Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.240.67
Plánujeme koupit nové auto - je třeba v něm vozit 1-2 lidi, 1-2 psy, lyže, zapřáhnout přívěs s balíkem sena, ev. s jedním koněm, jako druhé auto do rodiny, spíš na jízdy na menší vzdálenosti, určitě to musí být off road, do terénu a hlubšího sněhu.
Vzhledem ke "skokovým" cenám pohonných hmot ale teď přehodnocujeme plán ( původní plán byl zase po dobré zkušenosti na velké auto s naftovým motorem )a hledáme něco úspornějšího, třeba menšího ,protože provoz velkého terénního auta ( máme doma teď, takže dobře vím )už vychází hodně draze. Napadá mě "krátká" forma Mitsubishi, Suzuki Jimny...prostě důležitá se stává i spotřeba, což dřív důležité nebylo. Nemáte zkušenost nebo tip?
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.24.134
Prosím napište zde email, zrovna něco takového prodáváme.Pošlu Vám fotky a popis vozu.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.0.0
ARO 243 s turbodieslovým motorem. Geniálně variabilní zadní prostor. Buď dvě podélné sklopné lavice pro 3 a 3 osoby, po sklopení jedné nebo obou lavic velký vnitřní prostor na cokoliv. Standardně tažné zařízení na 2300 kg, spotřeba cca 10 litrů nafty. Velmi opovrhované ale velmi praktické vozidlo. Terénní schopnosti bezkonkurenční.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.66.171
Já bych doporučila Škoda Octavia. Malá spotřeba, utáhne vozík (tahaly jsme i dva koně) a dostane se všude.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.17.28
tak tak... a když se něco posere, nezničíte si nervy a peněženku při shánění náhradních dílů nebo autorizovanýho servisu....
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.24.134
http://auto.bazos.cz/inzerat/9112394/PAJERO-2800-GLS.php na tohle nedám dopusit. A dokonce i spotřeba může být 10 l Záleží jak, kdo umí jezdit. Tohle auto nepotřebuje žádné boční investice, jen běžnou údržbu.Max.spokojenost.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.74.164
Přesně tak,taháme s octavii vozík se dvěma koňma,na plaťáku vozíme senáž a když se něco po.. ,tak to nestojí sta tisíce.. Ale doporučuji 4x4.Samozřejmě že těžké náklady nebo pokud je sníh a jedeme někam s koňma,tak to taháme Land Cruiserem,protože to je přeci jen jistější :-) Ale jinak octavia super.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.205.69
Známy měl taky Octavii 4x4 a max.spokojenost
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.119.135
taky máe octávku, ale přece dle papírů není možné táhnout vozík na 2 koně, ne?
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.58.74
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
taky máe octávku, ale přece dle papírů není možné táhnout vozík na 2 koně, ne?
Zalezi na tom, co je napsane ve velkem TP a jaka je povolena max.pripustna vaha privesu.
Ja mam treba VW Boru 1,9TDi a muzu na ni nechat namontovat tazne zarizeni a priprahnout vozik s max.pripustnou hmotnosti tusim 1800kg pokud brzdeny a nejak kolem 1300kg nebrzdeny.
Jela jsem oktavkou kombi, co tahla vozik na dva kone s dvema huculama uvnitr a nikdy vice. Nevim, jestli bylo prekrocene max.pripustne zatizeni na taznem, ale kazdopadne to pri sebemensich nerovnostech na silnici mavalo prdeli oktavky dost brutalnim zpusobem a to uvnitr voziku byli jen huculove tzv.salamisti co s sebou vubec nemleli
ARO dobra volba, sice starsi, ale jak tu nekdo psal fakt dobre auto na podobne veci
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.203.71
Mám na účel koní kúpené Suzuki Samurai, 1,3 benzín, mierne prerobené na off road - to znamená zdvihnuté a offroadové gumy. Je to malinké auto, ale môžem povedať, že spokojnosť 100%, odtiahlo mi dokonca dva kone (môže ale ťahať len príves na 1 koňa mám na guli do 1300 kg). Nosíme s ním seno, beháme po poli, po lese... je to nezničiteľné auto s ktorým sa nedá zapadnúť, dostane sa všade! Jediná nevýhoda je spotreba, v zime pri studenom štarte to papá veľaaa. A komfort tiež nič moc, môj otec ho volá "sparťan" lebo je to vraj také sparťanské auto ja ho ale milujem lebo ma ešte nikdy (klop-klop) nesklamalo keď som to potrebovala
Mildys12

XXX.XXX.32.111
Paráda, moc díky za všechny příspěvky do diskuse, také mi to pomohlo, když jsme se teď s přítelem rozhodovali, jaký automobil zvolíme pro tahání přívozu a v něm naše koníky. Nakonec jsme zvolili Škodu Octavii, rok výroby 2015, podařilo se nám to sehnat od kamaráda za super peníze, jen jsme teď ještě objednali z https://www.pneuok.cz/ nové pneumatiky a příští týden můžeme vyjet :-)
Mildys12
napsal(a):
Paráda, moc díky za všechny příspěvky do diskuse, také mi to pomohlo, když jsme se teď s přítelem rozhodovali, jaký automobil zvolíme pro tahání přívozu a v něm naše koníky. Nakonec jsme zvolili Škodu Octavii, rok výroby 2015, podařilo se nám to sehnat od kamaráda za super peníze, jen jsme teď ještě objednali z https://www.pneuok.cz/ nové pneumatiky a příští týden můžeme vyjet :-)
A je obojživelná?
