Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
17.1.2017 17:58
Dep

XXX.XXX.37.60

Tak přemýšlím, až skončím školu, budu chtít mladé koupit kamaráda. A teď na mě na knize ksichtů vyjela Nadace Centaurus - adopce koní. Máte s nimi nějakou zkušenost ?
Docela mne to zaujalo.

17.1.2017 18:19
lenacia

XXX.XXX.211.83

Dep napsal(a):
Tak přemýšlím, až skončím školu, budu chtít mladé koupit kamaráda. A teď na mě na knize ksichtů vyjela Nadace Centaurus - adopce koní. Máte s nimi nějakou zkušenost ?
Docela mne to zaujalo.

Osobní zkušenost nemám, nicméěn upřímně bych raději pořídila koně tady... Maj dost požadavků až přehnaných.

- Klisnu nesmíte připustit (ok, akceptovatelné, když jsou bez původu)
- Nesmíte upravovat ocas ani hřívu
- Musíte dodat seznam lidí, kteří na něm mohou jezdit
- Nesmíte s koněm jezdit ani na hobby do vedlejšího města
- Adopce jak si ji představuje Centaurus je jen bezplatný pronájem koně, který zůstane v jejich vlastnictví.
- V případě zranění, ukradení koně nebo jiných potíží platíte pokutu 100 000, - Kč.

17.1.2017 18:29
Arkarian

XXX.XXX.60.134

Také jsem se jednu dobu zajímala o to, co vlastně nabízejí. Nechala jsem si poslat vzor smlouvy, která se podepisuje při adopci koně. V podstatě tam není nic špatného, chtějí si jenom zaručit, že kůň se opravdu bude mít dobře, nicméně pro případného "majitele" to je docela buzerace smajlík Nešla bych do toho.

Vzhledem k tomu, jaké jsou náklady na držení koně, za běžného rekreačního koně do něj člověk každoročně vrazí znovu celou kupní cenu (záleží samozřejmě kde je ustájen, počítám průměr) a ta částka za samotnou koupi je po několika letech naprosto zanedbatelná, čili se mi zdá lepší si koně koupit a jako majitel za něj plně zodpovídat a rozhodovat, bez nutnosti se zpovídat někomu dalšímu.

17.1.2017 18:42
Dep

XXX.XXX.37.60

Jo, už se mi odtud ozvali a nestačila jsem teda kulit oči. Že nesmíte ani ustříhnout ocas a nedejbože, aby se koni něco stalo. A ještě se musí pravidelně zasílat report a běda jak se nezašle.. No, chtěla jsem udělat dobrou věc.
To raději zašlu do útulku nějaké pytle s krmením..

17.1.2017 18:49
lenacia

XXX.XXX.211.83

Dep napsal(a):
Jo, už se mi odtud ozvali a nestačila jsem teda kulit oči. Že nesmíte ani ustříhnout ocas a nedejbože, aby se koni něco stalo. A ještě se musí pravidelně zasílat report a běda jak se nezašle.. No, chtěla jsem udělat dobrou věc.
To raději zašlu do útulku nějaké pytle s krmením..

Viděla sem fotky jak to u nich vypadá... na to jaké podmínky maj to u nich skoro nikde nic nesplňuje
http://www.nadacecentaurus.cz/db/images_large_18450.jpg.

17.1.2017 18:55
22verunka

XXX.XXX.149.248

Holky nemate nekdo tu smlouvu? Take jsem se znamou toto probirali a ji se zatim neozvalu. Do soukrome zpravy. At vime zda do toho jit.

17.1.2017 18:58
Arkarian

XXX.XXX.60.134

22verunka napsal(a):
Holky nemate nekdo tu smlouvu? Take jsem se znamou toto probirali a ji se zatim neozvalu. Do soukrome zpravy. At vime zda do toho jit.

Mám, můžu poslat.

17.1.2017 18:59
Dep

XXX.XXX.37.60

Mě napsali hned, zkuste jim napsat na fb. A i když teda mám koně v pořádku, tak po přečtení smlouvy ne-e.. Měla jsem z toho strach hned, jak jsem si to pročetla. Asi jsem po*era.

17.1.2017 19:03
22verunka

XXX.XXX.149.248

Arkarian napsal(a):
Mám, můžu poslat.

Poslete moc dekuju.

17.1.2017 19:05
Dep

XXX.XXX.37.60

Jo a pokud si chcete koně prohlédnout, musíte teda do Polska.

Neregistrovaný uživatel

17.1.2017 19:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.252.37

Dep napsal(a):
Jo a pokud si chcete koně prohlédnout, musíte teda do Polska.

To jsou koníci co se zachránili před Jatky v Polsku? Jestli jo ušlechtilá věc ale jako zákaz ustříhnout biď jen žíň na ocase tak to je opravdu masakr. Taky přemýšlím zda kobyle zastříhnout kštici či ne. To už se vyplatí koupit svého a být za něj zodpevědný než furt podávat report.

17.1.2017 19:19
Dep

XXX.XXX.37.60

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To jsou koníci co se zachránili před Jatky v Polsku? Jestli jo ušlechtilá věc ale jako zákaz ustříhnout biď jen žíň na ocase tak to je opravdu masakr. Taky přemýšlím zda kobyle zastříhnout kštici či ne. To už se vyplatí koupit svého a být za něj zodpevědný než furt podávat report.

Tak zodpovědná za něj budete tak jako tak . S tím rozdílem, že se musíte zodpovídat majiteli, tedy nadaci. Má to zajisté svojí logiku a svým způsobem to chápu.

Neregistrovaný uživatel

17.1.2017 19:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Chápu jejich požadavky ve smlouvě.Těžko se jim divit.

Neregistrovaný uživatel

17.1.2017 19:37
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.252.37

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Chápu jejich požadavky ve smlouvě.Těžko se jim divit.

Ano nedivím a chápu to taky kdybych koně pronajala tak chci vědět co s ním je, ale hold některé podmínky jsou na hlavu. Nesmět ustřihnout kousek ocasu nebo hřívy je přitažené za vlasy.

Co když koník ocas bude tahat po zemi nebo si tam zamotá třeba bodlák tak že nepůjde vymotat? v určitém obdobý je to opravdu těžké vymotávat.

17.1.2017 19:44
Dep

XXX.XXX.37.60

Jde o to, aby nějaký chytrák neokudlal koně nadobro. A on se neměl jak chránit před mouchamy. Jsou věci které mohou po předchozí domluvě dovolit. Nic není jen černé nebo bílé ;-).

Neregistrovaný uživatel

17.1.2017 19:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.252.37

Jasně tak asi je lepší se jistit.

Neregistrovaný uživatel

17.1.2017 20:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

No ale mít ho jako společníka, tak pro mě ideál.Škoda to vědět dřív..

17.3.2017 14:04
Cedyn

XXX.XXX.1.30

No, já mám kobylku z nadace už skoro rok a je vše OK.
Dlouho jsme teda váhali, zda do toho jít nebo ne...samozřejmě jako řadu z vás mne zaskočila smlouva a její podmínky.
Taky jsem chtěla vědět od X lidí, kteří už koně z nadace mají, jak to probíhá a jaké to je.

Smlouva je přísná, ale co čekat?! Koně vám dávají úplně zadarmo a smlouva chrání hlavně dotyčného koně, aby se nedostal dál do špatných rukou.
Byli případy, že koně museli vrátit do nadace, jelikož se lidé neuměli chovat a vraceli ho v horším stavu, než odcházel z nadace.

Pokud člověk komunikuje, jednou za měsíc pošle fotky, napíše že má dorazit kovář a že je všecko ok, tak si myslím, že by to nikoho o čas neokradlo (jednou za měsíc). Stejně všichni ve volném čase sedíte na PC

Když vidím, že je potřeba zastřihnout hřívu, ocas, tak prostě napíšu do Nadace a informuji je, že budu stříhat hřívu a v 99% jen napíší OK v pořádku.
Není to tak, že by jste na koně nesměli ani sáhnout. Ale chápu každého obavy. Já je měla taky.

Ale myslím si, že pro člověka, který hledá jen společníka, nebo koně na vyjížďky či jen jako "sekačku" je to v pohodě.

Ale to je každého názor.

