Dobrý den,
v chovu králíků na výstavní účeli jsem úplný začátečník, rok před pořízením samice a samce ZCa chov pouze ZB na mazlíčky. Chtěla bych sehnat co nejvíce rad ohledně chovu tohoto krásného plemene. Samice i samec jsou 8 měsíců staří. Bylo mi doporučeno samici již připustit, nejspíš se to samci povedlo, ale samička u toho nejspíš dost trpěla (takový řev jsem u králíka nikdy předtím neslyšela, čím by to mohlo být? ). Ted čekám zda-li je březí nebo ne, zkoušela jsem prohmátávat břicho ale nic nepoznám. Jak tedy nejlépe u samice určit zda-li je březí nebo ne ? Jinak čemu se v chovu tohoto plemene vyvarovat a na co si dát pozor ?
Děkuji všem co mi do začátku poradí :).
Jája96
napsal(a):
Dobrý den,
v chovu králíků na výstavní účeli jsem úplný začátečník, rok před pořízením samice a samce ZCa chov pouze ZB na mazlíčky. Chtěla bych sehnat co nejvíce rad ohledně chovu tohoto krásného plemene. Samice i samec jsou 8 měsíců staří. Bylo mi doporučeno samici již připustit, nejspíš se to samci povedlo, ale samička u toho nejspíš dost trpěla (takový řev jsem u králíka nikdy předtím neslyšela, čím by to mohlo být? ). Ted čekám zda-li je březí nebo ne, zkoušela jsem prohmátávat břicho ale nic nepoznám. Jak tedy nejlépe u samice určit zda-li je březí nebo ne ? Jinak čemu se v chovu tohoto plemene vyvarovat a na co si dát pozor ?
Děkuji všem co mi do začátku poradí :).
Králík řve většinou na obranu, třeba mně když zdrhne na zahradu z králíkárny a nepovede se mi jej hned chytit, tak jak zdivočí, tak potom řvou při chycení strachy... není to příjemný zvuk, ale zvykněte si, uslyšíte jej celkem pravidelně při tetování mláďat. Že by samice řvala při připouštění se mi ještě nestalo, spíš že by ji samec kousl...
A teď k chovu s PP
1) členství v ČSCH ( http://cschdz.eu/svazove-organizace.aspx )
- najděte si svuj okres, kontaktujte o seznam ZO, do jedné vstupte. Klidně může být okres jiný. At to máte dostupné na schůze a sedí vám parta.
2) chovní králíci s PP a ocenění na výstavě