Co myslíte, že by mohla rodit 141 den březosti?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.2.2018 19:18
gajdovka

XXX.XXX.52.97

Naše Rozka dneska abnormálně pomekává, dělá protahy, prohyby, nahrbí hřbet, kroutí se.Pozoruju ji dnes celý den.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.2.2018 19:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Klidně může, ale taky nemusí

21.2.2018 19:31
dad

XXX.XXX.225.133

Moje se letos tvářily tak přesvědčivě až jsem znovu přepočítával datum porodů. Příprava jim letos trvala tři týdny, ale pak do bylo do půl hodiny hotové.

21.2.2018 20:19
profesor1

XXX.XXX.202.14

A je vůbec březí? Vemínko nevidím žádné, břicho taky nic moc.... Neprská se náhodou?

21.2.2018 22:22
gajdovka

XXX.XXX.52.97

profesor1 napsal(a):
A je vůbec březí? Vemínko nevidím žádné, břicho taky nic moc.... Neprská se náhodou?

Tak to by mě dojalo, kozel byl u nás na námluvách za dva litry s cestou, to už by byla smůla do nebe volající, koupila jsem ji údajně březí vloni, za majlant, nebyla a teď toto?to by bylo nadělění.

21.2.2018 22:44
profesor1

XXX.XXX.202.14

No to si děláte srandu? Tak že nevíte jestli vůbec někdy měla kůzlata? Když vás mám strašit, tak pořádně, ale neberte mě vážně, protože je to možná blbost. Na první pohled se mě zdálo že je to hermouš podle té pipiny. Ale já znám hermouše pouze z fotek, tak že nic. Pokud stála hodně, tak asi dojka byla.

21.2.2018 22:47
roklanka

XXX.XXX.46.61

Já tedy taky nevidím vemeno. Ale jednou mě takhle koza dostala do pozoru. Začala se chovat jako před porodem, pobekávala, frndu napuchlou. Byla jsem zrovna s kozama na pastvě, tak volám domů, ať mi přinesou na pastvu nějakej hadr, že mi rodí koza. trénovala me asi hodinu, pak se stádo rozeběhlo a kozu přešly bolesti a pádila za nima, porodila za 14 dní.

21.2.2018 22:47
gajdovka

XXX.XXX.52.97

profesor1 napsal(a):
No to si děláte srandu? Tak že nevíte jestli vůbec někdy měla kůzlata? Když vás mám strašit, tak pořádně, ale neberte mě vážně, protože je to možná blbost. Na první pohled se mě zdálo že je to hermouš podle té pipiny. Ale já znám hermouše pouze z fotek, tak že nic. Pokud stála hodně, tak asi dojka byla.

Pán mi ji prodal jako březí, kůzlata prý měla a je rohatá.

21.2.2018 22:49
gajdovka

XXX.XXX.52.97

roklanka napsal(a):
Já tedy taky nevidím vemeno. Ale jednou mě takhle koza dostala do pozoru. Začala se chovat jako před porodem, pobekávala, frndu napuchlou. Byla jsem zrovna s kozama na pastvě, tak volám domů, ať mi přinesou na pastvu nějakej hadr, že mi rodí koza. trénovala me asi hodinu, pak se stádo rozeběhlo a kozu přešly bolesti a pádila za nima, porodila za 14 dní.

Právě, má termín kolem 3.března, pokud tedy je březí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.2.2018 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně teda březí nepřipadá, vždyť nemá nikde žádný břicho.

141. den už jsou kůzlata životaschopná, cítíte pohyby?

21.2.2018 23:02
gajdovka

XXX.XXX.52.97

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně teda březí nepřipadá, vždyť nemá nikde žádný břicho.

141. den už jsou kůzlata životaschopná, cítíte pohyby?

Mě také ne, mele se to tam, co já vím, ale měla jsem štěstí na kozeny, u kterých ani nebylo poznat, že čekají, najednou jsem přišla do chlívku a lítala tam kůzlata.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.2.2018 05:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ony nemusí vypadat vysloveně březí, ale můžou být a jejich chovatel by ty změny vidět měl i když se to z fotky nemusí udát, ale podle oněch fotek bych ji jako březí taky netipoval.

22.2.2018 07:44
lilo

XXX.XXX.201.210

Ty jo to je zase story... me prijde akasi nenazrata... a vemeno nevidim vubec..pipka se zda spis ze prska...ja bych nerekla ze tahle koza je brezi... nelibi se mi vyzivovy stav... i kdyz je pravda ze pokud jde o suchou kozu tak nebude vypadat lip..ale jestli tahle koza neni ani brezi tak je dle meho soudu dost hubena... gajdovko cim krmite... srst ma docela dobrou... a jake ma postaveni v hierarchii...

22.2.2018 09:58
gajdovka

XXX.XXX.52.97

lilo napsal(a):
Ty jo to je zase story... me prijde akasi nenazrata... a vemeno nevidim vubec..pipka se zda spis ze prska...ja bych nerekla ze tahle koza je brezi... nelibi se mi vyzivovy stav... i kdyz je pravda ze pokud jde o suchou kozu tak nebude vypadat lip..ale jestli tahle koza neni ani brezi tak je dle meho soudu dost hubena... gajdovko cim krmite... srst ma docela dobrou... a jake ma postaveni v hierarchii...

Koupila jsem si ji vloni, prý březí, nebyla, bylo vidět, že je plachá, my ji ukázali, co je to láska ke zvířatům, aby se nebála, využívala svých rohů, byla vždy první u žrádla.Dnes, po roce, ustoupí mladší rohatce.Čím krmím.Tak seno, to je jasné, kolik si žádá, sušená řepka, vojtěška granule, otruby, minerály, vitamíny do vody, liz samozřejmostí.Pamlsky tvrdé pečivo.
Dnes se mi zřejmě rozprskala další, takže ženich, který k nám dojel za tisíce bohužel.

22.2.2018 12:41
roklanka

XXX.XXX.46.61

Stále jsem se nedočetla, něco o vemeni. Má ho nalité? Koza podvyživeně nevypadá.Některé kozy takové jsou a když jim spadne břicho, vypadají jak z koncentráku, po porodu už vypadají lépe.Mám tu takové a taky kozy, které po porodu vypadají jako by jim kůzlata někdo podstrčil, jsou jak koule stále.

22.2.2018 13:06
lilo

XXX.XXX.201.210

Jj profesor tady take minule psal ze mu koza snad prska a vykulili se zni nejaky kuzlatka...

22.2.2018 13:18
gajdovka

XXX.XXX.52.97

roklanka napsal(a):
Stále jsem se nedočetla, něco o vemeni. Má ho nalité? Koza podvyživeně nevypadá.Některé kozy takové jsou a když jim spadne břicho, vypadají jak z koncentráku, po porodu už vypadají lépe.Mám tu takové a taky kozy, které po porodu vypadají jako by jim kůzlata někdo podstrčil, jsou jak koule stále.

Roklanko, vemínko není nalité, pipka už není načervenalá a dneska jsme zkusily pěšky za kozlem a kousala ho do ucha, nechtěla ho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.2.2018 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čím jste je připouštěli, že to bylo tak drahé? Nestačilo by v okolí sehnat pekáčníka za tisícovku kterej by vám je skočil a pak byste z něj měli ještě pár dobrejch obědů?

22.2.2018 14:53
gajdovka

XXX.XXX.52.97

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čím jste je připouštěli, že to bylo tak drahé? Nestačilo by v okolí sehnat pekáčníka za tisícovku kterej by vám je skočil a pak byste z něj měli ještě pár dobrejch obědů?

Plemeník a pán si naúčtoval cestu i skoky třech kozen, ale podle mě skákal jen na jednu.
Dívám se po inzerci, bohužel, kozla nemám jak dovézt, proto se mi to hodně prodraží, aby dojel s kozlem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.2.2018 15:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jediné co poradit, mě napadá, že producenti plemeníků maj vždy možnost dovozu, protože své zvířata vozí na nákupní trhy a pokud by byl nějaký trh ve vašem okolí tak by asi nebyl problém, aby někdo kozla u vás vyložil. Mladej hnědej stojí 3 tisíce a skoro 7tis za něj dostanete.

22.2.2018 16:48
roklanka

XXX.XXX.46.61

To, že koza kozla kousala do uší a nenechala se skočit ještě nic neznamená.Ke mě jezdil pán s kozou a ta nejdřív bojovala jak lev, než kozlovi dala. Je to celý divný. Existují hormonální houbičky na vyvolání říje u koz, co takhle zkusit tohle.Nevím odkud jste, ale ten pekáčník je dobrej nápad. Vědet odkud jste, třeba najdem někoho s kozlem v okolí. Zrovna letos mám překozlíkováno a půjdou kluci do mrazáku.Zásadně nekomentuju ceny, ale za dva litry skok kozla na tři kozy a cestu? Dop...e to by snad musel skočit i mě, za ty prachy .

22.2.2018 16:50
roklanka

XXX.XXX.46.61

Ne ten kozel, ale majitel

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.2.2018 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.2.2018 18:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

roklanka napsal(a):
Ne ten kozel, ale majitel

Tak pani Roklanka ma bludistaka za prvni projevy jara, cekaj jsem to teda z vysociny

22.2.2018 20:01
Bekkky

XXX.XXX.49.174

no, a pak že je život složitej a těžkej...

22.2.2018 20:48
igor

XXX.XXX.96.23

Roklanko, jedu i s kozlem:).

23.2.2018 08:40
dad

XXX.XXX.225.133

Jen pár fotek pro srovnání, jde o prvničku s datem porodu 18.3.
jinak zkuste uvažovat o vlastním kozlovi, ušetříte si pak starosti s dojížděním a kozel na víc není až taková zátěž, plemeník na dotacích se prý i zaplatí - vyplatí, třeba se z Vás stane připouštěcí stanice

23.2.2018 10:37
lilo

XXX.XXX.201.210

Tady by covek vubec neuvazoval nad tim ze koza neni brezi...

23.2.2018 13:07
dad

XXX.XXX.225.133

Lilo - já vím moc dobře že je , jeto na ní vidět , ten zrzavej smilník vedle by říji nepřehlíd, to je jediná chvilka kdy nedá přednost žrádlu

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.2.2018 13:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Lilo - já vím moc dobře že je , jeto na ní vidět , ten zrzavej smilník vedle by říji nepřehlíd, to je jediná chvilka kdy nedá přednost žrádlu

23.2.2018 14:24
lilo

XXX.XXX.201.210

ja mam kozla velmi citliveho... a nesmeleho... on se vzdycky setkal jen s dominantnima bestiema ktere ho nejdriv zpraskaly s podstaty a pak kdyz to po nem chtely tak se jich tak bal ze kdyby mohl tak pred nima vyspla na vetev.. pak je musel zpracovat jelikoz dorazely tak jim znehybnil / vykloubil lehce hendikepoval predni nohu v kolinku... a az kdyz koza pajdala tak k ni teprve zacal cuchat se zajmem... to vam povim byla podivana opravdu na dlouho... ale termin mame ted dve kozy naraz kolem 3tiho... tak se uz nemuzu dockat...