18.3.2017 11:17
kashttan

XXX.XXX.159.61

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To jsou koníci co se zachránili před Jatky v Polsku? Jestli jo ušlechtilá věc ale jako zákaz ustříhnout biď jen žíň na ocase tak to je opravdu masakr. Taky přemýšlím zda kobyle zastříhnout kštici či ne. To už se vyplatí koupit svého a být za něj zodpevědný než furt podávat report.

Jsou vykoupení od nějakých "chovatelů" nebo překupníků. Jestli je ušlechtilé sypat někomu peníze a koně odkupovat, toť otázka. Prekupnik dostane prachy, je spokojený, nadace "zachrání" koně, je spokojená. Vlastně je to super obchod pro obě strany.

18.3.2017 18:59
Kondola

XXX.XXX.48.231

Také jsem uvažovala o koni z Centauru, ale ty podmínky...
Myslím si, že pokud někdo chce koně jen na rekreaci, tak si může sehnat nějakého koníka v ČR za "pár" korun (20 tis. si myslím je velmi adekvátní cena za rekreačního koně) a může si s ním dělat "co chce" - myšleno tak, že když třeba onemocním, může na koně sednout jakýkoli jiný jezdec, můžu s koníkem zajet kam chci, upravit si ho podle sebe, ...
Takže za mě bych si koně od nich rozhodně neadoptovala

18.3.2017 19:08
22verunka

XXX.XXX.230.105

Tak ono to asi bude tak ze proste chteji mit prehled o jakekoli manipulaci s danym zviretem. Take jsem o tom.uvazovala. i o adopci z ceskych utulku ale kdyz mi v cr zdelili adopcni poplatek 15 000 tisic za valacha ktery byl nejezditelny, dusny, slepy a vyzadoval podavni leku vzdala jsem to. Nakonec jsem si koupila za 15 tisic zdravou kobylu a1/1. Ktera je jezditelna vyzaduje pouze beznou peci jako kazdy jiny kun. Navic dobre krmitelna, staci ji jen seno.

Neregistrovaný uživatel

18.3.2017 21:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.226.145

Ty podmínky jsou přísné a je to dobře.Známe lidi, né?

18.3.2017 21:34
Cedyn

XXX.XXX.96.46

Ano, podmínky jsou přísné.
Ale jak jsem již psala...koně dostanete úplně ZADARMO a toho se každý chytne.
Myslím tím takový ty nadšence, co si normálně koně nemůžou dovolit a dál už nepřemýšlí...co čekat pak, když se k takovému člověku dostane? Vrátí se po čase zpátky do nadace, protože dotyčný nebude mít peníze na ustájení, veterináře...

Nadace nedá koně jen tak někomu, mnohokrát adopci zamítla, když si dotyčného "proklepla".

Díky smlouvě se zájemci vytřídí a myslím si, že je to dobře.

U nás v česku máte zas finanční poplatky za "adopci"...

Není pravda, že koně mají pouze od překupníků. Jsou tam koně od lidí, kteří se už o koně starat nemůžou, děti vyrostly a ztratily zájem,...
Já mám kobylku, která byla v nadaci měsíc. Dostala se do nadace se svou matkou, jejichž majitel je zanedbával, nestaral se o ně a nadace je vykoupila-odebrala.
Koně se do nadace dostávají z různých důvodů a ano, jednou za čas udělají akci a najedou na koňské trhy a některé koupí.

Takže za koně nadace zaplatí a VÁM je dá zadarmo. Pak se divíte té smlouvě? :)

Ale říkám, je to každého názor. :) Já mám koně pro radost a ne, že bych se musela s někým předhánět, jak drahého mám koně se supr původem...na vyjížďky mi stačí. Přesně o takového supr jsem přišla a tak teď jsem dala jednomu domov...

Neregistrovaný uživatel

18.3.2017 22:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.226.145

Cedyn napsal(a):
Ano, podmínky jsou přísné.
Ale jak jsem již psala...koně dostanete úplně ZADARMO a toho se každý chytne.
Myslím tím takový ty nadšence, co si normálně koně nemůžou dovolit a dál už nepřemýšlí...co čekat pak, když se k takovému člověku dostane? Vrátí se po čase zpátky do nadace, protože dotyčný nebude mít peníze na ustájení, veterináře...

Nadace nedá koně jen tak někomu, mnohokrát adopci zamítla, když si dotyčného "proklepla".

Díky smlouvě se zájemci vytřídí a myslím si, že je to dobře.

U nás v česku máte zas finanční poplatky za "adopci"...

Není pravda, že koně mají pouze od překupníků. Jsou tam koně od lidí, kteří se už o koně starat nemůžou, děti vyrostly a ztratily zájem,...
Já mám kobylku, která byla v nadaci měsíc. Dostala se do nadace se svou matkou, jejichž majitel je zanedbával, nestaral se o ně a nadace je vykoupila-odebrala.
Koně se do nadace dostávají z různých důvodů a ano, jednou za čas udělají akci a najedou na koňské trhy a některé koupí.

Takže za koně nadace zaplatí a VÁM je dá zadarmo. Pak se divíte té smlouvě? :)

Ale říkám, je to každého názor. :) Já mám koně pro radost a ne, že bych se musela s někým předhánět, jak drahého mám koně se supr původem...na vyjížďky mi stačí. Přesně o takového supr jsem přišla a tak teď jsem dala jednomu domov...

Abych pravdu řekl mě je taky nějaký původ koně někde tam u zadku. Dodnes nevím ani u jednoho po kom jsou.Jim je to buřtík asi stejně jako mě.Proč by kriste pane měl být člověk divný, když chce pomoci zvířeti v nouzi? Ať si každý říká co chce...

19.3.2017 11:35
bantender

XXX.XXX.239.3

22verunka napsal(a):
Poslete moc dekuju.

Poslala jsem vám smlouvu od Centaurus co mi poslali, nakonec jsem do toho nešla. Máte ji ve zprávě...

19.3.2017 11:46
TynaC

XXX.XXX.219.242

Tak teda co já vím, díky kamarádce, se kterou sem se tam byla podívat, když si po dohodě s nimi vybrala koně... Koně ukázali, projela se a nestačilo jim to, že tam osobně jela xset km a druhý den byl daný kůň v jiném domově, protože údajně "nejevila zájem"... Smlouva není tak přísná, mají to jen dobře ošetřené, co chápu... Ale jejich chování vůči zájemcům o adopci je neskutečné, až drzé.. Já, jelikož sem taky sháněla parťáka sem jim psala info o sobě, se smlouvou souhlasila...Poslali mi jejich "českou stránku", kde je 1/6 koní, neaktualizovanou, ať si vyberu.. Ze 4 koní, kteří se mi zdáli ucházející byli 3 již v novém domově a to mi řekla ona kamarádka, se kterou sem tam jela.. Jejich reakce na koně byla nulová, s ostatními komunikovali, což sem si zjistila na skupině "Nadace Centaurus-zkušenosti", jen se mnou ne.. Jakmile sem jim napsala svůj názor na ně, jakou zkušenost s nimi mám a následně kamarádka, akorát se do mě opřeli, že sem netrpělivé a drzé děcko.. Přitom sem je jen požádala o vyjádření k adopci..Všechny zprávy zobrazeny, s ostatními lidmi komunikovali, se mnou až po stížnosti.. A nejsem jediná, kdo s nimi má takovou zkušenost.. Za mě Centaurus rozhodně ne!

ponnyexpres

20.3.2017 13:27
ponnyexpres

XXX.XXX.32.211

Smlovu jsem take cetl. Vlastne se upisete uplne cizim lidem do zahranici, a souhlasite s opravdu vysokymi sankcemi za vsechno. To bych nepodepsal ani nejlepsimu priteli. My nad tim loni uvazovali a chteli dva male poniky pto nase deti. U poniku je ale napsano, ze na ne deti sedat nesmi. Opravdu doporucuji smlouvu peclive precist a zamyslet se, pripadne pozadat o cenne rady sveho pravnika. Ja tohle podepsata ani poradne nevedet komu, tak z toho nespim.

Koukam, ze zrovna cedyn inzeruje kone k pronajmu, pokud je to ten z nadace, pak je to pod vysokou pokutou a odebranim kone zakazano. Ale treba se da s nadaci domluvit i na dalsim podnajmuti kone...to netusim. Preci jenom jsou to Polaci, pochybeni se dle smlovy resi ve spravnim rizeni ve Varsave...

