Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
22.2.2011 12:38
markétaxx

XXX.XXX.221.186

Dobrý den,
chtěla jsem Vás požádat o radu. Jsem začátečník v chovu ovcí, mám prostudovanou běžnou literaturu + sleduji tuto diskuzi.
Chtěla jsem se zeptat, jak dlouho je možné vyčkávat při porodu, pokud již vyšel obal s vodou, prasl a ovce nejeví snahu tlačit. Stojí u jeslí a žere.
Děkuji Markéta

22.2.2011 12:46
danurba

XXX.XXX.204.155

Nečekat a zasáhnout. Sáhnout do ovce a jehňata vytáhnout, nebo volat veterináře a nenechat se odbýt řečmi o tom, že to může trvat 12 hodin.

22.2.2011 12:51
farmakozinka

XXX.XXX.108.249

Tak nečekejte ani chvilku a sáhněte do ovce, jestli neucítíte jehně, mohlo by se zadusit. Nemusíte se toho bát, ruka se tam v pohodě vejde, jen je třeba opatrně, mít krátké nehty a čisté ruce. Měli byste nahmatat "kopýtka". Pokud se jedná o nepravidelnou polohu, tzn. že ucítíte jen čumáček (hlavičku), je třeba jet rukou pod jehně a najít nohy a nejprve jednu a pak druhou úplně narovnat, pak teprve může jehně vyjít ven. A možná ho budete muset pomoct i vytáhnout, hlavně ho netahejte násilím. Pokud nic nepomůže, volejte rychle veterináře.

PetraP

22.2.2011 13:00
jecmi

XXX.XXX.164.145

Napište prosím, jak to dopadlo.

23.2.2011 15:28
markétaxx

XXX.XXX.236.252

Děkuji za pomoc, máme dvě holky a mají se k světu, už lítají venku. Máma je taky OK.
Holky byly v poloze pravidelné-přední-museli jsme je vytáhnout.
Musím říct, že jsem měla zadek sevřenej a večer z toho nemohla spát.
Pořád si nedovedu vysvětlit, proč neměla stahy .
Ještě nás čekají dva porody, tak doufám, že už to bude lepší a hlavně, že už to konečně bude (kdyby tak uměly mluvit a řekly)smajlík a konečně se vyspím.
Dám vědět.

Markéta

23.2.2011 16:55
farmakozinka

XXX.XXX.108.249

Tak to jsem ráda, že vše dobře dopadlo. Už jsem měla obavu, že se to nepovedlo, když jste se tak dlouho neozvala:-).
A že to nebylo až tak hrozné? Jde jen o to, to vyzkoušet smajlík

PetraP

23.2.2011 20:16
danurba