Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 07:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj všem, chystám se kupovat přepravník a ačkoliv s ním už x let jezdím, tak jsem zjistila, že vlastně vůbec nevím, na co se při koupi dívat... Požadavky jsou 1,5 koňka nebo lehká 2 koňka, max. povolená hmotnost 1950 kg. Trošku se ztrácím ve výhodách/nevýhodách různých materiálů. Poradíte pls?

23.5.2023 07:52
jesie

XXX.XXX.224.171

Ahoj,jábych si nekoupila určitě z překližky a podlahu jedině z hliníku. To jsou moje minimální požadavky. Jinak je asi jedno,kterou značku,dneska i Humbaur dělá fakt dobré přepravníky.

Z těch značek,co jsem vyzkoušela,tak za mě určitě nejlepší Ifor - sedí,ani se nehne,dobře se s ním manipuluje,pro koně komfortní. Ale sehnat ho ojetý je náhoda,nový stojí cca 350tis.

Hodně si pujčuji Cheval - taková střední třída pro mě,protože jízdní vlastnosti mě úplně neoslnili,ale pořád si drží na silnici dobře,při rychlosti 80/90 na dálnici dobrý.Ten nový model už má i přední rampu a další vychytávky,vevnitř je hodně světlý.

Humbaur - tam jsem měla půjčený starší model z překližky,nikdy více,pokud to nebude nutné. Skáče jako koza,nesedí na silnici a v zatáčkách,navíc na údržbu složitější,bála bych se zničené podlahy v řádu let.

Jinak celkově ceny nových přepravníků jsou strašné,začínají na 200 a výš a to já prostě nedám,tak se dívám po starších. Koukám na Böckmann,ten se sem vozí z německa za dobré peníze a je to držák a rozhodně bych šla do jetého Ifor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 08:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Srdečně doporučuji dvoukoňák. Povolená hmotnost se dá úředně snížit, a provozní hmotnost lze sehnat do 700 kg, kam do 1900 kg pak dva koně doložíš. Jedenapůlkoňka pro jednoho koně ok, ale kamarádku už neodvezeš. Teď v neděli ke mně přijel poník a plnokrevník jedenapůlkoňkou (bez přepážky) a docela jsem se zděsila... do toho bych nešla.

Mně přijde velmi výhodná přední rampa. Takový jsem záměrně hledala, a ačkoli ji nemám neklouzavě upravenou pro nakládku a vykládku, dá se otevřít a najednou je do přívěsu daleko lepší přístup, pro nakládku zezadu je tam daleko lépe vidět a kdyby náhodou, zprovoznit ji není nic náročného. Další nesporná výhoda je, když se dá zvnitřku všechno vybavení vytahat - přepážka, závory, a zůstane jen holý prostor. Třeba pro kobylu s hříbětem. Nebo pro balíky sena. Nebo když si kůň uvnitř lehne a je potřeba ho vyprostit. A další, co jsem hledala, byl přívěs BEZ sedlovny. Teď jsem jela nedávno s kamarádkou, která tam sedlovnu má, a prostě ten prostor je tam maličký, na manipulaci s tím levým koněm naprosto marný. Ale někdo zase nechce vozit cajky v autě, no. Nicméně sedlovna se dá přidělat i na oj před boudu.

Já mám extra prostorný přívěs dva koně 1800 kg (papírově). Papírově má také přívěs 650 kg provozku. Ovšem nechala jsem na něj dát řádné nápravy a zátěžové pneumatiky a občas vezu i tři tuny (ne koně) a přívěs zvládá. Jednou jsem s ním prázdným jela na váhu, jen tak orientačně, a má tam nějaké jekly v podlaze navíc, to je pravda, no a proti papírové informaci má asi 40 kg nadváhu :-)

Já považuji za výhodnou překližku s plachtou. Teď jsem měla plachtu protrženou (únava materiálu, nevydrží to ani třicet let, šmejd jeden ) a nesehnala jsem nikoho, kdo by mi to opravil, tak jsem koupila lepidlo, vzala kus staré autoplachty odjinud, a prostě si to spravila sama. Překližka se dá též díl po dílu samodomo vyměnit (já holt řeším rozpočet). A překližkový přívěs má bytelnější konstrukci. Podlahu mám z fošen, takže se snadno kontroluje její stav, a výměna bude otázka jedné návštěvy na pile. Na druhou stranu je to starý přívěs, takže mám omezenku na 80 km/h, a téměř nulové pérování (horší jízdní vlastnosti, horší komfort pro koně). Ale překližky se vyrábějí i nové, se všemi vymoženostmi, a pochopitelně jízdní vlastnosti nezáleží na materiálu přepravníku, ale na technickém stavu jeho podvozku.