Sem asi posera ale fakt bych do toho nesel. Je tam i vypsano kolik a ceho mu mate davat zrat a ze ho musite
strouhat kazdych sest tydnu...

Kun neni Vas, je po celou dobu majetkem nadace a vy si musite o vsechno co se svym konem delate bezne, pozadat...a dle pokynu se starat.

20.3.2017 13:46
Cedyn

XXX.XXX.1.30

ponnyexpres napsal(a):
Smlovu jsem take cetl. Vlastne se upisete uplne cizim lidem do zahranici, a souhlasite s opravdu vysokymi sankcemi za vsechno. To bych nepodepsal ani nejlepsimu priteli. My nad tim loni uvazovali a chteli dva male poniky pto nase deti. U poniku je ale napsano, ze na ne deti sedat nesmi. Opravdu doporucuji smlouvu peclive precist a zamyslet se, pripadne pozadat o cenne rady sveho pravnika. Ja tohle podepsata ani poradne nevedet komu, tak z toho nespim.

Koukam, ze zrovna cedyn inzeruje kone k pronajmu, pokud je to ten z nadace, pak je to pod vysokou pokutou a odebranim kone zakazano. Ale treba se da s nadaci domluvit i na dalsim podnajmuti kone...to netusim. Preci jenom jsou to Polaci, pochybeni se dle smlovy resi ve spravnim rizeni ve Varsave...

Sem asi posera ale fakt bych do toho nesel. Je tam i vypsano kolik a ceho mu mate davat zrat a ze ho musite
strouhat kazdych sest tydnu...

Kun neni Vas, je po celou dobu majetkem nadace a vy si musite o vsechno co se svym konem delate bezne, pozadat...a dle pokynu se starat.

Ano, jednu kobylku nabízím...spíše do společného pronájmu či někoho na výpomoc s přiježděním a nejedná se o dotyčného koníka z nadace. :) Koní máme celkem 12, z toho 3 stejně staré, jako Harenda z nadace :)

Vše je o názoru a každý má jiné zkušenosti. :)

Jsou to také jen lidi, mají i české "zaměstnance" a vše se řeší individuální domluvou...prostě kovář přijede pro celou stáj, já jim jen napíšu, že u nás byl a vše proběhlo OK, to jim stačí.
Potřebuje se zkrátit hříva, já jim napíšu a oni opět napíší OK

Ale jak píšu, vše se řeší dohodou...mám koně z nadace skoro rok a vše je v pohodě. Nikdy nebyl žádný problém, pokud se člověk chová slušně.
S podmínky smlouvy souhlasím (jinak bych nepodepisovala a řešilo se to i se známým, který do toho vidí). Smlouva je udělaná prostě na koně a ne pro adoptujícího.

Dávají vám ho zadarmo, tak se potřebují nějak pojistit, aby ho člověk dál neprodal, nechoval se hrubě, nestrádal,...v jistých případech lze koně vrátit zpět do nadace.
Tak se i stalo..
Příklad.: paní si vzala koně z nadace a musela ho vrátit. Byl nezvladatelný, neměla prostory, které vyžadoval pro svou práci, ani uzpůsobené výběhy. Začal být zlý i na ošetřování a jelikož měli i malé děti, nešlo to. Našel se jiný adoptující, který měl předpoklady a prostředí pro toho koně.

Tím nemyslím to, že si každý vozí koně z nadace domů "na zkoušku" a zas ho vrátí, pokud nevyhovuje...
Říkám jen to, že ta možnost je.

S poníky je to složitější. Známá také sháněla pro děti, ale v nadaci ji řekli, že by adopce i dlouho trvala a navíc nemají momentálně vhodné poníky k dětem. Spíš jako společníky a sekačky na trávu...

20.3.2017 14:32
Cedyn

XXX.XXX.1.30

bantender napsal(a):
Poslala jsem vám smlouvu od Centaurus co mi poslali, nakonec jsem do toho nešla. Máte ji ve zprávě...

Smlouva by se neměla takto přeposílat...každý by si měl sám zažádat.

20.3.2017 14:59
jazzinka

XXX.XXX.41.2

Cedyn napsal(a):
Smlouva by se neměla takto přeposílat...každý by si měl sám zažádat.

Proč mám pocit, že s nadací máte společného víc než jen "spokojený zákazník"? Nevidím důvod, proč neposlat smlouvu neziskovky, naopak bych čekala, že budou mít podmínky sami veřejné. Ohrožení obchodního tajemství tu snad nehrozí

20.3.2017 15:57
Cedyn

XXX.XXX.1.30

jazzinka napsal(a):
Proč mám pocit, že s nadací máte společného víc než jen "spokojený zákazník"? Nevidím důvod, proč neposlat smlouvu neziskovky, naopak bych čekala, že budou mít podmínky sami veřejné. Ohrožení obchodního tajemství tu snad nehrozí

To opravdu nemám :D Jen mi neudělali nic špatného a tu smlouvu opravdu nemůžeme přeposílat jen tak. :)

Nevím, zda máte facebook, ale je skupina, kde v ní lidé, co koně z nadace mají, píší úplně stejně, jako já tady.
Stejné zkušenosti s nadací a podobně.

Pak i na jejich oficiálních stránkách Nadace Centaurus a Fundacja Centaurus to oni samy píší a prosí zájemce, aby dál neposílali smlouvy. Že kdo bude mít zájem, ať si jim napíše. :)

Nemyslela jsem to zle.

12.5.2017 09:47
kivus

XXX.XXX.114.253

Adoptovala jsem koníka z nadace a jsem spokojená. Jeden den jsem napsala požadavky na koníka, oni napsali svoje požadavky - fotky stáje a výběhu, napsala jsem něco o sobě o svých zkušenostech... na druhý den mi poslali fotky a charakteristiku koníka, kterého pro mě vybrali a do týdne jsem ho měla doma smajlík Koník vskutku odpovídá jejich popisu, jsem spokojená smajlík smlouvy se nebojím, stejně bych to všechno dodržovala kdyby byl můj.

12.5.2017 09:58
Cedyn

XXX.XXX.1.70

kivus napsal(a):
Adoptovala jsem koníka z nadace a jsem spokojená. Jeden den jsem napsala požadavky na koníka, oni napsali svoje požadavky - fotky stáje a výběhu, napsala jsem něco o sobě o svých zkušenostech... na druhý den mi poslali fotky a charakteristiku koníka, kterého pro mě vybrali a do týdne jsem ho měla doma smajlík Koník vskutku odpovídá jejich popisu, jsem spokojená smajlík smlouvy se nebojím, stejně bych to všechno dodržovala kdyby byl můj.

Přesně tak
Snad se každý chováme ke koni jak nejlépe umíme a ne jako "prase" a máme je jak děti, tudíž se není čeho bát.

Samozřejmě, kdo má koně jako nářadí a jen pro sport a dryl, tak nadace není TOP volba.

Neregistrovaný uživatel

12.5.2017 12:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Taky bych se nadace nebál..Vždyť i o cizí se starám jak o vlastní dítě.

12.5.2017 14:06
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Taky bych se nadace nebál..Vždyť i o cizí se starám jak o vlastní dítě.

Tak komplikace se smlouvou se můžou vždy vyskytnout. Třeba kdyby kobylku obskočil hřebec, tak co naděláte?

12.5.2017 14:08
Cedyn

XXX.XXX.12.153

Dotaz napsal(a):
Tak komplikace se smlouvou se můžou vždy vyskytnout. Třeba kdyby kobylku obskočil hřebec, tak co naděláte?

Vždy se to dá řešit...
A snad nikdo nenechává hřebce s kobylku omylem. :D
Samozřejmě neříkám, stát se to může.

Neregistrovaný uživatel

12.5.2017 14:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Snad by mě nezastřeli za to..

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2017 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cedyn: Stat se muze cokoliv, muze se zabehnout cizi hrebec, muze kobylka utect na vyjizdce a brezost se projevi az za buhvikolik mesicu. Adoptovany kun je velka zodpovednost, protoze clovek zodpovida za cizi "majetek" ne za svuj.

