Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.7.2016 09:09
gufi

XXX.XXX.18.54

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem poslední týden mi chcípli 3 králíci, vždy ob den matku měli každý jinou jenom samec byl stejný, králíci nebyli pokáleni, ani nafouklí a když jsem je otevřel, tak všechny orgány byly v pořádku. Děkuji za odpovědi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2016 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kříšťálovou kouli mám zrovna v servisu a i na její použití udáváte příliš málo informací, jako je stáří, ustájení a krmení těch zvířat.

A když pitvou nic nezjistíte, tak nevíte, na co koukat:D Leda by je zabila Adava Kedavra.

21.7.2016 09:41
gufi

XXX.XXX.18.54

Bylo jim 6 měsíců, krmení seno, granule, oves, pečivo a trávu nedávám. a ještě mi chcípli dvě samice, které měli ve střevech a v okolí střev krev.

21.7.2016 13:47
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Bodlinko, Avada
Ale jinak za příspěvek

22.7.2016 16:20
verka1

XXX.XXX.203.59

Krmení seno, granule, oves, pečivo a trávu nedávám... Co tedy davate ?

22.7.2016 17:37
kacka.k

XXX.XXX.128.30

gufi napsal(a):
Bylo jim 6 měsíců, krmení seno, granule, oves, pečivo a trávu nedávám. a ještě mi chcípli dvě samice, které měli ve střevech a v okolí střev krev.

Tady se moc nedovíte. Je tu spíše více rýpalistů. Pochopila jsem, že krmíte senem, granulema, ovsem. Nedáváte pečivo a trávu. Jinak řeším podobný problém, mladí králici (různého stáří) hynou a hledala jsem tu v diskuzích, co by to mohlo být, ale bezvýsledně. Králík je fit, čilý, žere, pije, nemá průjem, nežbluňká v něm, nekýchá a po 2 hodinách je po něm. Pro rýpalisy - krmeni senem, ovsem (přiměřeně), voda k dispozici (čerstvá), přidáván Acidomid. Kotce prostorné, čištěné v létě 2x týdně.Králici očkováni na mor+myx., přeléčeni na kokcidiozu. V seně jedovaté byliny žádné nejsou. Ani na pitvách nezjištěny příčiny úmrtí.

22.7.2016 18:27
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

kacka.k napsal(a):
Tady se moc nedovíte. Je tu spíše více rýpalistů. Pochopila jsem, že krmíte senem, granulema, ovsem. Nedáváte pečivo a trávu. Jinak řeším podobný problém, mladí králici (různého stáří) hynou a hledala jsem tu v diskuzích, co by to mohlo být, ale bezvýsledně. Králík je fit, čilý, žere, pije, nemá průjem, nežbluňká v něm, nekýchá a po 2 hodinách je po něm. Pro rýpalisy - krmeni senem, ovsem (přiměřeně), voda k dispozici (čerstvá), přidáván Acidomid. Kotce prostorné, čištěné v létě 2x týdně.Králici očkováni na mor+myx., přeléčeni na kokcidiozu. V seně jedovaté byliny žádné nejsou. Ani na pitvách nezjištěny příčiny úmrtí.

Ja som to zase pochopil tak, že z vymenovaných vecí nedáva iba trávu.

Mám len malé skúsenosti, ale v tomto prípade by som im dal hladovku len o vode jeden deň a o vode a sene ďalších pár - 2 - 3 dni. A do vody si skúste zohnať Emanox - je to 100 % prírodná záležitosť - aj prevencia, aj liečba, nič ním nepokazíte. Ak nechcete Emanox aspoň 1 ČL jablčného octu na dva litre vody.

- ani hladovkou, ani Emanoxom nič nepokazíte.

Ale môže to byť o niečo iné - čo nemá súvis s tráviacou sústavou. Ak máte možnosť, zavolajte veta. Tiež nič nepokazíte.

Nech sa darí - a nech rastú.

smajlík

22.7.2016 18:30
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

marcelpancuska napsal(a):
Ja som to zase pochopil tak, že z vymenovaných vecí nedáva iba trávu.

Mám len malé skúsenosti, ale v tomto prípade by som im dal hladovku len o vode jeden deň a o vode a sene ďalších pár - 2 - 3 dni. A do vody si skúste zohnať Emanox - je to 100 % prírodná záležitosť - aj prevencia, aj liečba, nič ním nepokazíte. Ak nechcete Emanox aspoň 1 ČL jablčného octu na dva litre vody.

- ani hladovkou, ani Emanoxom nič nepokazíte.

Ale môže to byť o niečo iné - čo nemá súvis s tráviacou sústavou. Ak máte možnosť, zavolajte veta. Tiež nič nepokazíte.

Nech sa darí - a nech rastú.

smajlík

A ešte niečo - ak to zvládnu, do budúcna odporúčam jeden krát v týždni hladovka - nič, iba voda. Nie je to môj rozum, ja som k tomu prišiel od skúseného chovateľa, ktorému som vďačný aj za tento typ. Je to dobrá prevencia pred ťažkosťami tráviacej súsatvy.

A do vody odporúčam ten Emanox či len ocot častejšie.