Janvojtech

XXX.XXX.198.162
K této debatě se přidám. Pokud máte málo peněz jak já a zháníte něco kolem domu a hospodářstvi koupíte fiat Mutipla. Ne opravdu si nedělám srandu. Sehnal jsem otřískanou, ale nerezavou za 10tis. Je to 1,9JTD na kouly má psáno 1300Kg bržděných, takže 1koníka odvezete, 2 baliky sena na vozíku taky. Když vyndáte sedačky tak máte pickup ale porad s 3ma místy. Takže 500Kg granulý + 2 děti s přehledem.Je sice šírší, ale na délku má jen 3,95m lehce se s tím parkuje. Pokud se oprostíte od vzhledu, užitná hodnota je výborná.
Janvojtech
napsal(a):
K této debatě se přidám. Pokud máte málo peněz jak já a zháníte něco kolem domu a hospodářstvi koupíte fiat Mutipla. Ne opravdu si nedělám srandu. Sehnal jsem otřískanou, ale nerezavou za 10tis. Je to 1,9JTD na kouly má psáno 1300Kg bržděných, takže 1koníka odvezete, 2 baliky sena na vozíku taky. Když vyndáte sedačky tak máte pickup ale porad s 3ma místy. Takže 500Kg granulý + 2 děti s přehledem.Je sice šírší, ale na délku má jen 3,95m lehce se s tím parkuje. Pokud se oprostíte od vzhledu, užitná hodnota je výborná.
Já vím, že budu za trapku, ale prosím - VZOR RŮŽE, fakt to rve oči.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dotaz
napsal(a):
Já vím, že budu za trapku, ale prosím - VZOR RŮŽE, fakt to rve oči.
Nejste za trapku, aspoň pro mě ne. Sháníte, s třemi místy, granulí + chybí 8 čárek v interpunkci. Jenže na to se dnes nehraje.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dotaz
napsal(a):
Já vím, že je tam toho víc, ale granulý a kouly - to je fakt hrozné.
Rozumím. Občas si připadám jako vymírající druh.
Janvojtech
napsal(a):
K této debatě se přidám. Pokud máte málo peněz jak já a zháníte něco kolem domu a hospodářstvi koupíte fiat Mutipla. Ne opravdu si nedělám srandu. Sehnal jsem otřískanou, ale nerezavou za 10tis. Je to 1,9JTD na kouly má psáno 1300Kg bržděných, takže 1koníka odvezete, 2 baliky sena na vozíku taky. Když vyndáte sedačky tak máte pickup ale porad s 3ma místy. Takže 500Kg granulý + 2 děti s přehledem.Je sice šírší, ale na délku má jen 3,95m lehce se s tím parkuje. Pokud se oprostíte od vzhledu, užitná hodnota je výborná.
Já bych si teda za otřískané auto v hodnotě 10 000 Kč netroufla zapřáhnout vozík s koněm... to že má v průkazu napsaných 1 300 kg už dávno nemusí platit...
Tak, já budu asi taky za trapku, ale - pokud máte málo peněz..., tak si nepořizujte domů koně. Jezdectví je drahý sport. Levně se to dělat nedá, respektive nedá se to dělat dobře.
A samozřejmě ano, kdysi jsem tahával dvoukoňku za Hyundaiem SantaFe, jsem tomu autíčku vděčný (dodnes mne vozí do práce), ale byla to nouzovka začínajících - dnes tahám dvoukoňku teréňáčkem s hmotností ke třem tunám a redukční převodovkou - a to pak opravdu nehrozí, že dvoutunový vlek takové auto rozkýve nebo že se v prudkém kopci nerozjedu, protože mi nevystaví pod zátěží spojka.
Krake

XXX.XXX.202.92
Nejlepší auto, které skvěle funguje s prepravnikem za koně je dacia duster, v terénu úplný luxus a díky kratším převodu, auto tolik netrpí
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.198
Krake
napsal(a):
Nejlepší auto, které skvěle funguje s prepravnikem za koně je dacia duster, v terénu úplný luxus a díky kratším převodu, auto tolik netrpí
Tak dacii ani za zlaty prase. Znamej treba dvoukonku tahal se starickym passatem. Samozrejme diesel, 2,0 obsah. Auto na sedana rozlozoty tezky jak krava. Spolehlivy i v zime. Duster je o dost lehci jak tenhle dedecek.
