikdy bych v pošetilé touze po atraktivitě nechtěl zde nic nepůvodního.Ale přesto jsem zvědavý, jak se angláni aklimatizují.

4.2.2015 11:54
renmar

XXX.XXX.166.70

Pokud nebudou opečováváni, v horkých dnech mít možnost se skrýt (nemyslím v lese plného much), mazáni, tak to nedají - někteří ano, ale většina s tím bude mít problémy. Naši britští poníci jsou plně aklimatizování až po pěti letech od importu, rodí zdravá hříbata, která už vůbec naše podnebí neřeší. Nicméně malá skupina to bohužel i přes veškerou péči nedala a letos některé z nich vracíme zpět domů. Neumím si vůbec představit tu nezodpovědnost, jakým způsebem vystaví tato zvířata stresu a utrpení lidí, kteří je přivezli. Za tohle by se měl ten, kdo tohle podepsal zopodvídat. Zvířata se importují z celé zeměkoule, ale vždy jsou v rukách lidí, kteří s nimi zacházejí jako s poklady a péče je adekvátní... Ale pustit je do divoké přírody odlišných klimatických podmínek! Kdo tohle podepsal nemohl být normální...

4.2.2015 14:21
jazzinka

XXX.XXX.41.2

Nejsem biolog, ale zas exmoorský pony je snad z vřesovišť a minimálně ta ve Skotsku jsou naopak muchničkama proslulá.
Sice by podle mě hucul zafungoval v roli "spásače a sešlapávače" stejně, ale pokud ten projekt zaštitují dvě univerzity a akademie věd tak předpokládám, že otázku (ne)aklimatizace řešili...

Sidsid

9.11.2015 09:03
Sidsid

XXX.XXX.217.210

UFF, ... ale vlastně, co čekali...

9.11.2015 09:07
spajzka

XXX.XXX.3.124

Proč mne to nepřekvapuje? A před Vánoci, to bude teprve nářez. To i u nás držím hlídky a plazím se tajně kolem plotů. Všechno už tu bylo. Lidi jsou prostě nepoučitelný!

9.11.2015 09:30
Berticek

XXX.XXX.72.252

Lidi jsou jak pitomci, nápis "Nekrmte kone" jim u výběhu nezabrání v tom aby jim tam vysypali tašku rohlíku, mě přišli ke koním s taškou krupek. Už po kazdem, kdo mi krmí koně vyjíždím, ještě nedávno jsem se snažila alespoň vysvětlovat proč nekrmit a kdyz ať nosí mrkev ne chleba, ale to je jak kdybych mluvila do dubu, cedule nerespektují a vesele si dal s dětmi hází za el. ohradnik pečivo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ľudia nerešpektujúci zákazy sú síce hlúpi, ale zodpovednosť stále nesie ten(alebo tí), ktorí tam vytvorili podmienky pre kone také, źe k nim ľudia prístup majú. A pre mňa je vrcholom drzosti to, že kone poriadne nezabezpečili a teraz plačú do telky a pýtajú penaize na liečbu a operáciu.
Úplne to vidím, ako do fabriky pustím turistov, tí pokazia nejakú mašinu a ja plačem po internetoch, že oni prišli a oni pokazili a dajte peniaze...

9.11.2015 10:28
taiza222

XXX.XXX.74.7

Souhlasím. Že jsou lidi pitomí, tak s tím je potřeba počítat a vhodně tedy výběh zabezpečit. Myslím si, že pan Dostál a spol něco podcenili.

9.11.2015 10:55
Berticek

XXX.XXX.72.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ľudia nerešpektujúci zákazy sú síce hlúpi, ale zodpovednosť stále nesie ten(alebo tí), ktorí tam vytvorili podmienky pre kone také, źe k nim ľudia prístup majú. A pre mňa je vrcholom drzosti to, že kone poriadne nezabezpečili a teraz plačú do telky a pýtajú penaize na liečbu a operáciu.
Úplne to vidím, ako do fabriky pustím turistov, tí pokazia nejakú mašinu a ja plačem po internetoch, že oni prišli a oni pokazili a dajte peniaze...

