Chce ji zpět – problém s bývalou majitelkou...

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
24.3.2015 13:05
mexin

XXX.XXX.11.229

Ahoj všem, mám menší problém s bývalou majitelkou..
Budou to téměř dva roky, co mi kamarádka volala, jestli bych neměla místo a chut' vzít si kozu od její známé, která ji potřebuje dát pryč a pokud možno hned.Tak jsem ji vyšla vstříc, ke svým třem kozám je jedna navíc jako nic a jestli trvá na tak rychlém odvozu, tak asi má paní nějaký problém..třeba sousedi, nebo tak..vím co kozy občas dokážou Tak jsme tam jeli druhý den, kozu odvezly a že mi číslo hospodářství pošle mailem.
Čekala jsem více jak 2 měsíce a pak kozu přihlásila dodatečně, když se paní k ničemu neměla.Pak se ozvala asi o další měsíc později, zda ji za kozu zaplatím.Ačkoliv by to problém nebyl, třeba si to nechala projít mezitím hlavou, tak jsem souhlasila a ona mi napsala, že za ni chce 3tis. Je to bílá koza bez POP, ani nevím jak je stará, uřvaná jako blázen, útěkářka, letos dala u nás dva kozlíky, bohužel jsem je našla oba mrtvé, tak nevím co se v mé nepřítomnosti stalo, mléka od ní ted na začátku laktace 2L a počítám že nádoj v průběhu roku klesne, když do ní nebudu sypat krmiva horem dolem..A ona si za ní řekne takovou částku.Napsala jsem ji tedy, že to si musím rozmyslet a ona že ne, že chce odpověd hned, že má i jiný starosti..Tak jsem to nechala být, nereagovala jsem, protože ona se ozve pozdě, číslo hospodářství taky neposlala a ještě mě bude do něčeho tlačit..Dlouho nic..asi po 4-5 měsících se ozvala znovu, jestli se může přijet podívat, že ji nejde o peníze, ale at dám vědět..Tak jsem odpověděla že jo, ale at dá vědět kdy, abychom byly doma.No a zase nic.Až do včerejška..napsala mi zprávu na facebook, že chce do konce týdne peníze, nebo že si pro kozu přijede.Takže madam si vzpoměla téměř po dalším roce, že někomu dala kozu a začala vyhrožovat.Prý volala i na cmsch a tam jí řekli stav našich koz a že ta její registrovaná u nás není.Tak mi to nedalo a na cmsch jsem poslala podrobný mail s čísly, at to skontrolují, protože o žádné chybě mě nikdo nic neposlal.Paní z evidence mi volala zpět, že mi to opravdu nesedí a nejen s tou jednou kozou.Vše jsem předtím nahlašovala jako vždy, vyplněním formulářů, scanováním a odesláním..a oni to tam uvedené do dneška nemají, tak tomu nerozumím, ale to je věc jiná.Paní mi též sdělila, že ta majitelka dle jména má hospodářství registrované, ale u té kozy nemá uvedený odsun ani jinou změnu, takže vlastně ona je ta koza evidovaná u ní, ale u mě ne, přestože ji tu mám téměř dva roky.Takže ted dávám do kupy evidenci a budu ji posílat znovu a doufat, že to bude tentokrát v pořádku.Mám si prý napsat znovu i tu kozu, kterou chce ta ženská zpět, i když mi od samého počátku nechce dát číslo hospodářství a případně se s ní nějak zkusit domluvit..což rozhodně nejde.Kozu jsme nedávno odrohovaly, protože byla útočná na ostatní kozy, prase a svou neohrabaností byla nebezpečná i mě a to si vzhledem k těhotenství nemůžu dovolit a dojit je denně musím.Měla rohy dlouhé a vybočené do stran, navíc si své zbraně na hlavě uvědomovala a často jich využívala.Ted je klidná, už ani tolik neřve, je tu zvyklá a nechce se mi ji vracet, ale 3tis za ni taky dávat nebudu..za to bych měla 3 takové kozy.Jak to mohu řešit?Má na ni vůbec po takové době nárok?to je jako by mi ji sem šoupla at jí zatím živím a ona pak vyrukuje s tím, že ji chce zpátky...a podotýkám, že do samoty na zahradu, kde byla i před tím.Ted má koza společnost 2 koz a 1 kozla, zvykla si tu rychle a stala se vůdčí kozou.Poradíte jak mám dál postupovat?ženská mi připadá jako labilní jedinec, který hodlá prudit a dělat zle.Vybrala si navíc blbý období, kdy jsem doma na rizikovém těhotenství a tohle stresování mi zrovna nepomůže.Taky mě jako možnost napadlo, že když už je koza odrohovaná, tak ji sundám známky a nacvaknu nové které doma mám a nahlásim ji pod novými čísly kodem 28, a prostě kozu nechám zmizet.Bordel v evidenci tak bude mít jen ona, koza u ní pořád není odhlášená, tak nevím jestli by se pak mohla nějak domáhat..(jen koza slyší na své původní jméno a to by bylo asi špatný)..já už fakt nevím..Porad'te co by jste dělali na mém místě vy?díky.

24.3.2015 13:14
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

A to jste na to nepřišla dřív? Kdykoliv se hlásí jakýkoliv pohyb zvířete, přijde mi do maximálně týdne (a předpokládám, že každému, kdo to nevede elektronicky, to nevím, jak funguje) z Hradišťka dopis s aktuálním stavem zvířat, kde jsou všechny moje kusy s čísly a můžu si vše tedy hned zkontrolovat. A pokud nesedí něco, například druhá strana ještě pohyb neohlásila, ve vlastním zájmu do Hradišťka volám a doptávám se, jestli už je vše v pořádku, aby mi to sedělo. A ten dopis si pak schovám a mám ho kdykoli k dispozici - to vy neděláte?

24.3.2015 13:19
ivlna

XXX.XXX.15.77

Dobrý den, asi bych paní nabídla vrácení kozy s tím, že pokud je stále její a měla ji u Vás pouze dočasně umístěnou, spočetla bych jí krmné dny, všechno krmení, odčervení i svou práci.
Když to vyčíslíte, paní by Vám ještě musela doplácet.
Kdysi jsme řešili podobný případ u jiných zvířat s bývalým majitelem, kdy úmluvy najednou neplatily. Po odeslání dopisu s vyčíslením krmení a péče o umístěné zvíře už se dotyčný neozval.

