Zdravím, předně chci uvést že jsem chovatel začátečník a králíky chovám na maso..
A teď k problému. Mám samce, je to kříženec berana s ??? a již delší dobu sleduji že když ho chytnu za hřbet tak mi v ruce zůstávají trsy chlupů.. Nevím, jestli je to normální nebo ne, pač za cca 2 roky co králíky chovám se mi to u jiných nestalo.
A dnes jsem zjistil že má cosi v uchu.. může to být svrab?? Připojuji i foto oněch chlupů a ucha.
Jinak žádný jiný problém není, žere normálně, je vitální, nepšiká, jiný problém zkrátka nevidím.
Pokud to bude nemoc, jak léčit (jestli to má cenu, abych u veta nenechal za léčbu 500 když si za 300 můžu koupit jiného)
Díky za odpověď
ano ano, jak píše králíkofil, toto bych tipoval spíše na ty parazity. Tomu "chovateli" (spíše tipuju nějaké přechytračelého panáčka někde z burzy nebo rozumbradu od Vás ze vsi) co Vám to prodal pěkně "poděkujte" a spojil bych to i s nakopáním "sedací soupravy" . Já bych mu to vrátil a chtěl peníze zpět.
Nicméně řešit se to dát - já osobně bych toho králíka hned klepnul, vyčistil kotce a bedlivě pozoroval, jestli to už nestačili chytit ostatní králíci. Ale s ohledem na zaměření Vašeho chovu, bych doporučil něco dostupného na parazity - snadno k mání by měl být Arpalit Neo (sprej nebo rozprašovač). Pomáhá velmi dobře - ve Vašem případě stříkat asi celého králíka včetně uší. Desinfikovat kotce. Dá se to tím Arpalitem víceméně eliminovat a mít králíky v solidní kondici bez strupů a padající srsti - bez problémů můžete odchovávat na maso . Ale nezbavíte se toho na 100%. To by bylo ideální poptat se u Vás nějakého veterináře, jestli má k dispozici třeba Ivomec nebo podobný přípravek , aplikuje se injekčně a účinkujete to suprově, je to vcelku běžný lék, má ho podle mě každý veterinář většinou k dispozici. Cena - nevím přesně, ale bude to asi řádově pár desítek korun.
Pokud ten Arpalit koupíte, tak tím ošetřete i ostatní králíky.
At se Vám zadaří, držím palce.