Duster, Yeti, Tiguan, atd... Fakt nouzovka. Nastejno třeba s Oktávií 4x4.To fakt nejsou auta na běžné tahání - v krizovce to nebude bezpečné a budete-li tahat pravidelně, tak zjistíte jaké zajímavé součástky se v autě musí měnit (třeba zadní brzdové kotouče, které běžné auto v normálním provozu přežijí).
Ideální tažné auto má rám, pohon 4x4 a co největší hmotnost a největší přípustnou hmotnost na kouli - tedy úplně nejlepší jsou ameriky, (Dodge RAM 1500 či dokonce RAM 2500 a jimi podobné), které mají "doma" často na kouli i 5t (to že evropská legislativa umožňuje jen 3,5t je jiná pohádka).
No a my co nemáme na takovéhle kousky, tak pořizujeme trošku menší auta, jako je třeba náš LR Discovery - ovšem i ten má 3,5t na háku bržděných a dokonce i technicky 1,8t na háku nebržděných (zase, evropská legislativa umožní nebržděných jen 750kg, ale technicky v manuálu jsou i takovéhle hodnoty). Obdobně třeba Nissan Patrol GR či dlouhé Mitsu Pajero. Teoreticky i BMW X5, Mercedes ML či VW Tuareg - ale u těchto aut bych se bál servisních nákladů a právě i absence rámu, už mají samonosnou karoserii. Pickupy jsou na tom hůře, protože kvůli lehké nástavbě vzadu mívají nižší hmotnost na kouli.
A pokud vyzkoušíte pořádné auto, tak všechny ty Passaty či Mercedesy E v kombíku, ale i SUVka, budete považovat za dosti podřadné. Natožpak jít o řád dolů směrem k Dusterům a Yetim.
Jo, každý jsme nějak začínali, ale namlouvat si že jakákoliv střep stačí a že je to bambůčo... Není, rozhodně ne pokud chcete vozit pravidelně (my třeba najezdíme poslední dobou cca 10t km ročně s vlekem).
No já bych hlavně řešil technický stav. Nic proti starým autům (sám mám Rangera 2001), ale když má offroad shnilej rám-což třeba picupy vzadu celkem často mají, tak bych se bál. Octávky a podobný vozítka bych raději neriskoval. Už je to stará diskuse, ale pokud by někdo uvažoval, tak já bych radil Nissan Terrano II v naftě. Klidně i krátký, má to kouli stejně jak dlouhý 2,7t. Pokud by chtěl univerzál na statek, tak nějakýho pikouše-L200, Ranger, Hilux atp. Hlavně ne Nissan D22 Navara-jsou špatný motory :-)
Nevím, jak někdo může s Octavkou a podobnými auty tahat 2 koně a ještě to doporučovat ostatním... Když pominu fakt, že na kouli nemaj víc, jak 1800 kg, tak je to lehký auto... Táhli jsme jednou za 2,0TDI scoutem 1 koně a bylo to na hraně. Když si odmyslím fakt, že při pravidelným tahání by takový auta byly za chvíli o pár cm delší a nevím, co všechno by v nich odešlo, tak hlavně to není bezpečné. Je to lehký auto, nervózní kůň je sakra znát a nedokážu si představit, že by se vozík rozvlnil. To je Octávka v příkopě člověk ani neví jak...
Pokud tahat, tak těžkým autem, jak už tu padlo dříve...
No já nechci být hnípa, ale kolik aut je na pevnem rámu? A to se bavím jen o offroad vozech, nemyslím osobaky a miniSUV, tam je to jasné.
Druhak, jsou lidé, co vycestují 5-6* za rok na velkou cestu. A fakt si myslím, že při takovém vytížení neni potřeba mít auto s 3,5t na kouli.
Být dopravce, tak souhlasím. Ale na takoveto domácí žvýkání.
Já třeba vycestovavam 800-1000km/rok (a to už musí byt). S jedním arabkem....jako fakt se cítím bezpečně a s tím osobakem. A to mam koně tele.
A vždy je na místě aktivní bezpečnost a až pak ta pasivní. Ta pasivní neumí zachránit to, že člověk jezdí jak s cihlama a nepredvida dopředu.
A co si budem, je to i jak člověk zvládá matematiku. Je jasné že když si chce někdo zapřáhnout 2 teplokrevné koně, tak fakt 1200 nemají :D
Což většina přívěsu má cca 850kg (a to bez příslušenství), takže prakticky nikdy se člověk nevejde do 2t, s 2 mohutnými teplokrevnými koňmi. To spíš 2,5t - a tam to už je na offroady a velké SUV.
