Nejsem žádný začátečník a tak prosím názory zkušených.
Uvádí se, že hnízdí jen dominantní pár, píše se i u rýžovníků, tam to není pravda. Experimentuji. Jeden samec, dvě samice, dva páry + nějací drobní ptáci a latami. Voliéra venkovní 4 krát 2 krát 2 m.
Jde mně o to bourat léta opisované publikované poznatky.
Chovám neofemy tyrkysové. Voliera 3*2*1 meter. Pár neofem a par koriel v pohode. Na jar som mal v tejto voliere dva páry neofem + korely a samci neofem sa medzi sebou bili. Budky mali aj navyse, vsetky v jednej výške a boli rovnaké. Takze som ich musel rozdeliť. Mimo hniezdenia boli v pohode. Vasa voliera ma vsak omnoho lepší rozmer.
Držím palce.
Zdravím, já teď budu dělat voliéru na balkón k baráku.
Bude taková atypická, vzhledem k prostoru. Rozměry cca šxvxh 1,2x2x2.
Viz nákres, pokud z toho něco poznáte.
Chtěl bych tam mít páreček neofém a přemýšlím i o andulkách.
Myslíte, že to bude v pohodě i v případě hnízdění?
Kolik ptáků by tam mohlo zhruba být?
Je to dočasná voliéra na tento rok.
Stavíme dům, kde budu stavět větší voliéry pro více druhů.
Díky za radu.
MystiQ
napsal(a):
Zdravím, já teď budu dělat voliéru na balkón k baráku.
Bude taková atypická, vzhledem k prostoru. Rozměry cca šxvxh 1,2x2x2.
Viz nákres, pokud z toho něco poznáte.
Chtěl bych tam mít páreček neofém a přemýšlím i o andulkách.
Myslíte, že to bude v pohodě i v případě hnízdění?
Kolik ptáků by tam mohlo zhruba být?
Je to dočasná voliéra na tento rok.
Stavíme dům, kde budu stavět větší voliéry pro více druhů.
Díky za radu.
Andulky k neofémám ne. Dala bych tam párek neofém a párek třeba astrildu rákosních, případně ještě dolu párek křepelek čínských. K otázce pane M, chovám dva páry bourků pohromadě přes zimu bez budek a v pohodě. Jakmile jsem dala budky, rvaly se nejen samci, ale i samičky, takže v době odchovů chovám zvlášť.