23.2.2018 18:26
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Tak na vysvělenou, vyzkoušela jsem už vše.Vloni pořídila kozla a umřel, koupila jsem ho totálně zaparazitovaného, ani neměl chut na nějaké skákání.Já nemám možnost za kozlem jet, tak pán dojel v říjnu, netušila jsem, že mě bude stát dva litry s cestou.A to chtěl ještě na něj zálohu 3tisíce.Kozel za 4 dny přeskakoval el.ohradník, jak nic a procházel se po dědině, takže si ho musel už odvézt, holky nejevily zájem a ani on o ně.Tak takové story, myslela jsem, když obskákal několikrát jednu, že ta bude, ale podle Vašich názorů není.

23.2.2018 18:43
lilo

XXX.XXX.201.210

Ajajaj... a to jste nesledovala ze vam kozy preprskavaj?

23.2.2018 18:52
dad

XXX.XXX.225.133

Tak Vám nezbývá než se vrátit znovu na začátek a začít od nuly. Někdy se prostě nedaří. Za chvilku bude kozlíků přehršel. Určitě si vyberete toho správného . To by bylo aby se nezačalo znovu dařit.

23.2.2018 19:21
Massaro

XXX.XXX.34.218

Tak kauci bych pochopil, ale 2 litry bych mu nedal ani náhodou, vůbec jestli tam kozel byl jen 4 dny a bylo dost pravděpodobé, že z toho nic nebude.
Já bych teda začal od nuly i s jinou kozou. Vypadá to, že máte štěstí na nějaké šizuňky (a nebo je přitahujete).

23.2.2018 20:04
lilo

XXX.XXX.201.210

No... otazka je odkud prijel kolik si uctoval za cestak tj tam a zpatky 2x a skok 3 koz... pokud to byl anglonubijsky kozel tak se musi uznat ze takova kozicka s papirama pak stoji treba 8 tisic a vetsinou nebyla jedinacek.. takze u cistokrevnych koz mohou byt ty ceny za skok treba 500-1000kc... u podilovek jsou samozrejme nizsi... jinac jeden mistni kozel nabizi sluzby za 200 a druhy 300 na nepapirovou kozu... ja si myslim ze pan byl ochotnej ale gajdovka to trosku podcenila..a za ochotu se plati... nechat si tam kozla jen 4 dny a myslet si ze z toho bude neco breziho je prinejmensim blahovost... kdyz jsem si privezla kozla zacly se kozy prskat po trech tydnech... a az na druhe prskani je obskocil... a jak pise massaro... hlavne mi prijde divny proc platit 2000 za skok kozla kdyz muzete koupit kozlika ted na jare za par supu... clovek bez auta je v dnesni dobe uz docela rarita... ale budis vam tohle video ku inspiraci... byt vami vyresim si otazku dopravy... http://mameradisrandu.cz/video-13/koza-misto-batohu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.2.2018 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo cesťák to umí prodražit. Já jezdim za 6kč/km, veterináři z okolí za 8 - 12kč/km, ale jen co se jede s přívěsem tak bych bral o pár kč víc. i kdybychom brali 10kč/km ať se to dobře počítá a pán byl daleko 25km tak už to je tisícovka jen za cesty... Mě ta cena nejdřív taky překvapila, ale člověk nemůže být vždy ten levný, když všechno okolo je drahý

24.2.2018 08:26
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo cesťák to umí prodražit. Já jezdim za 6kč/km, veterináři z okolí za 8 - 12kč/km, ale jen co se jede s přívěsem tak bych bral o pár kč víc. i kdybychom brali 10kč/km ať se to dobře počítá a pán byl daleko 25km tak už to je tisícovka jen za cesty... Mě ta cena nejdřív taky překvapila, ale člověk nemůže být vždy ten levný, když všechno okolo je drahý

Ano, s tím jsem také počítala, že mě to bude něco stát, to je jasné, ale, když už zaplatím, tak jsem chtěla prolomit tu smůlu.Nikdy jsem neměla problém, mít kozlíka na připuštění, ale jaksi se nedaří dva roky.S tím autem se to nevyřeší, já nejezdím, manžel mi do osobáku kozeny nedá a já ho chápu, zeť nemá čas, staví a klepou si na čelo, že se mě diví a já chci být v chovu samostatná, tak proto jsem to takhle řešila.Tak budu shánět kozlíka, ne za majlant, ne náchylného an a samozřejmě, kdo mi ho doiveze, někde z okolí Bouzovska, jinak to nepůjde a holt kůzlata a mlíko bude zase posunuté.Já jsem to myslela dobře, že budu mít plánované porody. Když budu mít kozlíka pořád u kozen, nechtěla jsem porody do zimy a nevědět pořádně, kdy budou rodit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.2.2018 08:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka napsal(a):
Ano, s tím jsem také počítala, že mě to bude něco stát, to je jasné, ale, když už zaplatím, tak jsem chtěla prolomit tu smůlu.Nikdy jsem neměla problém, mít kozlíka na připuštění, ale jaksi se nedaří dva roky.S tím autem se to nevyřeší, já nejezdím, manžel mi do osobáku kozeny nedá a já ho chápu, zeť nemá čas, staví a klepou si na čelo, že se mě diví a já chci být v chovu samostatná, tak proto jsem to takhle řešila.Tak budu shánět kozlíka, ne za majlant, ne náchylného an a samozřejmě, kdo mi ho doiveze, někde z okolí Bouzovska, jinak to nepůjde a holt kůzlata a mlíko bude zase posunuté.Já jsem to myslela dobře, že budu mít plánované porody. Když budu mít kozlíka pořád u kozen, nechtěla jsem porody do zimy a nevědět pořádně, kdy budou rodit.

Plánované porody jsou možné, ale nedělá se to tak, že je kozel u koz během náhodně vybraných čtyř dní.

lze připouštět z ruky, přivedete prskající se kozu ke kozlovi, vidíte, že skočil, za 21 dní sledujete příznaky říje, pokud jsou, tak zase přivedete prskající se kozu ke kozlovi, pokud nejsou, tak si napíšete první datum jako datum, od kterého počítáte březost.

24.2.2018 10:02
dad

XXX.XXX.225.133

Kozla mám u holek deset měsíců v roce. Ty dva měsíce je vedle abych si mohl plánovat. Nedovedu si představit, že bych neměl tušení kdy to na holky přijde. Plánuju porody tak aby mohli odstávčata rovnou na letní pastvinu. Zimy se nebojte.
Náchylnost není jen o an, ale hlavně o způsobu chovu. Při výběru kozla neváhám a opakovaně si jezdím favorita kontrolovat. z jedné návštěvy nic nepoznáte a z dobře udělaných fotek už vůbec ne. i tak jsem si už dvakrát dotáhl i přes různá odčervení červíky . Ale jsem soběstačná jednotka.

24.2.2018 10:43
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Plánované porody jsou možné, ale nedělá se to tak, že je kozel u koz během náhodně vybraných čtyř dní.

lze připouštět z ruky, přivedete prskající se kozu ke kozlovi, vidíte, že skočil, za 21 dní sledujete příznaky říje, pokud jsou, tak zase přivedete prskající se kozu ke kozlovi, pokud nejsou, tak si napíšete první datum jako datum, od kterého počítáte březost.

No právě, tam je ten problém, že je ke kozlovi nedostanu, jedině šourem přes hory a doly.

24.2.2018 10:47
gajdovka

XXX.XXX.221.172

dad napsal(a):
Kozla mám u holek deset měsíců v roce. Ty dva měsíce je vedle abych si mohl plánovat. Nedovedu si představit, že bych neměl tušení kdy to na holky přijde. Plánuju porody tak aby mohli odstávčata rovnou na letní pastvinu. Zimy se nebojte.
Náchylnost není jen o an, ale hlavně o způsobu chovu. Při výběru kozla neváhám a opakovaně si jezdím favorita kontrolovat. z jedné návštěvy nic nepoznáte a z dobře udělaných fotek už vůbec ne. i tak jsem si už dvakrát dotáhl i přes různá odčervení červíky . Ale jsem soběstačná jednotka.

Musím to nějak pořešit, kozla koupit, já se už bála kupovat, veterina stojí taky majlant a stejně se kozel nezachránil, už byl nemocnej, když jsem ho kupovala, já to prostě nepoznám, že by měl problém, pitva také něco stála, takže mě to od kozla odradilo, pořád doufám, že aspon jedna bude, uvidím.

24.2.2018 10:50
gajdovka

XXX.XXX.221.172

Musím to nějak pořešit, kozla koupit, já se už bála kupovat, veterina stojí taky majlant a stejně se kozel nezachránil, už byl nemocnej, když jsem ho kupovala, já to prostě nepoznám, že by měl problém, pitva také něco stála, takže mě to od kozla odradilo, pořád doufám, že aspon jedna bude, uvidím.

24.2.2018 12:28
dad

XXX.XXX.225.133

Zkušenostmi se člověk učí. Když se poučí, může se opakujícím se chybám vyhnout.
Držte se.

26.2.2018 09:48
xchipsy

XXX.XXX.142.1

gajdovka napsal(a):
No právě, tam je ten problém, že je ke kozlovi nedostanu, jedině šourem přes hory a doly.

Myslím, že Bodlinka to myslela tak, že prostě nebude kozel furt s kozama, ale bude váš a budete ho mít doma, ale odděleně. a to připuštění prostě budete řídit vy (a kozy)

26.2.2018 11:36
gajdovka

XXX.XXX.52.97

xchipsy napsal(a):
Myslím, že Bodlinka to myslela tak, že prostě nebude kozel furt s kozama, ale bude váš a budete ho mít doma, ale odděleně. a to připuštění prostě budete řídit vy (a kozy)

No jo.ale ja kozy nezaviram ani kozla. no každopádně dekuji za vaše názory.musím to řešit.od te doby co nejsou kuzlata, tzn.mléko, jsem nepozrela dobry syr a mléko, jak si člověk zvykne je to pak průser.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2018 19:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Gajdovka: samozřejmě nevím, jaké máte možnosti nebo jak úzký vztah ke svým kozám, každopádně pokud by se mi toto stalo, nejspíš bych zauvažovala o buď pořízení alespoň jedné rozdojené (nebo prokazatelně březí) kozy, resp. o výměně za některou ze svých. Vím, že to není jejich chyba, protože podmínky opravdu nebyly příznivé, ale pokud bych chtěla mléko a produkty z něj, tak toto je řešení.
Za mě tedy také pořízení kůzláka po odstavu a uklizení do mrazáku na konci podzima je nejlepší řešení. Na druhou stranu jsem se již vyléčila z uspěchávání... nechtělo se mi investovat extra do letošního an kozlíka, byť barvy jsou lákavé a vzhled malých převážně (pokud nemají uši "polostojací" - takže škaredě od hlavy) líbivý, tak jsem vybrala potomka křížence sánské, kvůli dojivosti a ten tedy vůbec nedorostl. Byla jsem překvapena, že vůbec byl schopen kozenu obskočit. Ona to naštěstí není žádná stodola. Každopádně pro příště bych si raději počkala třeba na konec léta a hledala až pak. Ale já byla nějak vyschízovaná z min.roku, kdy jsem měla pocit, že jich je v inzerci málo, tak "aby na nás zbylo".
Naštěstí se mě to už netýká, řešit připouštění dojky, a berana mám plemeníka, takže s čistým svědomím