A co je lepší sezrane korozi auta, nebo to slabší? :D babo raď.
Já bych třeba byla moc ráda, kdybych si přepravu zaplatila a nemusela nic řešit okolo. Avšak, po několika zkušenostech s profiky, si prostě radši sama nakládám a vozím. A vím že vyložím klidného koně, neunaveneho z přepravy.
asi jsem divná, ale nevidím rozdíl v tom, jestli člověk tahá jednou za rok, nebo pravidelně. Fyzika je furt stejná :-) Tedy vlastně jeden rozdíl je. Když někdo táhne jednou za rok, tak má houby zkušenosti a tuplem by měl mít vhodný auto. Argumenty typu "ale vždyť to je jen občas" mi v tomto přijdou zcestný :-)
evcusik
napsal(a):
No já nechci být hnípa, ale kolik aut je na pevnem rámu? A to se bavím jen o offroad vozech, nemyslím osobaky a miniSUV, tam je to jasné.
Druhak, jsou lidé, co vycestují 5-6* za rok na velkou cestu. A fakt si myslím, že při takovém vytížení neni potřeba mít auto s 3,5t na kouli.
Být dopravce, tak souhlasím. Ale na takoveto domácí žvýkání.
Já třeba vycestovavam 800-1000km/rok (a to už musí byt). S jedním arabkem....jako fakt se cítím bezpečně a s tím osobakem. A to mam koně tele.
A vždy je na místě aktivní bezpečnost a až pak ta pasivní. Ta pasivní neumí zachránit to, že člověk jezdí jak s cihlama a nepredvida dopředu.
V podstatě každý offroad má rám. Resp. pokud to má alespoň zadní tuhou nápravu. Vyjímka je asi jen Jeep Grand Cheeroke. Ale vlezte si někdy pod auto a mrkněte, kde a jak je tažný přidělaný. Hlavně u starších osobáku bych se fakt bál.
Já mám radši rezervu a jistotu. Ale chápu, že každý bude vychvalovat tu svoji variantu.
Nevím, kolik váží "arábek" (mám chlaďase-takže fakt nevím), ale dohromady s vozejkem to bude 800-900kg ? Na krátkou vzdálenost a po rovině je to asi ok i s osobákem. Já bydlím v Krkonoších a tady bych se asi bál. Ale neberte to jako rejpání-píšu jen svůj názor-ať si každý dělá co chce.
Jo jasně, ten mezikus mezi sedačkou a volantem je dost důležitej :-)
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.198
Reknu to zjednodusene proc jsem rikala radsi starej tezkej sedan (napr ten passat ale dvacet let aspon) nez nejakej moderni novej ofroad suv a podobny nesmysly.
Muj pravy tata je automechanik, nevlastni tata autoklempir a automechanik. Oba navic ridici z povolani. Pravy tata ridicak na vse vcetne jerabu atd. Druhy jen ecka kamiony autobusy apod.
Oba se svorne shodují za ta leta co si servisujou auta sobe a znamym (nevlastni tata to ma jako zivnost stale) ze temer vse po roce dva tisice szoji slusne receno za vyliz zadek. Jak motorove (co se tyce vydrze motoru nikoliv vykonu) tak plecharinou. A jo i mezi stareckama se najdou plecky ale mnohem min nez mezi modernou.
A znam konkretne toho pasata z 95snad kterej doted cas od casu odtaha vlek s konem a stale je v plnem zdravi az na kosmeticke vady.
Dam i priklad. Stary mercedes piano. Tezkej jak krava. 300m svahem sudy mladym lesem a pres ruzne parezy kmeny apod. Krom vymlacenejch oken a par promacklin autu nebylo nic a odjelo po svejch. Nemelo hnutej ani sroubek.
Ktery moderní tohle dokaze?
Moje byvala mrnava fiesta z 97 prezila likvidacni bouracku kdy druhy auto se o me rozstrelilo letelo 30m vzduchem a pristalo na strese. Tamto auto urvanej motor vsecko na sracku. Moje v riti jen dvere a napůl urvany kolo a trosku pocuchana kapota. Za par tejdnu jezdila zas jak fik.
Tim nerikam ze jsou stary auta samospasny ale co se tycr vydrze některých typu dedecku a babicek značne predci sve soucasne kolegy snadno. Vyjma echt drahych specialu. Ktery uzivit je celkem pr del.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Reknu to zjednodusene proc jsem rikala radsi starej tezkej sedan (napr ten passat ale dvacet let aspon) nez nejakej moderni novej ofroad suv a podobny nesmysly.
Muj pravy tata je automechanik, nevlastni tata autoklempir a automechanik. Oba navic ridici z povolani. Pravy tata ridicak na vse vcetne jerabu atd. Druhy jen ecka kamiony autobusy apod.
