Nastýlat x nenastýlat přepravník?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 08:30
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.125.26

Asi hloupý dotaz, ale když převážíte koně, hodíte pod něj podestýlku nebo jedete s přepravníkem "na sucho" My jsme teda jezdili vždy bez podestlání ale vidím, že spoustu lidí pod koně dává piliny

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 08:53
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.187

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Asi hloupý dotaz, ale když převážíte koně, hodíte pod něj podestýlku nebo jedete s přepravníkem "na sucho" My jsme teda jezdili vždy bez podestlání ale vidím, že spoustu lidí pod koně dává piliny

my dáváme slámu jen kobylám s hříbětem, aby si mělo v přestávkách kam lehnout, jinak jezdíme taky "na sucho".

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 09:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.3.214

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
my dáváme slámu jen kobylám s hříbětem, aby si mělo v přestávkách kam lehnout, jinak jezdíme taky "na sucho".

a neklouže ta sláma? My teda taky nenastýláme, ale když už, tak bych volila piliny

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 10:46
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.159.239

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Asi hloupý dotaz, ale když převážíte koně, hodíte pod něj podestýlku nebo jedete s přepravníkem "na sucho" My jsme teda jezdili vždy bez podestlání ale vidím, že spoustu lidí pod koně dává piliny

Podle mě je lepší nenastýlat, aby to neklouzalo, max. trocha pilin, aby pod sebou případně neměl mokro...

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 11:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.170

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Podle mě je lepší nenastýlat, aby to neklouzalo, max. trocha pilin, aby pod sebou případně neměl mokro...

nastýláme jenom trochu pilin, neklouže to a koník pod sebou nemá mokro

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 11:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.187

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
a neklouže ta sláma? My teda taky nenastýláme, ale když už, tak bych volila piliny

proč by měla sláma klouzat ...? Copak se někomu kloužou koně v boxe na slámě?

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 12:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.159.239

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
proč by měla sláma klouzat ...? Copak se někomu kloužou koně v boxe na slámě?

On box se v zatáčkách nenaklání a ještě jsem v něm nezažila odstředivou sílu...

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 12:47
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.100.124

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
nastýláme jenom trochu pilin, neklouže to a koník pod sebou nemá mokro

zaleží na povrchu vozíku...jinak spíš bez, vezli jsme ted padavou kobylu bez pilin a byla v pohodě..

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 13:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.187

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
On box se v zatáčkách nenaklání a ještě jsem v něm nezažila odstředivou sílu...

to sice ne, ale myslím, že nakláněním ani odstředivou sílou sláma na kluzkosti nezíská, zvlášť pokud je po ní ještě protizkluzová podlaha

Neregistrovaný uživatel

14.4.2009 22:05
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.221.46

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
zaleží na povrchu vozíku...jinak spíš bez, vezli jsme ted padavou kobylu bez pilin a byla v pohodě..

Kdo jste absolvovali školení přepravců zvířat, jistě víte, že přepravníky by měly být nastlány vrstvou tak 10cm. A to z důvodu tlumení vibrací, které se přenášejí do kopyt...

Neregistrovaný uživatel

16.4.2009 12:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.100.246

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
to sice ne, ale myslím, že nakláněním ani odstředivou sílou sláma na kluzkosti nezíská, zvlášť pokud je po ní ještě protizkluzová podlaha

hm, ty protiskluzový podlahy jsou pěkně na nic, když se kůň při cestě párkrát pokadí či vymočí...a že se to stává, že. pak to klouže jako každá jiná. Každopádně nastlat pilinama. Jeli sme bez nastlání a kobyla mi upadla a pomlátila se. Jeli sme pomalu narozdíl od jiných magorů, co to valej 130 po dálnici atp. a stejně to nepomohlo.

15.5.2015 21:07
Majka111

XXX.XXX.47.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Kdo jste absolvovali školení přepravců zvířat, jistě víte, že přepravníky by měly být nastlány vrstvou tak 10cm. A to z důvodu tlumení vibrací, které se přenášejí do kopyt...

To je moc zajímavá informace! Kolegovi při přepravě upadl valach, protože gumová podlaha byla počůraná a kluzká. Skončil se slušným otokem hlezna. Každopádně mě nikdy nenapadlo vlek nastýlat, ale po této jeho zkušenosti jsem po možnostech řešení začala pátrat a našla tuto starou diskusi.

