Zdravím, prosím o zkušenosti a rady v chovu.
Letos se mi opravdu nedaří, na jaře mi nešlo připustit starší samice tak sem nakoupila mladé ale stejně nic, přišel na výměnu samec ten ale nechtěl moc skákat, nakonec připustil 1 samici víc nic... Takže jsem si pořídila čistokrevného samce (činčiláka) nar. 3.1. a ten zatím také neskáče, je ještě mláďas?
Prosim o radu co s tím, kde by mohla být chyba?
Krmím seno, oves a ječmen, zkoušela jsem i celer ale nic...
Samice mám 3, cca 2letou ta měla mladé, dále rok a půl a 9 měsíců starou.
Díky všem za názory.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Madam , prírode sa nedá porúčať. Samci Nitrana v tomto veku bezproblémov samicu pripustila. Je to však aj dosť individuálne,no keď sa selekciou vyberajú správny jedinci de to. Inak podľa mňa slabo krmite a ktovie aké vlastne sú tie vaše zvieratká? Skúste u niekoho pripustiť tie vaše krásky.
Zdravím, nejsem úplně odborník z velkochovu, mám pouze 5 chovných kusů (4 samice a 1 samce), ale připouštím pravidelně i v zimě a s pěknými vrhy.
Dle mého názoru je samec možná mladý, a samice už mohou být lehce zatloustlé.
Navíc bylo poměrně teplo a to se nechtělo nikomu nic, natož králíkům v kožichu. Já měla samici v červenci v tak silné říji, že sama skákala po samci, pak se dokonce z něho i skulila a zamrčela. Je to několikanásobná matka, takže opravdu samice a stejně nezabřezla. Až po zjištění falešné březosti jsem ji znovu připustila a zítra má termín porodu ( březí určitě je a dává mladé kolem 10 kusů).
Navíc teď začínají línat a to mohou být také mimo sexuální apetit.
Mi se osvědčilo samicím přihodit týden před připouštěním bobky od samce, taky dávám natě petržele samicím a celer samci. Babské rady, ale u mne vždy fungují.
Chovné kusy krmím ovsem, ječmenem ne.
Třeba někdo poradí více, ale to jsou mé ověřené zkušenosti.
Ať se daří.
Zuzka