Oba se svorne shodují za ta leta co si servisujou auta sobe a znamym (nevlastni tata to ma jako zivnost stale) ze temer vse po roce dva tisice szoji slusne receno za vyliz zadek. Jak motorove (co se tyce vydrze motoru nikoliv vykonu) tak plecharinou. A jo i mezi stareckama se najdou plecky ale mnohem min nez mezi modernou.
A znam konkretne toho pasata z 95snad kterej doted cas od casu odtaha vlek s konem a stale je v plnem zdravi az na kosmeticke vady.
Dam i priklad. Stary mercedes piano. Tezkej jak krava. 300m svahem sudy mladym lesem a pres ruzne parezy kmeny apod. Krom vymlacenejch oken a par promacklin autu nebylo nic a odjelo po svejch. Nemelo hnutej ani sroubek.
Ktery moderní tohle dokaze?
Moje byvala mrnava fiesta z 97 prezila likvidacni bouracku kdy druhy auto se o me rozstrelilo letelo 30m vzduchem a pristalo na strese. Tamto auto urvanej motor vsecko na sracku. Moje v riti jen dvere a napůl urvany kolo a trosku pocuchana kapota. Za par tejdnu jezdila zas jak fik.
Tim nerikam ze jsou stary auta samospasny ale co se tycr vydrze některých typu dedecku a babicek značne predci sve soucasne kolegy snadno. Vyjma echt drahych specialu. Ktery uzivit je celkem pr del.
A není to dobře, že se při nárazu právě zdeformují? Tím přece pohltí dost té kinetické energie a o to jde především, ne?
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.198
Dotaz
napsal(a):
A není to dobře, že se při nárazu právě zdeformují? Tím přece pohltí dost té kinetické energie a o to jde především, ne?
No ale vas semelou taky. Zazila jsem nekolik bouracek. Dve "likvidacni" jak ridic dokonce. Ve vsech pripadech jsem mela (nebo sedela) staricke auto. Ve vsech případech jsem nemela ani modrinu. Jen v pripade kutaleni se po svahu dik nepripoutani se lehky otres mozku. Kdyby se auto deformovalo pohltí tu energii ale lido vevnitr budou na kasi a rozhodne nevylezou po svejch. Pripad s fiestou. Byt to novejsi je moje auto vejpul a pani co me sejmula ve svym mrtva.
Pripad tri ja jedouci po hlavni. Stoletej dedula (dobre bylo mu 87) z vedlejsky mi to napral do dveri řidiče. Bejt to novější auto s deformacnima sracema mam zprelamanejch par kosti v lepsim pripade. Takhle to dik my reakci a bytelnosti auta nakonec odsral jen levej blatnik světlo atd. Dvere u ridice to minulo tesne. Kdyz sem videla x krat projizdejich kolem pitomejch tukancu jak byly novejsi auta rozmlaceny.... Vidala jsem to na silnicích a u taty cislo dve dnes a denne. Ne dekuji. Stary auta (pozor ne vsechny chce to vybirat) maj co se tyce vydrze proste svy.
Priklad. Tatka pravy mel mercedesa 80leta. Model co byl po pianu. To auto dneska ma nalitano ptes mega a půl a stále jezdí s původním motorem a původními plechy a jsou měněné jen běžně opotřebovávané věci. A stale jezdi jak fik a da i 140-150 kdyz ho majitel xhce hnat. Ktery novy odel auta tohle zmakne? A to prosim je to 2kovej naftak a spotreba fakt neni 8litru ale cca 6 i po tech letech a kilometrech.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Reknu to zjednodusene proc jsem rikala radsi starej tezkej sedan (napr ten passat ale dvacet let aspon) nez nejakej moderni novej ofroad suv a podobny nesmysly.
Muj pravy tata je automechanik, nevlastni tata autoklempir a automechanik. Oba navic ridici z povolani. Pravy tata ridicak na vse vcetne jerabu atd. Druhy jen ecka kamiony autobusy apod.
Oba se svorne shodují za ta leta co si servisujou auta sobe a znamym (nevlastni tata to ma jako zivnost stale) ze temer vse po roce dva tisice szoji slusne receno za vyliz zadek. Jak motorove (co se tyce vydrze motoru nikoliv vykonu) tak plecharinou. A jo i mezi stareckama se najdou plecky ale mnohem min nez mezi modernou.
A znam konkretne toho pasata z 95snad kterej doted cas od casu odtaha vlek s konem a stale je v plnem zdravi az na kosmeticke vady.
Dam i priklad. Stary mercedes piano. Tezkej jak krava. 300m svahem sudy mladym lesem a pres ruzne parezy kmeny apod. Krom vymlacenejch oken a par promacklin autu nebylo nic a odjelo po svejch. Nemelo hnutej ani sroubek.