27.2.2018 09:19
gajdovka

XXX.XXX.52.97

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Gajdovka: samozřejmě nevím, jaké máte možnosti nebo jak úzký vztah ke svým kozám, každopádně pokud by se mi toto stalo, nejspíš bych zauvažovala o buď pořízení alespoň jedné rozdojené (nebo prokazatelně březí) kozy, resp. o výměně za některou ze svých. Vím, že to není jejich chyba, protože podmínky opravdu nebyly příznivé, ale pokud bych chtěla mléko a produkty z něj, tak toto je řešení.
Za mě tedy také pořízení kůzláka po odstavu a uklizení do mrazáku na konci podzima je nejlepší řešení. Na druhou stranu jsem se již vyléčila z uspěchávání... nechtělo se mi investovat extra do letošního an kozlíka, byť barvy jsou lákavé a vzhled malých převážně (pokud nemají uši "polostojací" - takže škaredě od hlavy) líbivý, tak jsem vybrala potomka křížence sánské, kvůli dojivosti a ten tedy vůbec nedorostl. Byla jsem překvapena, že vůbec byl schopen kozenu obskočit. Ona to naštěstí není žádná stodola. Každopádně pro příště bych si raději počkala třeba na konec léta a hledala až pak. Ale já byla nějak vyschízovaná z min.roku, kdy jsem měla pocit, že jich je v inzerci málo, tak "aby na nás zbylo".
Naštěstí se mě to už netýká, řešit připouštění dojky, a berana mám plemeníka, takže s čistým svědomím

Ano, vztah k mým kozenám mám, jsou to kozeny z 2 a 3.kolena mé zakladatelky.
myslela jsem si, že prokazatelně kupuji od pána březí kozu, křižoval se, že byla s kozlem, že měla kůzlata a ted ji nedám pryč, je zvyklá na své kámošky, tak budu hledat opět kozla, kterého budu mít u nich.

27.2.2018 09:38
lilo

XXX.XXX.201.210

Gajdovko a jakeho kozla hledate... mysleno plemeno...

27.2.2018 10:29
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Prvně bych jí dala pořádně nažrat, je hubená, kostra...chudák..

27.2.2018 10:53
profesor1

XXX.XXX.202.14

Když se zabýváte drůbeží, tak by jste mohla vědět, že hubený kohout dobře skáče. To samé platí i u koz. Dobrá dojka bývá často hubená na kost, ač jí krmíte čímkoli a jakýmkoli množstvím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2018 12:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Profesore to sice bývá pravda, ale když máš oproti hubené dojce rámcově velké zvíře a je jedno jedno jestli to je koza nebo kráva, tak takové zvíře ti vydrží na vysoké užitkovosti víc let.

27.2.2018 13:48
profesor1

XXX.XXX.202.14

Ale když ji přejede vlak, tak nevydrží
Už minimálně myslím Roklana tu psala, že některé kozy to tak mají. a já taky můžu potvrdit, že některá bude vypadat podvyživeně i když bude jen na jádru.
Byla to reakce na "chytrý" příspěvek Ančovičky1.

27.2.2018 17:15
ančovička1

XXX.XXX.220.127

profesor1 napsal(a):
Když se zabýváte drůbeží, tak by jste mohla vědět, že hubený kohout dobře skáče. To samé platí i u koz. Dobrá dojka bývá často hubená na kost, ač jí krmíte čímkoli a jakýmkoli množstvím.

Dovolím si nesouhlasit..naše kozy dojí 4 litry a žebra vidět nemají, jsou silné a vitální..koza hubená na kost, jak píšete, není dobrá vizitka chovatele..a nejen koza..kozy chovám 25 let...podívejte se na profil..

27.2.2018 17:33
lilo

XXX.XXX.201.210

Ancovicko souhlasim s vami.. me se ta koza take zda hodne hubena psala jsem to v prvnim prispevku... proto jsem se ptala jake ma postaveni vhierarchii... protoze ne vzdy to je chyba chovatele.. staci aby nebyla koza v pohode a je zadelano na maler.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2018 19:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
Ancovicko souhlasim s vami.. me se ta koza take zda hodne hubena psala jsem to v prvnim prispevku... proto jsem se ptala jake ma postaveni vhierarchii... protoze ne vzdy to je chyba chovatele.. staci aby nebyla koza v pohode a je zadelano na maler.

Bobky pod ní jsou, tak nažrat dostává
Nějaké kozy jsou žravé a jen na seně jsou i v největších mrazech stále v kondici. Na jiné můžete svítit lampama, abyste je zahřáli, můžete jim dávat kdejaké příkrmy a stejně tak vyžrané nikdy nebudou. Příroda by si poradila. Já kozu z fotky nebudu nijak hodnotit, protože ne všechny moje kozy jsou pěkně kulaťoučké. Zrovna teď jsem přišel domu z práce a jedna z hubenějších, která je v hierarchii někde hodně dole ke mně dopajdala se zlomenou nohou, tak ač jsem nechtěl, tak jdu rozdělit stádo a tuhle dám ještě někam uplně zvlášť. Nějak se mi to tu pere a další úraz nepotřebuju.

27.2.2018 20:33
profesor1

XXX.XXX.202.14

ančovička1 napsal(a):
Dovolím si nesouhlasit..naše kozy dojí 4 litry a žebra vidět nemají, jsou silné a vitální..koza hubená na kost, jak píšete, není dobrá vizitka chovatele..a nejen koza..kozy chovám 25 let...podívejte se na profil..

......" koza hubená na kost, jak píšete, není dobrá vizitka chovatele ".....

Tak tohle mě stačí. Nepotřebuji se ani dívat na váš profil.

27.2.2018 20:42
lilo

XXX.XXX.201.210

Jj.. kostey to mi vypravej...

27.2.2018 20:45
lilo

XXX.XXX.201.210

Kdysi jsem videla jak matka tehle me kozy tluce moji nejstarsi... byla brezi a strasne me to nastvalo... protoze pajdala a bolelo ji to.. no tak jsem ji nastehovala k treti.. za pul hodiny kozy spolu krasne vychazely jsem odesla za 3 hodiny se vratil manzel a rika mi ze mi ta stara tu kozu dobila do krve.. okousala ji znamky z usi a zkratka by ji dobila uplne kdyby manzel neprisel.. no tak v ten moment jsem se rozhodla ze uz menit kozi poradky nebudu.. no a ted mam v jedne koji tu starou... protoze ta se zase kuli tehle mlaticce co mam neni schopna nazrat... a v druhe koji mam mlaticku, a jeji dve dcery a take to nedela dobrotu.. takze uvazujem o uplne zmene dispozice chlivku a kazda koza svuj box.

27.2.2018 22:53
dad

XXX.XXX.225.133

Hubená jako koza - bylo pořekadlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2018 23:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
Jj.. kostey to mi vypravej...

Tak pojďte, nafotíme každej svojí nejhorší kozu nebo ovci a budem hlasovat Já bych asi vyfotil tu s dnešním úrazem. Jak se teď ani nedošla nažrat, tak vypadá ještě hubenější než jaká je ve skutečnosti.
Mimochodem zlomeninu jsme koze teď zafixovali, stádo jsem rozdělil a tak teď už bude snad zas na chvíli klid.

28.2.2018 08:34
igor

XXX.XXX.159.37

Sakra - dvě kůzlátka v čudu. Koukal jsem do záznamů, naposled jsem o kůzle přišel 2010. Prvnička, letos první vrh a zrovna do -20. Našel jsem je ráno už ztuhlý a špatně olízaný... Blbej začátek roku :(.

28.2.2018 08:46
lilo

XXX.XXX.201.210

No... to se hold stava... tak je zase hned mleko...

28.2.2018 08:56
lilo

XXX.XXX.201.210

Tak ja mam letos nejubozejsi tu ovecku co z ni manzel vytahl prerostla jehnata...po porodu krvaveho pytliku... peripetie s ni byla uz tyden pred porodem kdy jsme ji nasli na boku... mela teplotu a zastavene traveni... probehla lecba... dostala atb a cele se to opakovalo nasla jsem ji na zadech.. ta ted vypada strasne... je odparena az na kuzi... a pomalu z ni sleza vlna i chlupy na obliceji... tak bud to rozchodi a nebo ne... co bylo pricinou fakt neodhadnu...

28.2.2018 09:58
profesor1

XXX.XXX.202.14

No, ber to jako vizitku chovatele!
Mohla to být třeba prodělaná ta slavná enterotoxemie. Jestli měla ovena velká jehňata, tak zřejmě nebyla líná se nažrat. a ta entero..mie postihuje častěji ty nejžravější kusy. Prodělaná horečka, nebo ty toxíny způsobyly "odpaření" vlny a totál rozhozené bachory.

28.2.2018 10:20
moonika

XXX.XXX.247.74

Profesor nie za všetkým je enterotoxémia:)
Veselý v jednej prednáške vravel že ak matka nemá dostatočnú výživu, mladé aby sa dostali k viac živinám zvyšujú absorbčnú plochu ktorou prijímajú živiny, plocha kotyledonu v maternici sa zvyšuje aby sa mladé dostali k viac živinám. Hovoríme o matkách slabo živených(bez ohladu na príčiny), chovateľ si dajme tomu 8-6týždnov pred pôrodom uvedomí že nie je matka v kondícii, začne riadne pridávať, kŕmiť, a mladé vďaka tej veľkej resorbčnej ploche rapídne rastú. a že tak paradoxne sa stáva že matky nedostatočne živené ktoré sa začnú poriadne kŕmiť až neskôr rodia priveľké telatá.

28.2.2018 10:33
profesor1

XXX.XXX.202.14

Jooo, já netvrdím že je to entero...mie. To je jen taková úvaha.
A jestli teda ovce byla slabo živená, tak je to opět vizitka chovatele!

Lilo promíííííň , když mě to nedá

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2018 10:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mno, s těmi nekulatými zvířaty... protože jsme zatím pořád v režimu experimentů, co je pro nás a naše zvířata nejvhodnější, a prošli jsme si už krmením jádrem většinu březosti (tlusté ovce), až po nekrmení jádrem a nechání sena, aby ho dožraly (po porodech velmi hubené ovce), tak pořád nemáme vychytáno, co kdo potřebuje optimálně. Každý kus je jiný, natož každé plemeno.

