Jsou tito koně vhodní i pro méně pokročilé? Je mi jasné, že především záleží na konkrétním jedinci, ale ptám se spíš tak všeobecně na charakter.
Ze známosti jsem dostala výbornou nabídku na koupi shagya arábka, víceméně za hubičku.
Hodný, ale temperamentní a velmi dopředný valášek. Avšak neshazuje, ani si jinak pod sedlem nevymýšlí.
Kolem koní se pohybuji cca 4-5 let, práci ze země zvládám dobře a vím, co obnáší. Pod sedlem se stále považuji za pokročilého začátečníka (možná se podceňuji), jelikož se odjakživa pohybuji kolem soukromých koní (nikoliv v JK), tudíž jsem spíše samoukem. Nikdy jsem nebyla pod dozorem zkušeného trenéra z JK. Jezdit "umím", zvládám klus, cval i trysk, ale věřím, že dělám plno a plno jezdeckých chyb (sed, ruce apod.), díky tomu, že mě nikdy nikdo nepeskoval. Zkušenosti mám spíš s lenivými ČTčky.
Již delší dobu uvažuji o koupi vlastního koně, finanční prostředky, čas i chut´ mám. Nyní se mi naskytla tato nabídka, která mi velmi hlodá hlavou. Charakterem i vzhledem naprosto úžasné zvíře. Jen mám (spíše ze své strany) obavy z toho temperamentu. Samozřejmě bych s koněm chtěla časem vylepšit a zdokonalit své jezdecké zkušenosti pod dohledem zkušeného trenéra, ale to je otázka spíše vzdálenějšího hlediska.
Ráda bych znala jak Vaše názory, tak také zkušenosti a zážitky s tímto plemenem. Předem děkuji.
Pokud je to přes známé - doporučila bych si koníka vyzkoušet třeba 2x/ 3x pod sedlem.
Zjistíte, jak vám temperament koníka a jeho dopřednost vyhovuje - bude to dle vašeho popisu asi krapet "jiné kafe", než jste jezdila doposud.
Pokud je koník zvladatelný a jde zastavit, nebude to problém - vzhledem k tomu, že jezdit ve všech chodech umíte.