22.7.2016 18:39
jardagin

XXX.XXX.167.9

gufi napsal(a):
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem poslední týden mi chcípli 3 králíci, vždy ob den matku měli každý jinou jenom samec byl stejný, králíci nebyli pokáleni, ani nafouklí a když jsem je otevřel, tak všechny orgány byly v pořádku. Děkuji za odpovědi.

Třeba infarkt ale to je střílení od pasu Nebo selhaní organu z tepla. tohle je težke posuzovat.

22.7.2016 18:44
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
Tady se moc nedovíte. Je tu spíše více rýpalistů. Pochopila jsem, že krmíte senem, granulema, ovsem. Nedáváte pečivo a trávu. Jinak řeším podobný problém, mladí králici (různého stáří) hynou a hledala jsem tu v diskuzích, co by to mohlo být, ale bezvýsledně. Králík je fit, čilý, žere, pije, nemá průjem, nežbluňká v něm, nekýchá a po 2 hodinách je po něm. Pro rýpalisy - krmeni senem, ovsem (přiměřeně), voda k dispozici (čerstvá), přidáván Acidomid. Kotce prostorné, čištěné v létě 2x týdně.Králici očkováni na mor+myx., přeléčeni na kokcidiozu. V seně jedovaté byliny žádné nejsou. Ani na pitvách nezjištěny příčiny úmrtí.

Ja si myslím že se tady chovatele dozví hodně věcí, jen určite příspěvky se těžko dají posoudit.Třeba je tohle jeden z případu.Vakcínace byla konbinovana a nebo každa zvlašt?

Pokud je pitva provedena tak jak ma byt, tak se to zjistí.

22.7.2016 18:45
bronda

XXX.XXX.98.84

marcelpancuska napsal(a):
A ešte niečo - ak to zvládnu, do budúcna odporúčam jeden krát v týždni hladovka - nič, iba voda. Nie je to môj rozum, ja som k tomu prišiel od skúseného chovateľa, ktorému som vďačný aj za tento typ. Je to dobrá prevencia pred ťažkosťami tráviacej súsatvy.

A do vody odporúčam ten Emanox či len ocot častejšie.

Já mám dobré zkušenosti s vypuštěním granulí a jádra jeden den v týdnu. Králík by ale zcela hladovět delší dobu neměl. K vláknině (senu) a vodě musí mít přístup neustále.

22.7.2016 18:47
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

Ja si nemyslím, že to bol infarkt, ten by sa mohol kľudne vylúčiť. Traja 6 - mesační králici v jednom týždni na infarkt? - to by bola takmer "náhoda", veľmi, veľmi malá pravdepodobnosť. Ale teoreticky - možné to je.

22.7.2016 18:53
jardagin

XXX.XXX.167.9

marcelpancuska napsal(a):
Ja si nemyslím, že to bol infarkt, ten by sa mohol kľudne vylúčiť. Traja 6 - mesační králici v jednom týždni na infarkt? - to by bola takmer "náhoda", veľmi, veľmi malá pravdepodobnosť. Ale teoreticky - možné to je.

Ne jen teoreticky ale i prakticky.3 kusy v jednom tydnu není žadna vyjímka. Jak jsem psal je to střílení od boku.

22.7.2016 18:55
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

jardagin napsal(a):
Ne jen teoreticky ale i prakticky.3 kusy v jednom tydnu není žadna vyjímka. Jak jsem psal je to střílení od boku.

Ešte niečo - nie je väčšia pravdepodobnosť infarktu u dospelého jedinca, ako u mladého 6 mesačného "odchovanca"?

22.7.2016 19:17
jardagin

XXX.XXX.167.9

marcelpancuska napsal(a):
Ešte niečo - nie je väčšia pravdepodobnosť infarktu u dospelého jedinca, ako u mladého 6 mesačného "odchovanca"?

Ano je ale v těchto vedrech si myslím že je to jedno. Za další myslíte si že mne udělate blbce tak to mate smulu jelikož rozebirate uplne kraviny. Více na vas nebudu reagovat.

22.7.2016 19:23
jardagin

XXX.XXX.167.9

bronda napsal(a):
Já mám dobré zkušenosti s vypuštěním granulí a jádra jeden den v týdnu. Králík by ale zcela hladovět delší dobu neměl. K vláknině (senu) a vodě musí mít přístup neustále.

Dlouhodobe hladovění ma špatny vliv na celkovou funkčnost.

22.7.2016 19:23
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

bronda napsal(a):
Já mám dobré zkušenosti s vypuštěním granulí a jádra jeden den v týdnu. Králík by ale zcela hladovět delší dobu neměl. K vláknině (senu) a vodě musí mít přístup neustále.

Súhlas.

22.7.2016 19:26
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

gufi napsal(a):
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem poslední týden mi chcípli 3 králíci, vždy ob den matku měli každý jinou jenom samec byl stejný, králíci nebyli pokáleni, ani nafouklí a když jsem je otevřel, tak všechny orgány byly v pořádku. Děkuji za odpovědi.

Kde máte umiestnené králiky - vonku, dnu? Majú časť dňa v tieni, alebo sú na slnku?