Ktery moderní tohle dokaze?
Moje byvala mrnava fiesta z 97 prezila likvidacni bouracku kdy druhy auto se o me rozstrelilo letelo 30m vzduchem a pristalo na strese. Tamto auto urvanej motor vsecko na sracku. Moje v riti jen dvere a napůl urvany kolo a trosku pocuchana kapota. Za par tejdnu jezdila zas jak fik.
Tim nerikam ze jsou stary auta samospasny ale co se tycr vydrze některých typu dedecku a babicek značne predci sve soucasne kolegy snadno. Vyjma echt drahych specialu. Ktery uzivit je celkem pr del.
Tak bohužel čas se zastavit nedá a zub času (koroze) hlodá a hlodá....... :-) Taky bych rád, aby se vyráběla nová auta čistě mechanická a bez elektroniky. Jo dělá to Toyota - Land Cruiser, ale jen v benzínu, za strašnou raketu a pouze pro arabský trh.
Co se týče váhy toho starýho Passata, tak zas tak těžkej nebyl.....záleží na motorizaci, ale řekněme 1,9TDI 1996-2000, mělo váhu kolem 1300kg-záleží na výbavě, na typu motoru atp.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
No ale vas semelou taky. Zazila jsem nekolik bouracek. Dve "likvidacni" jak ridic dokonce. Ve vsech pripadech jsem mela (nebo sedela) staricke auto. Ve vsech případech jsem nemela ani modrinu. Jen v pripade kutaleni se po svahu dik nepripoutani se lehky otres mozku. Kdyby se auto deformovalo pohltí tu energii ale lido vevnitr budou na kasi a rozhodne nevylezou po svejch. Pripad s fiestou. Byt to novejsi je moje auto vejpul a pani co me sejmula ve svym mrtva.
Pripad tri ja jedouci po hlavni. Stoletej dedula (dobre bylo mu 87) z vedlejsky mi to napral do dveri řidiče. Bejt to novější auto s deformacnima sracema mam zprelamanejch par kosti v lepsim pripade. Takhle to dik my reakci a bytelnosti auta nakonec odsral jen levej blatnik světlo atd. Dvere u ridice to minulo tesne. Kdyz sem videla x krat projizdejich kolem pitomejch tukancu jak byly novejsi auta rozmlaceny.... Vidala jsem to na silnicích a u taty cislo dve dnes a denne. Ne dekuji. Stary auta (pozor ne vsechny chce to vybirat) maj co se tyce vydrze proste svy.
Priklad. Tatka pravy mel mercedesa 80leta. Model co byl po pianu. To auto dneska ma nalitano ptes mega a půl a stále jezdí s původním motorem a původními plechy a jsou měněné jen běžně opotřebovávané věci. A stale jezdi jak fik a da i 140-150 kdyz ho majitel xhce hnat. Ktery novy odel auta tohle zmakne? A to prosim je to 2kovej naftak a spotreba fakt neni 8litru ale cca 6 i po tech letech a kilometrech.
Ale ta deformace přece chrání tak, že na řidiče působí ve výsledku menší destruktivní síla, protože se jí velká část pohltí díky deformacím té karoserie, cílem není nepoškozený vůz, ale nepoškozená posádka. Že má auto deformační zóny neznamená, že je natolik měkké, že se "probouráte" až na posádku.
https://www.youtube.com/watch?v=b3AZlH8_8UU&ab_channel=WIRED
Dotaz
napsal(a):
Ale ta deformace přece chrání tak, že na řidiče působí ve výsledku menší destruktivní síla, protože se jí velká část pohltí díky deformacím té karoserie, cílem není nepoškozený vůz, ale nepoškozená posádka. Že má auto deformační zóny neznamená, že je natolik měkké, že se "probouráte" až na posádku.
https://www.youtube.com/watch?v=b3AZlH8_8UU&ab_channel=WIRED
Přesně jak píšete.
Ona za stará auta vypadaj že vydrží všechno, oproti novým co se pokroutí, ale řidič je víc chráněný v těch nových....
Ja bych nepodcenovala motivaci vyrobcu prodat tech aut co nejvic. Kdyz jsou po kazde (i male) bouracce na odpis, prezentuje se to marketingove jako bezpečnostní deformacni zony. Cimz nerikam, ze bych chtela nejak cilene jezdit ve starem aute - nektera jsou papirova, osizena, bez airbagu... Ale jine modely kvalitni jsou.
Jinak ty velike deformacni zony jsou evropsky model, v USA se auta myslim zase delaji zase tak, aby byla co nejvetsi, nejtezsi a nejpevnejsi a naraz prezila vcelku.
Ach jo, tady se teď každý stal odborníkem na řízenou deformaci motorových vozidel, koukám. Vždycky mne vyděsí číst tyhle "názory" a rady, když o tématu něco vím. Jak pak asi musí vypadat rady v oblastech, o kterých nic netuším (třeba koně...).