12.5.2017 17:23
Cedyn

XXX.XXX.96.46

Ano, nám se to už jednou dokonce stalo (u vlastni kobylky)...
Bylo teda štěstí, že jsem o tom věděli a veterinář ji napichal..
Samozřejmě nadace by měli mít průběžně ingormace o tom, co se stalo atd...takže když se něco stane na vyjížďce, obeznamite o tom nadaci je to OK...nevím teda, zda předem upozorňovat na možnou Situacii když se nic nestalo... :D Ale třeba říct, ze v okolí jsou třeba po ohradach hřebci a toto se MUZE Teoreticky stát. Atd...vždy je vše na dohodě.
To same s tou hřívou.

Neregistrovaný uživatel

12.5.2017 18:08
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

A co tam hrozí v té smlouvě? Sankce jaké?

12.5.2017 18:22
Cedyn

XXX.XXX.96.46

To bohužel nesmíme zveřejňovat. Ani smlouvu samotnou...na dotazy ji rozesílá sama nadace.

12.5.2017 18:27
kivus

XXX.XXX.114.253

Dotaz napsal(a):
Tak komplikace se smlouvou se můžou vždy vyskytnout. Třeba kdyby kobylku obskočil hřebec, tak co naděláte?

Kdybych měla takové obavy, tak si prostě vezmu od nadace valacha smajlík

12.5.2017 18:29
Cedyn

XXX.XXX.96.46

kivus napsal(a):
Kdybych měla takové obavy, tak si prostě vezmu od nadace valacha smajlík

Taky varianta :) :).

12.5.2017 18:31
kivus

XXX.XXX.114.253

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A co tam hrozí v té smlouvě? Sankce jaké?

Sankce tam jsou jen za to, když budete na koníkovi vydělávat, nebo se o něj nebudete řádně starat, což je OK... nehody jsou nehody a to oni ví, jen se všechno doloží veterinářem, když se něco stane.

Neregistrovaný uživatel

12.5.2017 18:44
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Aha tak to chápu.No se svojí povahou jim raději psát nebudu. smajlík

13.5.2017 18:29
Dotaz

XXX.XXX.235.225

kivus napsal(a):
Sankce tam jsou jen za to, když budete na koníkovi vydělávat, nebo se o něj nebudete řádně starat, což je OK... nehody jsou nehody a to oni ví, jen se všechno doloží veterinářem, když se něco stane.

A je jistota, že vám kobylu třeba kvůli nechtěnému početí nezabaví?
Hříbě je pak jejich, nebo za něj zodpovídáte vy a platíte náklady?

Jana jana

15.5.2017 14:14
Jana jana

XXX.XXX.241.210

A proč by se nemohla zveřejnit adopční smlouva /její vzor/?. Myslím si naopak, že by měla být vyvěšená veřejně, aby si lidi mohli rozmyslet, zda jí podepíší, aby se mohli poradit minimálně s právníkem znalým zahraničního práva. Je to závazná smlouva, kde podepisujete sankční list a to zahraniční společnosti.
Myslím, že z nadace si mohou vzít koně dva druhy lidí /Čechů/.
První je člověk, který chce nějaké zvíře zachránit a starat se, pečovat. Měl by být víc než znalý chovu, pokud chce na koni jezdit, tak i jezdecky vyspělí natolik, aby koně správně vedl. Vždyť ta zvířata už týraná byla, tak teď by se měla mít dobře, co dobře, výborně, takže nejen jezdecké a chovatelské vzdělaní, ale v neposlední řadě velmi slušné finanční zabezpečení.

A pak druhá skupina, bohužel o dost početnější "holčičky" /věkově neohraničeno/, kde je pravý opak skupiny jedna / nerozumí koním, chovu, jezdit neumí, peníze nemá, ale koně miluje, a dát jim lásku přece stačí, že? TA vidina dostat koně ZADARMO a říkat já MÁM KONĚ!
Pak se horko těžko platí koni ustájení, shání se dobrá duše, co si koně vezme do pronájmu a bude cálovat za holčičku, která bude jako facebooková hvězda denně přidávat fotografii SVÉHO koně... Na pořádné veterinární vyšetření samozřejmě není, sedlo se koupí to nejlevnější nejlépe za 2000, - nastrojené, komora nerozhoduje. Když má kůň zdravotní problém, tak se řeší jen tady ale vaše rady se do stáje fyzicky nedostanou, koni jsou podány pouze v ústní formě, neb vet a léčba něco stojí a očkování a odčervení už je náklad jako hrom.
A pak jako bonus pro takového "zachráněného koně" jsou jezdecké ambice a um holčičky, která s nasazením života tak, tak zvládá starého školního koně v ohraničeném prostoru, ale jelikož viděla na You tube několik krátkých videí práce ze země, tak pro ni bude nejvhodnější kůň neobsedlý, mladý, problémový samozřejmě nevadí...vždyť si ho udělá podle sebe....

Bohužel mám pocit, že druhá skupina je v drtivé převaze a pak nevím, jestli je neznalý a nemajetný majitel pro toho koně tou správnou záchranou , vlastně vím, není...

Někdo psal, že podmínky adopce se nesmí zveřejňovat, já opravdu nevidím žádný důvod, naopak mi to zavání nekalostí a přijde přinejmenším prapodivné.

Jana jana

15.5.2017 14:15
Jana jana

XXX.XXX.241.210

Sankční list.

15.5.2017 14:28
kivus

XXX.XXX.114.253

Jana jana napsal(a):
A proč by se nemohla zveřejnit adopční smlouva /její vzor/?. Myslím si naopak, že by měla být vyvěšená veřejně, aby si lidi mohli rozmyslet, zda jí podepíší, aby se mohli poradit minimálně s právníkem znalým zahraničního práva. Je to závazná smlouva, kde podepisujete sankční list a to zahraniční společnosti.
Myslím, že z nadace si mohou vzít koně dva druhy lidí /Čechů/.
První je člověk, který chce nějaké zvíře zachránit a starat se, pečovat. Měl by být víc než znalý chovu, pokud chce na koni jezdit, tak i jezdecky vyspělí natolik, aby koně správně vedl. Vždyť ta zvířata už týraná byla, tak teď by se měla mít dobře, co dobře, výborně, takže nejen jezdecké a chovatelské vzdělaní, ale v neposlední řadě velmi slušné finanční zabezpečení.

A pak druhá skupina, bohužel o dost početnější "holčičky" /věkově neohraničeno/, kde je pravý opak skupiny jedna / nerozumí koním, chovu, jezdit neumí, peníze nemá, ale koně miluje, a dát jim lásku přece stačí, že? TA vidina dostat koně ZADARMO a říkat já MÁM KONĚ!
Pak se horko těžko platí koni ustájení, shání se dobrá duše, co si koně vezme do pronájmu a bude cálovat za holčičku, která bude jako facebooková hvězda denně přidávat fotografii SVÉHO koně... Na pořádné veterinární vyšetření samozřejmě není, sedlo se koupí to nejlevnější nejlépe za 2000, - nastrojené, komora nerozhoduje. Když má kůň zdravotní problém, tak se řeší jen tady ale vaše rady se do stáje fyzicky nedostanou, koni jsou podány pouze v ústní formě, neb vet a léčba něco stojí a očkování a odčervení už je náklad jako hrom.
A pak jako bonus pro takového "zachráněného koně" jsou jezdecké ambice a um holčičky, která s nasazením života tak, tak zvládá starého školního koně v ohraničeném prostoru, ale jelikož viděla na You tube několik krátkých videí práce ze země, tak pro ni bude nejvhodnější kůň neobsedlý, mladý, problémový samozřejmě nevadí...vždyť si ho udělá podle sebe....

Bohužel mám pocit, že druhá skupina je v drtivé převaze a pak nevím, jestli je neznalý a nemajetný majitel pro toho koně tou správnou záchranou , vlastně vím, není...

Někdo psal, že podmínky adopce se nesmí zveřejňovat, já opravdu nevidím žádný důvod, naopak mi to zavání nekalostí a přijde přinejmenším prapodivné.