Překvapilo mě, že ty walliserky na velmi kvalitním seně jako laktující neprosperují. Rodili jsme přelom listopad / prosinec, tedy mimo pastvu, předtím byly ve velmi dobré kondici a během měsíce opadly opravdu velice velmi, takže jsem nakonec musela začít přikrmovat ovsem. Každopádně malé jsou již naprosto samostatná, přidávám starter, a matky se snad brzy srovnají - za chvíli začne pastva, tak tam se dokulatí, každopádně... překvapilo mě, že u tohohle primitivního nenáročného plemene je potřeba přidávat příkrm. u zwartblů netřeba. Ale je fakt, že tam rodíme do začínající trávy, takže na začátku mají mléka dostatek, protože malé nespotřebují tolik a pak už matky začínají uždibovat trávu, takže se rychle dorovnají...
Jak říkám - nejhorší výsledek byl, když jsme se snažili přesvědčit ovce, že všechno zdravé seno, co jim předhodíme, se dá sežrat.

28.2.2018 10:37
moonika

XXX.XXX.247.74

profesor1 napsal(a):
Jooo, já netvrdím že je to entero...mie. To je jen taková úvaha.
A jestli teda ovce byla slabo živená, tak je to opět vizitka chovatele!

Lilo promíííííň , když mě to nedá

Ak aj bola v zlej kondícii, živená(kŕmená) mohla byť dobre len niečo v jej organizme mohlo brániť dobrému zúžitkovaniu živín...a kedže bola chorá tak sa niet čo diviť.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2018 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Igor: tak to je smůla! Ale už se má oteplovat, tak vše další bude jistě beze ztrát.
To se prostě stane, to člověk nenaplánuje...

28.2.2018 10:46
ančovička1

XXX.XXX.220.127

lilo napsal(a):
Ancovicko souhlasim s vami.. me se ta koza take zda hodne hubena psala jsem to v prvnim prispevku... proto jsem se ptala jake ma postaveni vhierarchii... protoze ne vzdy to je chyba chovatele.. staci aby nebyla koza v pohode a je zadelano na maler.

Ano, děkuji, také tak jsem to myslela, prostě je hubená, tak dokrmit..jestli je utlačovaná ve stádu koz, které ji nepustí k žrádlu, je možná příčina, ale to už musí posoudit chovatelka..a nepíšu, ani si nemyslím, že se o ni paní špatně stará, zvlášt, když ji koupila za takových podmínek a platila zlatem...kozy ve stádu mají, jak píšete, mají jistou hierarchii, mám silně dominantní kozu a vím, o čem to je, naštěstí nemá rohy...celý den jsou kozy venku, pod jejím velením, na noc chodí každá do svého boxu, kde má ve žlabu svoje krmení na noc...ale i přes den je chodím krmit každou na jiné místo...tak hlavně, aby se paní gajdovce kozicka dala dokupy, pánové se pochlubí svými nejhoršími zvířaty a zjevně se dobře baví vizitkou chovatele..no tak..stane se.. ale hlavně budeme všichni spokojení..já mám ted asi také problém, volám veta, jedna dvouletá nepřipuštěná kozička začala špatně chodit, mám strach, spíš hrůzu, jestli nemá zánět kopýtek...

28.2.2018 10:58
dad

XXX.XXX.225.133

Ančovička - je zatuhlo, může to být jen nalomený - odštípnutý paznecht, před tím bylo mokro a to taky není na nohy supr, jsem od Vás kousek - to letadlo je nepřehlídnutelný, tak to u nás může vypadat na zemi podobně. Moje kozy se během roku pohybují na stupnici body indexu 2 - 4.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2018 11:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
No, ber to jako vizitku chovatele!
Mohla to být třeba prodělaná ta slavná enterotoxemie. Jestli měla ovena velká jehňata, tak zřejmě nebyla líná se nažrat. a ta entero..mie postihuje častěji ty nejžravější kusy. Prodělaná horečka, nebo ty toxíny způsobyly "odpaření" vlny a totál rozhozené bachory.

Za tuhle teorii by sis zasloužil metál

28.2.2018 12:36
profesor1

XXX.XXX.202.14

Tak teď opravdu nevím jak jsi to myslel Protože by jsi nebyl první, kdo se mě tu snaží pokazit den

28.2.2018 12:58
lilo

XXX.XXX.201.210

dad napsal(a):
Ančovička - je zatuhlo, může to být jen nalomený - odštípnutý paznecht, před tím bylo mokro a to taky není na nohy supr, jsem od Vás kousek - to letadlo je nepřehlídnutelný, tak to u nás může vypadat na zemi podobně. Moje kozy se během roku pohybují na stupnici body indexu 2 - 4.

Co to je body index jak to posuzujete...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2018 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
Co to je body index jak to posuzujete...

Sáhneš na páteř a podle toho toho kolik svalstva tam nahmatáš se určuje 1. - 5. stupeň.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.2.2018 13:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Tak teď opravdu nevím jak jsi to myslel Protože by jsi nebyl první, kdo se mě tu snaží pokazit den

Nechci Ti kazit hezký den, užívej sluníčka

28.2.2018 13:10
dad

XXX.XXX.225.133

Lilo - někde tady je vložený obrázek asi od Bodlinky s řezem bederní páteře a svalstva.

28.2.2018 13:39
lilo

XXX.XXX.201.210

Aha to jsem videla...

28.2.2018 16:31
dad

XXX.XXX.225.133

Jo, já taky, jen už nevím kde.

28.2.2018 17:48
moonika

XXX.XXX.147.202

dad napsal(a):
Jo, já taky, jen už nevím kde.

Dajte do gúglu body condition score sheep goats.

28.2.2018 18:03
roklanka

XXX.XXX.46.227

Jj, potvrzuju, mám údernice, který vypadaj, jako bych jim nedala nažrat, žerou jak protržený. Pak jsou kozy, co vyprdnou dvě kůzlata a jsou stále koule.

2.3.2018 13:03
ančovička1

XXX.XXX.220.127

dad napsal(a):
Ančovička - je zatuhlo, může to být jen nalomený - odštípnutý paznecht, před tím bylo mokro a to taky není na nohy supr, jsem od Vás kousek - to letadlo je nepřehlídnutelný, tak to u nás může vypadat na zemi podobně. Moje kozy se během roku pohybují na stupnici body indexu 2 - 4.

Díky za účast, tak už jsem tu měla veta, paní mi potvrdila už dříve vyřčené podezření na genetickou vadu..moc mě to mrzí, kozička nebude chovná, vkládala jsem do ní naděje v pokračování dvacetileté linie jejího chovu..bohužel je poslední...tak to v životě chodí..člověk míní, pánbůh mění..na duhou stranu se mi ulevilo, že se nepotvrdil zánět kopyt..a to naše letadlo(nebylo naše) už nám"uletělo" rozebrané na nakladači do znojemského muzea letadel..škoda, kůzlátka měla výborný trenažér..

2.3.2018 15:50
moonika

XXX.XXX.130.183

ančovička1 napsal(a):
Díky za účast, tak už jsem tu měla veta, paní mi potvrdila už dříve vyřčené podezření na genetickou vadu..moc mě to mrzí, kozička nebude chovná, vkládala jsem do ní naděje v pokračování dvacetileté linie jejího chovu..bohužel je poslední...tak to v životě chodí..člověk míní, pánbůh mění..na duhou stranu se mi ulevilo, že se nepotvrdil zánět kopyt..a to naše letadlo(nebylo naše) už nám"uletělo" rozebrané na nakladači do znojemského muzea letadel..škoda, kůzlátka měla výborný trenažér..

Ančovička: genetická vada nôh? a zle začala chodiť v akom veku? ja by som sa nespoliehala iba na názor jedného veta, oslovila by som s prosbou o názor viacerých, určite by sa dalo ju napr nakamerovať jej chôdzu a jej nôžky a preposlať im na posúdenie. Zle napr chodia aj pri laminitíde, a to je riešitelné, príčin zlej chôdze je veľa.

3.3.2018 09:21
ančovička1

XXX.XXX.220.127

moonika...kozička mi začala kulhat na pravou přední nohu loni koncem léta, to měla 1,5 roku, kopýtko vypadalo jako trochu naštíplé, na dotyk bolelo, tak jsem ho očistila, vymáchala v kýblu s hypermanganem po několik dní..potom se kozička zlepšila, přestala kulhat...asi za měsíc se to opakovalo a to už začala pokulhávat na obě přední nohy, volala jsem veta, pan doktor ji napíchal vitamíny, vápno..něco proti bolesti..ještě bylo divné, že kozičce začalo praskat v kolenou, jako když se lámou větvičky...ale řekl mi, že to zánět kopýtek není, tak jsem čekala, kdy se uzdraví, ale přidaly se zadní nohy, takový strnulý postoj a viditelně bolestivý..kopýtka jsme zase ořezali, desinfikovali, ale zlepšení se nedostavilo..kozička začala více polehávat, postavila se jen na chvíli ke krmení, manžel už ji chtěl zabít, ale ještě jsem zavolala paní doktorku, ta mi v podstatě řekla to samé, ostříhala jí kopýtka, řekla mi, že zánět to není, přijede zase a uvidíme..budu s ní chodit trochu trénovat, pokud jí to půjde...ještě se mrknu na do knihy nebo na net na tu laminitídu, co to vlastně je...

3.3.2018 12:55
lilo

XXX.XXX.201.210

jako ze ma revmatoidni artritidu?

3.3.2018 15:45
moonika

XXX.XXX.200.227

ančovička1 napsal(a):
moonika...kozička mi začala kulhat na pravou přední nohu loni koncem léta, to měla 1,5 roku, kopýtko vypadalo jako trochu naštíplé, na dotyk bolelo, tak jsem ho očistila, vymáchala v kýblu s hypermanganem po několik dní..potom se kozička zlepšila, přestala kulhat...asi za měsíc se to opakovalo a to už začala pokulhávat na obě přední nohy, volala jsem veta, pan doktor ji napíchal vitamíny, vápno..něco proti bolesti..ještě bylo divné, že kozičce začalo praskat v kolenou, jako když se lámou větvičky...ale řekl mi, že to zánět kopýtek není, tak jsem čekala, kdy se uzdraví, ale přidaly se zadní nohy, takový strnulý postoj a viditelně bolestivý..kopýtka jsme zase ořezali, desinfikovali, ale zlepšení se nedostavilo..kozička začala více polehávat, postavila se jen na chvíli ke krmení, manžel už ji chtěl zabít, ale ještě jsem zavolala paní doktorku, ta mi v podstatě řekla to samé, ostříhala jí kopýtka, řekla mi, že zánět to není, přijede zase a uvidíme..budu s ní chodit trochu trénovat, pokud jí to půjde...ještě se mrknu na do knihy nebo na net na tu laminitídu, co to vlastně je...

https://www.youtube.com/watch?v=HGCOrK3tzQs takto to vyzerá v pokročilom štádiu. A paznechty rastú divne, musia sa veľmi často upravovať https://www.backyardchickens.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi93.photobucket.com%2Falbums%2Fl45%2Ffeatherbrain_2006%2FIM001902.jpg&hash=f9796477314d7a0e134defb70c09659a dajte tu na ifaune na kozách do vyhľadávača laminitída, tam sa o tom viac píše, súvisí to s krmením. Inak chôdzu, paznechty, praskanie kĺbov to všetko môže byt dôsledok nejakej minerálnej disbalancie, dobré by bolo dať krv na rozbor, napr. na Ca, P, a iné.