22.7.2016 19:28
kacka.k

XXX.XXX.128.30

jardagin napsal(a):
Ja si myslím že se tady chovatele dozví hodně věcí, jen určite příspěvky se těžko dají posoudit.Třeba je tohle jeden z případu.Vakcínace byla konbinovana a nebo každa zvlašt?

Pokud je pitva provedena tak jak ma byt, tak se to zjistí.

Vakcína kombinovaná. Napadl mě díky tak rychlému průběhu mor (do 2 hodin po králíkovi, který žere a nejeví známky nemoci), i přes očkování - asi není nic 100%, ale jednak králici nehynou najednou, ale postupně, navíc uhynuli i ti, co by měli mít ještě imunitu od matky. Staří se drží. Ani jeden neměl krev u nosu, plíce čisté. Čekám na další výsledky z rozborů, protože opravdu netuším nač hynou. Pro doplnění: Králici nejsou na slunci ani ve vedru, vodu mají pitnou z vodovodu, seno neustále k dispozici v krmelcích.

22.7.2016 20:03
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
Vakcína kombinovaná. Napadl mě díky tak rychlému průběhu mor (do 2 hodin po králíkovi, který žere a nejeví známky nemoci), i přes očkování - asi není nic 100%, ale jednak králici nehynou najednou, ale postupně, navíc uhynuli i ti, co by měli mít ještě imunitu od matky. Staří se drží. Ani jeden neměl krev u nosu, plíce čisté. Čekám na další výsledky z rozborů, protože opravdu netuším nač hynou. Pro doplnění: Králici nejsou na slunci ani ve vedru, vodu mají pitnou z vodovodu, seno neustále k dispozici v krmelcích.

Tak tady bych se přiklaněl taky k moru ale to je těžke. S kombinovana vím že sní mělo hodně chovatelu problem že nedrží, bud na jedno anebo na druhe.Ja všem doporučuji každou zvlašt a ja tak očkuji a neměl jsem žadny problem.

Nemusí mít krev u nosu a přesto to muže byt mor.Jsou zname i rychle pruběhy že to nepoznate. Ja hledam znamky moru na pohrudnici. Kde mam 100% jistotu.Jestli jsou kralici v dobre kondici. Tak by se mělo hledat v problemech jako je mor, infarkt atd.kde je pruběh velice rychly.

22.7.2016 20:13
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Infarkt u několika kusů králíků denně není snad ani možné.

22.7.2016 20:21
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
Infarkt u několika kusů králíků denně není snad ani možné.

Po kolika kusech je mate v kotcich?

22.7.2016 20:28
kacka.k

XXX.XXX.128.30

1 kotec = byla 1 samice + mladí (3 až cca 7 někteří před odstavem, někteří menší), kotec cca hl.85, výška 60, šířka 100.

22.7.2016 20:38
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
1 kotec = byla 1 samice + mladí (3 až cca 7 někteří před odstavem, někteří menší), kotec cca hl.85, výška 60, šířka 100.

Tak u tak mladych infarkt musím vyloučit ja myslel že byly starší a v odstavu, Mohly by se tam honit a stat by se to mohlo.Ne z duvodu puberty ale agresivnější jedinec. Fakt taky nevím i když se snažím přijít na to co se jim stalo. U takhle mladych by to mohl ten mor byt.

22.7.2016 20:45
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Nebyl to případ jen z jednoho kotce, ale všech Taky nevím, nezbývá než čekat na výsledky z další pitvy a rozborů

22.7.2016 20:53
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
Nebyl to případ jen z jednoho kotce, ale všech Taky nevím, nezbývá než čekat na výsledky z další pitvy a rozborů

Všichni se drží očkovaní v 2 měsících nechapu proč. Vakcinovat se muže už v 6 tydnu a při nakazove situaci 4 tydnu.V 6 tydnech vakcina už ma smysl.No uvidíte, taky mne to zajíma tak dejte vědět. Hlavu vzhuru mlady zas budou.

22.7.2016 22:19
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

kacka.k napsal(a):
Nebyl to případ jen z jednoho kotce, ale všech Taky nevím, nezbývá než čekat na výsledky z další pitvy a rozborů

Ak by to bol mor, tak nielen výsledky z ďalšej pitvy to potvrdia alebo vyvrátia, ale aj to, čo sa bude diať s ostatnými. Je to predsa len vírusové ochorenie, a asi by to len tak neskončilo.

Každopádne Vám prajem, aby to nebol v žiadnom prípade mor, ale nejaký parazit. Nemohlo to byť donesené iným zvieraťom zvonka?

22.7.2016 22:32
borax

XXX.XXX.91.21

Jak tak čtu toto vlákno...
Pripojil bych se k moru.Vypada to na špatnou vakcinu.
Resp. vysoký infekční tlak, kdy si králíci nestihli vytvořit imunitu
U moru jsem se s tim ještě nesetkal, ale přes vakcinu myxy už mi nemoc propukla.
Byť nepatrně...

22.7.2016 22:58
martina85

XXX.XXX.250.242

Zdravím,
mě vet říkal, že očkování (mor + myxa) zabírá až po 14nácti dnech. Že můžou, ato i když jsou oočkovaní to v prvních 14nácti dnech chytit.