No zodpovědnost, proto, že mi lidé lezou na soukromý pozemek si neporidit koně? Pokud to tam mají u divokých volné, přístupné pak ano jejich zodpovědnost, ale na mém soukromém pozemku nemá cizí člověk co dělat a to už si nemyslím, že je má zodpovědnost. Když ho uvidím řeknu mu to, ale upřímně jednou mi tu šli tři muži a když jsem jim oznamila, že jsou na soukromém pozemku, který je označeny a museli to vědět( a i kdyby ne, procházeli hned kolem domu) a ještě se se mnou začnou hádat, že jako si půjdou kudy budou chtít. Tak to je pak těžké.

9.11.2015 10:59
kapička

XXX.XXX.237.60

Jasně, takže bl.bci jsou ti, co koně a vše okolo organizují... Proč? Za to, že jsou lidi ignorantský kret..., co nerespektují nic, za to přece nemůžou. Měli snad postavit zeď, koně schovat do nejhlubšího koutu areálu, aby je nikdo neviděl? Kdo by na tom byl bitý? Jako obvykle, ti normální, kteří se chtějí na koně podívat, udělat si teleobjektivem hezké fotky pony v relativně přirozeném prostředí...
Tohle je věc, kterou by měla Nova a jí podobná média vzít a všude cpát jako varování. Ono by se pak pár lidí za nos chytlo. Prostě toho teď mediálně využít a zahájit kampaň, co se stane pokud se u zvířat zákaz krmení nedodržuje. Ale fakt by to muselo jít hlavně do spíše bulvárních médií. Chcete mě? cílová skupina diváků nesleduje...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Berticek napsal(a):
No zodpovědnost, proto, že mi lidé lezou na soukromý pozemek si neporidit koně? Pokud to tam mají u divokých volné, přístupné pak ano jejich zodpovědnost, ale na mém soukromém pozemku nemá cizí člověk co dělat a to už si nemyslím, že je má zodpovědnost. Když ho uvidím řeknu mu to, ale upřímně jednou mi tu šli tři muži a když jsem jim oznamila, že jsou na soukromém pozemku, který je označeny a museli to vědět( a i kdyby ne, procházeli hned kolem domu) a ještě se se mnou začnou hádat, že jako si půjdou kudy budou chtít. Tak to je pak těžké.

Rozdiel je v tom, že vy ste sukromná osoba, neukazujú vás vtelke, nepozývajú k vám pozerať si kone. Keď sa niečo také stane vám, bude to skôr náhoda. Kdežto divoké kone majú trochu väčšiu reklamu, sú mediálne známe, počíta sa s návštevami ľudí-logicky, počitam s tým, že ich ľudia budú chcieť kŕmiť( a ja paranoik by som počítala aj s tým, že ich niektorí budú chcieť krotiť, prípadne strielať na mäso). Preto sa snažím zabezpečiť kone tak, aby sa na ne ľudia mohli pozrieť, ale aby nebolo možné dostať sa k nim. Akeď zlyhám a stane sa prúser, hanba by mi nedovolila ukazovať v telke prstom na niekoho iného, že je to jeho vina a nie moja.
A obzvášť, keď mám kone, ktoré napríklad aj to pečivo môže zabiť. Ale to je proste to, prečo to nie je optimálne prostredie, divím sa, že poníci bez ujmy prežili jeseň a dozrievajúce ovocie a som zvedavá, ako to bude na jar, na bohatej pastve...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2015 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak představa tvůrců projektu byla původně taková, že lidé budou moci chodit přímo do prostoru mezi koně a budou postaveny i věže - rozhledny, pro jejich lepší pozorování. Jenže běžný Čech je blb, který nerespektuje pravidla, jinde ve světě to funguje, tady u nás aby byli exmooři za ostnatým drátem a pokud možno neviditelní.