3.3.2018 15:48
moonika

XXX.XXX.200.227

moonika napsal(a):
https://www.youtube.com/watch?v=HGCOrK3tzQs takto to vyzerá v pokročilom štádiu. A paznechty rastú divne, musia sa veľmi často upravovať https://www.backyardchickens.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi93.photobucket.com%2Falbums%2Fl45%2Ffeatherbrain_2006%2FIM001902.jpg&hash=f9796477314d7a0e134defb70c09659a dajte tu na ifaune na kozách do vyhľadávača laminitída, tam sa o tom viac píše, súvisí to s krmením. Inak chôdzu, paznechty, praskanie kĺbov to všetko môže byt dôsledok nejakej minerálnej disbalancie, dobré by bolo dať krv na rozbor, napr. na Ca, P, a iné.

takto nejak rastú paznechty pri laminitíde.

3.3.2018 17:03
ančovička1

XXX.XXX.220.127

moonika napsal(a):
takto nejak rastú paznechty pri laminitíde.

Moonika, děkuji, prohlédla jsem videa, naše koza chodí jinak, jako s bolestí z nohy na nohu, paznehty ji takhle nerostou, má je spíše jako kopýtka, paní doktorka říkala, že má zkrácené šlachy..ach jo..ale dneska více stojí, půjdu jí na chvíli vzít na procházku po dvorku...a budu hledat a hledat, co ta laminitída obnáší..děkuji.

3.3.2018 18:21
ančovička1

XXX.XXX.220.127

lilo napsal(a):
jako ze ma revmatoidni artritidu?

lilo, revmatoidní artritidu?nemám s tím žádné zkušenosti, jdu studovat..děkuji.

3.3.2018 18:32
moonika

XXX.XXX.200.227

ančovička1 napsal(a):
Moonika, děkuji, prohlédla jsem videa, naše koza chodí jinak, jako s bolestí z nohy na nohu, paznehty ji takhle nerostou, má je spíše jako kopýtka, paní doktorka říkala, že má zkrácené šlachy..ach jo..ale dneska více stojí, půjdu jí na chvíli vzít na procházku po dvorku...a budu hledat a hledat, co ta laminitída obnáší..děkuji.

a bolest je z dolnej časti nôh alebo od "kolien"? kĺby nemáme opuchnuté? čím ju kŕmite? nedalo by sa vám nahrať jej chôdzu?

3.3.2018 18:33
moonika

XXX.XXX.200.227

moonika napsal(a):
a bolest je z dolnej časti nôh alebo od "kolien"? kĺby nemáme opuchnuté? čím ju kŕmite? nedalo by sa vám nahrať jej chôdzu?

ančovička: oprava " kĺby nemá opuchnuté?" je to škoda že sa už príspevky nedajú upravovať.

3.3.2018 18:48
ančovička1

XXX.XXX.220.127

myslím, že ji bolí klouby kolen, napohmat je má měkké, trochu opuchlé, přičítala jsem to tomu, že se o ně opírá...krmíme seno, stále plné jesle, asi půl hrnku ječmenného šrotu, stejně granulí pro kozy a asi půlkila nakrájené řepy 3 x denně + vitamix...k pití teplou vodu..všechny kozy krmíme stejně celá léta..březí kozy dostávají více..zítra se pokusím její chůzi nahrát, byla jsem s ní venku trochu se pro šla, ale moc se jí nechce..očistila a nastříkala kopýtka..

3.3.2018 18:57
ančovička1

XXX.XXX.220.127

moonika napsal(a):
ančovička: oprava " kĺby nemá opuchnuté?" je to škoda že sa už príspevky nedajú upravovať.

..i my budeme mít možná jednou opuchnuté!

3.3.2018 19:04
moonika

XXX.XXX.200.227

ančovička1 napsal(a):
..i my budeme mít možná jednou opuchnuté!

no dúfajme že to nebude tá spomínaná artritída(CAE), tam zvyknú kolená byť dlhodobo opuchnuté, pogúglite. Určite by sa dala na to prípadne otestovať.

3.3.2018 19:14
moonika

XXX.XXX.200.227

ančovička1 napsal(a):
..i my budeme mít možná jednou opuchnuté!

"i my budeme mít možná jednou opuchnuté!"
raz mi napuchli všetky stredné zhyby na prstoch rúk, vtedy na to prišli že mám reum. artritídu akurát nie tú koziu:).

3.3.2018 19:31
ančovička1

XXX.XXX.220.127

jj, už mi to také začíná, naštěstí to"zatím" bylo vždy dočasné.. s kozou to bude asi horší..moonika, máte krásná zvířátka..jedna kozička hezčí než druhá..

3.3.2018 19:40
lilo

XXX.XXX.201.210

co to je za kozu a kolik priblizne vazi, kolik doji... a jak moc je ted brezi.. a jakou ma podestylku ci bez podestylky... jaky ma ted moznosti pohybu...

3.3.2018 20:12
moonika

XXX.XXX.200.227

ančovička1 napsal(a):
jj, už mi to také začíná, naštěstí to"zatím" bylo vždy dočasné.. s kozou to bude asi horší..moonika, máte krásná zvířátka..jedna kozička hezčí než druhá..

ančovička: ďakujem, odkážem im:).

4.3.2018 09:36
ančovička1

XXX.XXX.220.127

lilo, koza je ted´v únoru dvouletá nepřipouštěli jsme ji, protože na podzim už měla trochu problém a ani neměla říji..trochu divné, ale jestli to bylo k tomu problému, nevím..kůzlata ještě neměla..může mít tak 50 kg, je velká, ted´trochu zhubla..do vánoc běhaly holky venku, Míša polehávala, od vánoc je nepouštím, každá ve svém boxu, roční kozičky spolu, kdyby to šlo, skáčou do stropu podlaha pod nimi z prken suchá, trochu slámy, seno, denně se vyklízí..právě mi syn natočil video, "koza a já " prošly jsme se po dvorku, moc se jí nechtělo, ale šla celkem dobře, sice se jí třásly nožky, ale ted´má odborně od p. doktorky zastřižená kopýtka tak jí to lépe šlape , ale je vidět, že ji to bolí..ta kolena oteklá nemá, znovu jsem jí je prohmatala..ale to video někam uletělo , musím říct klukovi, aby to poslal znovu...

4.3.2018 10:04
lilo

XXX.XXX.201.210

ja si myslim ze je potreba mit kozy na hluboke podestylce...je to prevence zkracovani slach zvlat kdyz toho pohybu je malo... jen ale rychle prerustaji paznechty tak je potreba delat castejsi korektury... samozrejme moznosti pohybu pokud jsou omezene a koza se v boxu ani neprojde... tak budou ty nohy zkratka i zeslable... jeste uz se vam to v linii nebo nekde vyskytlo takovej problem... kdyz rikate vrozenou vadu...

4.3.2018 14:12
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Lilo,25let chovame kozy uplne stejne, pri vetsich zimach, nez je tato, byly v chlive uz drive, nikdy se mi tato vada neobjevila..ani zadna pribuzenska plemenitba neni, boxy maji kazda asi 3x2 m..je to divne, vrozena vada hned rikala kamaradka chovatelka, potom pan vet a ted zase pani veterinarka...ja se jeste stebla chytam, pani doktorka k nam bude jeste jezdit, udela, co muze..my budeme chodit trenovat a posilovat a uvidime..zabit ji muzeme kdykoliv, ale to je to posledni...

4.3.2018 18:39
lilo

XXX.XXX.201.210

no dobre.. letos byl ale extreme hnustej rok.. bylo sedivo uz od zari... zadne slunce...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2018 18:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
no dobre.. letos byl ale extreme hnustej rok.. bylo sedivo uz od zari... zadne slunce...

Nečetla jsem tohle vlákno teď celé, jen Vaše skeptické zhodnocení počasí a nějak se mi nezdá, že žijeme ve stejné zemi . Já si pamatuju slunečno a málo deště. Asi to bude tím, že už mám špatnou paměť . Jak je i jen hodnocení počasí subjektivní, žejo?

4.3.2018 19:17
lilo

XXX.XXX.201.210

to jo.. ja jsem na pocasi barometr... a s malym miminem se za horsiho pocasi nechodime... tak prave proto to hodnotim jinak.. ja se dostanu ven jen pri priznivych podminkach... a proto se straaasne tesim na jaro a teplo.. mimochodem dnes byl nadherny den.. deti mi pohlidali batole... a cele odpoledne az do podvecera jsme byli venku a neni nad to se protahnout na cerstvem vzduchu... to je pak jedno ze mrzne...

4.3.2018 19:48
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Jj, to chápu, s malym miminem a jeste hospodarstvi a domacnost, ja mam čtyři deti, ale vsechny uz dospele, ale je to jako vcera, tak to uteklo..taky jsem posledni dobou unavena, asi i psychicky, litam ke koze, cistim ji kopytka, strikam, taham na prochazku..strasne se taky tesim na jaro, zahradu, kytky..na svete je krasne, spatne dny vzdy prejdou, jako by ani nebyly..tak uz aby bylo teplo!

4.3.2018 19:53
lilo

XXX.XXX.201.210

ja mam taky ctyri kusy... ale jeste ne velke... takze o to vetsi je to frmol.. a ma to vyhody... ze kdyz mam nejakou smutenku / depku... tak o ni uz druhej den nevim.. neni na to cas

4.3.2018 20:46
ančovička1

XXX.XXX.220.127

No, to mate co delat..ja uz ani nevim jak jsem to zvladala, ale jak říkáte, neni cas o něčem přemýšlet a ja jsem ted stastna, kdyz muzu hlidat dceri ty dva divochy, zivot je s detmi hned veselejší

9.3.2018 10:07
gajdovka

XXX.XXX.34.166

ančovička1 napsal(a):
Prvně bych jí dala pořádně nažrat, je hubená, kostra...chudák..

jako, že bych to do ní rvala, jak do husy?Mají seno, kolik se jim zlíbí, pastvu, granule vojtěšky, úsušky, otruby a tvrdé pečivo.To se nebojte, že bych svým zvířatům nedala.

9.3.2018 10:13
gajdovka

XXX.XXX.34.166

lilo napsal(a):
Gajdovko a jakeho kozla hledate... mysleno plemeno...

to je mi úplně jedno, raději ale ochočeného mazlíka.

9.3.2018 10:28
dad

XXX.XXX.225.133

mám tu rohatého šohaje , je zatím volný, kousek od Kolína.

9.3.2018 10:30
gajdovka

XXX.XXX.34.166

dad napsal(a):
mám tu rohatého šohaje , je zatím volný, kousek od Kolína.

krásný, ale jste daleko, děkuji.

9.3.2018 10:31
dad

XXX.XXX.225.133

o prázdninách ho můžu přiblížit do Brna.

9.3.2018 10:33
gajdovka

XXX.XXX.34.166

dad napsal(a):
o prázdninách ho můžu přiblížit do Brna.

děkuji, potřebuji ho co nejdřívě, jelikož kozeny nejsou březí ani jedna.