22.7.2016 23:05
jardagin

XXX.XXX.167.9

martina85 napsal(a):
Zdravím,
mě vet říkal, že očkování (mor + myxa) zabírá až po 14nácti dnech. Že můžou, ato i když jsou oočkovaní to v prvních 14nácti dnech chytit.

Ano to je pravda.

23.7.2016 11:20
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Žáden jedinec "zvenku" nepřibyl, ani žáden z králíků nikde nebyl (myslím např. připouštění apod.). Účinnost vakcíny je mi známa, i když vemu 14 dnů od očkování a navíc připočtu cca 4 dny inkubační doby moru, doba byla již překonána a králíci hynuli.

Lukassssssss

23.7.2016 11:43
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Setkávám se s podobným problémem. Mám 5 týdenní mladé od 4 Samic a během tří dnu mě zemřelo 8 mladých.Všechno bylo v pořádku až do středy dokud nebylo kolem 30 stupňů. Včera jsem jim poklízel všichni žrali a běhali. Najednou koukám, že jeden začal lomcovat z hlavou ze strany na stranu zmateně pobíhal a do hodiny v křeči zemřel. Takto do večera padli 3 kusy. Jediné co je divné tak úhyn eviduji u samic, které jsou křížené a bez PP. Samici co má mladé a má PP tak žádný problém není. Všichni jsou ve stejné králikárně. Říkám si jestli to nemůže být genetická vada a nebo špatná imunita a následkem vedra jim nevydrží organismus.Samice jsou prvničky. Krmím pořád stejně a nikdy jsem problém neměl. Letos jsem, už mladé samozřejmě odchoval a bez úhynu, ale od jiných samic.

23.7.2016 12:48
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Tak průběh u nás byl jiný, králík čile běhal, pil, chroupal seno, do půl hoďky jakoby ospalý, pak si lehl jako by byl slabý a nemohl se postavit, za chvíli po něm. Takhle to probíhalo u všech.

23.7.2016 13:03
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

Nakoľko lukassss spomína kŕče a následný úhyn, tak ten mor by som hľadal skôr u jeho králikoch, ako u kacky. Ak jemu takto pošla za tri dni možno aj tretina mladých, a zdochýnali v kŕčoch, tak len hneď volať veta. Niet čo čakať.

Nič nepísal o tom, či tam bolo očkovanie na mor a myx.

23.7.2016 14:27
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Teď jsem vygooglila na stránkách nejmenované veteriny k moru:

"Prevence: vakcinace. Očkují se králíci od 6 týdnů stáří, imunita nastupuje od 6. dne, plná chráněnost je od 2-3 týdnů...atd., ...
"Ani výše uvedená doporučení bohužel nezaručují 100 % ochranu proti moru. V poslední době se objevily poznatky o tom, že některé málo patogenní kmeny viru moru se mohou vyskytovat ve střevním traktu mladých, vakcinovaných králíků a po určité době mutovat do patogenní formy.Prakticky to pro chovatele bohužel znamená, že ne vždy zabezpečí daná vakcína chráněnost pro všechny králíky a že pokud určitá vakcína působila perfektně před půl rokem, dnes již může dojít k prolomení imunity. Současně ale samozřejmě platí, že i výrobci vakcín se pravidelně snaží ve svých vakcínách použít kmeny virů, které se právě vyskytují v terénu".

Zajímalo by mě, když byl králík očkován kombinovanou vakcínou a prokázalo by se, že byla neučinná a jednalo by se o mor, můžu zbylé jedince zkusit nechat naočkovat monovalentními vakcínami (zvlášť mor, zvlášť myx) nebo už to nebude mít smysl?
Doba nástupu imunity u monovalentních vakcín je stejná jako u kombinovaných? Nebo je rychlejší? U mor + myx se uvádí 14 dní.
Nemám s uvedených zkušenosti, tak už uvažuji dopředu, co kdyby...

23.7.2016 14:51
jardagin

XXX.XXX.167.9

kacka.k napsal(a):
Teď jsem vygooglila na stránkách nejmenované veteriny k moru:

"Prevence: vakcinace. Očkují se králíci od 6 týdnů stáří, imunita nastupuje od 6. dne, plná chráněnost je od 2-3 týdnů...atd., ...
"Ani výše uvedená doporučení bohužel nezaručují 100 % ochranu proti moru. V poslední době se objevily poznatky o tom, že některé málo patogenní kmeny viru moru se mohou vyskytovat ve střevním traktu mladých, vakcinovaných králíků a po určité době mutovat do patogenní formy.Prakticky to pro chovatele bohužel znamená, že ne vždy zabezpečí daná vakcína chráněnost pro všechny králíky a že pokud určitá vakcína působila perfektně před půl rokem, dnes již může dojít k prolomení imunity. Současně ale samozřejmě platí, že i výrobci vakcín se pravidelně snaží ve svých vakcínách použít kmeny virů, které se právě vyskytují v terénu".

Zajímalo by mě, když byl králík očkován kombinovanou vakcínou a prokázalo by se, že byla neučinná a jednalo by se o mor, můžu zbylé jedince zkusit nechat naočkovat monovalentními vakcínami (zvlášť mor, zvlášť myx) nebo už to nebude mít smysl?
Doba nástupu imunity u monovalentních vakcín je stejná jako u kombinovaných? Nebo je rychlejší? U mor + myx se uvádí 14 dní.
Nemám s uvedených zkušenosti, tak už uvažuji dopředu, co kdyby...