24.3.2015 13:28
mexin

XXX.XXX.11.229

Ne, mě nic takového nepřišlo, proto jsem měla za to, že to je OK a má to tak být.Nejsem v tom papírování zase tak zběhlá, mám jej teprve od r.2013 a po prvotním nahlášení mi nic nepřišlo, pak jsem nahlašovala ještě tu jednu kozu od té ženské a zároveň dvě domácí porážky kozlíků a též nic nepřišlo a další změny se k dnešnímu dni nedělali.Paní z cmsch mi řekla, ze ta poslední změna u nich není vůbec, tak nevím kde ty odeslané stavy jsou a s tím, ze mi ta ženská odmítá poslat číslo hospodářství, s tím prý ona nic nezmůže a mám se s ní nějak domluvit, nebo kozu normálně napsat na své hospodářství i bez toho.už jsem z toho úplně blbá.

24.3.2015 13:31
roklanka

XXX.XXX.45.82

Za prvé si dejte své papíry dopořádku, aby vám souhlasily s Hradištkem. Pak bych paní vypočítala náklady na ubytování kozy, náklady na krmení atd (já beru za ustájení 10, -/den), takže by vám paní ještě musela doplatit. Samozřejmě, že písemně a pokud částku vyrovná, kozu jí vrátím. Nemá smysl se nervovat je to jednoduché.

24.3.2015 13:33
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

To tedy nevím, změny se dělají během týdne a posílají každý pátek dopisem, aspoň to je informace stará 10 minut, zrovna jsem mluvila s paní z evidence kvůli jiné věci.

24.3.2015 13:36
mexin

XXX.XXX.11.229

ivlna napsal(a):
Dobrý den, asi bych paní nabídla vrácení kozy s tím, že pokud je stále její a měla ji u Vás pouze dočasně umístěnou, spočetla bych jí krmné dny, všechno krmení, odčervení i svou práci.
Když to vyčíslíte, paní by Vám ještě musela doplácet.
Kdysi jsme řešili podobný případ u jiných zvířat s bývalým majitelem, kdy úmluvy najednou neplatily. Po odeslání dopisu s vyčíslením krmení a péče o umístěné zvíře už se dotyčný neozval.

Takhle by to možná šlo, jen nevím zda ona to může nějak obejít a přesto se domáhat vrácení.Když ji má tedy pořád napsanou u sebe aby pak neřekla že jsem ji kozu odcizila a tak..když mě se v evidenci i neobjevila ani ona, ani ty dvě porážky..Na kolik kč se prosím počítá krmný den?mohla bych to zkusit + odčervení (doklad o koupi mám).

24.3.2015 13:40
mexin

XXX.XXX.11.229

roklanka napsal(a):
Za prvé si dejte své papíry dopořádku, aby vám souhlasily s Hradištkem. Pak bych paní vypočítala náklady na ubytování kozy, náklady na krmení atd (já beru za ustájení 10, -/den), takže by vám paní ještě musela doplatit. Samozřejmě, že písemně a pokud částku vyrovná, kozu jí vrátím. Nemá smysl se nervovat je to jednoduché.

Děkuji moc, takže nejdříve mít papíry v cajku aby si nároky dělat nemohla a pak jí to pošlu.Akorát si tedy potom pro jistotu na tu evidenci zavolám, zda to je v pořádku, když mi info o stavu nikdy neposlali a zase bych nevěděla jestli v tom bordel je, nebo ne.Díky, jste bezva

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.3.2015 14:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teda, já bych to viděla jinak. Pokud má původní majitelka pořád kozu psanou na sebe, doteď neproběhla přehláška k Vám (nikde není záznam), tak bych si jí vzhledem k tomu, že chce paní dělat problémy, nedovolila přehlašovat na sebe.
To maximálně ta výměna známek, ale zas to tu ví půlka iFauny :D znáte to... lidi maj oči a uši všude.
Ono sice vás koza stála něco v nákladech, ale zase vám dávala mléko a kůzlata, takže vypočítávat z tohohle něco je sakra relativní... samozřejmě náklady na držení zvířete jsou vyšší než cena mléka, ale prostě pochybuji, že na tomto se dají stavět nějaké pádné argumenty, díky kterým by paní byla ochotná třeba podepsat, že koza již patří Vám...
Ikdyž to není asi rada, kterou byste chtěla slyšet, tak pokud chcete mít od paní na vždycky pokoj, nejjednodušší by bylo z ní dostat pár korun, které by byla ochotná dát za to, že jste se o kozu v době jejího nezájmu starala, a kozu jí vrátit. Sama jsem procházela velice nepříjemně extrémně stresovým odbobím, když jsem byla těhotná, a opakovat bych to nepotřebovala... to jen, že chápu, jak Vám je a věřím, že bude nejlepší se z tého situace co nejdřív dostat.

24.3.2015 14:36
roklanka

XXX.XXX.45.82

mexin napsal(a):
Děkuji moc, takže nejdříve mít papíry v cajku aby si nároky dělat nemohla a pak jí to pošlu.Akorát si tedy potom pro jistotu na tu evidenci zavolám, zda to je v pořádku, když mi info o stavu nikdy neposlali a zase bych nevěděla jestli v tom bordel je, nebo ne.Díky, jste bezva

Výpis z Hradištka chodí do týdne, max 14 dní od nahlášení změny, je divné, že vám nic nechodí.Pokud se dáte do boje je důležité mít své věci v pořádku, jak to má být. Až to budete mít v cajku, sepište dopis a pošlete ho paní doporučeně.

24.3.2015 14:47
anja

XXX.XXX.50.88

Aby bylo vše papírově v pořádku musí proběhnout : 1, nahlášení přísunu na vaše hospodářství
2, nahlášení odsunu z předchozího hosp.
Obě akce musí proběhnout ! Pokud původní chovatel nenahlásí odsun, tak vaše hlášení evidencí neprojde, resp. vždy budete mít u něho poznámku, že není odhlášeno z původního hosp. Zároveň je potřeba si uvědomit, že ČMSCH neřeší majetkové nesrovnalost mezi chovateli.