Máte zbytečné obavy, není to tak jednoduché, musela jsem posílat fotografie výběhu boxu ( včetně detailů), popisovat mé znalosti a zkušenosti s koňmi. Kdykoliv můžou přijet na kontrolu... a zrovna mého koníka adoptujícím odebrali a vzali si ho nazpět. porušili smlouvu, vozili na něm za peníze děti. A to nekecám, dokonce mi jako důkaz poslali inkriminované fotky, které asi někdo vyvěsil na FB... Každému adopci neschválí a nevím o tom, že by to schválili nějaké pubošce bez zázemí smajlík


a všechna zvířata týraná nebyla, většinou jsou spíš nevychovaná, jen žerou aby z nich bylo na jatkách hodně peněz... asi tak jako když chovete dobytek na maso, tak ho taky nedrezírujete a nebijete smajlík Toho co mám adoptovaného, bičíkem rozhodně neodženete... za to koně valná většina koní, co je na prodej a pracovalo se s nima, má z biče trauma smajlík

Neregistrovaný uživatel

15.5.2017 18:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

O biči a působení na koně jsem viděl celé video.Zkoušeli to stejným testem jako se zkouší střely ze zbraní a jejich devastující účinky na živou tkáň pomocí balistické gelatiny.Strašné výsledky. Středně silný úder jezdeckým bičem dosahuje rychlosti 142 m/s.Energie byla zhruba 6,4 joule.Pro představu pamatujete vzduchovky? Tak ty všechny Slavie 630 a pod měli max 7 joule.Tak proto musí mít kůň kterého někdo bil bičem z něho takové trauma.

15.5.2017 19:32
kivus

XXX.XXX.114.253

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
O biči a působení na koně jsem viděl celé video.Zkoušeli to stejným testem jako se zkouší střely ze zbraní a jejich devastující účinky na živou tkáň pomocí balistické gelatiny.Strašné výsledky. Středně silný úder jezdeckým bičem dosahuje rychlosti 142 m/s.Energie byla zhruba 6,4 joule.Pro představu pamatujete vzduchovky? Tak ty všechny Slavie 630 a pod měli max 7 joule.Tak proto musí mít kůň kterého někdo bil bičem z něho takové trauma.

Jj taky jsem to viděla... já jezdím bez biče, na toho adoptovaného zabírá pouhé plácnutí otěžema ( když zkouší stávkovat) ze země trestám tónem hlasu smajlík zatím to stačí, nemám žádné vrahouny smajlík

Neregistrovaný uživatel

15.5.2017 19:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Můj svěřenec.No ono jsem si ho svěřil vlastně tak nějak sám se bojí neskutečně lonžovacího biče..Zřejmě někdo taky vychovával..

pesik

12.7.2017 12:38
pesik

XXX.XXX.248.194

Zajímavý inzerát... nadace "daruje" do zkušených avšak nenáročných rukou valacha, který se u nich narodil, přesto mu nebyli schopni zajistit ani tu nejzákladnější výchovu. Nazývají to ovšem "svobodnou osobností".
Co to tedy proboha je za nadaci, když nezvládají ani základy?

Celý text inzerátu:
Společně s polskou nadací Centaurus darujeme mladého valacha do milující rodiny.
Bursztyn se narodil v nadaci, nemá proto žádná traumata, nebyl týraný. Je mu cca.5 let, dle nás je to kříženec, výška kvh cca.158 cm. Je ustájen v Krmelíně nedaleko Ostravy.
Koně darujeme pouze do zkušených rukou někomu nenáročnému jako společníka nebo kamaráda.
Důvod, proč hledáme Bursztynovi nový domov je jeho nezvladatelnost. Pět let se s ním nepracovalo, tudíž neumí ani základní věci. Při práci se staví proti člověku na zadní, hrabe po něm, vytrhává se a utíká. Na vše jde silou.
Při práci zblízka umí být i hodný, bohužel jen do doby, než se mu přestane chtít a rozhodne se, že práce končí. To ho potom nezastaví ani zkušení, silní lidé.
Na jízdárně umí zastavovat a nechá se vodit, vyčistit se a nechá si ošetřit přední nohy.
Pokud je na louce mezi koňmi a člověk po něm nic nechce, přijde a nechá se pohladit, neútočí na nikoho jen tak. Nikdy po člověku nekope.
V boxu se při vyvádění a zavádění natlačí na člověka a silou otevře vrata a utíká.
Ideální by byl statek, kde jsou boxy hned u pastvin.
Ve stádě je nekonfliktní, mezi lidmi je však velmi domintantí a snaží se prosadit si svou za každou cenu.
Vše se musí řešit přes nadaci a sepsat se nová smlouva o změně adoptivních majitelů. Koník je nevhodný pro děti!
Bursztyn je přes všechno špatné milý koník a my věříme, že se mu dostane milujícího domova, kde nakonec bude šťastný a někomu udělá radost.
Překupníci, děti, začátečníci a ''krotitelé silou'' nepište! Lidé, kteří tyto problémy řeší silou a násilím a snaží se koně zlomit nebo zastrašit, či nedejbože bít, nepište. Bursztyn má svobodnou osobnost, která mu také zůstane. Valach není vhodný do sportu.

https://www.ifauna.cz/kone/inzerce/r/detail/3014387/darujeme-mladeho-valacha/.

12.7.2017 14:36
polárka.15

XXX.XXX.45.253

pesik napsal(a):
Zajímavý inzerát... nadace "daruje" do zkušených avšak nenáročných rukou valacha, který se u nich narodil, přesto mu nebyli schopni zajistit ani tu nejzákladnější výchovu. Nazývají to ovšem "svobodnou osobností".
Co to tedy proboha je za nadaci, když nezvládají ani základy?

Celý text inzerátu:
Společně s polskou nadací Centaurus darujeme mladého valacha do milující rodiny.
Bursztyn se narodil v nadaci, nemá proto žádná traumata, nebyl týraný. Je mu cca.5 let, dle nás je to kříženec, výška kvh cca.158 cm. Je ustájen v Krmelíně nedaleko Ostravy.
Koně darujeme pouze do zkušených rukou někomu nenáročnému jako společníka nebo kamaráda.
Důvod, proč hledáme Bursztynovi nový domov je jeho nezvladatelnost. Pět let se s ním nepracovalo, tudíž neumí ani základní věci. Při práci se staví proti člověku na zadní, hrabe po něm, vytrhává se a utíká. Na vše jde silou.
Při práci zblízka umí být i hodný, bohužel jen do doby, než se mu přestane chtít a rozhodne se, že práce končí. To ho potom nezastaví ani zkušení, silní lidé.
Na jízdárně umí zastavovat a nechá se vodit, vyčistit se a nechá si ošetřit přední nohy.
Pokud je na louce mezi koňmi a člověk po něm nic nechce, přijde a nechá se pohladit, neútočí na nikoho jen tak. Nikdy po člověku nekope.
V boxu se při vyvádění a zavádění natlačí na člověka a silou otevře vrata a utíká.
Ideální by byl statek, kde jsou boxy hned u pastvin.
Ve stádě je nekonfliktní, mezi lidmi je však velmi domintantí a snaží se prosadit si svou za každou cenu.
Vše se musí řešit přes nadaci a sepsat se nová smlouva o změně adoptivních majitelů. Koník je nevhodný pro děti!
Bursztyn je přes všechno špatné milý koník a my věříme, že se mu dostane milujícího domova, kde nakonec bude šťastný a někomu udělá radost.
Překupníci, děti, začátečníci a ''krotitelé silou'' nepište! Lidé, kteří tyto problémy řeší silou a násilím a snaží se koně zlomit nebo zastrašit, či nedejbože bít, nepište. Bursztyn má svobodnou osobnost, která mu také zůstane. Valach není vhodný do sportu.

https://www.ifauna.cz/kone/inzerce/r/detail/3014387/darujeme-mladeho-valacha/.

Tak to je hodně masakr. Prej narodil se u nás, ale je mu cca 5 let? Tak snad vím, kdy se narodil, ne? Asi kříženec, matku aspoň ví? přece když nemám doložení původu kdo byl otec, matka, tak to prostě kříženec je. Nezvladatelný, nezvyklý na člověka, ale přitom ho denně zavírají do boxu a pouští ven? Neřešit nic silou? Sami přiznávají, že ani silou toho koně nezvládají. Proč jen společníka, kamaráda? To nechcou, aby na něm někdo jezdil? To je jako ze špatného snu, doufám, že kůň najde normální majitele...

