Skopec - krmení, péče o zdraví

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
18.7.2014 11:28
merlinlazaret

XXX.XXX.199.2

Chovám teď cca 1,5 roku staré beránky, od středy již skopečky. Jsem začátečník, informace se hledají těžko, proto budu rád za rady ohledně chovu skopců, hlavně krmení, péči o zdraví. Beránci nám pomájí na úvazech se spásáním pozemku našeho ale i okolních pro běžné zahradní sekačky nesjízdných. Mají svojí stálou ohradu-volný výběh cca100m2 (vyšlapaný již bez trávy), kde mají dvoje jesle, jedny na nakosenou trávu, druhé na seno. Liz a voda je samozřejmostí. Dle vet. by měli mít co nejméně sena, prý se po něm rychle zalívají až dojde k omezení pohybu do fáze kdy jim nebude pomoci. Máte někdo takovou zkušenost? Výběh pravidelně čistím od trusu, je potřeba i jiné čištění/dezinfekce?

23.7.2014 15:42
krejcizdenicka

XXX.XXX.240.1

merlinlazaret napsal(a):
Chovám teď cca 1,5 roku staré beránky, od středy již skopečky. Jsem začátečník, informace se hledají těžko, proto budu rád za rady ohledně chovu skopců, hlavně krmení, péči o zdraví. Beránci nám pomájí na úvazech se spásáním pozemku našeho ale i okolních pro běžné zahradní sekačky nesjízdných. Mají svojí stálou ohradu-volný výběh cca100m2 (vyšlapaný již bez trávy), kde mají dvoje jesle, jedny na nakosenou trávu, druhé na seno. Liz a voda je samozřejmostí. Dle vet. by měli mít co nejméně sena, prý se po něm rychle zalívají až dojde k omezení pohybu do fáze kdy jim nebude pomoci. Máte někdo takovou zkušenost? Výběh pravidelně čistím od trusu, je potřeba i jiné čištění/dezinfekce?

Dobrý den,
ve starání se o skopce nebo berana nebude žádný rozdíl, takže třeba zrovna tady na Fauně najdete plno informací jak krmit, odčervit, příznaky nemocí atd.
Co se mi teda nezdá, je to, co Vám řekl vet ohledně sena. Nebylo to v nějakém jiném kontextu? I když mě teď nenapadá v jakém.. Protože potom nevím, co bysme chovali po každé zimě, kdy se krmí hlavně senem?

23.7.2014 21:34
vokjam