Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.1.2016 11:26
EquisvetCz

XXX.XXX.41.14

Poslední dobou mi vrtá hlavou, proč jezdí westerňáci na páce, když by v pohodě mohli používat bezudidlovky? Zajímalo by mne pro a proti. Zda je opravdu udidlo nutné? Já mám zatím krátkou zkušenost jen s jednou bezudidlovkou a ráda bych se dozvěděla víc o tomto tématu obecně. Lze na bezudidlovce dosahovat stejných výsledků jako s udidlem? Ať už western nebo drezura..

6.1.2016 13:26
mgtka

XXX.XXX.22.116

Jeden docela známý trenér (nebo spíše "horseman") mi na toto téma řekl. Bezudidlovka (konkrétně BB) je dobrá když chceš doleva, doprava a zastavit, na nic víc.

Nejspíše díky absenci udidla nejde dávat jemné signály a korekce.

6.1.2016 13:38
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

mgtka napsal(a):
Jeden docela známý trenér (nebo spíše "horseman") mi na toto téma řekl. Bezudidlovka (konkrétně BB) je dobrá když chceš doleva, doprava a zastavit, na nic víc.

Nejspíše díky absenci udidla nejde dávat jemné signály a korekce.

Taky jsem se od zkušenějších kdysi dozvěděla tuto jednoduchou odpověď.A souhlasím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2016 13:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jeden z důvodů může být i plánovaná účast na některém typu souteží se zvířetem.

Máme fjordy, jezdíme cca na BB, na sidepullu, na stájofce, na parelce, na laně kolem krku, na obruči, ale taky na udidlech-stíhlo jendou i dvakrát lomené, i roubík.

Je to spíš vožení se než ježdění, ale na dvou a více stopách s kobylou ťapu/ o shromáždění nebo podsazení mluvit věru nemohu, ale není to tou BB, jako rukama a zbytkem jezdcesmajlík/. Každé to "uždění" mělo určitý důvod pro určitou situaci.
Taháme- doma na BB a na stájofce, občas jen pro připomenutí s udidly, protože na ofiko tahové zkoušky na kjorungu musí mít udidla- děláme je s udidly, není problém.

6.1.2016 17:35
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

Pro uplnou představu je to i pro bezpačnost koně když musíte skočit z koně na tele a máte při ton v ruce otěž náhodou se zamotáte tak mu škubnete v hubě dost nepříjemný pro koně uznávam na bezudidlovce mu zlámu nosní kost to je o moc horší pořád si lidi nějak neuvědomujou že bezudidlovky jsou mnohem ostřejší uždění než s udidlem a škody od něj jsou nevratné

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2016 18:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

tony-jcb napsal(a):
Pro uplnou představu je to i pro bezpačnost koně když musíte skočit z koně na tele a máte při ton v ruce otěž náhodou se zamotáte tak mu škubnete v hubě dost nepříjemný pro koně uznávam na bezudidlovce mu zlámu nosní kost to je o moc horší pořád si lidi nějak neuvědomujou že bezudidlovky jsou mnohem ostřejší uždění než s udidlem a škody od něj jsou nevratné

Rozhodně ne každá bezudidlovka má sílu na zlomení nosu. Např. u koženého sidepullu dřív rupne nějaký spoj. Stejně jako např. u klasické ohlávky. Jasně, něco jiného jsou typy bezudidlovek, které v nosní části mají kov, nebo jsou celé z jednoho kusu lana.

6.1.2016 18:26
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozhodně ne každá bezudidlovka má sílu na zlomení nosu. Např. u koženého sidepullu dřív rupne nějaký spoj. Stejně jako např. u klasické ohlávky. Jasně, něco jiného jsou typy bezudidlovek, které v nosní části mají kov, nebo jsou celé z jednoho kusu lana.

Viděl sem zlomený kůstky od sidepullu nebyl sice kožený ale to nemění nic na tom že bezudidlové ježdění je jen pro jezdce z extra citlivou rukou a na ježdění které rozhodně nepatří mezi do kategorie " akční ".

Lenuuska

6.1.2016 19:01
Lenuuska

XXX.XXX.53.162

Ono by stacilo kdyby misto pakoveho udidla pouzivali jen stihlova udidla ve westernu...bohuzel vetsina jich jezdi jak hovada, chudaci kone.