24.3.2015 15:09
roklanka

XXX.XXX.45.82

Jasně, že majetkové nesrovnalosti Hradištko neřeší, pokud kozu nahlásí, přijde jí s křížkem, že nebyla z původního hospodářství odhlášená. Myslela jsem to tak, že zadavatekla musí mít čistý stůl, ve svých zvířatech a musí to sedět.

24.3.2015 15:16
kelišová

XXX.XXX.155.253

Přesně jak je výše uvedeno.Vůbec bych nepřihlašovala a rovnou bych paní napsala at si pro kozu hned přijede a veme si sebou určitý obnos za ustájení 25 kč za den plus odrohování, odčervení atd.a může si ji hned odvést.Jinak se baby nezbavíte a nebudete mít klid nikdy.Takové jednání je ? Držím palce.

24.3.2015 15:27
profesor1

XXX.XXX.192.99

Manželka změny řeší elektronicky a potvrzení jí příjde mailem hned ten den, ale to už je asi jedno. Jestli máte jen z půlky pravdu tak bych to té bábě osladil. Nahlašte že má v evidenci kozu kterou vlastně nemá, tudíš ona nenahlásila změnu. Vy si poraďte co nejjednodušeji, dobře víte jak. Klidně nech si koza slyší na jaké chce jméno, to vůbec nic neznamená a nedokazuje. Z báby stejně nic nedostanete a ona nemá co dělat na vašem pozemku!
Prostě vám kozu dávno darovala a koza už dávno není.

24.3.2015 15:43
lilo

XXX.XXX.201.210

Pro vase svedomi... bych se zachovala podle Kelisove...

25.3.2015 00:11
yvonne

XXX.XXX.241.166

Ono to jméno (pokud nemá jiné znaky) by se dalo okecat i tak, že vám umřela, vy jste po ní smutnila a pojmenovala stejně jinou "darovanou" (a pak odmazat místní příspěvky )

Situaci Vám vůbec nezávidím a já osobně - jelikož bych v tom byla již citově angažována, bych paní asi raději zaplatila nějakou tu korunu, než se nervovat. Ovšem podloženo nějakou smlouvou, alespoň doma napsanou. Díky takovým lidem se člověk dostane do situací, kdy se vydává cestou, kterou by sám dřív zavrhoval...

25.3.2015 06:55
mexin

XXX.XXX.11.229

Já jsem o tom do noci přemýšlela a přemýšlím pořád.Dnes budu odesílat znovu ty papíry do ú.evidence, uvedla bych i číslo té kozy abych ji měla na svém hospodářství.Poté nabídnu ženské za kozu rozumnou částku (jakou hodnotu může mít taková koza?věk nevím, staře nevypadá, ale do těch 5ti let mít může, a mléka dá po 2L denně.)
Pokud by na to nepřistoupila a trvala na vrácení, sepsala bych ty krmné dny, odčervení atd a chtěla to po ní já za tu dobu, co u nás koza byla.Mě to fakt připadá jako by ji na čas potřebovala někam udat at se stará někdo jiný a ted, když je navíc koza rozdojená, se jí hodí aby se koza vrátila zpátky...do samoty smajlík

25.3.2015 08:51
roklanka

XXX.XXX.45.82

Bílá koza, bez původu, věk neznámý, dojící dva litry, nedala bych za ní víc jak 1000, - Kč.

25.3.2015 10:33
kelišová

XXX.XXX.155.253

Přesně jak píše Roklanka 1000 kč max.Jestli je baba taková megera tak se s ní stejně nedomluvíte a problémy bude dělat pořád.Je to prostě takový tip lidí.Jak jsem již psala dejte ji nabídku ale nevím, nevím.No v každém případě napište jak to dopadlo, nechtěla bych bít ve vaši kůži, já takové jednání k smrti nenávidím tzv.vyčuraný lidičky.

25.3.2015 10:39
mexin

XXX.XXX.11.229

roklanka napsal(a):
Bílá koza, bez původu, věk neznámý, dojící dva litry, nedala bych za ní víc jak 1000, - Kč.

OK, víc bych za ní ani nedala.To bych si za tuto cenu mohla vzít dvě bezpůvodová kůzlata od místního kozičkáře ;-) a za její požadované 3 tis třeba 4 kůzlata, ale mě stačí co máme a jak už někdo psal výše, je v tom i ta citová vazba i když ta koza mi dávala do nedávna zabrat svým chováním + 2x díra v pažích od těch jejích šavlí na hlavě, které tedy dnes už nemá a zklidnila se..a abych jí vědomě poslala na dvorek do samoty k tomu cvokovi, to se mi taky nechce.Dám pak vědět jak se celá situace vyvýjí díky.

25.3.2015 10:56
ovcezkopce

XXX.XXX.168.4

No, v téhle situaci bych ji ale na evidenci určitě nehlásila pod původními čísly, pod kterými je vedená u staré majitelky. Pokud máte v šuplíku nějakou známku, starou bych ucvakla a do dírek nacvakla novou svou. A máte novou kozu - bezrohou, jinou než tu původní. A že původní majitelka má papírově kozu, ale fyzicky ne, to bych neřešila, to už je věc její. Jak prokáže, že je všechno jinak? Není to tedy zrovna košer, ale to je zrovna tady asi jedno.

25.3.2015 13:09
jecmi

XXX.XXX.160.98

Hlavně od té paní to není echt košer.
Souhlasím s viz výše.