Prosím o více názorů a zkušeností! Vlek mám konečně svůj a zvažuji ho právě nastlat a předejít problémům. Slámu mám, ale také se mi zdá riskantnější než piliny. Ty bych musela koupit.

16.5.2015 07:56
jaruska

XXX.XXX.213.29

Taky nastýláme, cokoliv, co zrovna máme, klidně dám piliny a navrch slámu, jednak pro pocit, že stojej na měkkým a jednak valach se s oblibou vyčůrá kdekoliv, takže nemá problém čůrat v přívěsu a pak nám to kráásně steče do sedlovny, což moc příjemný není, protože tam je pár věcí, který jsou v tý sedlovně na zemi a pak můžou být počůrané. Tohle video je zrovna když jsme jeli jenom 10 km trénovat, takže tam velká vrstva není, ale když jedeme na závody nebo prostě dál, tak tam jsou i piliny, i sláma.Faktem je, že ač člověk před naložením do vozejku ty koně vyleští, tak přijedeme na místo a na koních je kráásná vrstvička prachu, že by se na ně dalo psát. takže se pak musej čistit znova, ale my zas až tak to nehrotíme, jenom setřeme ten prach zhruba a někdy ani to né, jsme pověrčivý, Jára vždycky říká, že pojede tak rychle, že ten prach odlítá sám.

https://www.youtube.com/watch?v=zNaTK6ZBTFc.

16.5.2015 08:10
jenee

XXX.XXX.184.104

Již spoustu let dáváme do vozíku piliny. Je to pro koně měkčí, nekloužou, vpijí případnou moč a obalí kobylince. Navíc to pak při uklízení po vyložení koní ve vozíku nesmrdí. Ještě se nám nestalo, že by kůň na takovém povrhu uklouzl. Jezdíme s nimi opatrně.

16.5.2015 16:19
Majka111

XXX.XXX.47.1

Budu nastýlat také. Uvnitř nebude alespoň taková ozvěna. Zvuk se tam hodně odráží a ne každému koni se toto líbí. Navíc se v mém okolí stalo to závažné uklouznutí se zraněním. A to byl skoro nový vlek se super gumovým povrchem. Já tam mám ještě tvrdší vroubkovanou gumu, která mokrá opravdu klouže i mně.

18.5.2015 07:37
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Je blbost myslet si, že 10cm vrstva pilin utlumí otřesy, to dost dobře nejde a nevím na kterém školení vám toto kdo říkal.

Mám za sebou taky školení přepravců zvířat a docela čerstvě a podestlání se řeší u mláďat, aby se jim umožnil pohodlný odpočinek a u větších zvířat pro absorpci moči a snížení rizika uklouznutí. Je potřeba ale stlát bezprašné piliny nebo slámu, protože pokud ve vozíku během cesty větráte (a měli byste jestliže jezdíte ze zavřenou zadní plachtou), piliny dost víří a dostávají se koni všude.
Koně, kteří mají problém do přepravníku nastoupit často nastoupí, pokud jim do vozíku hodíte trochu pilin z jejich vlastního boxu - cítí tam svůj pach a míň je to stresuje.
Skrz otřesy je dobré po cestě na chvíli zastavit a nechat zvíře odpočinout ve stojícím přepravníku, my u cest kolem 300km zastavujeme min jednou na cca 20-30min, bez vykládání, a koním to viditelně pomáhá.

Taky je vhodné, aby si řidič vyzkoušel na vlastní kůži jízdu v přepravníku, aby věděl jak moc to v něm háže na špatných cestách, v zatáčkách apod. Já jsem si to zkusila a od té doby po okreskách jezdíme max 65-70 km/h a po dálnici max 100km/h a to i když je dobrý povrch a i když máme vozík s max. konstrukční rychlostí 130km/h. Větší rychlosti už znamená v obou případech dost velké vibrace, nehledě na to, že když z takové rychlosti musíte silněji brzdit, je větší šance, že to kůň neustojí.

