Mníšek šedý - štěpení barev

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

sisco

23.9.2015 14:20
sisco

XXX.XXX.48.251

Dobrý den,
jsem laik a mám dotaz. Doma mám jako mazlíka ručně dokrmenou samici mníška v přírodní zelené barvě. Mám ji od chovatele, je prý z barevného hnízda, ale ona sama prý nebude štěpit.
Ráda bych ji pořídila samce a byla bych ještě radši kdyby měli barevný mláďata.
Co k ní mám tedy pořídit? V mutacích a štěpení se vůbec nevyznám.
Nebo samice která prý neštěpní nebude mít nikdy barevný odchov, ať ji seženu jakkoliv barevného samce?
Díky za odpovědi.

23.9.2015 15:11
jardda

XXX.XXX.62.40

Pokud budu vycházet z Vašich informací, tak musí pocházet z hnízda, kde se nenachází žádná recesivní mutace, tudíž je z hnízda, kde je samec štěpitelný do lutin (nebo opalín). Osobně doporučuji dát samce lutino (cca 5000Kč možná míň), nebo přírodního štěpáka do lutin (do 1000Kč), nebo ještě dát albino samce (3000Kč), nebo štěpáka do albin.
V případě že samice opravdu nebude nanic štěpit, budou v hnízdě lutina samice (ani nemusíte dělat DNA) a při troše štěstí (že samice bude štěpit do modré) budou s albino samcem padat..přírodní, modří, albino, lutino. Záleží kolik chcete investovat a na co se chcete dívat, ale pro mě je lutino pták mnohem hezčí než albino (osobně bych dal lutino samce štěpitelného do modrých). JP.

sisco

23.9.2015 18:53
sisco

XXX.XXX.48.251

Wow, Jarddo děkuji za vyčerpávající odpověď!
Já osobně tedy pokukuji po modrých, ale lutino je taky hezká barvička.
Samice Julie je z roku 2009, v té době jsem se na rodiče neptala a neřešila to.
Jediné co mám je fotka ještě od chovatele s její sestrou, která má jiný odstín zelené
(má Julie je vzadu).
Vzhledem k tomu že už 3 roky snáší vejce a páří se se zrcátkem, dozrál čas ji toho
samce pořídit. Takže Julie hledá svého Romea

24.9.2015 11:55
jardda

XXX.XXX.63.10