Ma to smysl.

Lukassssssss

23.7.2016 15:37
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Tak, že myslíte že je to mor?Sak u cumáku ani kapka krve.A před hodinou jsem menil vodu a jeden králíček se krčil v rohu a nechtěl chodit. Ted bohužel leží mrtev s vyvrácenou hlavou.Kdyby to byl přeci mor tak padaji i dvou měsicní králíci.Ti očkovaní nejsou jelikož jdou za měsíc a kousek na pekáč.

23.7.2016 15:57
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

Lukassssssss napsal(a):
Tak, že myslíte že je to mor?Sak u cumáku ani kapka krve.A před hodinou jsem menil vodu a jeden králíček se krčil v rohu a nechtěl chodit. Ted bohužel leží mrtev s vyvrácenou hlavou.Kdyby to byl přeci mor tak padaji i dvou měsicní králíci.Ti očkovaní nejsou jelikož jdou za měsíc a kousek na pekáč.

Ja to usudzujem z toho, že Vám odchádzali králiky v takom množstve za taký krátky čas a - ako píšete - v kŕčoch.

Ale, prosím, neberte môj názor ako diagnózu. Podeľte sa s nami o deň, dva, čo bude u Vás nové.

23.7.2016 18:30
kacka.k

XXX.XXX.128.30

Lukassssssss napsal(a):
Tak, že myslíte že je to mor?Sak u cumáku ani kapka krve.A před hodinou jsem menil vodu a jeden králíček se krčil v rohu a nechtěl chodit. Ted bohužel leží mrtev s vyvrácenou hlavou.Kdyby to byl přeci mor tak padaji i dvou měsicní králíci.Ti očkovaní nejsou jelikož jdou za měsíc a kousek na pekáč.

Přesně jak píšete, králíci jsou z ničeho nic jakoby ospalí, sedí, nechtějí chodit, za chvíli je po nich. Dnes už jeden z větších, u většího při posledních záchvěvech křeč. Snad nelehnou všichni a podaří se v pondělí naočkovat vakcínou proti moru. Zkazit se už nic nedá.

23.7.2016 20:54
borax

XXX.XXX.91.21

kacka.k napsal(a):
Přesně jak píšete, králíci jsou z ničeho nic jakoby ospalí, sedí, nechtějí chodit, za chvíli je po nich. Dnes už jeden z větších, u většího při posledních záchvěvech křeč. Snad nelehnou všichni a podaří se v pondělí naočkovat vakcínou proti moru. Zkazit se už nic nedá.

Pokud je to mor, už nebude co očkovat!

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2016 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale u moru je přece dané že mají kapky krve u nosu ne?Pokud vím.

Lukassssssss

23.7.2016 21:47
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Tak padl další jediné co na něm bylo jiné tak mel mokry nos jako kdyby mel rýmu.

23.7.2016 21:49
mikimajky

XXX.XXX.144.252

Tak ale 5€ za očkovanie ušetrených.
Tu už je každá rada zrejme zbytočná.

23.7.2016 21:49
borax

XXX.XXX.91.21

Tak to je na beton z vedra-přehřátí!

23.7.2016 21:50
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

Lukassssssss napsal(a):
Tak padl další jediné co na něm bylo jiné tak mel mokry nos jako kdyby mel rýmu.

A taktiež odchádzal v kŕčoch?

Lukassssssss

23.7.2016 21:52
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Ještě podotku, že to nebyla krev, ale jako by mel nos orošený. Nemyslím si, že padají na mor.To by šlo od všech 4 samic a ne pouze od třech co jsou ruzně křížené.Samce mám dva a každý si skočil na tu svou.Myslím si, že je problem u samice jak kdyby byli přenašečky nejakě nemoci.

Lukassssssss

23.7.2016 21:56
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Někdo je zas chytrý tady nejde o očkovaní je jim 5týdnu aby to melo smysl tak se očkuje v 6tydnu a u nás veterinář jezdí až, když nás je víc.Tak, že asi vše co k tomu řeknu.

23.7.2016 21:56
jardagin

XXX.XXX.167.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale u moru je přece dané že mají kapky krve u nosu ne?Pokud vím.

Psal jsem to vyse, jsou znamy jeste rychlejsi prubehy u kterych neni ani kapka krve.

Lukassssssss

23.7.2016 21:57
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

marcelpancuska napsal(a):
A taktiež odchádzal v kŕčoch?

Nepozoroval jsem ho, ale hlavičku měl nakřivo.

Lukassssssss

23.7.2016 21:58
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

mikimajky napsal(a):
Tak ale 5€ za očkovanie ušetrených.
Tu už je každá rada zrejme zbytočná.

