Prosím o radu rozela - štěpení, mutace

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.6.2011 15:45
zubena

XXX.XXX.49.10

Prosím o určení - jaká je to asi mutace. Mám mladé 4 rozely pestré červené, 3 jsou červené, ale 1 má zádní pérka jiné - žluté. Můžete mi někdo poradit jaká to teda je - rozela pestrá,......? Rodiče jsou pestré červené. Děkuji za radu.

28.6.2011 15:54
pyrhura

XXX.XXX.71.2

Je to samička červená škorica. Samec vám šťepí do škoríc.

28.6.2011 17:01
zubena

XXX.XXX.49.10

Ten vlevo je mladý (ne chovný samec). Jak jste přišel na to, že samec štěpí do skořic? Jsem teprve začátečník.

28.6.2011 18:13
bartrand

XXX.XXX.203.180

Protože pokud má zadavatel chovnou páru červená x červená a vylítla mu skořice, tak samec musí štěpit do skořic, je to mutace vázaná na pohlaví = štěpí pouze samci a vylétlé mládě je samice

28.6.2011 19:04
bartrand

XXX.XXX.203.180

aha, vy hste zadavatel. v tom přípaě to máte asi
červená x červená
máte 3 červené a červenou skořici
Samice na skořici štěpit nemůže, takže na ní s jistotou štěpí samec, ale odchované mládě nemůže být samec protože k tomu by bylo zapotřebí štěpitelného samce + červenoskořicovou samici

Pokud byste dal mládě do páru s přírodním samce, tak vám padnou přírodní ptáci, ale samci budou štěpit na červené skořice (ale jen polovina z nich)

Poslední větou si nejsem jistý tak ať mě někdo znalejší genetiky kdyžtak opraví. Děkuju.

28.6.2011 19:31
zubena

XXX.XXX.220.239

Aha, a když mám korely samec šedý a samice bílá (asi straka) a vypadnou mi šedí i bílí, tak ta bílá je ....?Samice nikdy není štěpitelná? Vždycky jen samci? Je to trošku složitější ...smajlík

papek

28.6.2011 20:15
papek

XXX.XXX.51.88

zubena napsal(a):
Aha, a když mám korely samec šedý a samice bílá (asi straka) a vypadnou mi šedí i bílí, tak ta bílá je ....?Samice nikdy není štěpitelná? Vždycky jen samci? Je to trošku složitější ...smajlík