No nic. Je spoustu důvodů proč nekupovat nová auta - existuje celá řada nových pastí a vychytávek, ať už v oblasti exhalační (DPF, EGR, chlazení o vyšší teplotě než 100C, mild hibrid, start-stop...), tak i v oblasti elektroniky vůbec (zdravíme skupinu PSA a ostatně i <>Renault, jejíž výrobky si žijí vlastním životem). A samozřejmě některé mechanické celky se nepovedly, což ovšem nebrání výrobcům je prodávat už skoro dvacet let (viz motor TDV/SDV 2,7 až 3L montovaný od Disco3 až třeba do současných Jaguárů - trhá se klika mezi druhým a třetím válcem a výrobci to zjevně nevadí - a neexistuje jak tomu zabránit.). A někdy se stane i taková ta chybka jako rám Navarra D40, který se zase pro změnu láme v místě opěry listových per.
Nicméně - v oblasti antikorozní ochrany i bariérové ochrany udělala ta auta neuvěřitelný skok. Možná půjde auto po nehodě do šrotu, ale vy to přežijete. A tohle jsem pochopil už jako malé dítko roku 1984, když jsem v jisté středověké zemi slyšel o havárii Toyoty (předchůdce LandCruiseru) - autu s velkou železnou traverzou na čumáku skoro nic nebylo a posádka byla mrtvá - otec mi to vysvětlil tehdy slovy "když se nezmuchlá auto, zmuchláš se Ty". Kdo mi nevěří, ať si nastuduje co je to "Smart Injury".
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nicméně přesně jak píšou v článku na Equichannelu, nestačí vždy mít vhodné auto a vhodný vozík, ještě k tomu je třeba, aby byly ve výborném technickém stavu, zejména co se podvozku (tlumení) a brzd týče. Potom jsou jízdní vlastnosti soupravy někde jinde i když třeba máte tažné vozidlo na hraně požadavků, naproti tomu, kdy táhnete přívěs tankem s vymlácenými čepy, nevyváženými koly a vyteklým tlumičem...
evcusik
napsal(a):
No já nechci být hnípa, ale kolik aut je na pevnem rámu? A to se bavím jen o offroad vozech, nemyslím osobaky a miniSUV, tam je to jasné.
Druhak, jsou lidé, co vycestují 5-6* za rok na velkou cestu. A fakt si myslím, že při takovém vytížení neni potřeba mít auto s 3,5t na kouli.
Být dopravce, tak souhlasím. Ale na takoveto domácí žvýkání.
Já třeba vycestovavam 800-1000km/rok (a to už musí byt). S jedním arabkem....jako fakt se cítím bezpečně a s tím osobakem. A to mam koně tele.
A vždy je na místě aktivní bezpečnost a až pak ta pasivní. Ta pasivní neumí zachránit to, že člověk jezdí jak s cihlama a nepredvida dopředu.
Tak my v době, kdy jsme auto na tahání kupovali, tak jsme taky nejezdili extra často, ale chtěli jsme více nezávislí na přepravcích po zkušenostech v okolí, že známí měli santa fé či grand vitaru, tak tyhle menší auta taháním, byť né moc častým prostě značně trpí. Tak my zvolili ač to dražší a určitě více žere, nissan pathfinder, který má právě pevný rám a na myslím 3,5 tuny. Pak jsem šli do vlastního a o to více se tedy tohle auto hodilo, krom převozů koní, tak tahá hnůj taky prakticky co 14 dní, plus víc jezdíme s koňovozíkem než dřív, třeba 15–20 do roka, být to něco menšího, tak si myslím že už to by bylo za zenitem. Plus tím, že auto samo o sobě je dost těžké, tak je dost stabilní.
Coudas

XXX.XXX.87.254
Citroen jumpy spacetourer?
evcusik
napsal(a):
Když jsme u tich aut a přepravy...asi od 22.10 lze přepravovat pouze ofiko přepravcem, že?!
Sancta simplicitas! Proč??? Nezlobte se na mne, ale Češi jsou opravdu "mistři" v tom, si nařízení vrchonosti vykládat tím nejhloupějším a nejvíce restriktivním způsobem.
Ne, opravdu ne. I sport jest povolen, arciť jen dvou osobách mimo rodinu. Tedy vzít si koně do lesa (včetně toho si ho tam odvézt přepravákem) je zcela legální i legitimní. A z hlediska účelu nařízení je daleko vhodnější si ho tam odvézt sám, než sedět v autě ještě s cizím řidičem.