Někdo je zas chytrý tady nejde o očkovaní je jim 5týdnu aby to melo smysl tak se očkuje v 6tydnu a u nás veterinář jezdí až, když nás je víc.Tak, že asi vše co k tomu řeknu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2016 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikdy jsem o tom neslyšela.Mor jsem doma nikdy neměla, ale u všech případů o kterých jsem slyšela od postižených že vždy měli králíci u nosu krev.Ani jsem o moru nic jiného nečetla.Možná že jsem na to jen nikde nenarazila.Nevím.proto se nijak do diskuze nezapojuji, protože fakt nevím na co by moli chcípat.
Mě na vedro pošel jeden králík, ale tady u toho chovatele by to asi fakt chtělo veta aby se na to podíval.To není samo sebou.

24.7.2016 00:44
jardagin

XXX.XXX.167.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nikdy jsem o tom neslyšela.Mor jsem doma nikdy neměla, ale u všech případů o kterých jsem slyšela od postižených že vždy měli králíci u nosu krev.Ani jsem o moru nic jiného nečetla.Možná že jsem na to jen nikde nenarazila.Nevím.proto se nijak do diskuze nezapojuji, protože fakt nevím na co by moli chcípat.
Mě na vedro pošel jeden králík, ale tady u toho chovatele by to asi fakt chtělo veta aby se na to podíval.To není samo sebou.

Studujte za podpory...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2016 09:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nikdy jsem o tom neslyšela.Mor jsem doma nikdy neměla, ale u všech případů o kterých jsem slyšela od postižených že vždy měli králíci u nosu krev.Ani jsem o moru nic jiného nečetla.Možná že jsem na to jen nikde nenarazila.Nevím.proto se nijak do diskuze nezapojuji, protože fakt nevím na co by moli chcípat.
Mě na vedro pošel jeden králík, ale tady u toho chovatele by to asi fakt chtělo veta aby se na to podíval.To není samo sebou.

S morem je to tak, že je to nemoc jater.

Když to na králíka pořádně přijde, tak se mu v podstatě z hodiny na hodinu rozpadnou játra, do krve se uvolní masivně srážecí faktory a tomu králíkovi se srazí krev v cévách, uhyne na trombózu. To žádnou krev u nosu mít nemusí, prostě je po něm. Teprve když má králík štěstí a místo trombózy ve velkých cévách se mu krev srazí jen v malých cévách v plicích, má krev nebo krvavou pěnu u nosu, protože krvácí do plic - nejdřív se udělají sraženiny, tím se srážecí faktory vyčerpají a následuje krvácivý stav.

Jenže aby to nebylo tak jednoduché. Když zvíře trpí přehřátím, poměrně často přehřátí samotné způsobuje DIC - což je právě ten stav, kdy se srážecí faktory v krvi samovolně spustí a pak vyčerpají. DIC vzniká i při moru. Příčiny jsou jiné - rozpad jater nebo spuštění kaskády přehřátím organismu, ale následně je to úplně stejné a králík v obou případech uhyne na to samé, na DIC.

Takže makroskopický pitevní nález při moru a při přehřátí může být úplně, ale úplně stejný. Při moru by měly být větší změny na játrech, protože játry to začíná, ale na králíka to může přijít tak rychle že makroskopické změny, jako je zvětšení jater, se vůbec nemusí mít šanci rozvinout, a na 100% by to rozklouskla jen histolka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2016 09:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bodlinko, děkuji za vysvětlení.

24.7.2016 10:29
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
S morem je to tak, že je to nemoc jater.

Když to na králíka pořádně přijde, tak se mu v podstatě z hodiny na hodinu rozpadnou játra, do krve se uvolní masivně srážecí faktory a tomu králíkovi se srazí krev v cévách, uhyne na trombózu. To žádnou krev u nosu mít nemusí, prostě je po něm. Teprve když má králík štěstí a místo trombózy ve velkých cévách se mu krev srazí jen v malých cévách v plicích, má krev nebo krvavou pěnu u nosu, protože krvácí do plic - nejdřív se udělají sraženiny, tím se srážecí faktory vyčerpají a následuje krvácivý stav.

Jenže aby to nebylo tak jednoduché. Když zvíře trpí přehřátím, poměrně často přehřátí samotné způsobuje DIC - což je právě ten stav, kdy se srážecí faktory v krvi samovolně spustí a pak vyčerpají. DIC vzniká i při moru. Příčiny jsou jiné - rozpad jater nebo spuštění kaskády přehřátím organismu, ale následně je to úplně stejné a králík v obou případech uhyne na to samé, na DIC.

Takže makroskopický pitevní nález při moru a při přehřátí může být úplně, ale úplně stejný. Při moru by měly být větší změny na játrech, protože játry to začíná, ale na králíka to může přijít tak rychle že makroskopické změny, jako je zvětšení jater, se vůbec nemusí mít šanci rozvinout, a na 100% by to rozklouskla jen histolka.

Vďaka za poskytnuté info.

To, čo ste opísala hore, sa asi prihodilo pred istým časom aj mojim dovezeným matkám z horskej oblasti ku mne do nížiny - sucho a horúco. Po pol roku - cez zimu, som si myslel, že sú akože aklimatizované, pripustenie a okotenie normálne. Keď už boli tesne pred odstavom, nastúpili horúčavy, mladé ostali a matky v priebehu týždňa odišli. V krmive to určite nebolo, mor to nebol tiež - nástup teplôt anásledné prehriatie - to by presne vystihovalo ich náhly odchod.

