Náhlé úmrtí 4 andulek prosím o pomoc

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.11.2015 16:31
Lukašenko

XXX.XXX.212.138

Zdravím dnes jsem se vrátil ze školy a zjistil, že mi zemřeli 4 andulky z naprosto neznámého důvodu. Včera večer a byly naprosto normální mám je ve venkovní voliéře a mají přístup ke žrádlu. Je tedy pravda, že neměli asi půl dne žrádlo, jelikož jich je poměrně hodně. Dostali včera zelí ale to nepředpokládám, že by mělo vliv na nějaké úmrtí. Momentálně jsou andulky v pohodě, ty co nadále žijí a nejeví známku žádné nemoci. Do chovu jsem nepřinesl žádné nové andulky všechny jsou jen čistě moje i mláďata. Abych byl konkrétní k zemřelým andulkám v poslední době nejevili žádné známky nemocí neseděli v koutě, žrali normálně ani nebyli nijak ohrožovány jinými andulkami. Koukal jsem se zda nemají znečistěný ocas a zadeček a vše bylo naprosto v pořádku nebyli ani vyhublí. Momentálně jsem z voliéry vyndal asi ročního samce, který jen sedí je načepýřený a zhluboka dýchá trochu se nažral a teď nic nedělá jen tak zvláštně spí mam dojem, že asi zemře jak říkám do dneška nebylo žádné úmrtí andulek ani nic podobného nikdy se mi tohle nestalo jsem sice začátečník ale andulky už chovám něco přes 3 roky a takovýhle náhlý úhyn se mi ještě nestal prosím o pomoc děkuji.

12.11.2015 18:16
eli22

XXX.XXX.181.33

Lukašenko napsal(a):
Zdravím dnes jsem se vrátil ze školy a zjistil, že mi zemřeli 4 andulky z naprosto neznámého důvodu. Včera večer a byly naprosto normální mám je ve venkovní voliéře a mají přístup ke žrádlu. Je tedy pravda, že neměli asi půl dne žrádlo, jelikož jich je poměrně hodně. Dostali včera zelí ale to nepředpokládám, že by mělo vliv na nějaké úmrtí. Momentálně jsou andulky v pohodě, ty co nadále žijí a nejeví známku žádné nemoci. Do chovu jsem nepřinesl žádné nové andulky všechny jsou jen čistě moje i mláďata. Abych byl konkrétní k zemřelým andulkám v poslední době nejevili žádné známky nemocí neseděli v koutě, žrali normálně ani nebyli nijak ohrožovány jinými andulkami. Koukal jsem se zda nemají znečistěný ocas a zadeček a vše bylo naprosto v pořádku nebyli ani vyhublí. Momentálně jsem z voliéry vyndal asi ročního samce, který jen sedí je načepýřený a zhluboka dýchá trochu se nažral a teď nic nedělá jen tak zvláštně spí mam dojem, že asi zemře jak říkám do dneška nebylo žádné úmrtí andulek ani nic podobného nikdy se mi tohle nestalo jsem sice začátečník ale andulky už chovám něco přes 3 roky a takovýhle náhlý úhyn se mi ještě nestal prosím o pomoc děkuji.

Těžko říci, ale tipla bych, že důvod bude v potravě. Jaké to zelí měli? Čínské?

12.11.2015 19:06
simacek123

XXX.XXX.142.1

eli22 napsal(a):
Těžko říci, ale tipla bych, že důvod bude v potravě. Jaké to zelí měli? Čínské?

Co tim chcete rici, nase i cinske zeli davam dlouha leta vsem papouskum.proc uvadite takovedhle věci nechapu ale vase věc.

12.11.2015 19:23
eli22

XXX.XXX.181.33

simacek123 napsal(a):
Co tim chcete rici, nase i cinske zeli davam dlouha leta vsem papouskum.proc uvadite takovedhle věci nechapu ale vase věc.

