StránskyJirka

XXX.XXX.89.231
DOBRÝ DEN,
Bude mi tento panel na dobíjení autobaterie (12V) u ohradníku stačit?Bude dostatečně silný na to aby nabil baterii a pak ji jen dobíjel?A co k tomu všemu ještě budu potřebovat na připojení? Nebo jaký by jste mi kdo doporučil ? Jedná se jen o cca 30m ohrady někdy i méně pouze jako přepůlení pastvin. předem děkuji za Vaše jakékoliv reakce Stránský Jirka
https://www.deramax.cz/fotovoltaicky-solarni-panel-12v-20w-monokrystalicky?gclid=Cj0KEQjw4MK_BRC1n6KTtezikbIBEiQA872hYVV2uR6W2E6W-a28nv4Wvn5l59w8IXYIEPWLhq4f2LgaAk1b8P8HAQ.
StránskyJirka

XXX.XXX.89.231
Tak co tedy? prosíím
Jestli spěcháte tak zavolejte prodejcům. Už mě tu za tuhle radu sprdli, že prodejce chce prodat za každou cenu, ale já volám do Kamíru a do Almu (Vizovice) a nechám si poradit. Vždy rady srovnávám a pak i cenu. Myslím že jsou to odborníci přes tyhle věci.
Nejsem elektrikář, ale těch vašich 30m ohrady = 100m drátu ve třech řadách a to = minimální odběr. Ale nejsem elektrikář!
StránskyJirka

XXX.XXX.89.231
A jaké informace třeba rád doplním a nechám si poradit potřebuji to jelikož baterii musím měnit co cca týden-14dní a nemám pořád čas jen hlídat a nabíjet baterie (a kvůli těm pár metrům nechci nic drahého), děkuji za další odpověďi budu velice rád.
Asi bude někde chyba. Já mám na autobaterii ohrazeno cca 7ha a v létě, když často neprší, tak mě vydrží klidně i 3 týdny. Běžná věc která snižuje výkon ohradníku je nedostatečné uzeméní. Baterii předčasně vybíjí špatná izolace od země - tzn. trává -větve která se dotýká drátu, případně špatné izolátory na ohradníkových tyčkách.
Aby se baterie na 30 metrech vybila za 14 dnů může způsobit taky už její špatný stav, kdy není schopna udržet kapacitu - stáří, nebo potřeba dolití destilované vody do článků.
StránskyJirka

XXX.XXX.89.231