18.5.2015 08:24
aggitta

XXX.XXX.65.76

jaruska napsal(a):
Taky nastýláme, cokoliv, co zrovna máme, klidně dám piliny a navrch slámu, jednak pro pocit, že stojej na měkkým a jednak valach se s oblibou vyčůrá kdekoliv, takže nemá problém čůrat v přívěsu a pak nám to kráásně steče do sedlovny, což moc příjemný není, protože tam je pár věcí, který jsou v tý sedlovně na zemi a pak můžou být počůrané. Tohle video je zrovna když jsme jeli jenom 10 km trénovat, takže tam velká vrstva není, ale když jedeme na závody nebo prostě dál, tak tam jsou i piliny, i sláma.Faktem je, že ač člověk před naložením do vozejku ty koně vyleští, tak přijedeme na místo a na koních je kráásná vrstvička prachu, že by se na ně dalo psát. takže se pak musej čistit znova, ale my zas až tak to nehrotíme, jenom setřeme ten prach zhruba a někdy ani to né, jsme pověrčivý, Jára vždycky říká, že pojede tak rychle, že ten prach odlítá sám.

https://www.youtube.com/watch?v=zNaTK6ZBTFc.

No právě, že se ti koně během přepravy dokonale zapráší. Jenže nás vozí přepravce a musí koně nastlat, aby pak ze zoohygienických důvodů u nás po návratu podestýlku vyhodil... Ovšem koně vykoupaní den předem dojedou stejně špinaví jako kdybych je vzala na akci rovnou z výběhu, zejména cestují-li dál...

18.5.2015 08:35
koně

XXX.XXX.205.252

Já dávám vždycky pod každého koně aspoň kolečko hoblin nebo pilin, kvůli moči.Ale, že by byli nějak extrémně zaprášení po dojezdu?To jsem za celá léta nezaregistrovala.Někteří jsou zpocení, čímž opravdu pucuju znova.
Ale vrstvy prachu jsem nikdy nepozorovala.
Zatím jsme nikdy nezavírali zadní plachtu.Jak píše Alfi Pav.Jestli by to mohlo být tím?Také jezdíme max. kolem 100km, takže zas takové štreky to nejsou.
Přední okénka, ani střešní, si na jízdu otevřít netroufnu, protože nevím, jak a kterými směry by na koně táhlo.

18.5.2015 09:10
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Pokud neotvíráte přední okýnka tak nemá moc co vířit

Já jezdím s koněm při pootevřených okýnkách tak, že jsou v přední části přivřené a v zadní otevřené, aby se větralo, ale v max. možné míře se zamezilo extrémnímu průvanu. Plachtu mívám zavřenou, zatím všichni koně, co jsem vezla byli dost stresovaní, když za sebe viděli

I pokud má kůň otevřenou zadní plachtu, tak když déle stojíte třeba na silnici v zácpě a i když máte světlý vozík, strašně špatně se uvnitř vozíku se zavřenýma okýnkama mění vzduch a dost rychle tam je vedro a vepředu nedýchatelno.

18.5.2015 09:23
koně

XXX.XXX.205.252

Takže přední boční okýnka obě nechám vpředu přiklaplé a zadní část otevřu.Plachtu nechám normálně nahoře, našim to nevadí.Střešního se nebudu vůbec všímat.A měly by být tak nějak ideální možné podmínky?
Že by se tlusťoši přestali i potit? Ale zas aby jim neofoukla zádíčka...
Za měsíc jedeme a není to daleko, tak vyzkouším.
Díky moc za radu.

18.5.2015 09:32
Majka111

XXX.XXX.9.22

A zkoušeli jste někdo jet s těmi otevřenými okýnky uvnitř místo koně? Nedělá to randál, jak jimi profukuje? Meluzína? :-D Třeba ve velkém vedru v létě mi přijde ideální otevřít vše co jde, ale zatím nemám zkušenost a nerada bych koně stresovala. Mám v plánu se takto projet alespoň osmdesátkou a zjistit jaké to je. Zatím je počasí milosrdné, tak jezdím se zavřenými okénky a vlek mám krátce, horko jsme ještě nezažili.

18.5.2015 09:33
alfi pav

XXX.XXX.30.254

koně napsal(a):
Takže přední boční okýnka obě nechám vpředu přiklaplé a zadní část otevřu.Plachtu nechám normálně nahoře, našim to nevadí.Střešního se nebudu vůbec všímat.A měly by být tak nějak ideální možné podmínky?
Že by se tlusťoši přestali i potit? Ale zas aby jim neofoukla zádíčka...
Za měsíc jedeme a není to daleko, tak vyzkouším.
Díky moc za radu.

Ano, je pravděpodobné, že to situaci zlepší

Vím, že někteří dopravci nechávají pootevřené jen okýnko, co není do cesty, aby koně nerušil hluk předjíždějících aut, ale já jsem nějaké extra reakce nezaznamenala.