Takže prehriatie, nemusí ísť o ten mor. Odpoveď poskytne aj to, či ostatné králiky budú pokračovať "akoby nič", alebo aj po prípadnom ochladení budú úhyny.

Ešte raz - vďaka.

24.7.2016 10:57
bronda

XXX.XXX.98.84

Také mám jeden případ. Večer při krmení O.K. Do rána jedno tuhé 7-mi týdenní mládě. Doufám, že to bylo také jen přehřátí a ne předzvěst moru. Včera tu byl pěkný hic.

24.7.2016 11:06
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

bronda napsal(a):
Také mám jeden případ. Večer při krmení O.K. Do rána jedno tuhé 7-mi týdenní mládě. Doufám, že to bylo také jen přehřátí a ne předzvěst moru. Včera tu byl pěkný hic.

Náhodou ste ho neotvoril? Pozrieť na ľadviny?

24.7.2016 11:34
bronda

XXX.XXX.98.84

marcelpancuska napsal(a):
Náhodou ste ho neotvoril? Pozrieť na ľadviny?

Ne. Na pitvu jsem neměl moc chuti. Nechť je mu zem lehká. Pokud by to nebyl jen ojedinělý úhyn, začal bych to řešit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2016 12:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

bronda napsal(a):
Také mám jeden případ. Večer při krmení O.K. Do rána jedno tuhé 7-mi týdenní mládě. Doufám, že to bylo také jen přehřátí a ne předzvěst moru. Včera tu byl pěkný hic.

Je divný, že by na přehřátí uhynulo zvíře V NOCI.

Ono přehřátí nedělá, neumí náhlé úhyny zcela bez příznaků. Než zvíře uhyne, je na něm vždycky vidět, že má problém: rychle dýchá, je placaté, hodně, ale opravdu hodně slintá. Nežere, blbě čumí a když na něj sáhnete, má úplně horké uši. V téhle fázi když ho vemete do chladu a uši a tlapky ochladíte studenou vodou, velmi rychle se z toho dostane. Ale když zůstane v teple, stav se zhoršuje, pak už jen leží a funí a nevnímá. V téhle fázi už jen chlazení vodou nestačí, chce to tekutiny do žíly nebo aspoň pod kůži a kortikoidy a úspěšnost už není taková. V podstatě se můžou stát dvě věci: buď to nevydrží srdce a zvíře dostane otok plic, nebo to nevydrží právě to srážení a zvíře buď umře na trombózu nebo vnitřně vykrvácí. A s tím už celkem nic nikdo nevymyslí. Ale když zvíře neuhyne v prvních několika hodinách, tak se z toho dostane a je jako by nic nebylo. Mírně přehřátá zvířata, ta, co "jen" slintají, se potřebně ochladí už poklesem teploty v noci, i když samozřejmě něco takového jim vůbec nedělá dobře, oslabuje je to pro jakékoliv jiné choroby a takové přehřívané samice mohou potratit.

Ale není celkem možné, aby králík byl při večerním krmení zcela bez příznaků choroby a do rána by uhynul na přehřátí. Jo, mohl by uhynout v průběhu noci, ale večer by musel být viditelně nemocný.

24.7.2016 12:52
kacka.k

XXX.XXX.128.30

borax napsal(a):
Pokud je to mor, už nebude co očkovat!

Ten co včera padl, tak průběh, jak jsem již psala. Za chvíli po králíkovi. Zároveň s ním jsem vytáhla ještě jednoho, co seděl, koukal, apatický, takže jsem si říkala, že další, co hodiny nedožije. Obdivuhodně žije ještě teď, je hodně pohublý, má vystouplou páteř, ale chroupe seno a ještě jeví zájem o okolí. Kdyby to byl mor, tak už je přece po něm, nebo ne?

24.7.2016 12:52
bronda

XXX.XXX.98.84

Zase máte pravdu, předsedo Bodlinko!
Ale je pravdou, že při večerním krmení jsem je všechny zase až tak neprohlížel - mládě mohlo být mírně apatické, aniž bych si toho všimnul. Přece jen jsou plné králíkárny. Uvidím, co bude dále. Snad ne ta horší varianta, že by mi tu zavítali nepřátelští virové! Zítra budu moudřejší. Mládě týden před odstavem mi léta neuhynulo, takže jsem z toho trochu nervozní.

24.7.2016 14:04
skodovak

XXX.XXX.241.252

Prodával jsem včera večer králíky 45-60dní staré, pán mi ráno volal že jeden z těch mladších se ráno choval apatiky motal se atd..potom to s ním údajně najednou šlehlo.. rovněž jem já ani kupující neměli problém, až včera.. další detaily nevím.. (jednalo se o hybridy) doteď plné elánu živosti s pěknými tuhými bobky atd...

25.7.2016 10:22
bronda

XXX.XXX.98.84

bronda napsal(a):
Zase máte pravdu, předsedo Bodlinko!
Ale je pravdou, že při večerním krmení jsem je všechny zase až tak neprohlížel - mládě mohlo být mírně apatické, aniž bych si toho všimnul. Přece jen jsou plné králíkárny. Uvidím, co bude dále. Snad ne ta horší varianta, že by mi tu zavítali nepřátelští virové! Zítra budu moudřejší. Mládě týden před odstavem mi léta neuhynulo, takže jsem z toho trochu nervozní.

