Pasovanie sedla - írsky cob

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
8.11.2015 11:42
katjuschka

XXX.XXX.238.245

Tak som sa dostala aj ja k výberu sedla pre širšieho koníka, čo je podľa mnou prečítaných diskusií tu na ifaune pomerne oriešok. Od chovateľky som dostala radu, že by som mala skúsiť sedlá Thorowgood, šité špeciálne pre coby. Tieto by mali byť robené na guľatejší chrbát, narozdiel od wintecu wide, ktorý je (ževraj) robený na rovný chrbát koňa. Vo výbere sedla som úplný laik, začínajúci jazdec a ani tí skúsenejší mi toho moc neporadili (najviac asi diskusie tu). Tieto sedlá majú vymeniteľnú komoru a sú naozaj (pre jazdca minimálne) veľmi pohodlné a zdajú sa mi oveľa kvalitnejšie spracované ako wintecy wide. Komora v sedle je biela, extra široká, existujú ešte dve širšie. Na koni sa nám zdalo sedlo fajn, aj pani Dohnalovej (od ktorej sedlo mám), ale po zapotení sú na dečke nerovnomerne opotené fľaky pod vankúšmi vzadu. (alebo je to prach zo srsti?) Tieto fľaky však boli tiež mokré, nie suché... Podľa diskusií tu to znamená, že sedlo vzadu tlačí. Mne sa zdalo skôr, že po nasedlaní bez jazdca boli vyššie. Čo to presne znamená? Dá sa to ovplyvniť výmenou komory? Pomohol by strih sedla pre kone s rovným chrbátom? (Tu tipujem že práve nie). Ďakujem vopred za všetky cenné rady =).

8.11.2015 13:16
polárka.15

XXX.XXX.171.253

Problem c.1 - mate spatne nasedlaneho kone, spravne umisteni sedla muze vypadat uplne jinak. Ji ak bohuzel z tech fotek nam tobo moc nerekne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2015 13:37

Polarko, zase Vas prispevek nerekne nic zadavatelce... "spravne umisteni sedla muze vypadat jinak" je teda rada jak z prirucky :(
A jak vyfotit spravne nasdlaneho kone pro posouzeni vhodnosti sedla se taky nedozvedela..
Ono jen nekoho zkritizovat, umi kdekdo. Tak zkuste byt z toho druheho tabora, a radsi radit. Casto mate pomerne trefne postrehy ;)