Stejně tak je legální si vézt koně na veterinu, například. A zase, z epidemiologického hlediska je nejlepší do toho nikoho dalšího (=profesionálního přepravce") netahat. Co by mohl být problém je jet kupovat koně, to jistě může být vnímáno jako šedá zóna z hlediska omezení pohybu obyvatel. A nelegální je účastnit se organizovaných akcí typu závody (byť tam je ta legitimita takového nařízení sporná, pokud by se dodržela určitá opatření, tedy venku, odstupy, nepředávat ceny, atd...).
jbb
napsal(a):
Sancta simplicitas! Proč??? Nezlobte se na mne, ale Češi jsou opravdu "mistři" v tom, si nařízení vrchonosti vykládat tím nejhloupějším a nejvíce restriktivním způsobem.
Ne, opravdu ne. I sport jest povolen, arciť jen dvou osobách mimo rodinu. Tedy vzít si koně do lesa (včetně toho si ho tam odvézt přepravákem) je zcela legální i legitimní. A z hlediska účelu nařízení je daleko vhodnější si ho tam odvézt sám, než sedět v autě ještě s cizím řidičem.
Stejně tak je legální si vézt koně na veterinu, například. A zase, z epidemiologického hlediska je nejlepší do toho nikoho dalšího (=profesionálního přepravce") netahat. Co by mohl být problém je jet kupovat koně, to jistě může být vnímáno jako šedá zóna z hlediska omezení pohybu obyvatel. A nelegální je účastnit se organizovaných akcí typu závody (byť tam je ta legitimita takového nařízení sporná, pokud by se dodržela určitá opatření, tedy venku, odstupy, nepředávat ceny, atd...).
Já pouze dnešní nařízení porovnávám s nařízením c. 215, kdy to prave bylo možné jen skrze profiky nebo při urgentnu na kliniku.
Z hlediska logiky a epidimiologie, je to samozřejmě logické nejvíc. A přesně tak to chci realizovat moje souprava, můj kůň a já.
A já jen řeším, aby mě neodstavili někde po cestě s koněm v hengru a já narychlo sháněla profika - protože papir. Na jaře pomalu ani fyzická osoba nemohla jet na kliniku kdyby neměla stempl od terénního věta...takže já pouze řeším papírovinu. A metodák v návaznosti na tuto situaci jsem zatím nenašla.
Text jsem psala v mírně nastvanem tonu, že zase něco vrchnost vyplodila a dosah je kdovíjaký....
Ale ono ani to jarní nařízení nebylo takto kategorické. Takhle jednoznačně vyplývalo jen to stanovisko jezdecké federace co bylo zveřejněno i na EQCH. Těžko říci proč ho federace formulovala takto, asi to byla obvyklá kombinace vlezdop***lismu vůči vrchnosti a možná i snaha pomoci přepravcům, co nemají co žrát.
Lidi, chovejme se racionálně, ale nenechme si kálet na hlavu. Svými terénními vyjížďkami zvyšuji riziko pouze při tankování na benzince (ale to musím stejně když jedu do práce) a potom samozřejmě možnost pádu z koně - to ovšem už nezáleží na tom, jestli jsem si koně někam odvezl.
jbb
napsal(a):
Ale ono ani to jarní nařízení nebylo takto kategorické. Takhle jednoznačně vyplývalo jen to stanovisko jezdecké federace co bylo zveřejněno i na EQCH. Těžko říci proč ho federace formulovala takto, asi to byla obvyklá kombinace vlezdop***lismu vůči vrchnosti a možná i snaha pomoci přepravcům, co nemají co žrát.
Lidi, chovejme se racionálně, ale nenechme si kálet na hlavu. Svými terénními vyjížďkami zvyšuji riziko pouze při tankování na benzince (ale to musím stejně když jedu do práce) a potom samozřejmě možnost pádu z koně - to ovšem už nezáleží na tom, jestli jsem si koně někam odvezl.
Díky za podporu, já to cítím stejně...ale už si poněkud připadám mezi lidma jak letadlo.
evcusik
napsal(a):
Díky za podporu, já to cítím stejně...ale už si poněkud připadám mezi lidma jak letadlo.
No ona část lidí se v těch restrikcích naprosto bahní a libuje. A přibývá tam i takový ten pseudoargument "každý si něco odepřel, tak proč zrovna vy byste měli jezdit na koni".
Bohužel těmhle "solidárním zakazovačům" nedochází, že čím více budeme "solidární" ve věcech kde to není třeba a tedy budeme se chovat jinak než obvykle, tím hůře na tom všichni ve finále budeme - až do efektu "motýlých křídel". Například každé omezení spotřeby tak či onak dopadne na příslušný sektor. Tedy tím že se chováme "normálně" (pokud to lze a epidemiologicky to není špatně) třeba dosáhneme toho, že někdo nezkrachuje. On čínský virus je svinstvo, ale na hlad se dá taky dost efektivně umřít (či na bouře chudiny, to jen tak na okraj...)