Můžete mi říct, proč mě takhle napadáte?Napsala jsem snad, že je to zelím? Nejste nějaký nervák? Jen jsme se zeptala. Známému uhynulo pět kachňátek a morče po zelí. Pak se zjistilo, že blízko políčka se zelím stříkali něčím plevel a větrem se to dostalo na zelí.

12.11.2015 19:25
olgasvarhova

XXX.XXX.112.238

Jo šimáček je nervák...To víme všichni.

12.11.2015 19:29
simacek123

XXX.XXX.142.1

eli22 napsal(a):
Můžete mi říct, proč mě takhle napadáte?Napsala jsem snad, že je to zelím? Nejste nějaký nervák? Jen jsme se zeptala. Známému uhynulo pět kachňátek a morče po zelí. Pak se zjistilo, že blízko políčka se zelím stříkali něčím plevel a větrem se to dostalo na zelí.

To vite ze vam to muzu rici, psala jste jestli to nebylo cinske zeli. a jestli dobře ctete tak to ani krmenim není.nervak jste mozna vy ja jsem v pohode ale dle vas v nahote.kdyz nevim tak nevim nejsem veterinar jak vy, a aji kdybych byl tak pricin je tolik ze bohužel po netu to snat trefi jeden ze sta.sledujte toto téma do konce a pak vam to dojde-snad.

12.11.2015 19:30
Kakadu123

XXX.XXX.176.15

olgasvarhova napsal(a):
Jo šimáček je nervák...To víme všichni.

Pani olgo prosí starejte se o sebe a né o druhé , eli22 tim zelím to být může, záleží odkud pochází ale po zelí ptáky spíše prožene...Ja bych radil odčervit češnekem a podávat tlustčí stravu

12.11.2015 19:36
olgasvarhova

XXX.XXX.112.238

12.11.2015 20:48
popo3

XXX.XXX.210.132

Pozbierat z voliery vzorky trusu zobrat načepíreného samca prehmatat čí nemá vystúpenú hrudnú kosť (vychudnutie) a íst na veterinu kde mu spravia stery a z trusu spravit podrobný rozbor a uvydíte.Možno odčervyt možno bude treba preliečit celý chov antibiotikami alebo niečim iným to určí veterinár podla vyšetrenia.Čim skôr tým lepšie inak to môže mat fatálne následky na chov a nezabudnút na poriadnu kompletnú dezinfekciu chov.zariadenia.PS.príčin nakazenia vtákov je vela skazené infikované krmivo-nevhodné skladovanie, , hmyz, hlodavce, volné vtáctvo, vlhko-plesne, atd.atd.

12.11.2015 21:06
eli22

XXX.XXX.181.33

popo3 napsal(a):
Pozbierat z voliery vzorky trusu zobrat načepíreného samca prehmatat čí nemá vystúpenú hrudnú kosť (vychudnutie) a íst na veterinu kde mu spravia stery a z trusu spravit podrobný rozbor a uvydíte.Možno odčervyt možno bude treba preliečit celý chov antibiotikami alebo niečim iným to určí veterinár podla vyšetrenia.Čim skôr tým lepšie inak to môže mat fatálne následky na chov a nezabudnút na poriadnu kompletnú dezinfekciu chov.zariadenia.PS.príčin nakazenia vtákov je vela skazené infikované krmivo-nevhodné skladovanie, , hmyz, hlodavce, volné vtáctvo, vlhko-plesne, atd.atd.

Myslíte, že by to mohlo být parazitama, když večer byli ptáci ok a ráno mrtví, když nebyli ani vyhublí...? Jestli tedy skutečně večer byli v pohodě, no. To se mi právě nezdá, proto jsem se přikláněla k tomu špatnému krmivu.

13.11.2015 01:05
popo3

XXX.XXX.210.132

eli22 napsal(a):
Myslíte, že by to mohlo být parazitama, když večer byli ptáci ok a ráno mrtví, když nebyli ani vyhublí...? Jestli tedy skutečně večer byli v pohodě, no. To se mi právě nezdá, proto jsem se přikláněla k tomu špatnému krmivu.