27.3.2015 13:49
mexin

XXX.XXX.11.229

Tak se snad všechno zdárně brzy vyřeší.
Ve středu jsem odesílala stav našeho hospodářství do ú.evidence.Kozu jsem tam zapsala znovu taky.Ted jsem se informovala na cmsch, jestli je tentokrát moje odeslaná evidence v pořádku, tak ano.I koza je nyní tedy psaná na našem hospodářství, jak to má být a i když ženská doposud nehlásila "odsun" ze svého hospodářství, tak to nemám řešit, je to prý její problém a ona si to musí dát dopořádku.Paní říkala, že mi přijde poštou info o stavu zvířat.Přijde i s chybníkem u čísla kozy, u kterého bude napsané i číslo hospodářství, ze kterého jsme tu kozu odváželi.Pak mám tedy toto číslo doplnit do evidence a dodatečně to ještě na cmsch poslat s tím číslem jejího hospodářství.
Mezitím jsem teda včera kontaktovala tu ženskou abych získala trochu času tím, že jsem ji sice kozu odmítla vydat k vrácení, ale aby mi poslala č.účtu, že jí tu kozu teda zaplatím.(ženská mi totiž dala ultimátum do konce týdne).Ale nedám ji ty požadované 3tis.Nejsem blázen.Pošlu ji 1tis, což mi za obyčejnou kozu přijde jako běžná cena.Takže takhle bych měla v ruce i doklad o zaplacení/koupě kozy (i když za méně, než chtěla), a papíry ohledně hospodářství jsou ted v ú.e. v pořádku.Jen počkám až přijde ten chybník s jejím číslem který dopíšu a bude to kompletní.Pak si může ženská bláznivá dělat nároky a vyhrožovat jak chce.

27.3.2015 13:58
Nicola

XXX.XXX.213.74

mexin napsal(a):
Tak se snad všechno zdárně brzy vyřeší.
Ve středu jsem odesílala stav našeho hospodářství do ú.evidence.Kozu jsem tam zapsala znovu taky.Ted jsem se informovala na cmsch, jestli je tentokrát moje odeslaná evidence v pořádku, tak ano.I koza je nyní tedy psaná na našem hospodářství, jak to má být a i když ženská doposud nehlásila "odsun" ze svého hospodářství, tak to nemám řešit, je to prý její problém a ona si to musí dát dopořádku.Paní říkala, že mi přijde poštou info o stavu zvířat.Přijde i s chybníkem u čísla kozy, u kterého bude napsané i číslo hospodářství, ze kterého jsme tu kozu odváželi.Pak mám tedy toto číslo doplnit do evidence a dodatečně to ještě na cmsch poslat s tím číslem jejího hospodářství.
Mezitím jsem teda včera kontaktovala tu ženskou abych získala trochu času tím, že jsem ji sice kozu odmítla vydat k vrácení, ale aby mi poslala č.účtu, že jí tu kozu teda zaplatím.(ženská mi totiž dala ultimátum do konce týdne).Ale nedám ji ty požadované 3tis.Nejsem blázen.Pošlu ji 1tis, což mi za obyčejnou kozu přijde jako běžná cena.Takže takhle bych měla v ruce i doklad o zaplacení/koupě kozy (i když za méně, než chtěla), a papíry ohledně hospodářství jsou ted v ú.e. v pořádku.Jen počkám až přijde ten chybník s jejím číslem který dopíšu a bude to kompletní.Pak si může ženská bláznivá dělat nároky a vyhrožovat jak chce.

Já nevím jestli to chápu dobře, ale vy jí na účet pošlete 1000kč a to bude váš doklad o tom, že vám kozu prodala?
Pošlete jí raději vyúčtování o ceně za to ustájení, cenu za krmný den Vám tu už někdo nadhodil a hlavně neposílejte žádný peníze, pokud na to nebudete mít její podpis, jinak Vás může tímhle způsobem vydírat pořád. Evidentně jí jde jen o prachy a žádnou kozu nechce, tak když vám je proti srsti si kozu označit svýma známkama, což si myslím, by problém vyřešilo nadobro, tak to na ní přes ty prachy hrajte taky.

27.3.2015 14:13
kelišová

XXX.XXX.155.253

Nicola napsal(a):
Já nevím jestli to chápu dobře, ale vy jí na účet pošlete 1000kč a to bude váš doklad o tom, že vám kozu prodala?
Pošlete jí raději vyúčtování o ceně za to ustájení, cenu za krmný den Vám tu už někdo nadhodil a hlavně neposílejte žádný peníze, pokud na to nebudete mít její podpis, jinak Vás může tímhle způsobem vydírat pořád. Evidentně jí jde jen o prachy a žádnou kozu nechce, tak když vám je proti srsti si kozu označit svýma známkama, což si myslím, by problém vyřešilo nadobro, tak to na ní přes ty prachy hrajte taky.

Jo, jo když už jste to tak nahlásila tak bych to udělala jak vám radí Nikola.Paní nechce kozu, chce jen peníze.Zajímala by mne její reakce kdyby jste řekla at si pro kozu přijede.Je to divné.

27.3.2015 14:13
mexin

XXX.XXX.11.229

No myslela jsem to tak, ze když to poslu pres účet, kde uvedu do poznámky ze to je za kozu, var.symbol uvedu třeba číslo ušní známky, tak toto si budu moct vytisknout, jako ze je kozena zaplacena.o tom ze ji poslu méně než chtela už snad nikoho kdyžtak zajímat nebude, když je to za jednu obyčejnou kozu adekvátní cena.To jen teda abych mela něco v ruce, kdyby i presto chtěla dělat zle.jakoze teda počítám s tím, ze bude.

27.3.2015 14:58
profesor1

XXX.XXX.192.99

Jak mile zaplatíte, tak stvrdíte, že jste přisstoupila na její podmínky a může vás popotahovat, že jste zaplatila jen část za smluvní (ústní) dohody! Je to malování čerta na zeď, ale může se to stát!

27.3.2015 15:12
roklanka

XXX.XXX.45.82

Profesor má pravdu. Nejdříve bych jí napsala dopis, že přes to, že ústní dohoda byla dar, což paní po téměř dvou letech změnila a požaduje finanční úhradu, bez ohledu na to, že koza byla pod veterinárním dohledem, odrohovaná atd s vyčíslením nákladů (orientačně) a vy jste si kozu oblíbila, jste ochotně jí zaplatit faktickou cenu kozy, bez odečítání nákladú a ta cenaa je 1000, - Kč. Pokud s tím souhlasí, ihned odešlu částku na účet.

27.3.2015 22:22
tereza.128

XXX.XXX.32.3

mexin napsal(a):
No myslela jsem to tak, ze když to poslu pres účet, kde uvedu do poznámky ze to je za kozu, var.symbol uvedu třeba číslo ušní známky, tak toto si budu moct vytisknout, jako ze je kozena zaplacena.o tom ze ji poslu méně než chtela už snad nikoho kdyžtak zajímat nebude, když je to za jednu obyčejnou kozu adekvátní cena.To jen teda abych mela něco v ruce, kdyby i presto chtěla dělat zle.jakoze teda počítám s tím, ze bude.

