Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
18.5.2011 09:32
luckan

XXX.XXX.128.252

zdravím všechny, jsem úplnej nováček v chovu koz, chtěla bych se zeptat, na postup při známkování koz....známky už mám aj kleště, ale nevím co dál, tak ať to nezblbnu...děkuji

18.5.2011 10:05
lavacca

XXX.XXX.1.3

luckan napsal(a):
zdravím všechny, jsem úplnej nováček v chovu koz, chtěla bych se zeptat, na postup při známkování koz....známky už mám aj kleště, ale nevím co dál, tak ať to nezblbnu...děkuji

Za 1, určitě to chce dělat ve 2 lidech - jeden kozu/kůzle podrží a druhý nasadí známku.
Za 2, známku doporučuji dát za 1/2 od konce ucha směrem k hlavě (ta je to popsáno i v pokynech pro označování zvířat), ale mám to i prakticky vyzkoušené. Takto umístěná známka se málokdy vytrhne. Naopak daná blízko ke konci ucha je venku velice rychle. :-|
za 3, chce to stisknout kleště pevně a rychle, ať to má kozena co nejméně bolestivé.
za 4, nevím jaký typ známek máte - ale doporučuji dávat známku hrotem dovnitř do ucha - tj. koza pak když někam leze, "spácne" ucho k hlavě spolu s hrotem a je menší pravděpodobnost, že by se za to zachytila.

No, to je snad vše, co mě k navěšování známek napadá. Přikládám fotku, jak to má naše loňská ovečka(té jsme to píchali sami a ťuk ťuk nikdy neměla s ouškem problém.). :-)

18.5.2011 10:28
luckan

XXX.XXX.128.252

nu, máme , co se známek týče, proužky..... růžové a žluté.... žluté jdou kozám a růžové kozlům?

18.5.2011 11:12
lavacca

XXX.XXX.1.3

luckan napsal(a):
nu, máme , co se známek týče, proužky..... růžové a žluté.... žluté jdou kozám a růžové kozlům?

To bych spíš řekla právě naopak. smajlík Co jsem vyčetla na stránkách ČMSCH, tak standardní je bílá kozám a kozům modrá s tím, že se dají objednat speciálně i jiné barvy.

U ovcí je to žlutá pro holky, oranžová pro kluky.

18.5.2011 11:15
luckan

XXX.XXX.128.252

lavacca napsal(a):