Tazatel sice písal že vtáci neboli pohublí ale záleží aj na jeho skúsenosti ono sa to na malom uhinutom vtáčikovy ktorý je za pár minút po úhine tvrdý jak prkýnko niekedy zle pozná treba odchytit živých a prehmatat hrudník ale ako som písal možno, no tiež by som sa priklonil skôr k nejakej otrave následkom zlého krmiva alebo niečoho iného ale to je len polemizovanie to by sme museli vydiet voliéru a čo všetko je v nej.No najistejšie je pitva uhinulého vtáka alebo rozbor trusu z voliéri a stery+trus z postihnutého(načepíreného) vtáka bez toho je to často krát len hádanie a tých príčin môže byt viac tak isto niektoré bakteriálne a virové nákazy sú hodne rýchle a často to ani nebadat a vtáci začnú padat a tiež záleží na imunite a vitalite daného jedinca.

13.11.2015 08:36
eli22

XXX.XXX.181.33

popo3 napsal(a):
Tazatel sice písal že vtáci neboli pohublí ale záleží aj na jeho skúsenosti ono sa to na malom uhinutom vtáčikovy ktorý je za pár minút po úhine tvrdý jak prkýnko niekedy zle pozná treba odchytit živých a prehmatat hrudník ale ako som písal možno, no tiež by som sa priklonil skôr k nejakej otrave následkom zlého krmiva alebo niečoho iného ale to je len polemizovanie to by sme museli vydiet voliéru a čo všetko je v nej.No najistejšie je pitva uhinulého vtáka alebo rozbor trusu z voliéri a stery+trus z postihnutého(načepíreného) vtáka bez toho je to často krát len hádanie a tých príčin môže byt viac tak isto niektoré bakteriálne a virové nákazy sú hodne rýchle a často to ani nebadat a vtáci začnú padat a tiež záleží na imunite a vitalite daného jedinca.

Máte pravdu. Já si teď vzpomněla, že jeden náš mníšek(chovaný doma), byl večer ok a ráno špatný. Ale měl i špatný trus, nejedl, načepýřený... Nasadila jsem heřmánkový čaj s glukopurem a acidomid E, konzultovala s veterinářkou, která byla bohužel na horách, byl svátek. Za den byl zase v pořádku. Dodnes nevím, čím to konkrétně bylo, i když si myslím, že se možná přiotrávil planým svlačcem, který se mi omylem dostal mezi mlíčí. ALe jinak nevím.

13.11.2015 16:01
Lukašenko

XXX.XXX.212.138

eli22 napsal(a):
Těžko říci, ale tipla bych, že důvod bude v potravě. Jaké to zelí měli? Čínské?

Normálně kupované v obchodě jedl jsem ho také a bylo čerstvé nezkažené.

13.11.2015 16:47
eli22

XXX.XXX.181.33

Lukašenko napsal(a):
Normálně kupované v obchodě jedl jsem ho také a bylo čerstvé nezkažené.

Víte ale může být něčím hodně nahnojené, nebo podobného. A jinak zrní stále stejné? Nebylo třeba zapařené? Nějaká nová várka... nebo senegalské proso trochu plesnivé ?(taky se mi jednou stalo). Co ten špatný sameček? A jak myslíte, půl dne byli bez krmení? To není moc půl dne, snad. Vodu měli?

13.11.2015 17:45
atobajus

XXX.XXX.195.189

K určení příčiny smrti slouží pitva, na ifauně se to zjistit nedá.

13.11.2015 18:51
eli22

XXX.XXX.181.33

atobajus napsal(a):
K určení příčiny smrti slouží pitva, na ifauně se to zjistit nedá.

To je jasné, ale ne každý dá andulku na pitvu.

14.11.2015 18:10
simacek123

XXX.XXX.142.1

atobajus napsal(a):
K určení příčiny smrti slouží pitva, na ifauně se to zjistit nedá.