9.3.2018 13:30
lilo

XXX.XXX.201.210

gajdovka ted potrebuje skokuschopneho dospeleho kozla... a ne kuzlatko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2018 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
gajdovka ted potrebuje skokuschopneho dospeleho kozla... a ne kuzlatko.

Jenže nevíme, odkud je, psala jsem jí do SZ. Snad se koukne.

9.3.2018 13:34
lilo

XXX.XXX.201.210

v inzerci jsou dva kozlove.. jeden je nejaky krizenec i kdyz pisou 100% anglonubijak za tisicovku a druhy je dost mlady ale v pulroce uz by mohl byt schopny.. za 750 v olomouckem kraji... https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/?q=kozel&kraj=M&CenaMin=&CenaMax=&Filter1=0&typ=100&stari=0.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.3.2018 16:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
no dobre.. letos byl ale extreme hnustej rok.. bylo sedivo uz od zari... zadne slunce...


Cože? Na jaře krásně vyrašila tráva, pak se střídaly teplá období s dešti, nebyl problém usušit sena, tráva hezky rostla až do září. Spíš bylo trávy víc než bych si přál. Říjen tu bývá obvykle docela suchej, ale letos byly 3 týdny bahno, to nebylo nic moc. V listopadu nasněžilo a od tý doby sníh drží. Jo kolem Vánoc to vypadalo, že to roztaje, ale na začátku roku napadly další centimetry sněhu, které drží do teď, přestože od půli ledna do začátku března z oblohy nespadlo skoro nic, ale bylo mnoho dní, kdy bylo azuro. Kor teď jak přisly větší mrazy. To bylo fakt nádherně. Teď zas něco připadlo, ale už to zas taje, ale vždyť to je hezký, vždyť se blíží jaro. Jen co vytajou nějaká místa okolo potoka, tak se ukážou sněženky a bledule a to bude prostě paráda.
Co bych letošní zimě vytkl je asi to, že bylo málo sněhu, že tu nikdy nebylo o moc víc než půlmetr a za posledních 8 let tu vždy bývalo přes metr. A naopak co mě potěšilo je to, že sníh fakt drží od půli listopadu až do teď a nepředpokládám, že roztaje dřív než ke konci března. Zem pod sněhem není promrzlá a odtávající sníh se hezky vsakuje, ani se hladina potoka nezvedá.
Za mě má počasí za posledních 11 mesíců hodnocení 8/10

9.3.2018 18:15
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mám to stejně. Trávy dost, seno nezmoklo ani jednou. Pásli jsme přes půlku listopadu.
Švestky na našich třiceti stromech letos žádné, třešně také nic, jablka na třiceti jen pro nás lidi.
Drobné ovoce na výbornou, zelenina suprová všechna, na rajčatech žádná plísen.
Prima rok to byl.

9.3.2018 18:28
lilo

XXX.XXX.201.210

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):

Cože? Na jaře krásně vyrašila tráva, pak se střídaly teplá období s dešti, nebyl problém usušit sena, tráva hezky rostla až do září. Spíš bylo trávy víc než bych si přál. Říjen tu bývá obvykle docela suchej, ale letos byly 3 týdny bahno, to nebylo nic moc. V listopadu nasněžilo a od tý doby sníh drží. Jo kolem Vánoc to vypadalo, že to roztaje, ale na začátku roku napadly další centimetry sněhu, které drží do teď, přestože od půli ledna do začátku března z oblohy nespadlo skoro nic, ale bylo mnoho dní, kdy bylo azuro. Kor teď jak přisly větší mrazy. To bylo fakt nádherně. Teď zas něco připadlo, ale už to zas taje, ale vždyť to je hezký, vždyť se blíží jaro. Jen co vytajou nějaká místa okolo potoka, tak se ukážou sněženky a bledule a to bude prostě paráda.
Co bych letošní zimě vytkl je asi to, že bylo málo sněhu, že tu nikdy nebylo o moc víc než půlmetr a za posledních 8 let tu vždy bývalo přes metr. A naopak co mě potěšilo je to, že sníh fakt drží od půli listopadu až do teď a nepředpokládám, že roztaje dřív než ke konci března. Zem pod sněhem není promrzlá a odtávající sníh se hezky vsakuje, ani se hladina potoka nezvedá.
Za mě má počasí za posledních 11 mesíců hodnocení 8/10

my jsme v polabi zvykli na neco jineho... dva roky na zpatek jsem sela a sazela mrkev a cibuli 1. brezna.. rajcata zacala cervenat prvni tyden v cervenci a papriky jsem sbirala od srpna v konzumni cervene zralosti... tehle rok.. u nas zmrzlo vsechno a z drobneho ovoce byl jen rybiz a maliny.. jinak tresne nebyly... svestky meli takovou bobtnajici nemoc... kdy ty plody zkratka zhoubovateli... na stromech... jablko omrzlo, orech omrzl, a jedine co bylo bylo byla hruska...ja rajcata umim takze nemam plisen... ale celkova zralost rajcat a jejich sladkost zkratka nebyla.. papriky cervene jsem sebrala 3... pak uz zkratka necervenaly... malo slunce a malo tepla... leto bylo horke ale kratka.. protoze od zari uz tu byla tma... sediva nizka oblacnost... bylo docela dost vlhko... tak rostly houby... to bylo take asi par peknych dnu kdy jsme na ne v zari jezdili.. pak uz byla tma az do noveho roku a jeste dyl... vlastne se vyjasnilo a bylo slunecno az s prichodem tech holomrazu... dnes jsem zasela redkvicky do folijaku a sadbu... tak uvidime... :) a take jsem videla vysoko v oblacich 9 capu jak leti v kruzich sem k nam takze to vypada ze zacalo jaro...

9.3.2018 18:46
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mám čápy moc ráda, to vám tedy závidím.

9.3.2018 19:17
dad

XXX.XXX.225.133

Lilo - u mně se kozy nikdy na jaře neprskali, a to jsem taky od Labe.

9.3.2018 21:21
lilo

XXX.XXX.201.210

ja ale nepisu ze se mi prskaly kozy... ale je pravda ze jo... loni jsem pripoustela az na konci ledna protoze jsem potrebovala posunout porody z duvodu vlastniho... a jedna nezabrezla a vsimla jsem si ze prskala asi v dubnu...

9.3.2018 21:46
moonika

XXX.XXX.189.230

dad napsal(a):
Lilo - u mně se kozy nikdy na jaře neprskali, a to jsem taky od Labe.

moja sa aj dnes prská, a pred pár dńami iná, ale to už je dúfam ich posledná výrazná zimná ruja.

10.3.2018 09:38
dad

XXX.XXX.225.133

Lilo, Moonika - já vím, že se můžou různě přeprskávat skoro celý rok, za sebe jsem nejradši když jsou mladý na jaře a ne před vánocema, je to přirozenější
u Gajdovky bude někde zakopanej 'pes', ta nemožnost zajet za kozlem nebo nákup silně imunitně (červama)oslabeného kozla a tutově 'březí' kozy budou jen střípky do skládačky celého problému, spěch je špatný rádce a kdo tlačí na pilu tak se občas řízne, tady by to chtělo klid, rozvahu a najít ten problém co má, pohled někoho z venku a až se to vyřeší tak hurá znovu do toho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.3.2018 09:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne nadarmo se říká, že je všechno dobře a jak má být, ať je to jakkoliv. Třeba by byl ještě větší problém, kdyby se všechno zdařilo podle plánu. Do všech souvislostí prostě nevidíme .

10.3.2018 09:57
gajdovka

XXX.XXX.221.172

dad napsal(a):
Lilo, Moonika - já vím, že se můžou různě přeprskávat skoro celý rok, za sebe jsem nejradši když jsou mladý na jaře a ne před vánocema, je to přirozenější
u Gajdovky bude někde zakopanej 'pes', ta nemožnost zajet za kozlem nebo nákup silně imunitně (červama)oslabeného kozla a tutově 'březí' kozy budou jen střípky do skládačky celého problému, spěch je špatný rádce a kdo tlačí na pilu tak se občas řízne, tady by to chtělo klid, rozvahu a najít ten problém co má, pohled někoho z venku a až se to vyřeší tak hurá znovu do toho.

ráda bych toho psa vykopala a ten střípek do skládačky našla.
nic nenadělám s tím, že koza byla údajně březí a nakonec nebyla, že majitel plemeníka se křižoval, jakého má pašáka, skákal po ní, ale nic z toho nebylo a dvě mladé se ani za pět dní nerozprskaly a pak už se mu tam nelíbilo a utíkal přes elektriku, tak si ho odvezl.
S dovozem ke kozlovi jednoduché, do osobáku manžela kozy nenarvu.Jediné, kozla koupit, ale s dovozem.Moje poslední šance.

10.3.2018 10:01
gajdovka

XXX.XXX.221.172

toto jsou ty moje chudinky hubený.

10.3.2018 10:20
dad

XXX.XXX.225.133

Gajdovko, já Vám do toho z dálky nechci moc kecat, ale !
- když nechcete nacpat kozu do auta tak si na OS pořiďte kouli a kupte vlek, určitě pro to najdete i jiné uplatnění
- u dalšího nákupu nebuďte tak natěšená, že budete mít něco nového - trochu zdravé nedůvěry (důvěřuj, ale prověřuj), nespěchejte
- to že kozel skáče po koze neznamená, že se trefil, kozy se prskají co tři týdny, pět dní je málo, je mi taky divné, že kozel odcházel od stáda a když se to stalo, že jste ho neměla kam umístit - zavřít
moje připomínky berte prosím s rezervou, zkuste si však na ně sama pro sebe v duchu odpovědět
tak teď už Vám můžu jen popřát ať se daří
David A.
ps: koza má být hubená (ne vyhublá), ty tlustý buďto nedojej nebo nezabřeznou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.3.2018 10:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já vidím docela normální kozy na pastvě. Žádné chudinky. Neberte si to tak.

10.3.2018 10:35
gajdovka

XXX.XXX.221.172

dad napsal(a):
Gajdovko, já Vám do toho z dálky nechci moc kecat, ale !
- když nechcete nacpat kozu do auta tak si na OS pořiďte kouli a kupte vlek, určitě pro to najdete i jiné uplatnění
- u dalšího nákupu nebuďte tak natěšená, že budete mít něco nového - trochu zdravé nedůvěry (důvěřuj, ale prověřuj), nespěchejte
- to že kozel skáče po koze neznamená, že se trefil, kozy se prskají co tři týdny, pět dní je málo, je mi taky divné, že kozel odcházel od stáda a když se to stalo, že jste ho neměla kam umístit - zavřít
moje připomínky berte prosím s rezervou, zkuste si však na ně sama pro sebe v duchu odpovědět
tak teď už Vám můžu jen popřát ať se daří
David A.
ps: koza má být hubená (ne vyhublá), ty tlustý buďto nedojej nebo nezabřeznou.

