Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
15.9.2011 11:57
rpostl

XXX.XXX.29.68

Dobrý den, mám dotaz, naše koza má na vemínku prasklinku o velikosti tak dvou cm a šířce asi 3 mm a pod ní hmatatelný nepohyblivý cucek nebo boulička, která byla taková měkčí... Přemýšlím o veterináři, ale nechci zbytečně plašit. Nevypadá že by ji to bolelo, a mléko dojí čisté.
Pak by mě zajímalo, kde se dají koupit nějaké testy na mléko, zda je v pořádku. Jsem začátečník, kozu máme pár měsíců.
Děkuji

15.9.2011 12:17
renata

XXX.XXX.51.72

Vypadá to na abses,který musí uzrát a praskonout,nebo to může být tuková bulka. v obou případech nemasírujte a jenom při dojení namažte měsíčkovou mastí nebo mastí z konopí. Ránu desinfikujte alymicynem ,betadinou nebo jodisolem . / Něčím co nepálí/ . Pokud máte obavy ,zavolejte samozřejmě doktora. Renata

26.9.2011 12:45
lucie1981

XXX.XXX.233.20

Zdravím,máme kozu ,která ještě neměla kůzle,takže nemá vemeno a nedávno se jí udělala v těch místech nebo spíš blíže levé noze boule velikosti slepičího vejce,při zmáčknutí to není pro kozu bolestivé a pár lidí nám řeklo že by to mohla být kýla. Je něco takového možné? Nějaké rady,tipy,díky.

27.9.2011 08:53
beerro

XXX.XXX.193.26

Dobrý den, prosím o radu.Koupila jsem roční kozičku s kuzlatkama,ktere ještě byly u maminky,takže pily mličko a kozenka se nikdy nedojila.Druhy den mě to nedalo a skusila jsem ji šáhnout na veminko, neboť chci jet kozičku připustit a při té příležitosti odstavit kuzlatka, ktere jsou narozena v březnu,aby jsme ji na namluvach oddojovali,aby nedostala zanět a ejhle,zánět už je na světě smajlík, v jednom struku,tak se ji od včera snažim ten zánět vydojit a mažu masti tu pulku vemene, nevim jestli se mi podaří to vylečit, nebo myslíte, že chtit od veta injekce na zánět? Prosím o rady, chovali jsme kravičky, kozy jsou pro mě nové tak nevím jestli jsou citlivější než kravky nebo je to tak nastejno...? Děkuji moc za vaše rady.Pavlína.

27.9.2011 09:14
radak

XXX.XXX.40.194