Dobrý den.
Jsem začátečník a moje ptactvo bude čekat první (snad úspěšná) chovná sezóna. Chtěl jsem se Vás zkušenějších zeptat na některé věci, o kterých toho zatím opravdu moc nevím, nebo kde si nejsem vůbec jist, neb knihy někdy o jednom a tomtéž problému píší naprosto odlišně.
Na úvod by mě zajímalo něco málo na téma BUDKY. Nejlepší by určitě byly kmenové, ale co se těch "prkénkových" týká měl bych 2 otázky:
1) z jakého materiálu je nelépe je vyrábět a jakého se naopak určitě vyvarovat?
2) kdy budky ptákům do voliér dát? Až na jaře, nebo už nyní?
Všiml jsem si u několika chovatelů, že mají budky ve voliérách celoročně?
3) do jaké výšky je umísťujete? Pár letmých "pokusů" skončilo zjištěním, že je-li mezi budkou a stropem voliéry/záletu jakákoliv mezera, ptáci se do ní (minimálně na noc) snaží nacpat a budka je nahoře po pár dnech samý trus .
Děkuji za odpovědi.
goose
napsal(a):
Dobrý den.
Jsem začátečník a moje ptactvo bude čekat první (snad úspěšná) chovná sezóna. Chtěl jsem se Vás zkušenějších zeptat na některé věci, o kterých toho zatím opravdu moc nevím, nebo kde si nejsem vůbec jist, neb knihy někdy o jednom a tomtéž problému píší naprosto odlišně.
Na úvod by mě zajímalo něco málo na téma BUDKY. Nejlepší by určitě byly kmenové, ale co se těch "prkénkových" týká měl bych 2 otázky:
3) do jaké výšky je umísťujete? Pár letmých "pokusů" skončilo zjištěním, že je-li mezi budkou a stropem voliéry/záletu jakákoliv mezera, ptáci se do ní (minimálně na noc) snaží nacpat a budka je nahoře po pár dnech samý trus .
Děkuji za odpovědi.
Dobrý den,
1) Vyrábět za dřeva, překližky... Nevyrábět z plechu.
2) Já dávám na jaře (proti hnízdění v nevhodnou dobu)
3) Proti trusu přištoubovat ke stropu. To ti to tak vadí, že na tom bude špína? Po sezóně se to dá vydrhnout a vydesinfikovat a je to + ptáci mají kde se v pohodě vyspat, nebo jim na kloaku připevni pytlík a stači ho jen vyměňovat
.
Vocucbat