10.11.2015 00:23
lenacia

XXX.XXX.81.99

Je to hrozné, ale jako vyčítat, že oni na ty koně lákají lidi a ať se nemaj čemu divit?
Takže dkyž je jízdárna, která láká lidi na koně a maj výběhy podél cesty, tak taky můžou za to, že jim tam krmí koně?
Je tady hromada diskuzí, kde lidi nadávají na to, že podle policie je jejich vina, dkyž jejic kůň někoho zraní ve výběhu, ačkoliv tn člověk vstoupil na cizí pozemek, že neměli dostatečně zabezpečený výběh, a na druhou stranu tady nadávaj, že to byla vina majitelů výběhu a koní.

Jako, to není o tom že tam chodí lidi. Věřte nebo ne, ale často jde klidně i jednoho jediného, nebo 2-3 lidi. Sama sjem se setkala s případem, kdy k výběhu přijel chlápek s vozejkem a vysypal u výběhu tři pytle pečiva!
I teď se setkávám s tím, že lidi lezou do výběhu a fotěj si koníky, krmí koníky... Naši koně v létě rádi spali venku ve výběhu. Což se stračně moc líbí zdejším lidem a suveréně vlezli do výběhu, a koně, kteří leželi a odpočívali, otravovali a fotili je.
Taky nemám ráda, když nám někdo krmí koně, maj tam nápis ať je nekrmí a přesto to dělají, naši koně mikroflóru maj a sama je pečivem klidně krmím, ale já vím, že ten chléb je 100% zdravý a tvrdý, není ještě měký a nemá nikde plíseň, to oni mi zaručit nemůžou. Takže jsem utrhla ohebný klacek jako prut a naférovku koně přímo před rodinkou s dětma odehnala.
A oni na mě potom koukaj a nadávaj mi, co si to dovluju a jestli jsem nromální, že mají děti a co kdyby ty koně vyběhli proti nim... co na to jiného říct než, že teda měli být za ohradou a ne uvnitř.

10.11.2015 07:33
Berticek

XXX.XXX.72.252

lenacia napsal(a):
Je to hrozné, ale jako vyčítat, že oni na ty koně lákají lidi a ať se nemaj čemu divit?
Takže dkyž je jízdárna, která láká lidi na koně a maj výběhy podél cesty, tak taky můžou za to, že jim tam krmí koně?
Je tady hromada diskuzí, kde lidi nadávají na to, že podle policie je jejich vina, dkyž jejic kůň někoho zraní ve výběhu, ačkoliv tn člověk vstoupil na cizí pozemek, že neměli dostatečně zabezpečený výběh, a na druhou stranu tady nadávaj, že to byla vina majitelů výběhu a koní.

Jako, to není o tom že tam chodí lidi. Věřte nebo ne, ale často jde klidně i jednoho jediného, nebo 2-3 lidi. Sama sjem se setkala s případem, kdy k výběhu přijel chlápek s vozejkem a vysypal u výběhu tři pytle pečiva!
I teď se setkávám s tím, že lidi lezou do výběhu a fotěj si koníky, krmí koníky... Naši koně v létě rádi spali venku ve výběhu. Což se stračně moc líbí zdejším lidem a suveréně vlezli do výběhu, a koně, kteří leželi a odpočívali, otravovali a fotili je.
Taky nemám ráda, když nám někdo krmí koně, maj tam nápis ať je nekrmí a přesto to dělají, naši koně mikroflóru maj a sama je pečivem klidně krmím, ale já vím, že ten chléb je 100% zdravý a tvrdý, není ještě měký a nemá nikde plíseň, to oni mi zaručit nemůžou. Takže jsem utrhla ohebný klacek jako prut a naférovku koně přímo před rodinkou s dětma odehnala.
A oni na mě potom koukaj a nadávaj mi, co si to dovluju a jestli jsem nromální, že mají děti a co kdyby ty koně vyběhli proti nim... co na to jiného říct než, že teda měli být za ohradou a ne uvnitř.

Take mi hned za pásku vysypali tašku schnilych jablek, prostě děs. Vidět je tak jim vynadam na tři doby a řeknu jim ať si ty schnily jablka snedi sami. Lidi mi tam dovnitř (snad) nechodí, ale psy mi tam lítají pořád a taky už se flakli proudem, dobre jim tak :).

Přidejte reakci

Přidat smajlík