Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2016 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den, poradí mně někdo co to může být za mutaci rosely? Je to opalínová, anebo něco jiného? Zdá se, že je poněkud jiná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2016 14:06
19.7.2016 15:08
bartrand

XXX.XXX.62.36

Ano, je to opalin.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2016 15:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

bartrand napsal(a):
Ano, je to opalin.

Takže žlutohlavá opalín s červenou hlavou. Foto je totižto z webu...

slavikpavel

19.7.2016 15:16
slavikpavel

XXX.XXX.195.189

Je to mladá rozela žlutohlavá v mutaci opalin, ta hlava po přepeření nebude tak červená, bude bledě žlutá, chovatel uvádí, že to může trvat až dva roky než se plně vybarví.

19.7.2016 18:13
bartrand

XXX.XXX.62.36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takže žlutohlavá opalín s červenou hlavou. Foto je totižto z webu...

Ano, loni byla v nabídce i zde na ifauně za 11000kč, třeba se pánovi podařilo letos odchovat znovu.

slavikpavel

19.7.2016 19:13
slavikpavel

XXX.XXX.195.189

bartrand napsal(a):
Ano, loni byla v nabídce i zde na ifauně za 11000kč, třeba se pánovi podařilo letos odchovat znovu.

Tahle je z Belgie, je to odchov z roku 2013.

19.7.2016 19:33
parrotss

XXX.XXX.229.101

bartrand napsal(a):
Ano, loni byla v nabídce i zde na ifauně za 11000kč, třeba se pánovi podařilo letos odchovat znovu.

Nechci řešit cenu to je věc každého chovatele. Otázkou je zdali je to mutace spontání, anebo je to kříženec. Co si myslíte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2016 20:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to klasická transmutace (pestrá x žlutohlavá). Asi nemá cenu řešit tyhle věci. Víte co se sem dotáhlo rádoby mutací, venku je to jim to jedno. Je to barva je, kup nebo nech být.

arach

3.8.2016 17:55
arach

XXX.XXX.254.205

Zdravím, poradí mi někdo prosím co je to za mutaci?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.8.2016 07:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

arach napsal(a):
Zdravím, poradí mi někdo prosím co je to za mutaci?

Dobrý den,
pokud chcete od někoho z nás solidní odpověď, pak je nutné pořídit foto, které umožní vyslovit nějaký relevantní názor. Z jedného a navíc čelního fota této rosely to fakt nejde...Velice užitečné pak bývá, napsat alespoň stručný slovní komentář k rodičům ptáčete a opět foto je to nejlepší co můžete udělat.

jankohrasko

4.8.2016 07:54
jankohrasko

XXX.XXX.195.189

arach napsal(a):
Zdravím, poradí mi někdo prosím co je to za mutaci?

Opalin skořice.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.8.2016 10:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

jankohrasko napsal(a):
Opalin skořice.

Opalin skořice.

lumpicek

4.8.2016 11:01
lumpicek

XXX.XXX.0.243

arach napsal(a):
Zdravím, poradí mi někdo prosím co je to za mutaci?

Dobrý den, jak je ten pták starý, jací jsou rodiče?

arach

4.8.2016 20:06
arach

XXX.XXX.254.205

Díky za odpovědi. Zítra zkusím nafotit více fotek. Jinak je to letošní odchov od rosel pestrých. Foto taky dodám.

arach

5.8.2016 17:43
arach

XXX.XXX.254.205

Tady jsou fota rodičů i toho mláděte.

arach

5.8.2016 17:44
arach

XXX.XXX.254.205

Na prvné fotce je v pravo nahoře jiné mládě. Otec je dalších fotkách vlevo.

rostahlinka

5.8.2016 17:57
rostahlinka

XXX.XXX.195.189

arach napsal(a):
Tady jsou fota rodičů i toho mláděte.

Samička opalin skořice.

5.8.2016 17:58
Miroslav Bláha

XXX.XXX.222.21

arach napsal(a):
Zdravím, poradí mi někdo prosím co je to za mutaci?

Výše už správnou odpověď máte.Mládě je samička opalínová(červená) skořicová.Její otec je přírodní štěpitelný na opalín a skořici.Stačí?

arach

6.8.2016 16:29
arach

XXX.XXX.254.205

Vyčerpávající odpověď. Děkuji.

7.8.2016 19:16
mirek_h

XXX.XXX.124.128

Dobrý ďeň, chcel by som vás poprosiť o určenie pohlavia týchto dvoch roziel.Sú po rodičoch 1,0pestrý a 0,1červená.

7.8.2016 21:42
mirek_h

XXX.XXX.239.238

A ešte by som sa chcel spýtať o akú matáciu sa jedná.Ďakujem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2016 08:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Více než mutacím nerozumím tomuhle...a to rosely žlutohlavé dělám!

https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/inzerce/r/detail/2801691/prodam/

kdo tam vidí roselu žlutohlavou? Kolik může stát takový to "nedodělek" ? Víte nto někdo?

Neregistrovaný uživatel

8.8.2016 14:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.212.2

To určitě není žlutohlavá, hlavně to rubino. Snad nějaký hybrid nebo co. A to se jako prodává?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2016 21:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To určitě není žlutohlavá, hlavně to rubino. Snad nějaký hybrid nebo co. A to se jako prodává?