To bych nedělala. Naopak, jak Vám tu už radili jiní, babě bych napsala, ať si teda kozu odveze, ale nejdřív zaplatí ubytování, ošetřování a Váš čas za ty dva roky, co jste se o kozu starala. Hezky bych jí to spočítala a započetla i svoji práci, proč dělat nějaké vyčůrané babizně charitu?
Nebojte se, troufnu si tvrdit, že si pro kozu nepřijede, chvíli bude prskat, asi i pomlouvat (ale to už stejně určitě dělá) a pak dá pokoj.
Podobnou situaci řešila kamarádka se psem. Taky přes známé (to jsou vždycky super kšefty) dostala od někoho psa, že se rozvádějí a nemohou ho mít atd. Po půl roce se ozvala původní majitelka, že už je rozvedená a psa chce nazpátek.
No tak jí kamarádka napsala, ať si psa vyzvedne tehdy a tehdy, ale při převzetí zaplatí za půlroční péči. Naúčtovala jí sazbu, jako ve psím hotelu 150, - Kč denně, za toho půl roku to udělalo skoro 30 tisíc.
Psa má dodnes.

28.3.2015 00:16
chovatelpodluzi

XXX.XXX.227.242

Drahá Mexin. Jestli máte doma chlapa (a jako žena na rizikovém těhotenství předpokládám že jo), předejte mu tuto věc do rukou. Normální chlap má mezi nohama koule a s takovou krá*ou zamete během jednoho hovoru. Vy to tady řešíte skoro týden a rozhodně tím neděláte dobře svým nervům, a tudíž ani tomu nenarozenému tvorečku co máte pod srdcem. A věřím tomu, že i kdyby váš chlap vám kozy byť jen toleroval, tak tohle je už rodiná záležitost a v zájmu zdraví vás a mimča to pro vás oba rád udělá. Dostala jste tady už milion dobrých rad jak s babou zamést rovnou a napevno, přesto jste je pořád neudělala. Jste pod vlivem mateřství měkká a to co navrhujete, tím si s prominutím akorát nase*ete do kalhot. Přeji vám ať se to brzy zdárně vyřeší, abyste nedělala zle sama sobě a miminku. Uvidíte vše nakonec dobře dopadne. Jde o blbinu, která naštve ale je to banalitka.

28.3.2015 06:49
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

Jak píšete úplně na začátku: paní kozu nechtěla, oslovila vaši kamarádku a s tou jste pak pro kozu byly? A paní vám kozu dobrovolně předala a výslovně řekla, že jde o dar a že kozu nechce? A kamarádka byla u toho a máte tedy svědka? Jestli to bylo takhle a s paní jste se viděla osobně a ona vám osobně kozu darovala, tak jste vůbec neměla od začátku nic řešit a paní poslat do háje a nijak jí neustupovat a na její útoky nijak neragovat nebo na ní poslat chlapa, jak bylo výše řečeno. Administrativa je druhá věc, to jste si měla ohlídat hned a to už víte.
Nebo to bylo tak, že vše probíhalo přes třetího člověka, vaši kamarádku, někam jste jely, kozu naložily a paní jste ani neviděla?

28.3.2015 07:12
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

Jinak, ale, to už je hodně přehnané, se můžete taky odvolat na Občanský zákoník, paragraf 2055 a následující:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcansky-zakonik/cast4h2d1.aspx

Kdy odvolání daru přichází v úvahu v nouzi nebo pro nevděk, ale rozhodně ne po dvou letech a už vůbec ne u předmětu minimální ceny, jakým je koza. Pokud jste "věc", kozu, dostala, pak to neřešte, stejně jako by to neřešil jakýkoliv úřad. Ti by se tomu jen zasmáli. Ať se vám daří a udělejte všemu rázný konec, nematlejte se v tom.

28.3.2015 09:06
Nicola

XXX.XXX.213.74

mexin napsal(a):
No myslela jsem to tak, ze když to poslu pres účet, kde uvedu do poznámky ze to je za kozu, var.symbol uvedu třeba číslo ušní známky, tak toto si budu moct vytisknout, jako ze je kozena zaplacena.o tom ze ji poslu méně než chtela už snad nikoho kdyžtak zajímat nebude, když je to za jednu obyčejnou kozu adekvátní cena.To jen teda abych mela něco v ruce, kdyby i presto chtěla dělat zle.jakoze teda počítám s tím, ze bude.

To je jako bych já vám poslala z mého účtu deset tisíc do poznámky napsala, že je to za vaše BMW a jako variabilní symbol uvedla číslo poznávací značky a vytiskla si to a přišla k vám s tím, že auto je teď moje, tak snad už je jasné, že je to prostě blbost. Možná vám dá bába po té tisícovce pokoj, ale možná si za dalšího půl roku vzpomene, že ji chce zpět a že za kozu chce 10 tisíc, jste na to připravená? Prostě ji pošlete to vyúčtování a nabídněte jí, že za kozu 1000 dáte, ale víc ne a ať to k vám přijede podepsat, aspoň prostě doklad o prodeji, jinak jste pořád jen někdo, koho může bába prudit...Prostě to sní nějak ukončit, aby jste měla konečně něco v ruce a bába by nemohla dělat problémy třeba přes ohlášení krádeže na policii a pod, nicméně jak už tady všichni věří, když bábě pošlete vyúčtování, pravděpodobně už o ní neuslyšíte.).

28.3.2015 09:24
mexin

XXX.XXX.11.229

ovcezkopce napsal(a):
Jak píšete úplně na začátku: paní kozu nechtěla, oslovila vaši kamarádku a s tou jste pak pro kozu byly? A paní vám kozu dobrovolně předala a výslovně řekla, že jde o dar a že kozu nechce? A kamarádka byla u toho a máte tedy svědka? Jestli to bylo takhle a s paní jste se viděla osobně a ona vám osobně kozu darovala, tak jste vůbec neměla od začátku nic řešit a paní poslat do háje a nijak jí neustupovat a na její útoky nijak neragovat nebo na ní poslat chlapa, jak bylo výše řečeno. Administrativa je druhá věc, to jste si měla ohlídat hned a to už víte.
Nebo to bylo tak, že vše probíhalo přes třetího člověka, vaši kamarádku, někam jste jely, kozu naložily a paní jste ani neviděla?