Romeee

12.7.2017 15:39
Romeee

XXX.XXX.213.131

polárka.15 napsal(a):
Tak to je hodně masakr. Prej narodil se u nás, ale je mu cca 5 let? Tak snad vím, kdy se narodil, ne? Asi kříženec, matku aspoň ví? přece když nemám doložení původu kdo byl otec, matka, tak to prostě kříženec je. Nezvladatelný, nezvyklý na člověka, ale přitom ho denně zavírají do boxu a pouští ven? Neřešit nic silou? Sami přiznávají, že ani silou toho koně nezvládají. Proč jen společníka, kamaráda? To nechcou, aby na něm někdo jezdil? To je jako ze špatného snu, doufám, že kůň najde normální majitele...

Slečna co si ho vzala z nadace, to nemyslela špatně, jen si vybrala naprosto nevhodného koně.
Ze začátku se s ním podle všeho snažila pracovat sama a když to nešlo, vzala si k němu zkušenější paní, která to asi taky nezvládla.


Můžu se zeptat, jaký by byl Vás postup u takového koně? Tudle dvojici sleduji již od začátku a od začátku bych se chovala k tomu koni jinak než slečna.

12.7.2017 15:40
liva

XXX.XXX.64.125

polárka.15 napsal(a):
Tak to je hodně masakr. Prej narodil se u nás, ale je mu cca 5 let? Tak snad vím, kdy se narodil, ne? Asi kříženec, matku aspoň ví? přece když nemám doložení původu kdo byl otec, matka, tak to prostě kříženec je. Nezvladatelný, nezvyklý na člověka, ale přitom ho denně zavírají do boxu a pouští ven? Neřešit nic silou? Sami přiznávají, že ani silou toho koně nezvládají. Proč jen společníka, kamaráda? To nechcou, aby na něm někdo jezdil? To je jako ze špatného snu, doufám, že kůň najde normální majitele...

Je nutno jim přičíst k dobru, že popsali pravý stav věcí...

12.7.2017 15:54
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Že by ho tak zkazila za 1 měsíc?

Aspoň tohle mají na stránkách.

Data dodania: 05.07.2013 r.

Bursztyn

Mladý, zdravý valach. Narozený v roce 2012. Momentálně se učí chodit pod sedlem. Chodí na lonži. Mohutnější typ, kv asi 158 cm. Nemá zlozvyky.


*

Aktualizace 15.05.2017

Bursztyn odjel do nového adoptivního domova.

12.7.2017 18:04
balisek

XXX.XXX.3.30

Sakra, může mě někdo vysvětlit, proč toho chudáka koně humánně neutratí?
https://www.youtube.com/watch?v=Zl5Anc9qfTg

Přesně z tohoto důvodu nemám různé "sluníčkové" nadace a pseudozáchranáře - pocit "spasení světa" je někdy důležitější než skutečný zájem zvířete.

13.7.2017 07:51
polárka.15

XXX.XXX.45.253

Romeee napsal(a):
Slečna co si ho vzala z nadace, to nemyslela špatně, jen si vybrala naprosto nevhodného koně.
Ze začátku se s ním podle všeho snažila pracovat sama a když to nešlo, vzala si k němu zkušenější paní, která to asi taky nezvládla.


Můžu se zeptat, jaký by byl Vás postup u takového koně? Tudle dvojici sleduji již od začátku a od začátku bych se chovala k tomu koni jinak než slečna.

NIKDE se nepíše, že ten kůň nebyl po celou dobu v nadaci, ale měl nějakou "mezizastávku" někde u někoho jiného, stejně tak jako tak, je to zvíře, které není zvyklé na kontakt a manipulaci s člověkem, jednoznačně pochybila nadace, která vychovala "mustanga" a když už si dávají takové podmínky, tak že ho dali slečně, která ho též nezvládala. Toto je až patrné z toho, co zde psala asi slečna/paní s pseudonymem "Dotaz".

Jak bych se k němu chovala? To mám věštit z věštecké koule? Když jsem toho koně neviděla, neviděla jsem jeho reakce, neviděla jsem, jak se projevuje, tak těžko budu tady něco spát a chytračit. Jediné jasné je, že se musí stanovit hranice vztahu kůň - člověk, musí vzniknout vzájemný respekt, ale partnerství, pochopit se navzájem. Pokud jde člověk na sílu proti koni, kůň vyhraje, stejně ale na druhou stranu se člověk nenechá koněm zabít, takže nutná dávka síly je v určitých situacích také nezbytná. To je tak jediné, co k tomu můžu napsat.

13.7.2017 07:51
polárka.15

XXX.XXX.45.253

balisek napsal(a):
Sakra, může mě někdo vysvětlit, proč toho chudáka koně humánně neutratí?
https://www.youtube.com/watch?v=Zl5Anc9qfTg

Přesně z tohoto důvodu nemám různé "sluníčkové" nadace a pseudozáchranáře - pocit "spasení světa" je někdy důležitější než skutečný zájem zvířete.

Z toho se mi chce blít já vím, proč mám názor na sluníčkáře takový, jaký mám...

Neregistrovaný uživatel

13.7.2017 15:59
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

balisek napsal(a):
Sakra, může mě někdo vysvětlit, proč toho chudáka koně humánně neutratí?
https://www.youtube.com/watch?v=Zl5Anc9qfTg

Přesně z tohoto důvodu nemám různé "sluníčkové" nadace a pseudozáchranáře - pocit "spasení světa" je někdy důležitější než skutečný zájem zvířete.

Protože oni jsou skvělí lidé, co pomáhají, my s opačným názorem jsme jen obyčejní koňáci, kterým na zvířatech nezáleží.

Neregistrovaný uživatel

13.7.2017 16:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Něco jsem si o "Lence" přečetl..Pokud je šance na to aby život byl bezbolestný, tak proč né? Přiznám se tohle vidět a vědět že je šance na bezbolestný život tak kreditku taky provětrám.

Neregistrovaný uživatel

13.7.2017 16:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Něco jsem si o "Lence" přečetl..Pokud je šance na to aby život byl bezbolestný, tak proč né? Přiznám se tohle vidět a vědět že je šance na bezbolestný život tak kreditku taky provětrám.

Však jo, Vaše věc

13.7.2017 19:29
polárka.15

XXX.XXX.115.110

Je tolik koní, kteří si zaslouží lepší domov, není pro ně každý pohyb utrpení. Nikdy by mě nenapadlo pro mou lidskou sobeckost nechat žít zvíře a nechat ho trpět a ještě k tomu přihlížet. Plno lidí se mnou souhlasit nebude, ale jsou i koně, pro které je smrt vysvobození, a tento je jeden z něj..

13.7.2017 21:14
Dep

XXX.XXX.37.60

polárka.15 napsal(a):
Je tolik koní, kteří si zaslouží lepší domov, není pro ně každý pohyb utrpení. Nikdy by mě nenapadlo pro mou lidskou sobeckost nechat žít zvíře a nechat ho trpět a ještě k tomu přihlížet. Plno lidí se mnou souhlasit nebude, ale jsou i koně, pro které je smrt vysvobození, a tento je jeden z něj..

Já se pod Váš příspěvek klidně podepíšu.
Pro zvíře je nejdůležitější a nejpřirozenější potrava, množit se a pohyb. Samozřejmě pokud se nebude množit, nijak mu to pohodu nenaruší. Pokud nemá příjem potravy, jedná se o týrání. Stejně jako se, aspoň v mých očích, jedná o týrání, pokud zvíře je pohybu neschopno nebo téměř neschopno. Jako je vidět na videu.

Neregistrovaný uživatel

13.7.2017 21:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Samozřejmě když mu nejde pomoci, tak to nejde a v klidu ho uspat je vysvobození.K tomu "je tolik koní co si zaslouží lepší domov".Ano je, ale můžete mu ho dát? Já třeba nemůžu, protože ho nemám kam dát a přesto raději než místo válení "šunek" někde na Krétě raději něčemu živému(jen kromě lidí) třeba jenom proplacením vet. faktury nabídnu pomoc.O žádným dobrým pocitu to není.Teď nic proti nikomu tady, ale když vidím kolik doslova "kravin" naprosto nepotřebných nahází v Tescu lidi do košíků..Jenom dvě věci by stačilo si odpustit a hned by bylo třeba i na to aby jeden koník, pes, kočka měli lepší život.smajlík

14.7.2017 00:47
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Jen se ještě vmísím.

