Dobrý den, jsem začátečník, zatím 3.rok chovám ovce. 4 ovce nepapirove texelky a beran texel + něco. Beran už odpočívá v mrazáku a chystám se na pořízení plemenneho. Veterinář radil vzít berana suffolk a ovce texel. Křížit z důvodu větší životaschopnosti u kříženců. Další ráda byla spíš beran texel a ovce suffolk z důvodu lepších porodů větší ovce a menšího berana. Prosím o radu a Vaše zkušenosti.
Díky
Uživatel s deaktivovaným účtem

Radil dobre, texel ma sirokou lebku, horsi porody. Lidi tyhle krizence maj a asi dobry. Me dava vetsi smysl kombinovany nebo ciste mlicny plemeno jako matka a tatik masnak. Treba matky zwartbles, romney, vychodofriska apod a na to myho oblibence suffolka. Geny po masnakoj, konstituce, rustovy schopnosti a apetit a hodne mlika od maminek.

Pokud chcete opravdu obri ovce, tak sezente berana plemene alpska bila. Strihal jsem jednoho a jeho dve dcery od matky suffolk a byly to nejmasivnejsi ovce, co jsem kdy videl. Kdyby jich bylo vic, asi bych vzal nohy na ramena :)

Chovatel_17: muzu se zeptat, jak se vede oxfordum na horsi pastve? Mysleno vzhledem k suchu na schnouci pastve, klackovite, proste takova ta nova ceska step. Vloni co jsem pojezdil vychod cech a jizni moravu, tak jehnata u masnaku bez intezivniho prikrmu nic moc. Jinak souhlasim, mam shodny informace o oxfordech.
napsal(a):
Chovatel_17: muzu se zeptat, jak se vede oxfordum na horsi pastve? Mysleno vzhledem k suchu na schnouci pastve, klackovite, proste takova ta nova ceska step. Vloni co jsem pojezdil vychod cech a jizni moravu, tak jehnata u masnaku bez intezivniho prikrmu nic moc. Jinak souhlasim, mam shodny informace o oxfordech.
Daří se jim dobře, také máme pár pastvin jak píšete a o proti Romanovkám a kříženkám se kterými mohu porovnat, tak se jim daří výborně.

Prezdivko tak co do vzhledu me se teda ti mali krizaci oxford se sklopenym hledim taky ale vubec nelibej. Hrbety maj ale ukazkovy, nekde tady jsou fotky.