Tehdy se mi ozvala (dnes již bývalá) kamarádka, že její známá potřebuje dát kozu co nejdřív pryč, že má kvůli koze akorát problémy.Souhlasila jsem, tak té ženské dala moje číslo, že se semnou sama spojí a domluví, tak mi popsala kam si máme přijet a druhý den jsme jeli (To bylo ještě s bývalým přítelem, který u mě už spíše jen bydlel než si něco najde, tak mě tam pro kozu odvezl a čekal v autě).S ženskou jsem mluvila jen já, ona teda výřečná moc nebyla, to už tam víc pindala její tchýně (možná kvůli ní tu kozu dávala pryč) a nebyla sice řeč ani o darování, ale ani o koupi, jen že ji prostě musí dát pryč a že by se na ni někdy přijela podívat, jak se má a číslo hospodářství že mi pak pošle.
Chlapa samozřejmě mám, kozám sice nerozumí, ale pomáhá a baví ho to.Jen jsem mu tímhle nechtěla přidělávat starosti, protože ještě řeší svou minulost..bývalá zákeřná žena, rozvod, děti v pubertě..Má navíc novou funkci ve firmě, tak i to je ted pro něj v začátcích náročné..Zatím tedy o problému s nějakou pošahanou ženskou neví, nechtěla jsem mu přitěžovat, ale nepůjde-li to jinak, tak ho do toho budu muset zasvětit, nebo mám 3 měs do porodu a nervovat se kvůli nějaké krávě nemám zapotřebí.Aspon vím, že příště takovou kravinu už neudělam a nebudu věřit dobré slovo kdekomu..i kdyby šlo znovu o něčí známé.

28.3.2015 10:37
peetr

XXX.XXX.238.140

No, hlavně byste neměla Mexino tady vypisovat své osobní věci, o rozvodech, dětech v pubertě, novém pracovním postu. To se Vám krutě nevyplatí! Lidi jsou svině, pamatujte!
Rad tu máte jako máku, bábu bych vyfakoval jedním telefonátem a kdyby to bylo málo, napsal bych účet za veterinu a vše co jste kolem kozeny podnikla a vůbec bych to neřešil! Pokud by bába prudila, jsou další a další možnosit, jak jí znepříjemnit život! Nemyslíte?
Já bych po dvou letech kozu už nedal, kdyby se baba na hlavu stavěla! Ten účet pro babu bych si vychutnal, pěkně přehledně bych to vypsal, podtrhl, poslal a chtěl bych u toho být, až by to ta kráva stará otevřela! Nemám pro babu jiná slova, tohle chování není normální a mělo by být normálně regulérně postihnutelné! Nedejte se! Když se dáte, on jí, daruje" zase někomu a bude mít peklo zase někdo jiný, o koze nemluvě! A mohla by mi ta paní přijít k vratům!

28.3.2015 11:49
lilo

XXX.XXX.201.210

Ja.. jsme lidi? jsme svine? kdo my? nebo oni? kdo jsou oni... pane peetre vy jste take lidi... jste svine? neberte to prosim jako atak...jen by se kazdy mel zamyslet sam nad sebou... je totiz lidi..jednejte podle nejlepsiho svedomi... kozu bych vratila pokud o ni pani stoji... s vycislenim realnych nakladu... pripadne ji uhradila realnou cenu... mexino... jste lidi?

28.3.2015 13:19
tereza.128

XXX.XXX.32.3

lilo napsal(a):
Ja.. jsme lidi? jsme svine? kdo my? nebo oni? kdo jsou oni... pane peetre vy jste take lidi... jste svine? neberte to prosim jako atak...jen by se kazdy mel zamyslet sam nad sebou... je totiz lidi..jednejte podle nejlepsiho svedomi... kozu bych vratila pokud o ni pani stoji... s vycislenim realnych nakladu... pripadne ji uhradila realnou cenu... mexino... jste lidi?

Ano, všichni jsme lidi a Vy si laskavě přečtěte celou diskuzi. Paní si k zadavatelce odložila kozu na dva roky jako do bezplatného hotelu, teď ji chce zpět nebo za ni požaduje přemrštěnou nereálnou cenu, to se Vám zdá normální?
Normální člověk se před takovými existencemi brání, jen trouba si nechá nadělat na hlavu a ještě poděkuje.
Takže ano, já schvaluji to, že pokud paní o kozu dva roky nestála a najednou si na ni vzpomněla a chce ji, tak jí buď pořádně naúčtovat dvouleté ošetřování a to nejen krmení a veterinu, ale i čas, který zadavatelka zvířeti věnovala ( a to se milá madam prohne), nebo udělat gesto a nabídnout odkoupení kozy za symbolický poplatek max.1000, - Kč (což zase dotyčná nechce, požaduje mnohem víc.)
Takže ano, zamyslete se nad sebou, zda Vy byste byla ochotná někomu dva roky zadarmo živit zvíře, platit mu veterinu, nespat, když bude mít zdravotní problémy atd. a poté mu zvíře zase předat, s dobrým pocitem, jak jste se hezky zachovala. Já myslím že ne.

28.3.2015 13:30
yvonne

XXX.XXX.241.166

Nooo já bych to zažitý udavačství až tak na lehkou váhu nebrala... Na internetu se velice rychle dá vyhledat spousta informací - všechno, co někam napíšete může být obráceno proti vám...

28.3.2015 15:15
peetr

XXX.XXX.238.140

Já už na chytání za slova nebudu vůbec reagovat, viz. lilo a jiní. Za svým názorem si stojím, lidi jsou svině, já sám se za svini nepovažuji, nic podobného nikomu neprovádím. A líbit bych si to rozhodně nenechal. Co si mohu o takové kravce myslet, když tohle dělá s paní a zkouší na ní jednu fintu za druhou? Končím.