Výhoda laminátu je v tom, že ta střecha nereaguje na vítr, ve střeše můžou být různé větrací otvory a průduchy, které umožní výměnu vzduchu bez průvanu. Nevýhoda v tom, že když se ti to zvrhne na dálnici, ta střecha ulítne. I když to pro někoho může být naopak výhoda, to je fakt. To je samodomo neopravitelné. Kamarádce udělal kůň hlavou v té střeše pavouka (čouhaly z toho ostré štěpiny) a někoho, kdo by byl schopný to opravit, sháněla snad rok. Hrozilo, že bude muset nechávat vyměnit celou střechu.

Srdečně ovšem doporučím celohliníkový přepravník. Po tom toužím (po Iforu, samozřejmě - no, tak až vyjde ta Sportka). Tam nic nezkoroduje, neshnije, nehrozí únavy materiálu apod. Ale tam nevím, jak je to s hmotnostmi, a také bývají pochopitelně drahé. Ale třeba aspoň hliníková podlaha je rozhodně výhoda. Plechovou (železo) podlahu bych já osobně úplně nechtěla, stejně jako překližku, do které člověk taky "nevidí"...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

https://equichannel.cz/clanky/zajimavosti/voziky-privesy-prepravniky a vůbec celý seriál mohu jen doporučit, stejně jako typy od pana Čechovského

23.5.2023 08:38
jesie

XXX.XXX.224.171

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
https://equichannel.cz/clanky/zajimavosti/voziky-privesy-prepravniky a vůbec celý seriál mohu jen doporučit, stejně jako typy od pana Čechovského

zrovna tam čtu,jak je důležité koukat i na ostré hrany lišt okolo rampy....moje osobní zkušenost,viděla jsem nakládat koně po kurzu,trochu zlobil,noha zklouzla,přefiknutá tepna jako nic,naštěstí tam byla přítomna veterinářka ,takže záchrana proběhla,ale kůň už navždy kulhal.

takže toto je "drobnost",ale stává se....

23.5.2023 08:57
evcusik

XXX.XXX.4.150

Určitě u staršího přívěsu koukat (a osahat) zevnitř a zvenku. Mrknout na podlahu zespoda, osahat si hrany - ať co do ostrých profilů, tak jestli nezatýká (u překližek).

Jestli 1,5 nebo 2 koňak - to si musí říct každý co vlastně od toho chce a potřebuje. Pro kolik koní se bude využívat a jak koník řeší cestování. Já mám koníka s minulostí, psychicky se mu líp jezdí v 1,5 (stoupne si do úhlopříčky a je maximálně spokojen). Ale mám k dispozici k půjčení dvoukoňak.

Já jsem u starších vozíku fanoušek překližek (s tím, ale že jsem si to vyměnila a vím, že mám funglovku stěny a podlahu :D a tudíž se na přívěs můžu spolehnout). Pokud bych šla do nového, i tak asi budu věrná překližce (láká mě Thiel - překližka zavařená v PU), pro snadnou výměnu/opravu. Hliníkovou podlaha mě nepřesvědčila, neexistuje asi materiál který přežije výkaly a čůrání. Takže i hliník nejí sázka na jistotu, tady zase vytáhnu Thiel, který alu podlahu zavařuje do PU ;)

Odpružení - tady neumím najít v sobě shodu, líbí se mi to, chci pro koně komfort, ale z více zdrojů zjišťuju že nemusí tak dobře držet celkově přívěs a stěny můžou "padat" dovnitř víc oproti pevným rámům. Asi bych to víc řešila u starších kousků. Pro mě je dost klíčové, pohodlné zavření strajcpanu, které se s tímto padanim pojí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky za typy a zkušenosti. Ještě se zeptám, jak probíhá to papírové snížení hmotnosti? Např. když koupím ojetinu, co má v papírech maximálku 2t a já potřebuju prostě max těch 1950 kg.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jinak Ifora ve stáji máme, běžně ho právě tahám, ale je fakt těžký, maximálka 2 tuny. Líbí se mi protiskluz na podlaze a že se nemusí nastýlat, po jízdě se jen vypláchne hadicí a je zase ready. Máme k němu i velké štrajcpány napříč celým vozíkem, takže se dá vézt i kůň na volno, vše ostatní se dá vyndat (využili jsme u morgáněte, když jsme ji jako ročku vezli z AUT).