Tak to byl zatím jen ojedinělý případ. Vše žije. Naštěstí ne mor. I když mládě uhynulo přes noc, tipnul bych si, že to bylo v nějaké souvislosti s tím předvčerejším vedrem.

25.7.2016 11:32
marcelpancuska

XXX.XXX.199.30

bronda napsal(a):
Tak to byl zatím jen ojedinělý případ. Vše žije. Naštěstí ne mor. I když mládě uhynulo přes noc, tipnul bych si, že to bylo v nějaké souvislosti s tím předvčerejším vedrem.

Super.

smajlík

Lukassssssss

29.7.2016 21:50
Lukassssssss

XXX.XXX.98.193

Jen pro informaci mor to není. Padají z vedra, když jsem dal králíka do sklepa do 3 hodin se srovnal, ale bohužel přes tři tropické noci vetší část stejně odpadla smajlík Nejsem z toho moudrý, jak mám zajistit při těchto teplotách optimální chlazení králíka? Nemohu je přes léto chovat ve sklepě a podobně to není reálné. Králikárnu mám pod ořešákem a u jedné samice ani jeden úhyn u třech ostatních znatelný

30.7.2016 08:12
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Tak toto slyším (čtu) poprvé. U nás bývají často teploty přes 30 ve stínu, králíkárna stojí pod dubem, slunko na ni pere - ale ne dovnitř, dvířka jsou orientována od slunce - a nikdy nám králík z vedra nepošel, ani samec, samice, mladí, nic...

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2016 08:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč tedy uhyne králík zrovna když je největší vedro během hodiny?Běhá po kotci, žere, pije.Dívám se na většinu králíků téměř po celý den z okna a nebo něco dělám na dvorku.Byla jsem dávat vodu, všichni v pořádku a za hodinu bylo poněm.Praštil sebou o zem a bylo to.Přehlédnout jsem těžko něco mohla, byli v kotci jen 4 králíci a jak jsem psala mám je na očích.
Pravda, byl to jeden kus zrovna před porážkou a ten největší.Někomu jich ve vedru pochcípe najednou víc.
Možná můj králík mohl mít slabší srdíčko a nevydržel, ale třeba u 5ti králíků to může být vyloučené.
Proč uhynou králíci na první pohled zdravý?

30.7.2016 09:21
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Ale já netvrdím (pokud tedy je váš příspěvek reakcí na ten můj), že se to nemůže stát! Jen jsem napsala, že jsem o tom nikdy neslyšela, nečetla ani se to u nás nestalo. Občas králíci leží rozpláclí různě po kotci nebo u dvířek, funí jak lokomotivy, ale že by sebou jinak zdravý flákl a bylo po něm jsem opravdu - naštěstí! - (zatím) nezažila. Je pravda, že nevím, jaká teplota je přesně uvnitř králíkárny, asi tam zkusím dát teploměr - jestli mi ho nesežerou třeba pak zjistím, že ikdyž je venku hic jako blázen, oni tam mají celkem oukej...

30.7.2016 09:27
bronda

XXX.XXX.98.84

Když ve třicítkách strčím hlavu do kotce a je ještě před kydáním (nevýhoda hluboké podestýlky v létě), tak se vůbec divím, že to ten králík zvládá. I proto jsem kotce odstínil proti přímému slunci, ale nemám izolované stěny králíkáren. Jak je moc horko, tak je chladím hadicí. Zatím, během posledních let jsem přišel jen o 4,5 letého samce (to jsem ještě stínění neměl) a letos o to odstavče. Ale věřím, že když zapůsobí více faktorů (predispozice, horko, výpary z hnoje), tak to králík nevydrží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2016 09:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano reagovala jsem na Váš příspěvek.Tady by asi bylo dobré dát králíka na rozbor.No naštěstí se mi to stalo poprve.Ale otázka je, proč se to děje a to by zjistil asi jedině ten rozbor.

30.7.2016 09:41
xchipsy

XXX.XXX.142.1

Asi to bude jak píše bronda, prostě se sejde víc věcí naráz. Vzpomínám si, že někdy loni nebo předloni jeden chovatel ze vsi taky říkal, že mu z vedra padlo několik králíků - a je fakt, že on má králíkárnu na malém "otevřeném" dvorku na přímém slunci.. Tak pak je to určitě problém. U nás je přeci jen trochu "schovaná", byť ne nijak zásadně.

4.8.2016 21:11
kacka.k

XXX.XXX.128.30

jardagin napsal(a):
Všichni se drží očkovaní v 2 měsících nechapu proč. Vakcinovat se muže už v 6 tydnu a při nakazove situaci 4 tydnu.V 6 tydnech vakcina už ma smysl.No uvidíte, taky mne to zajíma tak dejte vědět. Hlavu vzhuru mlady zas budou.

Pro informaci - závěr - králíci uhynuli v důsledku smíšené bakteriální infekce Jen nejsem moudrá, odkud se vzala.

Přidejte reakci

Přidat smajlík