28.3.2015 17:13
lilo

XXX.XXX.201.210

No vidite... popreme i to ze jsme lidi... jen pro to aby jsme nemuseli priznat ze jsme vlastne svine... take koncim...

28.3.2015 21:34
anobbona

XXX.XXX.84.98

Tak kdyby pak náhodou byla ta koza k mání a vlastně ji nikdo nechtěl, já bych si ji vzala

29.3.2015 09:10
mexin

XXX.XXX.11.229

Lidičky nehádejte se.Svině se najdou všude kolem nás a na jednu takovou jsem narazila i já, jinak bych nezakládala toto téma.Pokud jsou tací i tady, to netuším, ale nikdo konkrétní nebyl a já nikoho z vás za svini určitě nepovažuju.Naopak, dostaly se mi rady a tipy a všem za to moc děkuju.

29.3.2015 09:14
Nicola

XXX.XXX.213.74

mexin napsal(a):
Lidičky nehádejte se.Svině se najdou všude kolem nás a na jednu takovou jsem narazila i já, jinak bych nezakládala toto téma.Pokud jsou tací i tady, to netuším, ale nikdo konkrétní nebyl a já nikoho z vás za svini určitě nepovažuju.Naopak, dostaly se mi rady a tipy a všem za to moc děkuju.

Tak pak dejte vědět, jak to s babou vyděračkou dopadlo. Kdyby se s tím někdo další setkal, aspoň tu najde už nějakou zkušenost člověka, co to opravdu zažil:).

29.3.2015 10:25
mexin

XXX.XXX.11.229

Nicola napsal(a):
Tak pak dejte vědět, jak to s babou vyděračkou dopadlo. Kdyby se s tím někdo další setkal, aspoň tu najde už nějakou zkušenost člověka, co to opravdu zažil:).

Určitě dám vědět

29.3.2015 11:26
profesor1

XXX.XXX.192.99

Ale, pan "Dokonalý" se opět rozčiluje?! To je zajimavé že pomalu co téma, tam se s někým pohádáte. Jakou vy máte smůlu na špatné lidi (asi na svině). Ono okolo nás je tolik sviní, že... že se kolikrát člověk bojí podívat se do zrcadla, nemyslíte?
(Jestli Lilo kvůli vám skončí, tak dám asi vařit vodu ).

29.3.2015 11:31
ovcezkopce

XXX.XXX.168.42

profesor1 napsal(a):
Ale, pan "Dokonalý" se opět rozčiluje?! To je zajimavé že pomalu co téma, tam se s někým pohádáte. Jakou vy máte smůlu na špatné lidi (asi na svině). Ono okolo nás je tolik sviní, že... že se kolikrát člověk bojí podívat se do zrcadla, nemyslíte?
(Jestli Lilo kvůli vám skončí, tak dám asi vařit vodu ).

Nechte toho, je to trapné

29.3.2015 11:45
profesor1

XXX.XXX.192.99

Pozor madam, mrzoutství je nakažlivé, proto je potřeba s tím bojovat!

29.3.2015 12:33
yvonne

XXX.XXX.241.166

Neznám místní vztahy, takže moc nechápu, oč tady jde výše, ale pro zakladatelku - tahle diskuse je veřejná a je přístupná i neregistrovaným (což se stejně může registrovat každý) a google vyhledá cokoliv do něj zadáte. Proto až tak nezáleží na tom, jestli jsou lidi nečisté povahy i zde, nebo si to najde jen někdo z venku, ale bohužel musíte počítat i s tím, že "baba" tohle může číst.

29.3.2015 20:37
peetr

XXX.XXX.238.140

Za dokonalého jsem se nikdy neoznačil profesore, nebýt rejpání a za slovo chytání lilo, ničeho by nebylo. Zajímavé je, že než jsem uvedl svůj názor, krávama a já nevím čím se to tu na účet vyčurané paní jen hemžilo, ani ostatní neváhali použít ostrá slova. A jen jsem tu já uvedl že lidi jsou svině, aby si dala paní pozor co tu uvádí, je zle!
Nevím, proč tu profesore uvádíte, že co téma to hádka v mém podání, to není pravda!Nebýt rejpavejch slovíčkařů, nebylo by ničeho, pokud musím a jsem osočen, pouze se bráním a nemám problém napsat pravdu, místo nějakého tlachání, pochlebování a medu kolem pusy mazání! Žádné hádky tu nezakládám, pouze se vyjadřuji, takže se uklidněte, jste trapnej! Jak už tu někdo uvedl.
Díky Vám a dalším, tu za chvilku nebude možné uveřejnit svůj názor a to je škoda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.3.2015 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Reakce (nejen) na yvonne:
Vlastně je vážně vtipné, jak se dokážou ty jednotlivé trable tazatelů vždy přeměnit v řešení úplně něčeho jiného. Ale i o tom takovéhle diskuse jsou...
Každopádně je fakt, že souboj mezi profesorem1 a peetrem o pozornost lilo je více než zřejmá.
Tak si, přátelé, dejte někde rande ve třech, a budete mít ve všem hned jasno

29.3.2015 20:51
yvonne

XXX.XXX.241.166

Hhippie: Tak já myslím, že to je právěže dost k věci... a o věci samotné se každý vyjádřil již výše a pak dodá to, co je podle něj důležité. Já paní zakladatelku neznám a jsou i lidé, kteří jednoduše netuší, jak snadné je dohledat si cokoliv na internetu... Jelikož mám osobní negativní zkušenost s takovým jedním "parazitem" a můžu si za to svou nepozorností, tak varuji i ostatní. (Nemělo to tedy nic společného s ifaunou!...ale přece jen člověk nečeká, že někdo zneužije váš e-mail k veřejnému očerňování a podobně...).