Pane Davide, s každým kupem je to ošemetné, ale co člověk nadělá, nejsem asi v chovu tak zběhlá, jak ostatní, chovám kozy cca 16 let a pořád se děje něco nového, co mě překvapí.
U skákání plemeníka jsem byla první den s holkama a už snad poznám, kdy se mu zadaří, to jeho vzepření a její nahrbení, ale asi se neujalo.
Umístit jsem ho mohla do salaše, ale byl to takový kolos, že jsem měla strach, jelikož neznám jeho projevy, aby mi to nezboural.Vůbec nevím, jak se dostal z elektřiny, moje bílá a to je taky kus, se nedostane.
Tak se snad někdy dočkám většího stádečka.

10.3.2018 11:09
dad

XXX.XXX.225.133

Gajdovko - v tomto porovnání jsem proti Vám zajíček kterého se však drží štěstí začátečníka,
kozlové mi v poho hopli pásku i ve 150 cm, kůzlatům je paleta pro srandu, kozám by v klidu stačilo i 90 cm, teď mám 13ti měsíčního AN šmudlu cca 90 kg, poroste do tří let, chudáci kozy.

10.3.2018 11:15
gajdovka

XXX.XXX.221.172

dad napsal(a):
Gajdovko - v tomto porovnání jsem proti Vám zajíček kterého se však drží štěstí začátečníka,
kozlové mi v poho hopli pásku i ve 150 cm, kůzlatům je paleta pro srandu, kozám by v klidu stačilo i 90 cm, teď mám 13ti měsíčního AN šmudlu cca 90 kg, poroste do tří let, chudáci kozy.

ano, jako začátečnici se mi dařilo jako hrom.

10.3.2018 18:06
lilo

XXX.XXX.201.210

hele nekdy jsou proste jen takove roky... kdy mozna clovek nema silu vsechno se to s.ere.. chlap ma auto... a to neni take tak trochu vase? kouli a vozejk.. a kdyz neni vozejk tak se da pujcit a pak na to udelat bednu, prepravku... to pujde...

10.3.2018 18:16
gajdovka

XXX.XXX.221.172

lilo napsal(a):
hele nekdy jsou proste jen takove roky... kdy mozna clovek nema silu vsechno se to s.ere.. chlap ma auto... a to neni take tak trochu vase? kouli a vozejk.. a kdyz neni vozejk tak se da pujcit a pak na to udelat bednu, prepravku... to pujde...

to víte, že je.

11.3.2018 06:42
Tedysek

XXX.XXX.119.147

My když jsme převáželi kozy, tak jednou jela jedna koza v kufru osobáku, ten se vyložil celej dekou i s vrchní stranou a do toho koza. Jízda byla teda ne delší než 5 min. A když jsme jeli po druhé a pro novou kozu tak tranzitem a tam se nákladový prostor vyložil kartonem. Po likvidaci kartonu z auta nebylo nic cítit. Stejně jako u osobáku a deky.
Já bych se te přepravy tak nebála. ;).

11.3.2018 08:05
lilo

XXX.XXX.201.210

nejlepsi prepravku na kozy jsem videla kdyz jedni ukrajinci prijeli k me zname pro anglonubijky... meli takovou tu velkou neco jako alhambru osobak..takze vytahly sedacky a meli tam vagon ale kozy prevazeli asi ctyri... ty kozy kazdou jednotlive zavreli do takovych obrovskych tasek na zip... ty tasky byly polyetylenove kasirovane... jak to maji vetnamci na trznici a nosej v tom kde co... takova modro cerveno bilo pruhovana... nasla jsem jen neco takoveho.. https://www.tkr.cz/tchibo/taska-na-polstrovani-z-kresel-s-vysokym-operadlem/ koza mohla curat a kadit a smrdet a koukala jen hlava... jinak ano vylozit pod nima jeste kartonem...nebo necim co muzete pak v klidu vyhodit... aby vam to neproteklo na koberecky atd... klidne dat obojecek a cvaknout nekde nizko k podlaze... v autech byvaji v kufru poutka... pak kozy lezi a je klid.. a dokud koza lezi tak nebobkuje...

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2018 09:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jenže to když je ženská neřidič a mužský nechce do auta kozu, většinou s tím ta ženská nic neudělá, leda by byla generál. Vůbec netuším, jestli to je tak tady nebo ne, abych se někoho nedotkla. Ale stává se to.

11.3.2018 10:14
Tedysek

XXX.XXX.119.147

Buď je ženská generál nebo dobrý diplomat. Já jsem doma řekla, že druhou kozu přivézt musíme jinak bude pokuta 50tis. A za kozlem musíme, aby jsme vychytali dojení a zpracování mléka aby mohla být přítelova krava. A přítel neměl moc na výběr. Chce krávu tak se mnou musí podstoupit různé "koziny" než budou nějaký hovězí nápady...

11.3.2018 12:14
gajdovka

XXX.XXX.34.166

Myslím si ze jsem generál i diplomat dle situace, ale v tomto případě chápu manžela.ze mi do drahého auta nedá kozy., autem jezdí na jednání po republice a musí pořád být repre auto.ochotně mi vozí krmiva v pytlích a nebo balíky sena.či slepice.ale kozy ne.kozlika mam díky super żeny z této diskuze vyřešeneho.uż jsme komplet.jsem děkuji za podporu.píšu z mobilu.tak tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2018 12:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je dobře, snad se dočkáte i kůzlat. Kozy vypadají, že se jim líbí .

11.3.2018 13:08
lilo

XXX.XXX.201.210

a evidentne se jim libi... jen je vzdy chyba hned kozla poustet do stada.. nejlepe je dat ho do ubikace, odcervit a az tak po tydnu ho pustit k holkam.. to proto aby jste si neprinesla nejaky brebery.. chovy jsou dost promoreny tasemnicema a vlasovkama...take uz je mame.

11.3.2018 17:27
gajdovka

XXX.XXX.34.166

Jeżiši nestrašte me uż stačilo te smůly.

11.3.2018 18:16
lilo

XXX.XXX.201.210

no zvlast u zvirat ktera se prevazeji.. to je moment kdy jsou ve stresu... a organismus je jim oslabeny.. okamzite to vyvolava mnozeni tech sr.acek... takze rozhodne odcervit a az pak co se vykadi na uzavrenem tak pustit... to jsou ale zaklady ktere uz by jste mela zvladat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2018 19:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo, jste zkušená chovatelka, ale mám takový pocit, že taktu moc nemáte . Některé věci se dají napsat tak, že ten, kdo je čte, se může poučit, ale nemusí si připadat hloupě a pod Vaší úrovní. Nemyslím to jako urážku, spíš postřeh, že citlivějšímu člověku Vaše rada unikne, ale konečné hodnocení jeho osoby ne. A lepší by to bylo opačně, ne ? Aspoň mně to tak připadá.

11.3.2018 19:56
gajdovka

XXX.XXX.34.166

lilo napsal(a):
no zvlast u zvirat ktera se prevazeji.. to je moment kdy jsou ve stresu... a organismus je jim oslabeny.. okamzite to vyvolava mnozeni tech sr.acek... takze rozhodne odcervit a az pak co se vykadi na uzavrenem tak pustit... to jsou ale zaklady ktere uz by jste mela zvladat...

Vy me fakt davate.

12.3.2018 07:23
lilo

XXX.XXX.201.210

no jo... to ja vim ze jsem nekdy drsna... ale s taktem nemohu tak uplne souhlasit... ted se totiz drzim a snazim se byt vecna.. a to ze by si clovek ve vlastnim zajmu mel dodrzovat karantenu je pravidlo ktere plati vseobecne vlastne pro jakehokoliv zivocicha..kralika kozu papouska rybicky...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 08:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka napsal(a):
Jeżiši nestrašte me uż stačilo te smůly.

Gajdovko, ne to co zažíváte nebyla smůla, ale nezkušenost, bohužel tady musím souhlasit s Lilo a osobně bych si fakt nedovolil začlenit nové zvíře do stáda bez karantény.

12.3.2018 09:37
gajdovka

XXX.XXX.34.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je dobře, snad se dočkáte i kůzlat. Kozy vypadají, že se jim líbí .

jj, líbí, byla jsem s nima celý den na pastvě, na loukách, dováděli společně a Mišánek se od nich nehl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 11:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
no jo... to ja vim ze jsem nekdy drsna... ale s taktem nemohu tak uplne souhlasit... ted se totiz drzim a snazim se byt vecna.. a to ze by si clovek ve vlastnim zajmu mel dodrzovat karantenu je pravidlo ktere plati vseobecne vlastne pro jakehokoliv zivocicha..kralika kozu papouska rybicky...

Nejde o to, že byste psala nesmysly, ale o to jak píšete ty "smysly". Třeba tu poslední větu jste psát nemusela a vyznělo by to líp. Ale neberte to prosím nijak zle, jen si myslím, že možná někdy netušíte, jak to může působit. A že to může někoho spíš odradit. Ale snad u Gajdovky to bude už v pořádku a Vy mě snad z tohle taky nenávidět nebudete. I když není slunečno smajlík.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 11:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

gajdovka napsal(a):
jj, líbí, byla jsem s nima celý den na pastvě, na loukách, dováděli společně a Mišánek se od nich nehl.

Tak už má i jméno .

12.3.2018 13:30
gajdovka

XXX.XXX.34.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak už má i jméno .

ano, má

12.3.2018 13:37
lilo

XXX.XXX.201.210

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejde o to, že byste psala nesmysly, ale o to jak píšete ty "smysly". Třeba tu poslední větu jste psát nemusela a vyznělo by to líp. Ale neberte to prosím nijak zle, jen si myslím, že možná někdy netušíte, jak to může působit. A že to může někoho spíš odradit. Ale snad u Gajdovky to bude už v pořádku a Vy mě snad z tohle taky nenávidět nebudete. I když není slunečno smajlík.

no ja se s tim moc nemazu.. pokud ma nekdo nejake pocity... jsou to jeho pocity ktere se hodne blbe predavaji pres virtualni prostor... no zaklady by si clovek mel osvojit..pokud mozno s prichodem prvnich zvirat...nebo jeste lepe pred prichodem... ale kdo znas to dela... je to stejne jako precist si navod na pouzitit pred upotrebenim noveho vyrobku...