Pokud máte obavu, že si nachladí záda, není nic jednoduššího, než jim dát lehkou odpocku z fleecu, ale to se vám zase můžou zapotit, zvlášť jestli bude horko.

18.5.2015 09:44
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Majka111 napsal(a):
A zkoušeli jste někdo jet s těmi otevřenými okýnky uvnitř místo koně? Nedělá to randál, jak jimi profukuje? Meluzína? :-D Třeba ve velkém vedru v létě mi přijde ideální otevřít vše co jde, ale zatím nemám zkušenost a nerada bych koně stresovala. Mám v plánu se takto projet alespoň osmdesátkou a zjistit jaké to je. Zatím je počasí milosrdné, tak jezdím se zavřenými okénky a vlek mám krátce, horko jsme ještě nezažili.

Jo, jela jsem tak prvních cca 40km s koněm, co se vezl poprvé bez sedace, abych pohlídala, že to bude ok. Cesta po okreskách i dálnici.

Při otevřených okýnkách, jak už jsem popisovala výše (předek přiklaplý, zadek otevřený), to nevydává žádné zvuky resp apoň u mého vozíku. Resp slyšíte, jak vozík jede a jak fouká vítr, ale nějaké vzduchové turbulence nebo divné zvuky jsem uvnitř neslyšela.

Osmdesátkou se tak klidně projeďte, ale nechte si to na dálnici, po okresce nepojedete s koněm víc než 65-70 km/h, pokud tedy nejste hovado nebo nemáte extra dokonale odpružený vozík. To samé i na skákací dálnici např kolem Vyškova/Rohlenky, tam je to totální úděs. Každá nerovnost je ve vozíku trochu cítit a je to o to horší, že kůň na to nijak dopředu není upozorněn (typu "hele teď to skočí tak bacha"...) a může to pro něho být nečekaný pohyb.

Můj muž mi nevěřil, že to hází, dokud se v něm nesvezl taky a dokonce jsem mu nasimulovala i jedno prudší zabrzdění. Sám pak uznal, že s koněm je potřeba jezdit fakt opatrně.

Btw, dopravci zvířat nad 8h při plánování jízdy počítají s průměrnou rychlostí 70km/h, nikdy ne víc a to jedou většinou po dálnicích.

18.5.2015 14:11
rebeks

XXX.XXX.208.14

Já si taky svého koně vozím sama. Nenastýláme vůbec, kůň má vidiové hroty, tak se to pěkně do gumy zatlačí a neklouže. Zadní plachtu máme zavřenou kvůli debilů v kamionech na dálnici, kteří se lepí a vůbec dělají blbosti. Okýnka otevřená vždy obě zespodu. Nikdy se nezpotil ani nenastydl a to jsme jezdili vzdálenosti ke 300 km tj. min.5 hodin čisté jízdy. Rychlost vždy závisí na stavu silnice a členitosti cesty. S lehkou dekou jezdíme akorát ze závodů, pokud není vedro.

18.5.2015 14:18
Majka111

XXX.XXX.9.22

alfi pav napsal(a):
Jo, jela jsem tak prvních cca 40km s koněm, co se vezl poprvé bez sedace, abych pohlídala, že to bude ok. Cesta po okreskách i dálnici.

Při otevřených okýnkách, jak už jsem popisovala výše (předek přiklaplý, zadek otevřený), to nevydává žádné zvuky resp apoň u mého vozíku. Resp slyšíte, jak vozík jede a jak fouká vítr, ale nějaké vzduchové turbulence nebo divné zvuky jsem uvnitř neslyšela.

Osmdesátkou se tak klidně projeďte, ale nechte si to na dálnici, po okresce nepojedete s koněm víc než 65-70 km/h, pokud tedy nejste hovado nebo nemáte extra dokonale odpružený vozík. To samé i na skákací dálnici např kolem Vyškova/Rohlenky, tam je to totální úděs. Každá nerovnost je ve vozíku trochu cítit a je to o to horší, že kůň na to nijak dopředu není upozorněn (typu "hele teď to skočí tak bacha"...) a může to pro něho být nečekaný pohyb.

Můj muž mi nevěřil, že to hází, dokud se v něm nesvezl taky a dokonce jsem mu nasimulovala i jedno prudší zabrzdění. Sám pak uznal, že s koněm je potřeba jezdit fakt opatrně.

Btw, dopravci zvířat nad 8h při plánování jízdy počítají s průměrnou rychlostí 70km/h, nikdy ne víc a to jedou většinou po dálnicích.