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.3.2015 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ikdyby čekal, tak s tím stejně většinou nic nenadělá. Na internetu je člověk prostě "nahý" a vydaný na pospas... neříkám, že o mě si nikdo nic nenajde, ale třeba jsem ráda, že nemám Fb, kterým poslední leta většina lidí z mého okolí žije... a vůbec mi nechybí :) Já sjíždím iFaunu

29.3.2015 21:04
peetr

XXX.XXX.238.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Reakce (nejen) na yvonne:
Vlastně je vážně vtipné, jak se dokážou ty jednotlivé trable tazatelů vždy přeměnit v řešení úplně něčeho jiného. Ale i o tom takovéhle diskuse jsou...
Každopádně je fakt, že souboj mezi profesorem1 a peetrem o pozornost lilo je více než zřejmá.
Tak si, přátelé, dejte někde rande ve třech, a budete mít ve všem hned jasno

Hhippie, co to píšete? Jaký souboj? Mě je nějaká Lilo úplně fuk, sám nechápu, proč se o mě furt otírá a její otírání je mi nepříjemné! Stejně tak profesora, který neustále jen podsouvá něco o dokonalosti a narozdíl od něj vystupuji po křestním jménem a nepasoval jsem sám sebe profesorem1! Což o něčem vypovídá, že?
Pokud tu někdo něco vyprovokoval, tak v tomto případě Lilo a jen hlupák by se na to neozval a neobhájil by sám sebe! Já Lilo květinama a trapnejma řečma na veřejné stránce neuháněl jako profesor nedávno, nezajímá mě a její rejpavost a slovíčkaření je nechutné!
Stejně tak mě nezajímá profesor a jeho podsouvačné řeči!
Pokud jsem tu uvedl, že lidi jsou svině, nemyslel jsem pochopitelně nikoho osobně, to každý rozumný člověk pochopí! Pokud si Lilo vstáhnula, svini" na sebe, má asi nějaký problém!

29.3.2015 21:39
profesor1

XXX.XXX.192.99

No... já to říkal, jste dokonalý, tak proč se tomu bráníte?
A ještě nám nedokonalým vysvětlete, že když má někdo "hlubší" pohled na věc, tak proč a co je na tom nechutného?

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.3.2015 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jejda, tak to pardon
Já si naopak myslím, že vaše přestřelky to tu doposud příjemně okořeňovali.
Každopádně ne takovéto, kdy se vzájemně osočujete :( to už je vážně hodné jiných stránek.

29.3.2015 21:57
lilo

XXX.XXX.201.210

Kdepak ja nemam problem... ale neni to mineno a nebylo to mineno jako slovickareni... neslo o to se o vas oprit... dobirat si prave Vas... je roztomile jak jste si to vztahnul jak pracuji slova psana v mysli ctenare, bez intonace vyzni plose.. neuvedomil si ze jste vlastne take svine, jako lidi... tj kazdej rodu homo... sapiens... protoze kazdej v sobe mame zlomyslnost, vztahovacnost, spatne vlastnosti a rozhodne nemame jen ty cnosti... rozhodne nekoname jen dobro a s nejlepsim svedomim... slo o to rozvest to tvrzeni, ze lidi jsou svine... a vy jste nahral.. byl by li tuto vetu rekl kdokoli jiny budu reagovat naprosto stejne na nekoho jineho,... ackoli vase reakce jsou svou energii kterou davate slovum zvlastni... jakoby s potlacenou agresi jakoby nazlonbene, jakoby jste to zkratka moc prozival.. ale to jsou ta psana slova bez intonace... zkratka zvlastni... ale jak pisou kolegyne nahore.. mozna jde jen o dojem toho radoby anonymniho prostredi internetu... pokud se vas kohokoliv ma reakce dotka tak prominte... za to muze asi ta svine ve mne

29.3.2015 22:07
profesor1

XXX.XXX.192.99

To jste se měla ale přiznat dřív, abych zbytečně neházel perly, teda květiny sviním
Doufám že dobře odhadnete mou intonaci a neurazíte se

29.3.2015 22:15
lilo

XXX.XXX.201.210

Jasne... vy mi preci nadbihate jak jen muzete... z vaseho projevu ta fascinace vuci lilo uplne striiika...

29.3.2015 22:21
profesor1

XXX.XXX.192.99

Pššššššš... ne tak veřejně na veřejné stránce!

29.3.2015 22:38
lilo

XXX.XXX.201.210

Inkognito... jak se dari... co zena a deti, kolik vam je let.. uz jste prodal traktor? mate hezke ruce... ale furt jsem jeste nevidela to co vam chybi na one fotografii torza s jehnatkem...

29.3.2015 22:48
profesor1

XXX.XXX.192.99

aha, když inkonginto tak to asi můžem
Už jsem vám jednou psal, že určitě víte kde vám na tohle všechno odpovím
(teď jsem se na chvíli odmlčel kvůli erotice v televizi - ČT1 Hoří má panenko -, tak se omlouvám za zpoždění v odpovědi ).

29.3.2015 22:54
lilo

XXX.XXX.201.210

No ale to nasi spoluifauniste prijdou o peprne podnety naseho hlubokeho pohledu na vec ... nebude to skoda?

29.3.2015 22:58
pajca

XXX.XXX.73.177

Asi jste se tady hoši našli že? Tak se ukliďte někam do ústraní, vzájemě si vyhověte
ať se sklidníte a přestaňte být trapný. Je z vás už na blití.

29.3.2015 22:59
profesor1

XXX.XXX.192.99

Právě mě přišel zajimavý mail pro nás chovatele:
Oznámení veterinární Správy ČR
- s ohledem na zvýšený výskyt slintavky a kulhavky v zemích EU si dávejte pozor vedle jaké svině sedíte, s jakou krávou se olizujete a na jaké kozy šaháte!

Pak že ty obavy z těch sviní nejsou oprávněné

29.3.2015 23:04
lilo

XXX.XXX.201.210

Pajca svata pravda... ale nac ta zloba... mejte radost ze zivota... je lepsi byt vesely jak na.srany... jdu se uklidnit spankem tak dobrou

29.3.2015 23:07
profesor1

XXX.XXX.192.99

Ženská, která nemá smysl pro hůmor a ještě k tomu blije... děsná kombinace!

29.3.2015 23:11
lilo

XXX.XXX.201.210

Zena ktera nema smysl pro humor muze byt jedine histerka... to totiz neni vubec smesne... no a nebo je v depresi... to by se pak clovek ale vubec nedivil ze ten smysl pro humor nema

29.3.2015 23:15
profesor1

XXX.XXX.192.99

Hošane , už to neřeš a dobrou.

Přidejte reakci

Přidat smajlík