6.1.2016 19:08
EquisvetCz

XXX.XXX.41.14

Tak mě ani nejde o tu ostrost, myslím, že udidlo koni není moc příjemné, zezačátku je studené a prostě v hubě překáží, i když je tam jen volně položené. Neustále nutí koně slinit a aktivuje polykací reflex. Když si něco takového představím na sobě, brr :D proto řeším, jestli na bezudidlovce lze zvládnout tytéž lekce jako s udidlem a jelikož se v nich zatím moc nevyznám, tak se ptám, která bezudidlovka jak působí. Toť vše. Vím, že některé jsou ostřejší, než leckteré udidlo, ale každá pomůcka je jen tak tvrdá, jak je tvdrý ten, kdo ji uděluje..

6.1.2016 19:10
tony-jcb

XXX.XXX.110.102

Lenuu ono to bude tim kolik jich teda umí jezdit lidí od koní znam moc těch co umí jezdit to už je horší probíral sem pamět a napočítal čtyry jestli je poměr všude stejný tak jsme víš kde ?

6.1.2016 19:17
Terven

XXX.XXX.110.147

EquisvetCz napsal(a):
Tak mě ani nejde o tu ostrost, myslím, že udidlo koni není moc příjemné, zezačátku je studené a prostě v hubě překáží, i když je tam jen volně položené. Neustále nutí koně slinit a aktivuje polykací reflex. Když si něco takového představím na sobě, brr :D proto řeším, jestli na bezudidlovce lze zvládnout tytéž lekce jako s udidlem a jelikož se v nich zatím moc nevyznám, tak se ptám, která bezudidlovka jak působí. Toť vše. Vím, že některé jsou ostřejší, než leckteré udidlo, ale každá pomůcka je jen tak tvrdá, jak je tvdrý ten, kdo ji uděluje..

Koukněte tady, pro hrubou orientaci dobrý článek
http://www.equichannel.cz/zakladni-typy-bezudidloveho-uzdeni.

6.1.2016 19:26
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

tony-jcb napsal(a):
Viděl sem zlomený kůstky od sidepullu nebyl sice kožený ale to nemění nic na tom že bezudidlové ježdění je jen pro jezdce z extra citlivou rukou a na ježdění které rozhodně nepatří mezi do kategorie " akční ".

Já bych řekla, že všechny pomůcky na uždění-udidla kroužková, déčka, sněhuláci, bezudidlovky apod.- dokáží v necitlivých a hulvátských rukách bez citu ke koni a jeho h*bě a psychice tak ublížit, že si to člověk neumí ani představit.Jezdci by se měli nejprve naučit mít nezávislé a citlivé ruce, protože když vidím, jak některé jezdkyně na videích a fotkách jsou schopné se ve třmenech postavit a rukama v nichž jsou otěže tahat koni za hubu celou váhou zpátky tak, že to musí být neskutečná bolest pro toho koně, tak bych je sundala jednou pro vždy, aby už na koně nevylezly nikdy.

7.1.2016 03:41
themis

XXX.XXX.20.202

Koně jsem si naučil na ovládání sedem, pak nohama a pak přes "hubu" a to ještě jenom přes stájovku...všelijaká jiná udidla mu rvou hubu a můžete mít "jemnou" ruku jak chcete...to se pak opravdu jenom vozíte ale nejezdíte.

7.1.2016 09:14
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Kůň se jezdí 1) sedem 2) holení 3) rukou.

Největší podíl v ježdění je ve váze jezdce. Lze jím řídit vše - přechody, brzdění či naopak aktivnější chod koně, holeň tomu jenom pomáhá a pomáhá držet jezdci balanc.

Co krok, to zběsilé pobízení je také špatně, kůň musí vyvinou chuť jít dopředu sám bez zbytečného namáhání jezdce. Jezdec ho tím musí namotivovat.

Co se týká působení otěží - to je jen ke korekci, ke zpřesnění pobídek, ale ne taháním, ale jemným tlakem.

Koňská huba i nos koně je neskutečně citlivým a zranitelným místem. Ztupenou hubu koni udidlem napravit lze, zlomená kost, bolest či jiný blok ze špatného působení bezudidlového ježdění je nevratná.