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tenhle je moc pěknej, ale i ta 1,5 koňka má prostě max 2 t

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/169097299/ifor-williams.php

Jako já mám přepravního 1 koně, ale je fakt, že když už se někam jede, tak ve více lidech no... takže by to asi fakt chtělo 2 koňku.

23.5.2023 09:21
evcusik

XXX.XXX.1.23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky za typy a zkušenosti. Ještě se zeptám, jak probíhá to papírové snížení hmotnosti? Např. když koupím ojetinu, co má v papírech maximálku 2t a já potřebuju prostě max těch 1950 kg.

Buď máte možnost kontaktovat výrobce/prodejce nového přívěsu který ještě není registrovaný a ten vám v TP sníží během první registrace. Nebo máte přívěs už registrovaný, pak potřebujete souhlasné stanovisko výrobce a odbor dopravy je pak oprávněný změnu provést. Ale u druhé varianty není jistota že vyjde. Sníží se tím užitečná hmotnost. Pak ale pozor na přetížení. Zjistí-li vám vyšší hmotnost než je v TP, je to za 5 bodů a 6 až 12 měsíců zákaz řízení (vozidlo technicky nezpůsobilé závažným způsobem) zakonyprolidi.cz/


dáváte žádost u starsich - ouřad nemusí vyhovět a vy v tom máte prachy, takže český starší je lepší hledat už snížený.

u starších zahraničních jste ve stejné situaci jako s novým - takže tam je větší jistota že snížení projde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já mám koníka s minulostí, psychicky se mu líp jezdí v 1,5 (stoupne si do úhlopříčky a je maximálně spokojen).
Mám dvoukoňák, vyházím přepážku (já ji dávám jen do boku, kde ji zajistím), nasadím závoru přes celý vlek, a náš koník také spokojeně stojí v úhlopříčce, zadkem zapasovaný do jednoho rohu :-)

23.5.2023 09:25
evcusik

XXX.XXX.5.14

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já mám koníka s minulostí, psychicky se mu líp jezdí v 1,5 (stoupne si do úhlopříčky a je maximálně spokojen).
Mám dvoukoňák, vyházím přepážku (já ji dávám jen do boku, kde ji zajistím), nasadím závoru přes celý vlek, a náš koník také spokojeně stojí v úhlopříčce, zadkem zapasovaný do jednoho rohu :-)

To mám v plánu, jak budu obměňovat nebo rozšiřovat vozikovy park, ale zatím stačí, tak proč tlačit na pilu :D

(druhý důvod proč jsem chtěla malý lehčí vozik, byl manžel, který nemá E a nemáme vozik jen na koně ;D ...ale tuto informaci jsem nechtěla cpat do už tak dlouhého textu)

Můžu poprosit o fotku jak to funguje? já měla že přepážka musí ven? to se nějak nekinkla?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě jukni sem, zda to snížení hmotnosti opravdu potřebuješ: https://www.vapp.cz/spojitelnost-vozidel-do-soupravy-p19971/

Já tahám ten svůj přívěs s maximálkou 1800 kg za octavkou, která má povolenku na bržděný jen 1600 kg. Počítám to vždycky tak, aby se okamžitá hmotnost do těch 1600 kg vešla, tj. vím že za octavkou můžu mít k těm ca. 700 kg provozky přívěsu ještě 900 kg nákladu (koně za octavkou tahám jen fakt v nouzi nejvyšší, páč je to o ústa).