12.3.2018 13:39
dad

XXX.XXX.225.133

hlavní teď bude aby Mišánek vydržel, něco zplodil a bylo to v pohodě
musím však souhlasit s Lilo a Kostey, byl jsem taktní , ale Gajdovka se rozhodla a zařídila podle svého, podle mého je to ukvapené, jestli je problém v chovu tak si pořídila jen další patálie
začátečník DAD

12.3.2018 14:20
gajdovka

XXX.XXX.34.166

dad napsal(a):
hlavní teď bude aby Mišánek vydržel, něco zplodil a bylo to v pohodě
musím však souhlasit s Lilo a Kostey, byl jsem taktní , ale Gajdovka se rozhodla a zařídila podle svého, podle mého je to ukvapené, jestli je problém v chovu tak si pořídila jen další patálie
začátečník DAD

ukvapila jsem se zase po roce, jak dlouho čekat?nikdy jsem neměla problémy v chovu, až s tímto, snažím se to trpělivě řešit a dát na Vaše rady, ale proč bych měla otálet, pořídit si další zvíře, to nevím.Když jsem nechala utratit v zimě vloni kozlíka, který byl začervený, dala jsem ho raději i na pitvu, také nemalé peníze, abych vyloučila něco špatného v chovu.
Karanténu jsem nikdy neřešila, věřila jsem chovatelům, že mají také vše doma v pořádku, akorát jsem podcenila to odčervení.Kozlík chudl, už bylo pozdě, nechtěla jsem ho trápit, tak jsem ho nechala uspat.
Pokročilá, ale nezkušená.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 14:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sice je to pravda, vždycky je riziko čehokoliv. Ale radili jsme tu gajdovce, aby si pořídila nějakého kozlíka, který ji stihne obskákat kozy ještě letos. I lilo hledala inzeráty, něco našla. Potud dobré. Jenže kozy se už v dubnu prskat nebudou, tudíž by ty naše rady byly celkem na nic. A kdyby s kozami někam za kozlem jela, je to nastejno, můžou se nakazit kozy i cizí kozel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 14:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sice je to pravda, vždycky je riziko čehokoliv. Ale radili jsme tu gajdovce, aby si pořídila nějakého kozlíka, který ji stihne obskákat kozy ještě letos. I lilo hledala inzeráty, něco našla. Potud dobré. Jenže kozy se už v dubnu prskat nebudou, tudíž by ty naše rady byly celkem na nic. A kdyby s kozami někam za kozlem jela, je to nastejno, můžou se nakazit kozy i cizí kozel.

To sice jo, ale v kozlovi se teď kvůli stresu ze změny prostědí můžou paraziti pomnožit a bude jich vylučovat tolik, že bude mít Gajdova za chvíli promořené vše okolo baráku kde se teď kozel pohybuje... i o tom ta karantena je.
Na druhou stranu chápu, že když má někdo 2 kozy tak to neřeší tak, jako ti co jich maj 50.

12.3.2018 20:28
dad

XXX.XXX.225.133

Kostey - právě ti, kdo mají jen pár zvířat by to měli řešit, v chovu o pár kusech je selekce jednodušší, když ztratím jeden kus ze dvou je to 50ti % odpad - to je moc, jeden z 50ti jsou 2 %, to se dá nahradit mnohem snáz, je taky jednodušší si vybrat dva super kusy než jich poshánět 50.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 20:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Kostey - právě ti, kdo mají jen pár zvířat by to měli řešit, v chovu o pár kusech je selekce jednodušší, když ztratím jeden kus ze dvou je to 50ti % odpad - to je moc, jeden z 50ti jsou 2 %, to se dá nahradit mnohem snáz, je taky jednodušší si vybrat dva super kusy než jich poshánět 50.

Na druhou stranu si právě malochov může dovolit něco takového, protože tam bývá péče o zvířata individuální a dá se leccos řešit jednodušeji. Navíc i každé hospodářství má své individuální podmínky. Nedávno jsme se o tom přece bavili v souvislosti s krmivem. Jak je to u každého jiné. Čímž neříkám, že není lepší mít zvíře v karanténě a po měsíci ho přidat ke stádu. Ale nejsou všude ideální podmínky a chovatel se prostě rozhodne jinak. Tady podle fotek kozel vystresovaný nevypadá, naopak má asi radost, že má něco jen pro sebe, tak mu to sebevědomí třeba posílí i imunitu

12.3.2018 21:03
Bekkky

XXX.XXX.70.248

Po zkušenostech, co všechno můžou nově koupené ovce do stáda přinést, jsme už tuto cestu definitivně opustili.
Kupujeme pouze berany a ti jsou měsíc zvlášť, pak jsou ke starýmu beranovi
(beranům) a pak tak po dvou měsících do stáda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 21:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Kostey - právě ti, kdo mají jen pár zvířat by to měli řešit, v chovu o pár kusech je selekce jednodušší, když ztratím jeden kus ze dvou je to 50ti % odpad - to je moc, jeden z 50ti jsou 2 %, to se dá nahradit mnohem snáz, je taky jednodušší si vybrat dva super kusy než jich poshánět 50.

když si jedním kusem zaneseš do stáda nakažlivou hnilobu paznehtů, nebo cokoliv podobného, tak u pár kousků to lehce zvládneš napravit, ale na velkém stádu to pěkně leze do času, peněz a vybavení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2018 21:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekkky napsal(a):
Po zkušenostech, co všechno můžou nově koupené ovce do stáda přinést, jsme už tuto cestu definitivně opustili.
Kupujeme pouze berany a ti jsou měsíc zvlášť, pak jsou ke starýmu beranovi
(beranům) a pak tak po dvou měsících do stáda.

Ano Bekkky, tak to má být

13.3.2018 09:18
dad

XXX.XXX.225.133

Oreb 1, Kostey - malochov skýtá výhodu možnosti individuálního přístupu k jednotlivcům, proto si myslím, že nákup jednotlivce by měl být taky jedinečný chovatelský akt a neřešit případné potíže po sloučení stáda
jak je to ve velkém nemám tušení, ale Bekkky by mohla asi vyprávět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.3.2018 11:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
Oreb 1, Kostey - malochov skýtá výhodu možnosti individuálního přístupu k jednotlivcům, proto si myslím, že nákup jednotlivce by měl být taky jedinečný chovatelský akt a neřešit případné potíže po sloučení stáda
jak je to ve velkém nemám tušení, ale Bekkky by mohla asi vyprávět.

Z toho by se dalo usoudit že ve velkochovu nemůžeš dát individuální přístup jednotlivci a s tím bych nesouhlasil. Vše je jen o tom jak si to chovatel udělá a je uplně jedno jak je velký.

A zajímalo by mě, kde je ta hranice mezi malochovem a velkochovem.

13.3.2018 11:53
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak individuální přístup si lze lehce představit na příkladu naplněné školní třídy. Jakému počtu žáků může jedna paní učitelka věnovat individuální přístup.
Mluvme o zodpovědném chovateli jednotlivci, co je v jeho silách a časových možnostech. Pokud k tomu chodí ještě do jiné práce, je to zas horší.
Malochov si představuji že zvládne rodina. Velkochov tam už jsou zaměstnanci. Například.

13.3.2018 14:40
profesor1

XXX.XXX.202.14

Včera jsem ve zprávách viděl malochov krav někde z podkrkonoší nebo odkud, kdy z hnoje vytahovali zdechlé a polozdechlé krávy. Majitel zřejmě neprodělal školení na odbornou způsobilost ke kermení a odklízení hnoje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.3.2018 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Včera jsem ve zprávách viděl malochov krav někde z podkrkonoší nebo odkud, kdy z hnoje vytahovali zdechlé a polozdechlé krávy. Majitel zřejmě neprodělal školení na odbornou způsobilost ke kermení a odklízení hnoje.

asi koukám na jiné zprávy, kde jsi to viděl?

13.3.2018 21:17
profesor1

XXX.XXX.202.14

Na primě nebo na nově už nevím, koukám na oboje po sobě. Ale manželka teď říkala, že možná se to stalo už loni a teď byl chovatel obviněn. Nevím. Viděl jsem jen jak tahali z hnoje nějaké zdechlé a nějaké museli utratit jak byly zubožené. Chlap že chová dál koně a krávy může chovat klidně dál.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.3.2018 21:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně je vždycky divné, že je třeba neprodají na porážku sami. Dřív, než je to takhle hrozné. Kdyby to byla malá zvířata, ovce nebo kozy, můžou je aspoň sníst nebo prodat na maso pro psy. Ale krávy by přece taky mohli nějak prodat nebo je to problém? Proč k takovému stavu asi dojde?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.3.2018 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Na primě nebo na nově už nevím, koukám na oboje po sobě. Ale manželka teď říkala, že možná se to stalo už loni a teď byl chovatel obviněn. Nevím. Viděl jsem jen jak tahali z hnoje nějaké zdechlé a nějaké museli utratit jak byly zubožené. Chlap že chová dál koně a krávy může chovat klidně dál.

Aha já koukám na veřejnoprávní televizi
To bude asi ten případ od Trutnova, to byla aféra někdy snad před Vánocema. Nebo teda doufám, že to není zas někdo další. Jsem 18 hodin na nohou a ještě tu mám 20kg hovězího co musím zpracovat, tak to teď dohledávat nebudu.

14.3.2018 09:38
dad

XXX.XXX.225.133

Kostey - rozdělení chovu podle DAD
hobby - nezávislý na ekonomickém výsledku, všichni chovanci dobře znají své jméno a přijdou na zavolání, cca 1 + 3/5 ks, majitel s chovem neobtěžuje rodinu
malo - ekonomika nesmí být v záporných číslech, i když ten kdo to počítá zapomíná zaúčtovat práci a stroje plus zařízení odepisuje třeba 20 až 50 let, majitel nemá zaměstnance = zneužívá rodinu, chovance od sebe na pohled rozezná a ti nejlepší mají jméno, v chovu je 10 až 50 kusů,
velko - je závislý na ekonomickém výsledku, zaměstnanci = plat +soc. + zdrav.poj.+dovolená + neschopnost, majitel se ke zvířatům dostává jen sporadicky a po chvilce uklidňujícího pohledu na nejmilejší kus jde nahánět zaměstnance kvůli neodvedené práci, počty kusů - mnoho.

14.3.2018 10:44
profesor1

XXX.XXX.202.14

dalo by se to upřesnit(nenapasoval jsem se nikam), ale proč, že. To by se zasíraspamovalo téma

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.3.2018 12:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co jsem já? 40 bahnic,25 koz, nějaké ty malostroje, pracuju na částečný úvazek, uživilo by mě to, ale žádná hitparáda by to nebyla. Rodina občas pomůže, občas se marně snažím si sehnat na nějakou pomoc brigádníka. Co se jmen týče, tak ho maj jen 2 kozy, když teda nepočítám pracovní jména typu: "Bílá" "Flekatá", "Mrcha", "Šedesátdvojka" a podobně. Napřesrok tu bude asi 60 bahnic a tak 20 koz.
A on je strašně velký rozdíl v tom jaké jsou na hospodářství podmínky. Když má někdo 20 ha v kuse a má to jen rozpříčkované na menší části a nejsou tudíž problémy s přesunem stáda a na tom se mu pase třeba 200 ovcí a seno si nakoupí, nedopasky si ve službách nechá síknout, tak to nezabere skoro žádný čas, jeden člověk to zvládne s dovolenou během porodů a dalším dnem dovolené na ostříhání a za velkochov bych to nenazýval. Každopádně jen co už jsou nějací zaměstnanci, tak se to k velkochovu hodně přiklání a v intenzivním hospodářství jsou potřeba mnohem dřív, než v tom extenzivním.

14.3.2018 16:45
dad

XXX.XXX.225.133

vlákno bylo založeno stejně na jiné téma - tady je to drbárna o kozách a ovcích

Přidejte reakci

Přidat smajlík