Celá ta záležitost se mi zdá nějak podivná. Inzerát zmizel. Lze ho ale spatřit v Google cache vč. jmen slečen. Jedné je čerstvě 18 let a druhou dle obrázku na FB nedokážu věkově zařadit, připadá mi velmi mladá.

Zaráží mne, že nadace, kterou musíte žádat i o povolení k zastřihnutí ocasu či hřívy, která živí spoustu koní jen na dožití, by si jednoho (svého) koně zpět nevzala a snažila se takto problémové zvíře nabízet "veřejnosti" a ještě přes prostředníky.

Spíš se mi zdá, že je to nějaká pionýrská akce daných slečen a nadace v tom (aspoň zatím) moc nefiguruje. Podmínky smlouvy samozřejmě neznám, nevím, jestli by třeba slečně už nikdy žádného koně nesvěřili, či by snad požadovali náhradu či odkup? Její motiv, proč takto (zřejmě za zády nadace) jedná, mi není jasný.

Máte jiný názor? Nebo můžete někdo, kdo smlouvu máte, k tomu něco dodat?

14.7.2017 07:18
Cedyn

XXX.XXX.1.141

Dotaz napsal(a):
Jen se ještě vmísím.

Celá ta záležitost se mi zdá nějak podivná. Inzerát zmizel. Lze ho ale spatřit v Google cache vč. jmen slečen. Jedné je čerstvě 18 let a druhou dle obrázku na FB nedokážu věkově zařadit, připadá mi velmi mladá.

Zaráží mne, že nadace, kterou musíte žádat i o povolení k zastřihnutí ocasu či hřívy, která živí spoustu koní jen na dožití, by si jednoho (svého) koně zpět nevzala a snažila se takto problémové zvíře nabízet "veřejnosti" a ještě přes prostředníky.

Spíš se mi zdá, že je to nějaká pionýrská akce daných slečen a nadace v tom (aspoň zatím) moc nefiguruje. Podmínky smlouvy samozřejmě neznám, nevím, jestli by třeba slečně už nikdy žádného koně nesvěřili, či by snad požadovali náhradu či odkup? Její motiv, proč takto (zřejmě za zády nadace) jedná, mi není jasný.

Máte jiný názor? Nebo můžete někdo, kdo smlouvu máte, k tomu něco dodat?

Asi se nebudu vyjadřovat ke všem příspěvkům, které tu jsou, pač je zbytečné přít se s někým, kdo o Nadaci ví prd.

Sama mám koně z Nadace přes rok a o tomto koníkovi a slečně vím od začátku, kdy si pro něho jela.
Pokud se naskytne jakýkoli problém (ať ze strany nadace či osoby, která si koně adoptovala), tak je nejdříve možnost nabídnout koníka dalšímu adoptujícímu, než aby se musel vrátit zpět do nadace.

Nadace má 10 pracovníků, kteří to dělají dobrovolně a nikdo jim nedá ani korunu a přitom se starají o 500 zvířat...
Tak je pochopitelné, že než aby se kůň musel vrátit zpátky, tak se nabídne někomu jinému.

Byl případ, kdy slečna měla rok koně (obsedla si ho, "vypiplala") a pak se naskytl nějaký problém, myslím, že životní situace adoptujícího, ale to bych kecala... a tak se koník nabídl dál k adopci, aby se nemusel vracet do nadace a veškerá práce přišla v niveč.
Je to pochopitelné, protože na farmě je tolik koní, že prostě těch pár dobrovolníků se nemůže každému (ani polovině) věnovat na 100%.

Nevím, co jiného k tomu ještě dodat.

14.7.2017 07:37
polárka.15

XXX.XXX.45.253

Dep napsal(a):
Já se pod Váš příspěvek klidně podepíšu.
Pro zvíře je nejdůležitější a nejpřirozenější potrava, množit se a pohyb. Samozřejmě pokud se nebude množit, nijak mu to pohodu nenaruší. Pokud nemá příjem potravy, jedná se o týrání. Stejně jako se, aspoň v mých očích, jedná o týrání, pokud zvíře je pohybu neschopno nebo téměř neschopno. Jako je vidět na videu.

Spíš nevím, jak takový kůň může "prosívat" bez pohybu přece nemůže kůň správně tráfit, správně fungovat, to ho budu trápit mj. ještě kolikami, vředy apod.? Ono to týrání je dost obecné a je tam plno věcí, kterými to lze kvalifikovat. Jenže bohužel lidé jsou tupí a pokud dostane žrádlo a vodu, tak je vše OK a týraný není.

14.7.2017 09:01
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Polárka - Díky za vysvětlení.

14.7.2017 09:31
polárka.15

XXX.XXX.45.253

Dotaz napsal(a):
Polárka - Díky za vysvětlení.

?

14.7.2017 09:35
balisek

XXX.XXX.131.211

"Nadace má 10 pracovníků, kteří to dělají dobrovolně a nikdo jim nedá ani korunu a přitom se starají o 500 zvířat..."

Tohle mě jen utvrzuje v mém názoru na "kvality" této nadace.Znakem SERIÓZNÍ organizace je také schopnost odhadnout své síly a nabrat si jen tolik svěřenců, kolika mohu poskytnout odpovídající péči. Jinak je to jen jiná forma sběratelství!

10 lidí se NEMŮŽE (ani v základu) postarat o 500 zvířat - natož zvířat nemocných, zanedbaných či problémových, která vyžadují individuální péči!

14.7.2017 09:42
Cedyn

XXX.XXX.1.141

balisek napsal(a):
"Nadace má 10 pracovníků, kteří to dělají dobrovolně a nikdo jim nedá ani korunu a přitom se starají o 500 zvířat..."

Tohle mě jen utvrzuje v mém názoru na "kvality" této nadace.Znakem SERIÓZNÍ organizace je také schopnost odhadnout své síly a nabrat si jen tolik svěřenců, kolika mohu poskytnout odpovídající péči. Jinak je to jen jiná forma sběratelství!

10 lidí se NEMŮŽE (ani v základu) postarat o 500 zvířat - natož zvířat nemocných, zanedbaných či problémových, která vyžadují individuální péči!

Tenhle názor nikomu neberu...naopak se s ním i ztotožňuji...je pravdou, že si trošku přebrali a myslím si, že už je to moc.

Mají i několik dobrovolníků na výpomoce, ale to situaci neřeší.

Nicméně osvého jsem před 3 lety přišla, tak jsem chtěla nabídnout domov jinému. Měla jsem vyhlídlého pěkného, normálně za peníze. Ale nějak jsem situaci přehodnotila a piplám si od nich kobylku...

14.7.2017 12:07
kivus

XXX.XXX.114.213

Já myslím, že se lidi i dost přehodnocujou... oni se samozřejmě zajímají, jaké máte zkušenosti s koňmi. Já jsem napsala, že jsem ochotná k našemu poníkovi, který je velice bázlivý a trpí fixací češky vzít koníka, který měří 1.5 metru, nekope, nekouše, je obsednutý a zvyklý na děti.... a do týdně jsem si ho od nich přivezla... a světte div se nelhali, je úžasný. Má- li někdo pocit, že je Horseman a poradí si s každým mustangem, tak mu to prostě v nadaci věří a přiřadí mu koníka podle jeho schopností... (tím zrovna nemyslím případ Burstyn)

Jestli byl v nadaci Burstyn spokojený, tak je to naprosto normální, že je z něho v jiném prostředí jiný kůň... za to už nikdo nemůže.

14.7.2017 12:09
Cedyn

XXX.XXX.1.141

kivus napsal(a):
Já myslím, že se lidi i dost přehodnocujou... oni se samozřejmě zajímají, jaké máte zkušenosti s koňmi. Já jsem napsala, že jsem ochotná k našemu poníkovi, který je velice bázlivý a trpí fixací češky vzít koníka, který měří 1.5 metru, nekope, nekouše, je obsednutý a zvyklý na děti.... a do týdně jsem si ho od nich přivezla... a světte div se nelhali, je úžasný. Má- li někdo pocit, že je Horseman a poradí si s každým mustangem, tak mu to prostě v nadaci věří a přiřadí mu koníka podle jeho schopností... (tím zrovna nemyslím případ Burstyn)

Jestli byl v nadaci Burstyn spokojený, tak je to naprosto normální, že je z něho v jiném prostředí jiný kůň... za to už nikdo nemůže.