Kůň, který není dostatečně přiježděný, nedostatečně reaguje na pobídky jezdce bez působení rukou, nemá bez udidla v hubě co dělat. To zavání jenom průserem a jde o zdraví jak samotného koně, tak i jeho bezmozkového jezdce. Nehledě na to, že kůň, který není dostatečně osvalen, není v dostatečné rovnováze právě to udidlo vyhledává a dělá oporu, aby se s tím lépe vypořádal, což se týká především obratů, postupným ježděním se od toho upouští a kůň se učí sebenesení. V dnešní době je tolik druhů udidel - jak typů, tak různých provedení, materiálů, které jsou k maximálnímu komfortu koňské huby a citlivým ježděním koni vadit nemůže.

Mám ráda bezudidlové uzdění, sama s koněm sportuji - přiježdění jsme dali tolik času a potu, že to začíná nést ovoce. Na tréninky, na ježdění jezdím s udidlem (2x lomené happy mouth), když jdeme ven, dám ji jen ohlávku - pokud nechci pracovní terén a jdeme. Koně mám naučeného na sed, zastavím ji i ve cvalu na sed do zastavení. Proto mám odvahu jít takto ven, nemít toto zmáklé hodinami a hodinami na jízdárně, tak si to nedovolím.

Udidlo žádné zlo není, zlo to je jen v případě, že zle působí bezmozkový jezdec.

Lina225

7.1.2016 09:15
Lina225

XXX.XXX.131.91

EquisvetCz napsal(a):
Tak mě ani nejde o tu ostrost, myslím, že udidlo koni není moc příjemné, zezačátku je studené a prostě v hubě překáží, i když je tam jen volně položené. Neustále nutí koně slinit a aktivuje polykací reflex. Když si něco takového představím na sobě, brr :D proto řeším, jestli na bezudidlovce lze zvládnout tytéž lekce jako s udidlem a jelikož se v nich zatím moc nevyznám, tak se ptám, která bezudidlovka jak působí. Toť vše. Vím, že některé jsou ostřejší, než leckteré udidlo, ale každá pomůcka je jen tak tvrdá, jak je tvdrý ten, kdo ji uděluje..

Zdá se mi, že to trošku přeháníte. Představte si takovou podprsenku, každý chlap vám řekne, že by si to nikdy neoblékl, protože je to tvrdé, nepříjemné, táhne to, tlačí do žeber, omezuje pohyb a volné dýchání, ale skutečnost je tak trochu jiná a když si zvyknete, vlastně ji na sobě ani necítíte. Stejně bych to viděla s udidlem. Pokud máte chuť zkoušet nějaké alternativy, směle do toho, ale měla byste si srovnat, že westernoví jezdci nepoužívají bezudidlové ježdění proto, že je jemnější, ale proto, že ovládání westernového koně neprobíhá přes hubu, ale přes krk, zatímco jezdci anglie nepoužívají udidla proto, že by byla ostřejší, ale proto, že působí na mnohem menší plochu a díky tomu mohou být pohyby otěžemi jen minimální a neviditelné.

Dodávám, že u jezdců se špatně zvladatelnými koňmi jsem se mnohem častěji setkala s bezudidlovým ježděním. Koním totiž vytahanej koutek většinou až tak nevadí, zato celá hlava v kleštích, to už není taková sranda.

7.1.2016 09:43
EquisvetCz

XXX.XXX.41.14

Mno, já si na kostice v podprsence teda nikdy nezvykla a jak můžu, hned sundavám :D že se jezdí sedem a všechny tyhle věci já znám, ptala jsem se na to, jestli se dá na bezudidlovce dosahovat stejných výsledků, nebo jestli prostě přilnutí v udidle je prostě lepší než přilnutí na nose koně. Toť vše..

7.1.2016 09:48
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Ne, nedosáhnete takových výsledků.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2016 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

polárka.15 napsal(a):
Kůň se jezdí 1) sedem 2) holení 3) rukou.

Největší podíl v ježdění je ve váze jezdce. Lze jím řídit vše - přechody, brzdění či naopak aktivnější chod koně, holeň tomu jenom pomáhá a pomáhá držet jezdci balanc.

