Dobrý večer, mám na vás prozbu. Moje kamarádka má kobylku, kterou jezdím, je to super koník, vím o ní vše a rozumíme si spolu. Tahle kamarádka má doma čtyři koně a její rodina jí prostě přikázala, že jeden koník musí z domu pryč. Dnes mi nabídla, že mi kobylku nechá, ať si jí vezmu k nám (u nás je koňský ranč). Protože jsem dobré kamarádky, nechala by mi jí tak max. za 15000, s tím, že bych jí jí splácela podle toho, jak bych měla (jsem studentka). Nebo druhou variantou by bylo, že bych si kobylku vzala k sobě do bezplatného pronájmu. Můžu se vás zeptat, co si mám představit pod pojmem bezplatný pronájem? Je to tak, že majitelce bych za koně nic neplatila, ale platila bych veškeré výlohy za něj? Jaký je pak rozdíl v tom, jestli si od ní kobylku koupím?
Moc v tomhle chodit neumím, takže kdyby mi někdo poradil, budu ráda.
Když si koně koupíš, tak je tvůj. Rozhoduješ si o něm sama a nikdo ti do toho nemůže kecat.
Kdybys ho měla jen v bezplatném pronájmu, tak je stále tvé kamarádky. Záleželo by na smlouvě, ale mohla by hlídat, co se přesně s koněm děje-v případě nedodržení nějaké podmínky si ho vzít zpátky. Mohlo by to dojít až tak daleko, že by kamarádka přesně říkala co kůň bude dělat a co potřebuje.
Podle mě, jestli by byl kůň za slušný peníz, je lepší si ho koupit. Přeci jen je lepší mým vlastního koně než jen půjčeného...
Na jednu stranu je to výhoda na druhou nevýhoda. Máš ale možnost si vzít koníka do bezplatného pronájmu a vyzkoušet si,jestli to zvládáš a jestli to utáhneš do budoucna,pak si třeba koníka koupíš a víš už ,do čeho jdeš.Já svoji kobylku pronajala 3x,poprvé to byla katastrofa,podruhé to nebylo už tak hrozné a ted jsem spokojená,kobuše capká,má super náhradní majitele a v budoucnu si jí možná i koupí :-) Jde o to,jak volnou ruku ti dá kamarádka,jak spolu vycházíte :-)