Mate pravdu ale vykladejte to zde, ze po netu je to holi nesmysl, nekteri si mysli ze jto jde, tak je nechme u toho, osobne vetsi blbost neznam, a stejne se tazatel mic nedozvi.

14.11.2015 19:53
Kakadu123

XXX.XXX.176.15

Nenechte se zmast a udelejte pitvu, jestli je to nemoc tak su budete bouchat hlavu o zed kdyz pridete o cely chov...

17.11.2015 13:59
Mofa81

XXX.XXX.167.122

Lukašenko, jak to u vás vypadá s nemocnou andulkou? Jestli nejste rozhodnutý, určitě také doporučuji nechat ji prohlédnout na vet a uhynulé kusy dát na pitvu. Raději, než přijít o celý chov.

26.3.2016 12:21
luky.de

XXX.XXX.32.54

Zdravím všechny!
Mám podobný problém, jako Lukašenko...chovám 5 párů andulek ve venkovní voliéře, je to 14 dní, co jsem jim dal budky a 3 samice zasedli. Jenže : Před týdnem umřela první (měla něco se zobáčkem, byl jsem s ní na veterině a stejně umřela), druhá včera (ležela na zemi) a třetí dnes a ta ležela v budce a měla nafouklé bříško.
Když ještě byli všechny, tak mám navíc 3 samce (jednou mi někdo poradil, že je prý lepší mít samce navíc). Teď jsem ve voliéře nechal jen zbylé 2 páry + jednoho samce a ty zbylé samce jsem přechytal do menší voliérky hned vedle.
Krmím stále prosem (obyčejné a Vitacraft) + senegalské klasy + tráva (žabinec ze zahrady) + tvrdé pečivo + sépiová kost a samozřejmě denně dávám čistou vodu.
Tak nevím, kde je chyba, ale hned v týdnu pošlu trus na rozbor.

Strnad

26.3.2016 14:26
Strnad

XXX.XXX.144.116

Chybu hledejte v sobě, nechávat hnízdit při nočních teplotách okolo 5 stupnů? Říká vám něco zadržené vajíčko? Omlouvám se, ale s vámi a podobnými to asi jinak nejde, kupte si starou poctivou literaturu a vyhnete se těmto problémům!

26.3.2016 14:40
luky.de

XXX.XXX.32.54

Strnad napsal(a):
Chybu hledejte v sobě, nechávat hnízdit při nočních teplotách okolo 5 stupnů? Říká vám něco zadržené vajíčko? Omlouvám se, ale s vámi a podobnými to asi jinak nejde, kupte si starou poctivou literaturu a vyhnete se těmto problémům!

Děkuju a nemusíte se omlouvat, jsem rád za každou odpověď, která mi pomůže!

26.3.2016 14:58
Moudivláček

XXX.XXX.37.245

Dámy a pánové,
V čase velikonočním se přidám do diskuze o tématu mých začátků před čtyřiceti lety.
Odpovědi na zde nastíněné problémy a nejen ty, jsou bez znalosti konkrétní situace mnohdy k ničemu, vulgární člověk by řekl, že na h..., ikdyž i já touto písemnou formou rady dávám. Jen dodám, berte ty rady s rezervou.
Tazatel mnohdy neuvede, třeba i nevědomky podstatnou informaci a rady dobře míněné jsou pak zcestné. Žádný lékař nevysloví diagnózu, aniž by pacienta viděl a s ním hovořil. Ale i touto písemnou formou se dá trochu poradit, ale stručný dotaz nestačí, je třeba dialog. Mně to někdy připadá jako výslech. Otázka, odpověď, žádné dlouhé řeči. Výsledek tomu mnohdy odpovídá.
Proto jsem neodpověděl. Pokud dostanu od tazatele podrobnou interní zprávu, rád odpovím.

26.3.2016 16:17
andulka9

XXX.XXX.19.49

Strnad napsal(a):
Chybu hledejte v sobě, nechávat hnízdit při nočních teplotách okolo 5 stupnů? Říká vám něco zadržené vajíčko? Omlouvám se, ale s vámi a podobnými to asi jinak nejde, kupte si starou poctivou literaturu a vyhnete se těmto problémům!

