Dobrý den,
pořídila jsem si 2 andulky vlnkované, jsem úplný začátečník, co se chovu exotů týče a tak bych měla pár dotazů.
Andulky, které jsem si pořídila mají půl roku a po celou dobu byly chovány ve venkovní voliéře. Bylo mi řečeno, že je musím mít tedy na balkoně, až do doby, kdy bude venkovní teplota kolem 15°C. Avšak chtěla bych je vzít dovnitř do bytu, je to pro ně příliš velká teplotní změna, nebo se rychle přizpůsobí?
Předem děkuji za odpovědi :).
Půlroční andulky se změně teploty přizpůsobí mnohem lépe z chladu do tepla než naopak. Z Vašeho dotazu není patrné, v jaké teplotě byly. Těžko se potom radí. Venkovní voliéra bez vnitřního záletu, kde nemrzne, nebo byly v mrazu? Z dotazu to není jasné, zvláště to doporučení nechat je na balkonu, pokud nebude venku 15 stupňů. Tento postup dodržujeme pří stěhování ptáků z tepla domu do venkovních voliér, kdy dny jsou teplé a v noci teploty klesají někdy i k nule. Klidně je do bytu dejte, ale jestliže byly navyklé na mrazy a Vy je dáte do 25 stupňů, tak chudák pták. Zobák dokořán, peří není kabát, který sundáte. Zvykat pozvolna, ne šokem rozdílu teplot 30 stupňů během jednoho dne, ikdyž by to chudák asi přežila. Jak by bylo asi Vám? Snad jsem trochu poradil.
Lola23
napsal(a):
Dobrý den,
pořídila jsem si 2 andulky vlnkované, jsem úplný začátečník, co se chovu exotů týče a tak bych měla pár dotazů.
Andulky, které jsem si pořídila mají půl roku a po celou dobu byly chovány ve venkovní voliéře. Bylo mi řečeno, že je musím mít tedy na balkoně, až do doby, kdy bude venkovní teplota kolem 15°C. Avšak chtěla bych je vzít dovnitř do bytu, je to pro ně příliš velká teplotní změna, nebo se rychle přizpůsobí?
Ak boli andulki doteraz vonku dovnutra mozu ist, nedoporucil bi som to pripade, kebi to bolo opacne z vnutra von, tam bi urcite nastali problemi
Lola23
napsal(a):
Dobrý den,
Nevím, proč neposlechnete chovatele, od kterého andulky máte. Přesunete je a vzápětí tady budete volat o pomoc, že vám andulky sedí načepýřené.