Z jiného soudku. Myslíte si, že chovatelství jako dřív? Jestli ano, velice se mýlíte. Nabízené žlutohlavky jsou bohužel produktem, co jsem psal výše (mezidruhové křížení). Například, ukažte mi většinu chovatelů co Vám řeknou, má dominatní straky (třeba penanty). Nikdo to neřekne, chceš straku, tak si ji kup. Za chvíli se bude za přírodn ptáky /bez štěpitelnosti) platit zlatem ( agouší fišery, škrabky). Před lety jse koupil pár "přírodních". V odchovu jediné mládě nebylo přírodní.

Neregistrovaný uživatel

9.8.2016 07:01
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.212.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Z jiného soudku. Myslíte si, že chovatelství jako dřív? Jestli ano, velice se mýlíte. Nabízené žlutohlavky jsou bohužel produktem, co jsem psal výše (mezidruhové křížení). Například, ukažte mi většinu chovatelů co Vám řeknou, má dominatní straky (třeba penanty). Nikdo to neřekne, chceš straku, tak si ji kup. Za chvíli se bude za přírodn ptáky /bez štěpitelnosti) platit zlatem ( agouší fišery, škrabky). Před lety jse koupil pár "přírodních". V odchovu jediné mládě nebylo přírodní.

Dobrý den, chvíli jsem přemýšlela, co jste nám chtěl svým příspěvkem sdělit. Řekla by jsem, že jste si spíše povzdechl nad současným chovatelstvím, které když nemá dostatek mutací, no tak si je prostě vyrobí pomocí hybridů. Umím to pochopit, nijak to nepodporuji, nefandím tomu, ale nerozumím, proč někdo nabízí hybrida z první filialní generace již jako řádně prošlechtěnou rozelu žlutohlavou rubino! Na to je zapotřebí minimálně 5 generací a až od 6. generace nastává situace, kdy lze takovýto inzerát napsat s podmínkou, že budu čestně informovat kupujícího o tom, co vlastně ode mně kupuje. Tedy, že si kupuje transmutaci, jejíchž šlechtění trvalo léta chovatelské práce. Ať se může dotyčný(á) svobodně a odpovědně rozhodnout...a ne žlutohlavá x pestrá a další rok fakturuji. Souhlasíte, nebo ne?

9.8.2016 08:21
zbosace

XXX.XXX.74.157

V podstate áno. Ale čo s tými vtakmi čo sa naliahnu do tej šiestej generácie? Ide o potomstvo nie jedného páru lebo z jedným sa to robiť nedá. A to sú cielené experimenty. Potom sú tu ešte rôzne náhody z neznalosti kedy chovatel kúpi niečo a až potom hľadá info či by niekto nevedel čo mu to lieta vo voliere. Uvediem len perličku nie v súvislosti z r.zltohlavou. Nedávno som čítal inzerát- predám Kakariky č.č stepitelne na Ž.č.... Nedá sa to inak, každý si musí určiť vlastnú cestu. Svet prijal červenú rozelu pestrú a prime aj zltohlavú, teda opaliny. A určite zostane aj zopár verných obdivovateľov čistých prírodných vtákov i keď to budú mať čoraz ťažšie.

Neregistrovaný uživatel

9.8.2016 12:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.212.2

zbosace napsal(a):
V podstate áno. Ale čo s tými vtakmi čo sa naliahnu do tej šiestej generácie? Ide o potomstvo nie jedného páru lebo z jedným sa to robiť nedá. A to sú cielené experimenty. Potom sú tu ešte rôzne náhody z neznalosti kedy chovatel kúpi niečo a až potom hľadá info či by niekto nevedel čo mu to lieta vo voliere. Uvediem len perličku nie v súvislosti z r.zltohlavou. Nedávno som čítal inzerát- predám Kakariky č.č stepitelne na Ž.č.... Nedá sa to inak, každý si musí určiť vlastnú cestu. Svet prijal červenú rozelu pestrú a prime aj zltohlavú, teda opaliny. A určite zostane aj zopár verných obdivovateľov čistých prírodných vtákov i keď to budú mať čoraz ťažšie.

Tahle otázka patři mezi ty (nej)žhavější. Na ní Vám, ale může dát odpověď jenom ten, kdo se cestou transmutací rozhodl dojít od původní barvy a druhu až k nové barvě u zcela jiného druhu ptáka. Že by výkup, nebo méně zkušený chovatel, nebo...?

PS: Chovatelům a zastáncům nemutačních ptáků, se teď asi začínají dělat fialové kruhy před očima...a ani se jim nedivím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.8.2016 19:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud je mi známo i mladé žlutohlavky mají červenou hlavu (přírodní). V transmutací jde o selektivní výběr. Znám žlutohlavé lutino, opalin, kde je hlava žlutá a i opační ptáci viz. ifauna.
Dohledejte si black rosela, nebo jak se to píše a tento chovatel mydlí kde co s čím koliv. Upřimně, jen co je mutací žlutolících rosel např. lutino, opalino, skořice, pastel. Neříkám, že všechny vznikly trasmutací, ale podle mého drtivá většina z nich. Další příklad alexandři (malý velký). Byl jsem před lety podívat venku s velkou slávou pán kupovat alex. velkého lutino. Klasická česká vlastnost. Ten za ně chce v čechách tolik a vidíš a já je velku koupil za polovic. Bohužel kříženec možná cca F2, F3, ale byl za polovic.
Možná bych to uzavřel, ať si každý chová co chce (mutace x přírodní). Dnes jsem viděl majeráky u chovatele co nemusí mutace. Mít místo, rád si je pořídím.

Přidejte reakci

Přidat smajlík