Já jsem měl u chovatele zamluvene Kakariki a on na mě chvátal že je musím vzít nebo zasednou jenomže on neměl ještě budky ta samička zadržela vejce a druhý den po té co v mě voliere zasedla zemřela podle mě ji vajíčko prasklo v těle a otrávili ji.

hanule89

27.4.2016 22:31
hanule89

XXX.XXX.246.71

Dobry den tak mame stejny problem ja jsem prisla o 6 andulek taktez z neznameho duvodu.

28.4.2016 00:00
bartrand

XXX.XXX.62.36

hanule89 napsal(a):
Dobry den tak mame stejny problem ja jsem prisla o 6 andulek taktez z neznameho duvodu.

Bez pitvy ale nic nezjistíte, nebyli ptáci vyhublí - začervení?

hanule89

28.4.2016 11:52
hanule89

XXX.XXX.246.71

Dekuji bartrand za odpoved ale jedna vec mi stale nejde do hlavy ze mi vzdy uhynul par a vzdy sem je nasla u sebe a jeden par sem nasla v budce. Stale mi to vrta hlavou. Zbyle 3 pary co jeste mam jsou ok ale jeste jednou dekuji.

28.4.2016 12:35
bartrand

XXX.XXX.62.36

hanule89 napsal(a):
Dekuji bartrand za odpoved ale jedna vec mi stale nejde do hlavy ze mi vzdy uhynul par a vzdy sem je nasla u sebe a jeden par sem nasla v budce. Stale mi to vrta hlavou. Zbyle 3 pary co jeste mam jsou ok ale jeste jednou dekuji.

Nemohli se něčím otrávit? Já si takhle jednou otrávil tři páry agapornisů když jsem jim dal na hnízda větve co pro ně byli otrávené a dvě rosely když jsem jim dal bezinku od pole, na které asi skončil nějaký postřik.

hanule89

28.4.2016 12:54
hanule89

XXX.XXX.246.71

To by se mi otravili vsichni i korely co snima mam ve voliere. Je mi velkou zahadou jeste sem si rikala jestli to nemohlo byt zemetresenim u nas v pondeli totiz bylo a to sem nasla prvni dve mrtvy a druhy den sem nasla ctyri mrtvy.

Strnad

28.4.2016 15:18
Strnad

XXX.XXX.144.116

hanule89 napsal(a):
To by se mi otravili vsichni i korely co snima mam ve voliere. Je mi velkou zahadou jeste sem si rikala jestli to nemohlo byt zemetresenim u nas v pondeli totiz bylo a to sem nasla prvni dve mrtvy a druhy den sem nasla ctyri mrtvy.

Také se přikláním k nějaké otravě a to že by se otravili všechny není pravda, záleží na tom jak na tom byli zdravotně, někteří silnější jedinci se s otravou mohli vypořádat a přežít, bez úhony. Jinak bez pitvi to jsou jen dohady.

hanule89

28.4.2016 16:50
hanule89

XXX.XXX.246.112

Kazdopadne vam vsem dekuji za rady.

28.4.2016 18:11
bartrand

XXX.XXX.22.237

hanule89 napsal(a):
To by se mi otravili vsichni i korely co snima mam ve voliere. Je mi velkou zahadou jeste sem si rikala jestli to nemohlo byt zemetresenim u nas v pondeli totiz bylo a to sem nasla prvni dve mrtvy a druhy den sem nasla ctyri mrtvy.

Zemetreseni ok pokud to nebylo tak ze diky tomu ptaky mechanicky neco zabilo (napriklad spadenej tramek) tak to tim na 100% nebylo. Jinak me jeste napadlo, nezname se? Nepracovala jste v pohorelicich v tiskarne?

hanule89

28.4.2016 20:20
hanule89

XXX.XXX.246.71

Nene to sem opravdu nepracovala ja jsem z treste ale dekuju.

Přidejte reakci

Přidat smajlík