Co krok, to zběsilé pobízení je také špatně, kůň musí vyvinou chuť jít dopředu sám bez zbytečného namáhání jezdce. Jezdec ho tím musí namotivovat.

Co se týká působení otěží - to je jen ke korekci, ke zpřesnění pobídek, ale ne taháním, ale jemným tlakem.

Koňská huba i nos koně je neskutečně citlivým a zranitelným místem. Ztupenou hubu koni udidlem napravit lze, zlomená kost, bolest či jiný blok ze špatného působení bezudidlového ježdění je nevratná.

Kůň, který není dostatečně přiježděný, nedostatečně reaguje na pobídky jezdce bez působení rukou, nemá bez udidla v hubě co dělat. To zavání jenom průserem a jde o zdraví jak samotného koně, tak i jeho bezmozkového jezdce. Nehledě na to, že kůň, který není dostatečně osvalen, není v dostatečné rovnováze právě to udidlo vyhledává a dělá oporu, aby se s tím lépe vypořádal, což se týká především obratů, postupným ježděním se od toho upouští a kůň se učí sebenesení. V dnešní době je tolik druhů udidel - jak typů, tak různých provedení, materiálů, které jsou k maximálnímu komfortu koňské huby a citlivým ježděním koni vadit nemůže.

Mám ráda bezudidlové uzdění, sama s koněm sportuji - přiježdění jsme dali tolik času a potu, že to začíná nést ovoce. Na tréninky, na ježdění jezdím s udidlem (2x lomené happy mouth), když jdeme ven, dám ji jen ohlávku - pokud nechci pracovní terén a jdeme. Koně mám naučeného na sed, zastavím ji i ve cvalu na sed do zastavení. Proto mám odvahu jít takto ven, nemít toto zmáklé hodinami a hodinami na jízdárně, tak si to nedovolím.

Udidlo žádné zlo není, zlo to je jen v případě, že zle působí bezmozkový jezdec.

No vidíte, a to existují jezdecké styly, které remontu učí nejprve na bezudidlovce a teprve později (často až po letech) přechází na udidlo. Je jasné, že remonta zpočátku nereaguje na holeně, natož na sed, protože to nezná, nechápe, neumí. Samozřejmě tomu předchází příprava ze země na bezudidlové uzdění. Bohužel ale při ježdění hned s udidlem mnozí na zvykání na udidlo ze země rádi zapomínají. Návyk formou sundám, nandám, lonžuji s udidlem apod. nestačí. Rozhodně nemám nic proti používání udidla, ani u remont. A to i když jsou prokázány nevratné zdravotní následky po dlouholetém nošení udidla, jako např. změna tvaru čelistí. Já jen, že to jde i jinak. A jde to dobře, ti jezdci koně na bezudidlovce naučí všem prvkům používaných pak i při jízdě s udidlem, jen to vedení na udidle je o něco málo přesnější. Sama píšete, že se koně jezdí hlavně sedem a holení...

7.1.2016 11:45
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No vidíte, a to existují jezdecké styly, které remontu učí nejprve na bezudidlovce a teprve později (často až po letech) přechází na udidlo. Je jasné, že remonta zpočátku nereaguje na holeně, natož na sed, protože to nezná, nechápe, neumí. Samozřejmě tomu předchází příprava ze země na bezudidlové uzdění. Bohužel ale při ježdění hned s udidlem mnozí na zvykání na udidlo ze země rádi zapomínají. Návyk formou sundám, nandám, lonžuji s udidlem apod. nestačí. Rozhodně nemám nic proti používání udidla, ani u remont. A to i když jsou prokázány nevratné zdravotní následky po dlouholetém nošení udidla, jako např. změna tvaru čelistí. Já jen, že to jde i jinak. A jde to dobře, ti jezdci koně na bezudidlovce naučí všem prvkům používaných pak i při jízdě s udidlem, jen to vedení na udidle je o něco málo přesnější. Sama píšete, že se koně jezdí hlavně sedem a holení...

Já neřekla, že to, co píšu je dogma a jediné správné a jinak to nejde .