Pokud to potřebuješ kvůli oprávnění, tak je to samozřejmě jiná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 09:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fotku neudělám, nemám čím fotit :-(

Ale tu přepážku prostě vytáhnu z podlahy, posunu ji ke stěně, kde ji opřu o stěnu a nahoře ji přivážu na začátku a na konci ke konstrukci přívěsu. Je to plachťák, takže podél plachty jsou jekly, ke kterým přivážu ten horní jekl přepážky. Nekýve se to, když to skutečně důkladně přivážu, tak se to prostě ani nehne. Díky tomu, že mám přední rampu, vedle které můžu protáhnout kurtu nebo provaz, můžu zajistit k oné (pravé) stěně přívěsu tu přepážku i dole u země. Je prostě pevně přivázaná ke stěně přívěsu a v podstatě tvoří tu stěnu přívěsu :-)

Jednotlivé malé závory nahážu za stěny přívěsu, kde je přivázaná plachta. Jsou tam uložené pěkně vedle sebe, akorát se to vejde, v kapse, kterou tvoří plachta podél stěn. A když mám naopak příčku se závorami umístěné, tak dlouhá závora je přivázaná nastojato vedle přední rampy k jeklu, který jde rovně na výšku přívěsu. (měla jsem dvě dlouhé závory, jednu dopředu, druhou dozadu za koně, ale jednu mi cizí kobyla zničila, a já jsem se nedokopala k tomu, nechat svařit jinou, takže dávám jen závoru dopředu, a vzadu jistím koně jen rampou, samozřejmě nikomu nedoporučuji, dvojí jištění je rozhodně jistota)

Nemusím tak nechávat přepážku doma, když někam jedu s jedním koněm. A už se vyplatilo, když jsem jedné spoluzávodnici jejího koně vezla domů vedle toho mého, že jsem tu přepážku prostě hodila zpátky doprostřed přímo na akci

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě jukni sem, zda to snížení hmotnosti opravdu potřebuješ: https://www.vapp.cz/spojitelnost-vozidel-do-soupravy-p19971/

Já tahám ten svůj přívěs s maximálkou 1800 kg za octavkou, která má povolenku na bržděný jen 1600 kg. Počítám to vždycky tak, aby se okamžitá hmotnost do těch 1600 kg vešla, tj. vím že za octavkou můžu mít k těm ca. 700 kg provozky přívěsu ještě 900 kg nákladu (koně za octavkou tahám jen fakt v nouzi nejvyšší, páč je to o ústa).

Pokud to potřebuješ kvůli oprávnění, tak je to samozřejmě jiná.

Mám E, to není problém, ale vždy musíš porovnat max. v TP tažného vozidla a max. v TP taženého. Já mám na autě 1950 kg, proto musí mít přívěs v TP taky max. 1950 kg. Nejde o to, kolik to skutečně utáhne, ale papírově to musí sedět, kdyby se něco stalo kvůli pojistce atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vlastně nemusí :-) Přečti si ten odkaz z VAPPu, co jsem dávala. Pro jistotu klidně i ty příslušné zákony. Ale je to tak ;-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám E, to není problém, ale vždy musíš porovnat max. v TP tažného vozidla a max. v TP taženého. Já mám na autě 1950 kg, proto musí mít přívěs v TP taky max. 1950 kg. Nejde o to, kolik to skutečně utáhne, ale papírově to musí sedět, kdyby se něco stalo kvůli pojistce atd.

Akorát teda na tom Tvém odkazu to píšou jinak, než mě učili v autoškole... tak to jsem z toho teda jelen...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moje auto dle TP:
- největší technicky přípustná hmotnost: 2270 kg
- největší technicky přípustná hmotnost taženého bržděného vozidla: 1950 kg
- největší technicky přípustná hmotnost jízdní soupravy: 4220 kg

Takže co teda můžu/nemůžu tahat?

Ještě dodám, že ten náš "stájový" Ifor má maximálku 2t, kolik má provozní hmotnost, to nevím... Tak mi z toho ale teda vyplývá, že ho vlastně asi můžu, za dodržení určitých pravidel, tahat i s tim mým autem...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Smíš táhnout bržděný přívěs o OKAMŽITÉ hmotnosti nepřesahující 1950 kg
- jednak je to nejv.příp.hm. přívěsu v TP auta
- za druhé je to rozdíl nejv.příp.hm. auta a nejv.příp.hm. soupravy (kdyby tenhle rozdíl byl menší, myslím, že by ta okamžitá hmotnost přívěsu musela být také menší)

Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu není směrem nahoru z hlediska spojitelnosti omezena - jen ta okamžitá. Nicméně pokud potáhneš přívěs, který sám o sobě bude mít provozní hmotnost 1900 kg a nejvyšší přípustnou třeba 3500 kg, tak už na něj můžeš naložit jen 50 kg nákladu, abys nepřesáhla nejv. hmotnost přívěsu danou TP auta a nejv. hmotnost soupravy danou TP auta.