Neregistrovaný uživatel

14.7.2017 13:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Zkrátka kde je víra tam je síla. Myslím když bude mít nadace opravdu zapálený lidi, tak to zvládnou se postarat.Když nestíhám třeba všechno udělat do osmé hodiny, tak jsem tu do devíti.Já mám času dost a takových lidí když bude deset, tak to dají celkem dobře.

14.7.2017 14:48
balisek

XXX.XXX.3.60

Jenže víra boxy nevykydá, výběhy neuklidí, koně nevyčistí a nenakrmí, veterináře nezaplatí... Zkrátka o 500 zvířat se v 10 lidech nelze postarat odpovídajícím způsobem, ani s pomocí dobrovolníků ne.

14.7.2017 15:05
kivus

XXX.XXX.114.213

balisek napsal(a):
Jenže víra boxy nevykydá, výběhy neuklidí, koně nevyčistí a nenakrmí, veterináře nezaplatí... Zkrátka o 500 zvířat se v 10 lidech nelze postarat odpovídajícím způsobem, ani s pomocí dobrovolníků ne.

A vy jste tam byla? samozřejmě mají i veterináře, kteří to berou jako charitu. Papíry vyřídili rychlostí blesku, Stáje jsou sice staré, ale čisté, uklizené, koně byli už ráno venku ve výbězích, procházela jsem se tím statkem a nepřipadalo mi to nějak zanedbané, koně byli čistí... nevím jak to zvládají, ale znám jednu komerční stáj a tam to teda vypadalo hůře smajlík Grot byl jak ze škatulky, chodí jak beránek, ničeho se nebojí a absolutně věří lidem, nejde ho ani od sebe odehnat, dneska mi málem vlezl pod sukni smajlík).

Neregistrovaný uživatel

14.7.2017 16:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Nebudu nikoho napadat, nebo obviňovat. Za sebe k tomu můžu jen říct, je to každého věc. chce-li pomáhat a zachraňovat, ať má takových koní třeba 1000, ale ať nebrečej že nemaj a po mně nechtějí na základě psychického vydírání, abych přispívala a litovala a plácala po ramenou, jak jsou dobří. Ať si dělá každej co chce, nevím, proč bych měla být špatný člověk, protože to takhle nevidím.

Neregistrovaný uživatel

14.7.2017 22:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Lidé, kteří bez mrknutí oka vyhodí živého tvora na ulici, koně kterého milovali(ehm skoro bych se rozplakal dojetím)prodají bůh ví komu, tak ty si vždycky držte od těla co nejdál.Je totiž jedno jestli je to pes, kůň a nebo Vy.Bude jednat vždy stejně a na takový lidi mi čas nikdy nezbýval.Prodají Vás totiž úplně stejně když nebudete k užitku.

14.7.2017 22:36
Grandina

XXX.XXX.142.251

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Lidé, kteří bez mrknutí oka vyhodí živého tvora na ulici, koně kterého milovali(ehm skoro bych se rozplakal dojetím)prodají bůh ví komu, tak ty si vždycky držte od těla co nejdál.Je totiž jedno jestli je to pes, kůň a nebo Vy.Bude jednat vždy stejně a na takový lidi mi čas nikdy nezbýval.Prodají Vás totiž úplně stejně když nebudete k užitku.

Meifi ale tohle taky nemusí být pravda. Moje dítě pro mě bude vždy přednější, než moje zvířata. A pokud budu muset volit, tak je moje volba jasná. Mám svoje zvířata ráda a snažím se jim zajistit dobré podmínky. Ale pokud budu muset řešit finanční, nebo zdravotní potíže, rozhodně to nebude na úkor dítěte...

Neregistrovaný uživatel

14.7.2017 22:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Grandina napsal(a):
Meifi ale tohle taky nemusí být pravda. Moje dítě pro mě bude vždy přednější, než moje zvířata. A pokud budu muset volit, tak je moje volba jasná. Mám svoje zvířata ráda a snažím se jim zajistit dobré podmínky. Ale pokud budu muset řešit finanční, nebo zdravotní potíže, rozhodně to nebude na úkor dítěte...

Samozřejmě, jste matka a příroda to tak chtěla.smajlík Stejně jako ta kobylka která brání své hříbě.

Accuracy

14.7.2017 23:23
Accuracy

XXX.XXX.129.250

kivus napsal(a):
A vy jste tam byla? samozřejmě mají i veterináře, kteří to berou jako charitu. Papíry vyřídili rychlostí blesku, Stáje jsou sice staré, ale čisté, uklizené, koně byli už ráno venku ve výbězích, procházela jsem se tím statkem a nepřipadalo mi to nějak zanedbané, koně byli čistí... nevím jak to zvládají, ale znám jednu komerční stáj a tam to teda vypadalo hůře smajlík Grot byl jak ze škatulky, chodí jak beránek, ničeho se nebojí a absolutně věří lidem, nejde ho ani od sebe odehnat, dneska mi málem vlezl pod sukni smajlík).

Hele, já tam sice nebyla a dost dobře nevím, o čem je vlastně řeč, ale 500 koní na 10 lidí, to je 50 koní na jednoho člověka. I kdybych jen ty koně měla vést ze stáje na pastevko (dejme tomu jedna minuta vodění koně dvakrát denně), vyčistit (odfláknu to za tři minuty, bělouše za pět, ale budeme počítat, že tam žádní nejsou), napojit (jsem bohatá a mám automatickou napáječku, tak ji akorát zkontroluju, tudíž čas nepočítám) a nakrmit (individuálně - 10 min na koně i se senem) a velmi zběžně zkontrolovat zdravotní stav (5 min), je to záběr na celý den.20 minut na koně krát 50 je 1000 minut, to děleno 60 se dostaneme na 16,6 periodických hodin. I když si řeknu, že nakrmit zvládnu rychleji a kontrolovat zdravotní stav stačí jednou týdně, kde je místování, péče o pastvinu či cajky, čas na nějakou výchovu či výcvik nebo jen obyčejné pomazlení?
Jeden člověk se o 50 koní adekvátně nepostará. Nikdy. Víra nevíra.

15.7.2017 07:30
lenacia

XXX.XXX.205.245

Taky souhlasím...10 lidí na 500 koní, s tím že očividně maj koně, kteří potřebují speciální časově náročnou péči... řtu finanční ani nemluvě.
Hádám, že těch koní v boxech moc nebude, jednak 500 boxů nikdo nemá, jednak pochybuju, že by to vše stíhali, většina bude asi 24/7 a obvyklou prací se zahrnuje tak maximálně naplnění žlabů vodou a rozhozením sena.

pesik

15.7.2017 08:43
pesik

XXX.XXX.248.194

Na údaje 500 koní na 10 lidí jsem taky nevěřícně zírala.
A nejspíš to taky vysvětluje, proč nabízený kůň nemá ani ty nejmenší základy vychování.

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 10:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Lidé, kteří bez mrknutí oka vyhodí živého tvora na ulici, koně kterého milovali(ehm skoro bych se rozplakal dojetím)prodají bůh ví komu, tak ty si vždycky držte od těla co nejdál.Je totiž jedno jestli je to pes, kůň a nebo Vy.Bude jednat vždy stejně a na takový lidi mi čas nikdy nezbýval.Prodají Vás totiž úplně stejně když nebudete k užitku.

Ale to se bavíme jeden o voze a druhý o koze.

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 15:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ale to se bavíme jeden o voze a druhý o koze.

Kozy probereme až po desátý hodině.Přece jenom tu můžou být i děti.

15.7.2017 15:34
Dotaz

XXX.XXX.235.225

polárka.15 napsal(a):
?

Pardon, to jsem popletla. To bylo na Cedyn.

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 15:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Kozy probereme až po desátý hodině.Přece jenom tu můžou být i děti.

Jakože porovnáme, kdo má větší jo?

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 16:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jakože porovnáme, kdo má větší jo?

Na co ty lidi hned nemyslí.. Jsem se jenom chtěl zeptat jestli nemají v nadaci Centaurus i kozy?

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 20:10
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Na co ty lidi hned nemyslí.. Jsem se jenom chtěl zeptat jestli nemají v nadaci Centaurus i kozy?

Vy jste začal...

Neregistrovaný uživatel

15.7.2017 20:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.226.145

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vy jste začal...

Přidejte reakci

Přidat smajlík