Heterózní efekt při křížení plemen

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.2.2009 10:37
red and white

XXX.XXX.0.1

Pro všechny nepříznivce křížení - je dokázáno, že v prvním křížení dvou čistokrevných plemen vzniká tzv. heterózní efekt, nebo-li potomek dědí lepší vlastnosti z obou čistokrevných rodičů. Toto však platí jen při prvotním křížení dvou čistokrevných rodičů ( tudíš ku křížence s křízžencem, nebo křížence s čistokrevným plemenem to neplatí )

Samozdřejmě musí k sobě plemena "ladit"

Tím jsem chtěla říct, že křížení je považováno za přínosné, a přišli mi zvláštní přízpěvky typu "všichni kříženci jsou hrozně podprůměrní koně"

..to trochu z chovatelské práce ( kterou studuji na škole )

Jinak ( jsem zakladatelka téma těžký otec, lehká matka ) nedělá mi dobře číst si ironické přízpěvky typu že je člověk špatný když na svojí kobylu pustí hřebce jiného plemene... i ty naše rodinné mixky mají právo na život, a leckdy jsou mnohem spokojenejší výkonější a " hezčí " než papírový koně. Já jsem třeba zastánce křížení, ( v rámci plemenitby a celkového zušlechťování plemene )
Jinak s tím připoouštěním mé ČT klisny chla'dasem, to je jen taková teoretická úvaha, zajímalo mě co z těchto dvou plemen vzniká... mám k dispozici hřebce ČMB mixlého ČT ... ale vše zůstává jen u teoretických úvah

13.2.2009 10:54
cheyenne

XXX.XXX.159.239

red and white napsal(a):
Pro všechny nepříznivce křížení - je dokázáno, že v prvním křížení dvou čistokrevných plemen vzniká tzv. heterózní efekt, nebo-li potomek dědí lepší vlastnosti z obou čistokrevných rodičů. Toto však platí jen při prvotním křížení dvou čistokrevných rodičů ( tudíš ku křížence s křízžencem, nebo křížence s čistokrevným plemenem to neplatí )

Tím jsem chtěla říct, že křížení je považováno za přínosné, a přišli mi zvláštní přízpěvky typu "všichni kříženci jsou hrozně podprůměrní koně"