Moc děkuji za reakci. Já jezdím asi ještě pomaleji, mám strach . Přeci jen za zodpovědnost je obrovská. Na přívěs jsem si nalepila cedulku s osmdesátkou a to je moje rychlost na dálnici max (kromě D1, která odporně drncá, tam jedu někde i pomaleji, už jsem i objížděla, protože se to prostě nedalo ustát). Ta okénka otevřená vpředu zkusím, mělo by to jít, abych řekla pravdu, ani mě to nenapadlo je otevřít jen s poloviny. Mám je otevírací na pružinu - jakoby vytlačím ven. Snad to půjde vytlačit jen ten zadek.

18.5.2015 18:56
jaruska

XXX.XXX.213.29

aggitta napsal(a):
No právě, že se ti koně během přepravy dokonale zapráší. Jenže nás vozí přepravce a musí koně nastlat, aby pak ze zoohygienických důvodů u nás po návratu podestýlku vyhodil... Ovšem koně vykoupaní den předem dojedou stejně špinaví jako kdybych je vzala na akci rovnou z výběhu, zejména cestují-li dál...

No právě, jak přešlapujou, občas, když se zastaví, některej hrabe, tak se zaprášej, ale to není taková trága, nedovedu si představit ale jet s vozejkem a nemít tam něco na podlaze, jen holou tu gumu, známýmu se tam takhle zhroutila kobyla, počůrala si to pod sebou a jak vyvažovala, tak i když jeli pomalu, tak jí to prostě ujelo a sekla tam sebou, nebýt hodnýho kamioňáka, kterej to viděl a upozornil je, tak se tam snad domlátila. Bohužel neměli kameru ve vozíku, a jelikož to netušili, že tam kobyla sedí na zadnici, tak by bejvali jeli kdovíjak dlouho...

19.5.2015 07:04
Majka111

XXX.XXX.47.1

Nevadí mi zaprasený kůň! O to fakt nejde. Od toho vozím čištění, abych to vyřešila. Ale vadí mi, pokud hrozí uklouznutí. Tím pádem je odpověď jednoznačná, nastýlání vede. Jsem moc ráda, bude to i lepší, trochu ochráním gumu, utlumím ozvěnu a jako bonus to nasákne moč. Slámy mám dost . Asi by lépe sály piliny, ale bohužel nemám zdroj.

Nebo mě ještě napadá - co použít granofyt? Zkoušeli jste ho někdo?

19.5.2015 07:33
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Majka111 napsal(a):
Nevadí mi zaprasený kůň! O to fakt nejde. Od toho vozím čištění, abych to vyřešila. Ale vadí mi, pokud hrozí uklouznutí. Tím pádem je odpověď jednoznačná, nastýlání vede. Jsem moc ráda, bude to i lepší, trochu ochráním gumu, utlumím ozvěnu a jako bonus to nasákne moč. Slámy mám dost . Asi by lépe sály piliny, ale bohužel nemám zdroj.

Nebo mě ještě napadá - co použít granofyt? Zkoušeli jste ho někdo?

Granofytem jsem stlala bývalou kobylu do boxu a byla to paráda.

Do vozíku to ale vidím jako dost kontraproduktivní, protože na úplné rozpadnutí těch granulí a vytvoření optimálního podkladu potřebujete několik dní, kdy po tom kůň chodí... A to v přepravníku nenasimulujete ergo kůň bude stát na klouzavých granulích (ze začátku) a nebude mít pod sebou ideální zrovna ideální podklad. Jestli s tím ale stelete a dáte už rozpadnutou podestýlku do přepravníku, tak proč ne. Jinak bych spíš řešila piliny.

20.5.2015 14:14
Majka111

XXX.XXX.9.22

alfi pav napsal(a):
Granofytem jsem stlala bývalou kobylu do boxu a byla to paráda.

Do vozíku to ale vidím jako dost kontraproduktivní, protože na úplné rozpadnutí těch granulí a vytvoření optimálního podkladu potřebujete několik dní, kdy po tom kůň chodí... A to v přepravníku nenasimulujete ergo kůň bude stát na klouzavých granulích (ze začátku) a nebude mít pod sebou ideální zrovna ideální podklad. Jestli s tím ale stelete a dáte už rozpadnutou podestýlku do přepravníku, tak proč ne. Jinak bych spíš řešila piliny.

Přidejte reakci

Přidat smajlík