Klidně se na to zeptej u svojí pojišťovny, jak by na to koukali

Samozřejmě jistota je, pokud pořídíš ten přívěs s nižší maximálkou, nebudeš se nikdy muset s nikým dohadovat. Oni to leckdy nevědí ani páni příslušníci. Ale je to tak.

Ifor má provozní hmotnost uvedenou samozřejmě v malém techničáku, stejně jako tu maximálku, tak si to můžeš pak ověřit. A ano, normálně by neměl být problém tahat ten

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 10:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tyjo, normálně jsi mi objevila Ameriku. Mně fakt tenkrát v autoškole, když jsem dělala E, řekli, že prostě papírová hmotnost na kouli musí být větší nebo stejná jako papírová maximálka přívěsu. A ono je to jinak. Předpokládám, že prázdnej ten Ifor bude mít pod tunu, takže jsem úplně v pohodě, ušetřím x desítek tisíc za hengr a jen si pořídím za cca 12 tisíc tu kouli

You´ve made my day!

23.5.2023 12:51
jbb

XXX.XXX.70.105

Mno, v posledních pěti letech jezdíme se svým vlekem cca 10.000 km ročně, tak pár mých postřehů:

- spřahovatelnost - ano, jde o okamžitou hmotnost, ne maximální. Často se v tom pletou jak v autoškolách, tak opicisté. Já léta vozil v autě papír, který jsem si nechal vystavit Besipem. Ale co mám zkušenosti, tak pomahači stejně řeší pouze: a) máte papíry? b) máte STK na obou vozidlech? c) máte povinná ručení, obě dvě?

- plachový vlek bych si nepořídil - i v laminátové boudě je za jízdy takový brajčus, že plachťák bych ani nechtěl vyzkoušet.

- celolaminátový vlek je fajn do doby, než zjistíte, že bočnice jsou v provedení laminát-dřevotříska-laminát. A dřevotříska časem vyhnije a oprava je fakt náročná a drahá. Už jsme to taky absolvovali ;-) Nebál bych se dřevotřískových stěn hlavně proto, že oprava je zvládnutelná i v domácích podmínkách. Anebo alu-stěny, samozřejmě. Když bych teď kupoval vlek, tak bych celolaminát dost zvažoval, zda ano. Asi bych šel do alu.

- podlaha časem odejde, ale s tím je holt třeba počítat - výměna po deseti letech je akceptovatelná, myslím. S alu nemám zkušenosti, vždy překližka (ta pro vleky) a guma. A občas zkontrolovat!

- vřele doporučuji parkovat na zpevněné ploše (beton) a pod střechou. Jinak to životnost zkracuje. Čehokoliv.

- za pár peněz se dá na Aliexpressu koupit kamera a monitor (do 2.000), není třeba investovat u prodejců vleků, tam je to tak za 6-10 tisíc (skoro to samé). A vozit bez kamery já už dneska jen v nouzi, hodně to pomáhá, vidět co koni vadí, atd.

- sedlovnu nemáme a trošku nám chybí, prostor před nohama koně ani nepotřebujeme. Naopak bych dal pozor na výšku vleku - není každý stejně vysoký a i 10cm je opravdu rozdíl a koně mají rádi prostor

- Ifor je moc fajn, ale bude mít prázdný i 1000kg. Lamináťák (nejlehčí) bude mít 650kg. Zvažte, co máte za auto. I SUV střední třídy při tahání neskutečně trpí. Samozřejmě když budete mít auto s rámem či některá novější samonosná (LandRover, Tuareg, Mercedes G), případně etalon typu Dodge Ram, tam to řešit nemusíte a velký festovní vlek je jasná volba.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2023 12:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak "náš" Ifor má váhu 740 kg


Díky jbb za reakci, na Vás jsem tak trochu spoléhala, že napíšete. Ale já tedy vlastně už nový přívěs řešit nemusím. I tak si ráda rozšířím obzory.

Přidejte reakci

Přidat smajlík