Ale pokud si chceme koně připravit do sportu nebo na linii hobby, tak toto není ani jednomu nic platné ze startu a základy bez udidla člověk neudělá, aby i tomu koni mohl pomoci (opravdu se bavím o jezdcích a trenérech, co vědí co dělají). Samozřejmě, nejlepší je "škola hrou", proto je tolik stylů ježdění, tolik trenérů, postupů názorů, aby se každý mohl realizovat v tom, co se mu líbí a co mu vyhovuje.

To ano, jezdí se především sedem a pak až holení, ruka je vzadu, ale korektní drezurní práci či skokové s natěšeným koněm těžko zvládnete.

A to jsem zastánce jen toho nejjednoduššího a nejeměnšího, co jde, každý kůň je schopný na tom reagovat, to jen člověk ne.

Jen si dovolím nesouhlasit s tím "Je jasné, že remonta zpočátku nereaguje na holeně, natož na sed, protože to nezná, nechápe, neumí."

Ano, nerozumí tomu, ale na tlak reaguje velice dobře, jemně a klidná jemná práce je s remotnou skvělá, stačí se potočit v sedle a už na to reaguje a velice rychle chápou. Nelze tvrdit, že na to nereagují - doopravdy na to nereagují jen ti "otupělí" koně

Nanny

7.1.2016 11:46
Nanny

XXX.XXX.199.180

A co si myslíte o tom, když stáje nabízející vyjížďky pro nejezdce a začátečníky mají na koních bezudidlovku? S některými jsem se o tom i bavila a říkají, že je to pro koně šetrnější než udidlo. Já si to tak úplně nemyslím, když jsem kdysi na jedné takové jízdárně viděla koně s hackamore a viděla na něm ty nejezdce, tak mi přišlo to udidlo teda lepší. Ale nejsem odborník, co vy na to?

7.1.2016 11:48
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Nanny napsal(a):
A co si myslíte o tom, když stáje nabízející vyjížďky pro nejezdce a začátečníky mají na koních bezudidlovku? S některými jsem se o tom i bavila a říkají, že je to pro koně šetrnější než udidlo. Já si to tak úplně nemyslím, když jsem kdysi na jedné takové jízdárně viděla koně s hackamore a viděla na něm ty nejezdce, tak mi přišlo to udidlo teda lepší. Ale nejsem odborník, co vy na to?

Šetrnější to rozhodně není a hackamore - i dle ramen je daleko ostřejší než bosal.

Záleží, jak to je a není. Pokud vezmou skupinku pár lidí na spolehlivých koních do terénu ve vláčku, az hodinu se vrátí z krokovky domů, tak proč ne. Pokud je to stáj, kde se učí děti jezdit, drndají v sedle a hledají oporu v otěžích, tak je to špatně jak u udidla, tak u hackamore.

Nanny

7.1.2016 12:00
Nanny

XXX.XXX.199.180

Samozřejmě, nic není černobílé, ale o spolehlivosti některých takových koní se dá taky pochybovat (i když to už je zase jiná diskuze). Jednou jsem se takové vyjížďky zúčastnila jako doprovod kamarádky, co jezdit neumí. Dostala jsem kobylu, která musela chodit poslední, protože prý kope po ostatních koních. Jenže ona chození poslední nesnášela, pořád chtěla utíkat a předbíhat. Já si s ní poradila, ale se začátečníkem by buď někam zdrhla nebo ho hodně rychle vysadila, a taky měla bezudidlovku (myslím, že zrovna v tomhle případě by se rozhodně líp ovládala s udidlem).

7.1.2016 12:47
polárka.15

XXX.XXX.41.2

Nanny napsal(a):
Samozřejmě, nic není černobílé, ale o spolehlivosti některých takových koní se dá taky pochybovat (i když to už je zase jiná diskuze). Jednou jsem se takové vyjížďky zúčastnila jako doprovod kamarádky, co jezdit neumí. Dostala jsem kobylu, která musela chodit poslední, protože prý kope po ostatních koních. Jenže ona chození poslední nesnášela, pořád chtěla utíkat a předbíhat. Já si s ní poradila, ale se začátečníkem by buď někam zdrhla nebo ho hodně rychle vysadila, a taky měla bezudidlovku (myslím, že zrovna v tomhle případě by se rozhodně líp ovládala s udidlem).

