Dobré poledne,
mám pár zebřiček a jsem začátečník, klec mají 60x50x40. Vybavení už snad mají kompletní, než jsem si je pořídila, hodně jsem se snažila toho načíst. Nikdy jsem ptáky nechovala. Dobře se zabydlili, jak sameček, tak samička. Někde jsem četla, že je potřeba jim do klece dát hnízdo, vzhledem k tomu, že bych nechtěla, aby nám zahnízdili, jelikož nevím, co bych si s mláďaty počala, dala jsem jim otevřené hnízdo zakoupené ve zvěrimexu, půlkruhového tvaru. Mají ho hodně rády, ale stále si ho vystélají, ač jim to denně vyhazuji. Hážou si tam jak zeleninu, kterou dostanou, tak i bukové dřevo, které mají vespod klece. Bojím se, že když jim hnízdo nechám, zahnízdí a nevím, co proti tomu dělat... :) Máte s tím někdo zkušenosti prosím?
Uživatel s deaktivovaným účtem

houmr
napsal(a):
Toto mohu potvrdit. Moje samička při absenci budky snášela do závěsného krmítka mezi slupky zrní.
Přesně tak. U zeber ani sebrání hnízda nebo budky nehrálo roli, samice si vynalezla jiné z mého pohledu nevhodné místo - napáječku, misku na zrní, nebo se pokoušeli stavět hnízdo v rohu klece opíráním stébel prosa a čehokoliv (když se jim sebere stelivo, začnou rvát papír, noviny, cokoliv co je k dispozici, nebo hůř pustí se do ptáků s nimi chovanými - mě orvávali diamanťáky), co se jim hodí. Vyhazování vajec to taky neřeší. Podotýkám, že to vše za absence jakékoliv míchanice, jely pouze na "sucho" zrniny, ani jsem nepřidával nic klíčeného. Nakonec jsem to nechal tak a nechával je raději odpočinout tím, že se starali o mláďata a samice zasedla znovu až když bylo předchozí hnízdo takřka soběstačné. Všechno ostatní vedlo k dalšímu a dalšímu kladení donekonečna...
vanesa
napsal(a):
Dobré poledne,