To je chyba osoby odpovědné za chod stáje a výcviků, ne těch koní...

8.1.2016 20:45
EquisvetCz

XXX.XXX.41.14

A že takových stájí je. Já dokonce v jedné agroturistické stáji dostala na koně páku, protože je to prý divoch a užila jsem si dosyta lekání, dosyta kozlování, dokonce jsem byla upozorněna, že tento kůň často vyklápí jezdce, když uhne zkratkou domů :D No pán se s tím moc nemazal, já měla sice zajímavý zážitek, ale naprosto jsem nechápala, jak si může toto majitel dovolit jak ke koni, tak k zákazníkovi.. Z agrostájí jsem už zažila mnoho a na pohodlí koní se nedbalo skoro v žádné. Jinde jsem dostala koně s plechovou hubou, který prostě letěl za ostatními, v hlavě vymeteno a nějaký sed, hlasová pomůcka, nebo cokoli jiného ho absolutně netankovalo. A ještě v jiné stáji jsem měla dostat plňase po dostihové kariéře, ale kulhal, takže z toho sešlo, tak mi byl nabídnut fjord bez sedla, ale bylo mi oznámeno, že když mu rupne v kouli, tak mi zdrhne pod zadkem a nic s ním nenadělám. No a nakonec jsem ještě měla na výběr maličkého a poměrně tenkého hřebce welsh pony A, že prý na něm jezděj i dospělí, tak jsem s díky odmítla a tam už mě nikdo neuvidí. Nakonec jsem ráda, že jsem na tom plňasovi nejela, protože by to asi byla pořádná divočina a v prostředí, které neznám mi to je poněkud nepříjemné. A takhle bych mohla pokračovat až do aleluja. Trochu smutné.

Nanny

8.1.2016 22:15
Nanny

XXX.XXX.199.180

Jo, taky jsem kdysi dostala na vyjížďku vysloužilou dostihačku, která ještě jako bonus reagovala na jakoukoli snahu o vzetí na otěž vyhazováním, navíc za sebou nesnášela koně, ale odmítala chodit poslední, takže jsem jela já na divokém koni se zahozenou otěží a za mnou asi deset metrů zbytek jezdců na vyjížďce. Fakt fajn svezeníčko. smajlík Pán, co vedl vyjížďku, asi miloval adrenalin, protože na louce zavelel: Dostih! a dál si to asi dovedete představit.

9.1.2016 10:16
EquisvetCz

XXX.XXX.41.14

Taky pekné. Ve stáji, kam jsem pak chodila déle člověk občas dostal těžko zvladatelného, zkaženého koně, nebral se žádný ohled na nic, a schválně jestli spadneš nebo se udržíš. Když člověk spadl, byla to obrovská bžunda.. A pokud se člověku padat nechtělo, tak byl protáhnut v rychlém cvalu prudkým esíčkem z kopce dolů mezi větvema, kde byl pád téměř jistý.

12.4.2016 07:51
Eliška0011

XXX.XXX.205.242

EquisvetCz napsal(a):
Poslední dobou mi vrtá hlavou, proč jezdí westerňáci na páce, když by v pohodě mohli používat bezudidlovky? Zajímalo by mne pro a proti. Zda je opravdu udidlo nutné? Já mám zatím krátkou zkušenost jen s jednou bezudidlovkou a ráda bych se dozvěděla víc o tomto tématu obecně. Lze na bezudidlovce dosahovat stejných výsledků jako s udidlem? Ať už western nebo drezura..

Ráda bych řekla že hodně (ně jaký blb se najde kdo ne) westerňáků mají páku jen na ozdobu nebo jen proto že je těžká a kůň pak nese hlavu níže. Všechno ostatní dělají sedem, přiloženou otěží a hlasem. Přiznávám že už jsem byla svědken kdy páka sloužila jako "nástroj zla" ale ten jezdec byl opravdoví idiot. Pokud se podíváte na nějaké KVALITNÍ westernové disciplíny třeba cutting zjistíte že jezdec se chytne hružky a vše dělá sedem a přenesením váhy. Toto je můj názor na věc.

Přidejte reakci

Přidat smajlík